neshaoct 9661 Posted June 27 22 hours ago, Flex said: Sivi od kog je i krenula tema je, po svemu sudeci, dobar izbor ali mu fali opreme. Realno njemu ne fali opreme, jedino što nema baš ono što je po meni najvažnije - M Sport spolja/unutra. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9661 Posted June 27 (edited) 1 hour ago, vagenovac said: Stav klasičnog balkanca na premium trojku ....Naravno to je samo moje misljenje i znam da sam u manjini, a da više ljudi na ovim prostorima misli kao ti, bez uvrede Na svim prostorima tako misle. Zato premium trojka (a, sve više i druge fabrike) namerno i pravi tu razliku jer zna da kupci to hoće svuda. Ono što nije sa tim sportskim izgledom (M Sport/AMG Line/S line) uglavnom ide za flotne prodaje. Svaki pojedinac koji kupuje nov auto za sebe će bez problema štiklirati M Sport/AMG Line/S line jer dobija 3 puta lepši auto za razliku u ceni koja mu dođe jedno 30-50 evra veće rata. Pri čemu će u okviru tih paketa dobiti ponešto od opreme što bi inače morao pojedinačno da doplati van tih M Sport/AMG Line/S line paketa. Nisu fabrike lude, tačno znaju šta i zašto rade. I ti bi štiklirao. 1 hour ago, vagenovac said: Neka je klot i sa najslabijim motorom, ali da se vidi raskoš sa sportskim branicima i generalno cela ta "sport" priča na autima koji su uglavnom 150-250ks u relativno velikim automobilima Pa, čim je M Sport/AMG Line/S line kako može da bude klot oprema? I, šta nije ok sa tom sportskom/vozačkom pričom u D segmentu kad auto ima do 250 konja? Nema spora da to nisu automobili za trkanje, ali kao da se olako zaboravi da današnji D segment, u skoro pa svojim početnim verzijama sa oko 250 konja, pogonom na svim točkovima i AT, ide isto ili malo sporije do stotke od početne 911-ce sa takođe pogonom na svim točkovima i AT od pre 10-15 godina... - Porsche 911 (997) Carrera 4 Tiptronic S - 5.6s - Porsche 911 (991) Carrera 4 PDK - 4.5s Edited June 27 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4623 Posted June 27 Sigurno nisi u pravu, pogotovo sa tako grubom generalizaciom, ali polazeci od pretpostavke da ceo svet bas hoce isto sto i ti nie bas obektivan stav. Ti prakticno smatras da nema razlike izmedu balkansnog mentaliteta i evropskog, a ja mislim da itekako ima. Ja licno nikako ne bih stiklirao nov m paket, meni je to promasaj (kao i amg line i audi sline), prvo dobijes auto koji ima dosta nizi prednji branik, i ako je auto spusten samo 10mm, branik je zbog onih spojlera nizi za 5-10cm na isturenom delu i lagano kaci bankine, znaci vec gubis na prakticnosti daleko. Sa druge strane bmw je standardno jako fino izbalansiran da bude udoban i da se lepo vozi, a onda uzmes da bi dobio 10% maksimalni prolazak kroz krivinu (a koliko cesto uopste teras auto na 100% mogucnosti u krivini, to je obicno 60-80% ostavis rezerve), ti dobijes duplo neudobniji auto. Takodje od moje proizvoljne cifre 150-250ks ti si se zalepio za 250 u zelji da obesmislis argument, pa eto moj auto ide kao ta navedena porsche carrera, cak sam i malo brzi 0-100, pa opet moj bmw nije u toj kategoriji sportskog vozila iako je "sportskiji|" od proseocnog auta d ili e segmenta. Vecina auta sa tim sportskim paketima imaju bazne 4cil 2.0 motore od 140-150-170-180-190-200ks realno 3 Woodoo, moron and darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4146 Posted June 27 Imao sam prilike da u pola noći istovremeno na rupu probijem dve gume na "petici". Imao je i M Sport opremu. "Na oko" nekome sav lep u onim spojlerima. Došao šlep i čovek nije mogao da ga natovari na šlep zbog kombinacije manjeg klirensa (koji se dodatno smanji zbog probijene gume) i zbog oblika M Sport branika. Bar pet puta samo počinjali da ga navlačimo na šlep i odustajali da ne bismo odvalili branik koji bi pri navoženju zbog nepovoljnih uglova zakačio asfalt. Mislim da je izgubio sat vremena dok je u blizini našao mesto gde sa kamionom može da sidje sa asfalta, na niže tlo, da bi bila manja visinska razlika i da bi nekako navukli "peticu" bez oštećenja. A o istovaru vozila da i ne govorim. Sve je to deo priče o "lepoti" koju donosi M Sport. Udobnost je stvar ukusa. Kada bih sebi uzimao, ne bih uzeo M Sport. Ne zbog tog problema, već što mi se ne dopada "crnina" koju donosi M Sport. Unutra i spolja. A da BMW u M Sport opremi može biti "klotara" ... O, da, može biti teška i neverovatna "klotara", jer M Sport oprema uopšte nije skupa u odnosu na neke druge opcije. Čak je i jeftina. Meni lično ima dostupnih opcionala koji mnogo više znače. Ali, poštujem svačije pravo na svoj ukus i svoj izbor. I istina je da mnogo kupaca kupuje BMW u M Sport opremi. Ali, ne kupuju svi. I nije tačno da samo flotni kupci ne kupuju M Sport opremu. Ukusi su individualni. 1 vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9661 Posted June 27 (edited) 4 hours ago, vagenovac said: Sigurno nisi u pravu, pogotovo sa tako grubom generalizaciom, ali polazeci od pretpostavke da ceo svet bas hoce isto sto i ti nie bas obektivan stav. Prvo si rekao da je tvoj stav u manjini. Sad si rekao da je i moj. Koji je onda stav ostao moguć uopšte? Eto, saznao sam da fabrike ustvari pakuju M Sport/AMG Line/S line/GR Sport/Alpine... zbog mene i ostalih tupavih ovde na Balkanu, dok po Evropi to retko ko kupuje jer su se ''prosvetlili i sekularizovali'' (crni Gruja) kao i ti... tj. drugačijeg su mentaliteta kad su auti u pitanju, nisu ovako zatucani k'o većina ovde na Balkanu. Prodajne cifre postoje (u kojima su sva tržišta na Balkanu nebitna), i baš zbog tih cifara svi idu istim putem. Zato danas možeš da kupiš npr. čak i Hilux GR Sport. Da, firma neće kupiti pick-up koji je GR Sport jer im takav ne treba, a fizička lica kao kupci još kako hoće. Ako većinski neće ni oni, za koga onda to Toyota pravi??? A da... pravi za nas zatucane na Balkanu, zaboravih. 4 hours ago, vagenovac said: bmw je standardno jako fino izbalansiran da bude udoban i da se lepo vozi, a onda uzmes da bi dobio 10% maksimalni prolazak kroz krivinu (a koliko cesto uopste teras auto na 100% mogucnosti u krivini, to je obicno 60-80% ostavis rezerve), ti dobijes duplo neudobniji auto. Preteruješ. Na utisak udobnosti koji imamo o bilo kom autu ne utiče samo oslanjanje, nego sedište/oslanjanje/veličina felne/kvalitet montirane gume. Npr. standardno oslanjanje i RFT gume će napraviti tvrđi auto nego sa sportskim oslanjanjem i normalnim kvalitetnim gumama. Plus, kod dosta proizvođača imati auto u nekom od pominjanih paketa uopšte ne znači da moraš imati i varijantu sportskog oslanjanja i/ili možeš bez doplate da tražiš da ostave standardno slanjanje, i da time zadržiš lepši/atraktivniji izgled koji taj paket nesumnjivo donosi. 4 hours ago, vagenovac said: Takodje od moje proizvoljne cifre 150-250ks ti si se zalepio za 250 u zelji da obesmislis argument... Ti si naveo taj raspon. Ja sam pričao o autima 200-250 konja jer je ova tema i počela sa autom koji ima 190, a ti si spomenuo gornji prag od 250. 3 hours ago, moron said: Imao sam prilike da u pola noći istovremeno na rupu probijem dve gume na "petici". Imao je i M Sport opremu. "Na oko" nekome sav lep u onim spojlerima. Nije to do auta, nego do tebe. Jok, svi treba da vozimo 16-ce i SUV-ove zbog rupa/bankina, šta li... Plus, tuđi auto možda ne čuvaš/paziš kao svoj... eto primera gore. Edited June 27 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4146 Posted June 27 Nešo, tudja kola uvek pazim više nego svoja. I to mi je bilo prvi put u 36 godina vozačkog staža da sam probio gumu udarom u rupu (i to u gradu). Nisam rekao da svi treba da vozimo kola sa točkovima od 16" ( i ja vozim na 18" ), ali, u tu rupu je sledeći dan na moje oči tokom 5 minuta udarilo bar 10 automobila. I nikom ništa. Ali, oni nisu bili na gumama profila 30 (napred) ili 35 (pozadi). Samo sam izneo svoje iskustvo sa lakoćom utovara na šlep BMW-a u M Sport opremi. Kad je video kola i oblik branika i spojlere, šlepadžija se najpre okrenuo i rekao "traži ti da pošalju pauk po ovaj BMW". Srećom, našli smo brzo zajednički jezik i savladali zajedno taj izazov. 2 Reacher Gilt and vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9661 Posted June 27 (edited) 3 hours ago, moron said: A da BMW u M Sport opremi može biti "klotara" ... O, da, može biti teška i neverovatna "klotara", jer M Sport oprema uopšte nije skupa u odnosu na neke druge opcije. Čak je i jeftina. Meni lično ima dostupnih opcionala koji mnogo više znače. Premium brendovi baš zato što su premium mogu sebi da dozvole da mnoge stvari ostave kao doplatu. Što si više premium - više možeš da se bahatiš i za sve da tražiš doplatu. Kad dođeš do nivoa Ferrarija možeš i za držače za čaše da tražiš doplatu, a ako su od karbona možeš da staviš 5k-10k evra doplate samo za njih... jer si Ferrari. Ili, kad si Alfa i napravio si najbolje/najlepše/najpoželjnije šalterice na volanu, možeš da tražiš 300 evra doplate za njih iako te to košta jedno 2 evra. Može ti se jer znaš da niko za sebe neće uzeti Stelvio/Giuliu bez toga. Tako i kod BMW-a neke stvari moraš uvek da doplatiš jer im se može i to nema veze sa tim jeste ili nije M Sport. Kod drugih brendova gomilu tih stvari ćeš dobiti kao standard jer se njima ne može da traže doplatu za to (nisu u mogućnosti). M Sport i/ili M Sport Pro daju BMW koji je uvek daleko od klotare. Otvori se bilo koji konfigurator i to se lako vidi. A, to što i tada mora još da se doplati npr. za ACC ili Android Auto i CarPlay - može im se. To mora da se doplati kod njih nezavisno od M Sport paketa. 14 minutes ago, moron said: Nešo, tudja kola uvek pazim više nego svoja. 14 minutes ago, moron said: Nisam rekao da svi treba da vozimo kola sa točkovima od 16" ( i ja vozim na 18" ), ali, u tu rupu je sledeći dan na moje oči tokom 5 minuta udarilo bar 10 automobila. I nikom ništa. Ali, oni nisu bili na gumama profila 30 (napred) ili 35 (pozadi). Srećom još nisam pogodio takvu rupu sa 255/35 R19 pozadi i 225/40 R19 napred. Ae to, nego još ni felne nisam pokrivio za malo preko 50k kilometara... Ne sporim da su takvi točkovi ranjiviji, da mogu lakše da se oštete (kao što si opisao). Sporim da je to redovna pojava kod takvih automobila i da se eto ne može ništa uraditi povodom toga... Edited June 27 by neshaoct dopuna 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5703 Posted June 28 - kad nema kokica, dobra je i kafa. Flex će posle ove teme da kupi - škodu 2 2 knezevic76, Reacher Gilt, moron and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7622 Posted June 28 Ma sve je to stvar ličnog ukusa, ko šta preferira, barem što se izgleda tiče , trimovanja, opreme.Sent from my SM-A546E using Tapatalk 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4146 Posted June 28 11 hours ago, neshaoct said: Premium brendovi baš zato što su premium mogu sebi da dozvole da mnoge stvari ostave kao doplatu. Što si više premium - više možeš da se bahatiš i za sve da tražiš doplatu. Kad dođeš do nivoa Ferrarija možeš i za držače za čaše da tražiš doplatu, a ako su od karbona možeš da staviš 5k-10k evra doplate samo za njih... jer si Ferrari. Ili, kad si Alfa i napravio si najbolje/najlepše/najpoželjnije šalterice na volanu, možeš da tražiš 300 evra doplate za njih iako te to košta jedno 2 evra. Može ti se jer znaš da niko za sebe neće uzeti Stelvio/Giuliu bez toga. Tako i kod BMW-a neke stvari moraš uvek da doplatiš jer im se može i to nema veze sa tim jeste ili nije M Sport. Kod drugih brendova gomilu tih stvari ćeš dobiti kao standard jer se njima ne može da traže doplatu za to (nisu u mogućnosti). M Sport i/ili M Sport Pro daju BMW koji je uvek daleko od klotare. Otvori se bilo koji konfigurator i to se lako vidi. A, to što i tada mora još da se doplati npr. za ACC ili Android Auto i CarPlay - može im se. To mora da se doplati kod njih nezavisno od M Sport paketa. Srećom još nisam pogodio takvu rupu sa 255/35 R19 pozadi i 225/40 R19 napred. Ae to, nego još ni felne nisam pokrivio za malo preko 50k kilometara... Ne sporim da su takvi točkovi ranjiviji, da mogu lakše da se oštete (kao što si opisao). Sporim da je to redovna pojava kod takvih automobila i da se eto ne može ništa uraditi povodom toga... To su ti postali PRETEŽNO dizajnerski paketi opcionala, ali, istina, ima u tim paketima elemenata koji u nekoj meri utiču i na perfomanse. U nekoj meri. Ono što "komšije" spolja vide na M Sport-u, to je drugi dizajn branika, crna „Shadow Line“ lajsna na ramu prozora (ali, ne i ona na masci napred, ona ostaje hromirana ako uzmeš M Sport i nju moraš posebno da „zacrniš“ ako želiš „crninu“), dobiješ neke opcione alu felne „za broj“ veće colaže ... Naravno, tu je i M Sport vešanje. Za to komšiji već treba vidi snajperiste Komšije će u kolima (kroz prozor) da vide M volan, ali, ne i crno nebo. Teško da će još nešto da primete. M Sport PRO paket će takodje komšije da primete, posebno noću, jer on ti on danas kod nekih BMW modela standardno uključuje i „svetleće bubrege“ ( tj. masku hladnjaka pod nazivom „Iconic Glow“ ), ali i crvena kočiona klešta. I još neki estetski detalj ( lajsnicu ovde, lajsnicu onde ,mini spojer na dupetu ). Ali, ako i uzmeš ta dva paketa, jer ti se dopadaju (što je na mestu, jer za svoje pare svako kupuje ono što mu de dopada) i zato što veruješ da će možda ono M vešanje da superiorno poveća perfomanse vozila u odnosu na standardnu verziju (što je takodje apsolutno legitimno razmišljanje, jer adaptivni amortizeri svakako stvaraju neku razliku), verovatno ćeš da se upitaš a zašto onda kao posebna opcija postoje i adaptivni stabilizatori. Kako to odjednom da opciono M vešanje nije najbolje? Zar ovo M vešanje nije ništa ? Već i pored izabranog M Sport-a i M Sport PRO-a, „za dobro vešanje“ treba još da doplatim i za adaptivne stabilizatore (koji su kod nekih modela deo opcije adaptivno oslanjanje Professional)? Generalno, meni se zaista dopada filozofija paketiranja premijuma. Jer možeš da od opcija izabereš šta god hoćeš. A što nećeš – nećeš. Jeste da to na kraju može dosta da košta, ali, tako je to sa željama. A da i pored M Sport i/ili M Sport opreme BMW može da bude „klotara“ - da – može. I to teška. Da li će ti M Sport i/ili M Sport PRO, primera radi, možda doneti elektro podešavajuća prednja sedišta? Lumbalne podrške? Komforni pristup ? Grejanje prednjih sedišta? Elektrosklopive retrovizore? „Milion stvari“ tu još fali koje (u premijume neupućenom) čoveku možda deluju „podrazumevajuće“, ali, njih ni kod BMW-a nema (i ne podrazumevaju se) dok se to prethodno ne štiklira. I doplati kao opcija. Pogledaj bilo koji dilerski oglas, sa detaljnim spiskom opcione opreme (za neki salonski ili demo primerak), pa vidi šta oni imaju od dodatne opreme, a da to nije deo M Sport i/ili M Sport PRO paketa. Imaju još brdo toga. Na tom spisku M Sport i/ili M Sport PRO paketi (sa svim svojim elementima) se bukvalno skoro izgube na spisku opcionala. Toliko su M Sport i/ili M Sport PRO dovoljan sadržaj ukupne opreme., koji čine razliku izmedju "klotare" i "neklotare". Ali, kao što većina sa pravom reče, sve je to samo stvar ukusa. Posebno kada je reč o tim elementima opreme koji u nekoj meri menjaju "dizajn". Pa su nekome "Vauuuuuu", a nekome "Jaoooo" Quote Share this post Link to post Share on other sites
vilota032 201 Posted June 28 Ono sto je cinjenica, jeste da je, barem kod nas, trazeniji taj M paket nego neki drugi, cak iako je sa jacom opremom ili je auto u generalno boljem stanju. Znam jer sam bio u toj situaciji kada sam vozio f30 lci, luxury oprema, auto je za trojku generalno bio jako dobro nakrcan opremom, a opet, lakse su se prodavali, ili su ljudi lakse izdvajali novac, za auto sa manje opreme ali m paket. Oprostice mu manuelnu klimu, manuelni menjac, cak i to sto nije xdrive, ali kad vide branike... to je to Auti koji nisu ///m generalno mogu stajati neko duze vreme na oglasima, dok se ne pojavi kupac koji ceni recimo to sto auto ima servisnu istoriju od pocetka, lepu opremu, generalno je ocuvan ... Tako je i u ovom slucaju. Auto za koji si pitao @Flex je sigurno dobar i od vlasnika, a naravno da srce "zaigra" kada vidis i neke druge u M paketu. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vilota032 201 Posted July 10 (edited) @Flex Da se nadovezem na temu, moj drugar prodaje odlican BMW G20, 320d automatik u M paketu, beli, redovno odrzavan. Pa ako zelis i ako ti je interesantan, pusti mi poruku ovde pa cu vas rado spojiti Edited July 10 by vilota032 Dodao fotku 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites