Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Autocentar VDV radnja u NS-u, isti su za Punta i za Ideu. Montirao ih, posle toga peglao niz most preko onih spojeva na mostu preko 150, isao preko nekih "oranica" ovde kod nas . Sada je nazad skrooooz druga prica, upija udarce, nema naginjanja vise kao pre, nema neprijatnih zvukova. Prvi utisci veoma dobri.

c0a71945d49238407e659a860905077d.jpg

I stari, lupaju, otisli i silen blokovi

3095e8154fb0b6e5471bfe01478a1436.jpg

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje gde da nadjem sportske opruge za fiat bravo nuova 2.0 mjet hteo bi da spustim auto max 3 cm ne vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li na mog bravo pasu opruge sportske od stila ili od alfe 159 posto nemogu nigde da nadjem konkretno za moj auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel cuo neko za ITN ?

 

 *Monroe (mesavina gasa i ulja)..........6.180.00 dinara 

 *Itn (gasni)......................................3.430.00 dinara -

 *Optimal(gasni)................................5.430.00 dinara

 

ponuda je iz INBACO-a
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesavina :laughing: Svaki gasni amortizer ima i ulje u sebi, stvar je samo da li je atmosferski ili veci pritisak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ITN, uvozi ih euro 07 , mislim da kinezi kad ih naprave, zale onog ko ih bude kupio ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nista drugo ne gledam, odbila bi me cena :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko iskustva sa magneti marelli ili sacsh ? Kod nas u cg gdje god sam pitao za kyb svi me cudno gledaju haha za monroe mi traze oko 40 e, sachs 38 i marelli oko 30 e po komadu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam amortizere kompletne ( pise Monroe ), zadnje solje ( opruge ostale iste ) i punto se ponasa odlicno ( isao na more odmah posle i odlicno lezi na putu ) ali brate tvrd do bola i mnogo lupa preko rupa ) ...nije takav bio pre zamene .. bas je prijala voznja sa njim ....

pitanje da li je takav i kad se kupi nov ( tvrd ) ili su amortizeri loseg kvaliteta ...citao sam da je punto generalno tvrd auto ali bas ovoliko nisam se nadao .... ili ja nisam navikao da se vozim sa tako odrzavanim trapom 

pokazao mi majstor "nove" u kutiji i iste na moje oci ugradio

cena amortizera je skoro najskuplja za ovu klasu vozila

punto 1.2 8v 2002

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih voleo da testiram te vase amortizere na DYNO, jer Monroe koje sam ja do sada testirao, uvek su bili jedni od kilavijih :laughing::turned: Ili su tako mekani da se sabiju do kraja ili su vam prethodni bili toliko losi da se i ovi cine tvrdi :D Ili ja bas nemam srece kad merim na dyno :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne brini se, leci ce oni ti zadnji amortizeri kako valja. Pitanje je za koliko kilometara.

 

Evo ja sam ih menjao na Grande Puntu i bas se ovih dana vozim i razmisljam kako vise nije tako tvrd nazad. Drzi dobro i dalje u krivinama, tu nema pomena.

Ali kad su bili novi, toliko se to osetilo da je rekao bih bilo i neprijatno. Auto je toliko pratio svaku neravninu na putu pri recimo vecim brzinama. Put je recimo malo talasast i to se ne oseti kad ides po ogranicenju od 80km/h, ali ako vozis 160km/h, svaki talasic nailazi jedan za drugim, auto samo cupka i prati svaki. Naspram dotrajalih mekanih, ovo je delovalo kao da mi neko skace po gepeku.

 

Opusti se samo, omeksace malo, popustice. Samo su sada suvise tvrdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da napisem i ja iskustvo vezano za KYB Shock Absorber Excel-G - 343828 gasne amortizere. Zamenjeni zadnji na Puntu i prezadovoljan sam, jeste auto malo tvrdji ali mi to odgovara. Cena im je takodje skroz OK, 2.780 din po komadu sa 2 godine garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hteo sam da idem u servis i reklamiram. Zasto ???? Jer imam jedan saht na poslu koji se ne moze zaobici i kad zaboravim na njega tocak tako osine u njega izgleda da kao da nema amortizera.... i to me nervira jer kad pogledam neke druge kako prodju kroz saht kao da ga ne osete ili se to meni cini .... Inace amortizere sam zamenio prednje u aprilu a zadnje u julu .... u pocetku mi se nije cinilo da je auto tako tvrd ali sad kao da se okamenio ???? mozda i zato sto je zahladnelo pa se sve steglo  :laughing: ... doduse i gume su zimske pa mozda i zbog toga mi se cini ... ako budem imao vremena sledece nedelje cu ipak otici do servisa da proverim da neki nije vrsinuo pogotovo zadnji desni .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako:

ako je amortizer monroe za punta 1.9 6000 dinara ja sam za verziju 1.2 monroe platio 5500 s tim da je bilo i jeftinijih npr Meyle oko 2500 ....

vodio sam se time da ako kosta dosta treba i da su dobri ...

ali vise nisam siguran pogotovo ako odem u servis a tamo konstatuju da su procureli ili produvali i to samo posle nepunih 6 meseci ( a daju garanciju dve godine )....

citao sam da je punto sam po sebi tvrd auto i da to isto vazi i za monroe amortizere ali nisam ocekivao da auto toliko lupa i skace po rupama ...

udobnija voznja je bila sa starim i propalim amortizerima ....

ne znam da li su mi ugradili gasne ili uljne ali po nekima ( taksistima ) su gasni dosta tvrdji ali i dugotrajniji od uljnih 

rekose dva forumasa iznad da ce "leci" ( to se moze reci za automobile koji imaju gibanj ) a kad amortizeri budu "legli" onda ce tad i propasti ili procureti  ...... 

proverio po racunima:

prednji ugradjeni u februaru a zadnji pocetkom avgusta ove godine ....od februara nisam presao vise od 4000 km ...

s obzirom da se u 90 posto slucajeva vozim sam i bez tereta verovatno kad ostanem bez bubrega tad ce "leci"... 

ispada da sam trebao da uzmem one najjeftinije i da bi to bio pun pogodak ...

potpuno razocaranje bar za mene ..... :no

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au brate mili, sto ja volim ove mitove :laughing: I koliko god puta nesto objasnjavao i dalje ljudi vrte neku svoju pricu zasnovanu na neznjanju :turned: Prava borba sa vetrenjacama...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su pozadi Optimal, novi stavljeni.

Baš su tvrdi. 10k kilometara i auto još uvek nije legao kako treba.

Retko kada ga tovarim i obično vozim sam.

Napred su Top Line. I oni su tvrdi prilično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au brate mili, sto ja volim ove mitove :laughing: I koliko god puta nesto objasnjavao i dalje ljudi vrte neku svoju pricu zasnovanu na neznjanju :turned: Prava borba sa vetrenjacama...

Prosvetli me molim te ..... sta su tu mitovi i vetrenjace ....daj objasni mi da ne zivim u neznanju ....

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Monroe su losi amortizeri, ocajno ventilisani i znam nekoliko primera da nisu izdrzali ni godinu dana, najgori slucaj sam cuo je pre koju nedelju, izdrzao je 8 dana. Kad bi ulozili u proizvod koliko ulazu u reklamu, bili bi verovatno najbolji, 90% ljudi ih kupuje jer svake godine imaju akciju platis 3, dobijes 4...

 

2. Nasi ljudi u 99% slucajeva ne menjaju amortizere preventivno, nego teraju dok vec ne krenu neki drugi problemi pa zato i svi pijavljuju neudobnu voznju nakon zamene i povecanu stabilnost. Razlog za to je sto amortizeri jako sporo i postepeno gube performanse pa se vozac to navikne i gubi osecaj kakav je auto bio na pocetku. Poggledajte temu, skoro svi su prijavili neudobnost i stabilnost bez obzira na proizvodjaca a zapanjili bi se kad bi znale kolike razlike postoje izmedju razlicitih proizvodjaca amortizera iako je isti model auta u pitanju.

 

3. Da li su uljni ili gasni (visokog ili niskog pritiska) nema veze sa udobnoscu i trajnoscu... Teoretski je veca sansa da gasni visokog pritiska budu udobniji nego uljni ili gasni niskog pritiska (necu ulaziti u detaljisanje zasto). To da su gasni tvrdi potice tamo iz 80ih kada je ta tehnologija bila ogranicena samo na sportske amortizere. Trajnost bi mozda jedino mogao da opravdam ali to je vecinom povezano sa time da ih rade kvalitetniji proizvodjaci koji shvataju da u tehnologiji amortizera, gasni amortizer visokog pritiska je nenadmasiv u poboljsavaju karakteristika i da nema ni jedne mane a sama tehnologija nije toliko skupa da je neopravdana... Ali ih i losiji proizvodjaci sad izradjuju jer ih koriste kao marketing. Monroe i Sachs su poznati po tome da se svuda reklamiraju kao gasni iako su najobicniji gasni niskog pritiska koji nisu nista bolji od uljnih. Bilstein su u 99% gasni visokog pritiska a skoro uopste ne reklamiraju to kao karateristiku.

 

4. Amortizeri ne slezu... Nije to motor posle generalke pa da treba period razrade da nalegnu karike. Omeksavanje amortizera vremenom je samo prikaz stradanja amortizera, moze biti do losih ventila, loseg ulja ili pohabane karike...

 

5. Govorim kao neko ko ima pristup dynou za amortizere. Ne treskalica, nego bas dyno tako da mogu da odredim karakteristike amortizera i bez ugradnje na vozilo.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas takvu masinu za proveru stanja, evo ja imam jedno pitanje.

Sta preporucujes, s obzirom na trenutnu ponudu na trzistu, a da je u rangu sa OEM performansama, generalno za auto C klase? Znaci da vise naginje udobnosti i prosecnoj voznji, a ne nekom divljanju po putu?

KYB u tom OEM rangu nudi Excel-G i Gas-A-Just, Bilstein svoj B4... Takodje se za Monroe slazem da je izvikan i da na stav ovde utice upravo ta dugogodisnja marketinska prisutnost i akcije. Pa sva 4 njihova Reflex amorta za Stilo JTD na akciji izadju malo jace od 15 000 din (oko 125 EUR), sto mi je pomalo sumnjivo.

 

Znaci, interesuje me sta je najkvalitetnije kod nas u ponudi (u OEM performansama) i sta je najbolji odnos cena-kvalitet, po tvom iskustvu i toj Dyno masini ;) ? Hvala unapred.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa

Evo ovako :

pod 1) 99 posto vozaca nema pojma o cemu pricas mislim na tehnicke karakteristike amortizera ... mozda je bolje da im das neku alternativu npr za iste pare bolje amortizere da uzmu a ne da im spominjes akciju platis 3 dobijes 4 samo ces ih jos vise zbuniti

 

pod 2) nijedan proizvodjac automobila ne kaze kada BI trebalo menjati amortizere ...

a nasi ljudi/vozaci i to ne samo nasi menjaju kad crknu sto je i normalno ponasanje svakog vozaca ... e sad posle koliko hiljada kilometara provale da su amortizeri crkli je diskutabilno ....

pa pola vozaca nema pojma na koliko se menja antifriz "kazu motor se ne greje pa sto bi menjao" ...

 

pod 4) upravo tako.... amortizeri ne lezu zato sam i pomenuo GIBANJ kao nesto sto vremenom slegne na odgovarajucu meru ...

zato cu i otici do servisa da reklamiram ...

a od tebe kao obican vozac ocekujem savet sta da stavim ( ako se tako konstatuje ) na mesto propalih monroe amortizera posto se reklamacija u garantnom roku ne naplacuje

 

pod 5) i oni koji se razumeju u mehaniku nemaju pristup uredjajima za merenje vrednosti sabijanja i sirenja amortizera, cak i ne znaju kolike su te vrednosti za pojedine proizvodjace... mozda bi trebalo da postavis neku tablicu sta vredi uzeti a sta ne vredi a vozaci ( naravno u skladu sa dubinom dzepa ) ce sami odluciti sta ce uraditi

 

Mada generalno i nisi me nesto prosvetlio ...

pokusavam da obicnim jezikom napisem nesto sto ljudi koji nemaju pojma o mehanici automobila razumeju sta kazem ....

da se ne lazemo: 

neki dodju na pumpu i pitaju pumpadziju sta treba da sipaju u rezervoar svog automobila ....

drugi hoce da menjaju svecice na dizel motoru ...

treci sipaju tecnost za vetrobran u hladnjak ...

cetvrti traze rezervni tocak u motornom prostoru pa kad ga ne nadju kazu da im je neko ukrao ili im prethodni vlasnik nije prodao rezervni tocak sa autom ....

a ti pricas o dyno uredjaju, treskalici, ventilima, raznim pritiscima, kombinaciji ulje / gas itd ... 

Znaci ako vec imas sta da kazes, a imas, onda kratko i jednostavno ....

odlican ...vrlo dobar ...dobar ...prosecan ....zadovoljavajuci ....los ...kao u skoli

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan:
Sa KYB na zalost nemam iskustva, jedino sto sam primetio da cenovno vecina njihovih uljnih modela je po ceni slicna Bilstein B4 koji je gasni visokog pritiska (nije neko pravilo ali par puta sam gledao za razne aute, samo jednom su njihovi uljni bili jeftiniji, gasni KYB su bili po dva puta skuplji najcesce od B4). Za Bilstein B4 imam samo reci hvale (imam ih i na svom autu) ali na zalost naleteo sam na par kopija pa je to nesto cega se treba cuvati. Ono sto je veca fora je da cak i te kopije su imale bolje karakteristike nego neki Monroe i Sachs amortizere koje sam testirao.
 
Do sad sam testirao: Delphi, Sachs, Monroe (i uljnu i gasnu verziju), Lip/QH, Schwarz, Optimal, Top Line (gasna verzija), Bilstein (gasne verzije i B4 i sportske B6) i reparirane/budzene od 3 domace firme. Kad kazem gasni, mislim na visok pritisak.

 

Od svih tih, rekao bih da Bilstein nudi najbolji odnos kvaliteta i cene i jako dobar komrpomis udobnost/performanse. Ako malo zagrebete povrsinu na internetu i potrazite iskustva sa Bilstein B6 amortizerima, videcete da mnoge firme koje se bave modifikovanjem vozila hvale izvanredan kvalitet dizajna ventila u smislu kontrole rada i da ih ubrajaju medju najbolje u svetu, cesto i na prvom mestu.

 

 

amladenbk:

Ovo nije moje prvo javljanje u ovoj temi i veci deo toga sam vec obradio u ovoj temi, neke stvari i par puta, zato sam i dao komentar da mi se sve vise cini da se borim sa vetrenjacama... Tehnologija kakva vazi iza pojma amortizeri je takva da moras koristiti terminologiju koju prosecan vozac nece shvatiti ili ako zelis da uprostis, moras reci onda uzmi tog proizvodjaca, ali posto si ti jedan, uvek ce se javiti njih 5 koji ce reci da su oni bili zadovoljni na osecaj sa onim drugim i onda ostatak ljudi veruje vecini. Ni jedan proizvodjac automobila ne daje ali zato proizvodjaci amortizera daju najcesce. Bilstein mislim da definise radni vek svojih amortizera na 70.000km.

 

Dobar amortizer je onaj amortizer koji pruza najbolje performanse u stabilnosti vozila za najmanji gubitak na udobnosti. I od gore pomenutih koje sam testirao, Bilstein je ubedljiv na tom polju.

 

 

Za kraj da ponovim ono sto sam vec par puta rekao:

1. Reparacija amortizera je promasena investicija

2. Gasni amortizer visokog pritiska ima puno prednosti naspram uljnih/gasnih niskog pritiska. Prepoznaju se po tome da kad ih sabijete do kraja, sami se izvuku napolje.

3. Ako ce neko da mi veruje, onda Bilstein B4 kao zamena za originalne ili B6/B8 ako zelite da stavite akcenat na performanse (i imate duboke dzepove).

 

PS: Nisam placen od strane Bilsteina ali ako citaju, mogli bi da mi daju procenat od prodaje :laughing:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa strani placenice  :unworthy:  :unworthy:  :unworthy:  :unworthy:

Naravno reparacija ne dolazi u obzir ni pod razno bolje nikakvi nego reparirani ... tacno javice se jos 5 koji ce reci Monroe boli glava ...

Ja sam se javio bas zato sto je auto mnogo tvrd i lupa pa da priupitam o iskustvima i ako treba da odem na reklamaciju a ugradio sam Monroe ne znam ni ja sam zasto ( valjda su ih prvo ponudili stvarno ne secam se ) prednji levi procureo a zadnji produvali a treba ici na more ...

Znaci Bilstein  :thumbsup: pa Kayaba ....To mi kazi  :clap:

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...