nesa 169 372 Posted February 15, 2023 Na suncobranu je tablet koji služi za prijem vožnji. Radio stanice se u tu svrhu ne koriste već 7 - 8 godina. Sećam se da su tableti uvedeni još dok sam vozio Mareu, tu koja mi je na avataru. S njom sam se rastao 2017. 1 1 dach@ and bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3603 Posted February 15, 2023 3 hours ago, nesa 169 said: Još pre više decenija sam utvrdio da auto na plin obavezno troši više ulja nego na benzin Ne znam kakve ste kolega automobile vozili pa takvo iskustvo ali je u suprotnosti sa mojim i iskustvima dugogodišnjih korisnika. Instalatere i vrsne stručnjake ne bih ni spominjao. Činjenica je da su karterski gasovi manji/niži u eksploataciji plina te otud i manja zaprljanost ulja na ekvivalentnoj kilometraži kao na benzin. Sve zbog svoje osobine sagorevanja... Baš mi eto skrenulo pažnju pa sam odreagovao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted February 15, 2023 52 minutes ago, Mijailović P. said: Jeste, manja je zaprljanost ulja, svećica i katalizatora, ali zbog veće temperature pri eksploziji veća je potrošnja ulja. Zbog istog razloga ponekad dolazi do toga da izgori neki od ventila mada tome uglavnom kumuju loša podešenost ili duga vožnja visokim obrtajima, recimo na autoputu. Prilikom drugog servisa su mi gledali i istrošenost pločica. Otišle su malo preko pola što će reći da će ići nešto preko 30.000 km. Toliko se eto može računati u gradskoj vožnji. Na putu naravno više. Cenim da bi u mešovitom režimu pola - pola moglo da ide oko 50.000 km. 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12547 Posted February 16, 2023 Gasovita goriva imaju puno čistije sagorevanje. Samim tim i manje prljanje ulja. TNG i CNG su zapravo odlični za dugovečnost motora. Naravno uz redovnu zamenu ulja. Kao i valjanu podešenost smeše. Zapravo, ta podešenost smeše je najvažnija stavka, i čak najlakša za kontrolisanje / podešavanje. Potrebno je kontrolisati povremeno. Stvar je u tome da se vozači opuste, sipaj i vozi. A to nije pametno. E ta zapuštenost provere mešavine, dovodi nekad do pregorevanja ventila. Kao i vožnja na visokim obrtajima, ali opet to je do podešavanja sistema, koji bi trebalo podesiti tako da na visokim obrtajima prebaci na BMB. Mnogi problemi se prebacuju na TNG ili CNG sistem, ali zapravo problem je neznanje majstora / vozača. 2 Mijailović P. and nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 5, 2023 Bliži mi se eto 30 hiljada. Još nijedan problem nisam imao. Jedino me malo buni merač napona koji od početka stalno pokazuje ovako: Ispada da stalno puni 16V. Da to nije malo previše? 1 bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7629 Posted April 5, 2023 Dobro je to, pokazuje punjenje između 14 i 16 , jer nema preciznije podeoke. Tako je i kod mene bilo.A pravilno punjenje je oko 14.4, tako da je to što pokazuje u okviru normalnog.Sent from my 2203129G using Tapatalk 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted April 6, 2023 9 hours ago, nesa 169 said: Ispada da stalno puni 16V. Da to nije malo previše? Sa ovakvom nebuloznom gradacijom koja je maltene beskorisna, najbolje zakaci i proveri na dijagnostici. Ili ako ti nije pri ruci, najprostije unimerom. 2 nesa 169 and stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted April 6, 2023 (edited) Eh dobro je nisam jedini. To punjenje od 16V sam prvi put primetio ove zime. Nakom vožnje od nešto više od sat vremena indikator se vratio na dva kvadratća što bi trebalo da je uobičajenih 14.4V. Pošto sam obratio pažnju dok je bilo hladno i što su bile češće kratke vožnje često su se javljala tri podeoka pri startu koji su se gubili tek pri dužim vožnjama. Kada bilo otoplilo punjenje na oko 16V se proredilo. Sada iako je hladno se ne javlja, U međuvremenu auto je bio na dugom putu gde radio konstantno više sati sa pauzama na oko dva sata. Moj zaključak je bio da je kapacitet akumulatora degradiran pa po svemu sudeći smart alternator interveniše, a da je tokom višesatnog rada na putu akumulator došao na svoje. Probaj da izvozaš minimum sat vremena bez gašenja motora da vidiš kada i da li pada indikator na dva kvadratića. Naravno i treba provera unimerom. Jedino ne znam koliko je konstatno punjenje na 16V baš zgodno za vek trajanja akumulatora valjda linearno sa dizanjem voltaže se povećava i amperaža tj. jačina struje punjenja. Mislim da je bilo kolega kojima su na Tipo i 500L odlazili akumulatori posle par godina. Edited April 6, 2023 by Zakeralo 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted April 6, 2023 Normalno punjenje je od minimum 13.8V do 14.2-14.4V. Cak i da je ta visa cifra, suludo je da za malo preko 14V, podigne za ceo taj podeok od 2V, na 16V. Takvom gradacijom i logikom, apsolutno gubi poentu i voltmetar i na digitalnim tablama obrtomer, sta vec sve gradiraju tako... I ako ti u nekom trenutku treba tacna informacija, opet moras da proveravas rucno, dijagnostikom ili unimerom. Sto je najsmesnije, Body Comp vec ima informaciju tacnu u desetu, a ne prikazuje istu. Negu neku "opisnu" vrednost, koja uzgred nije ni tacna. 4 Grafit, Zakeralo, darkman14 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted April 6, 2023 (edited) I ovaj indikator temperature ulja je na opisnom nivou, ladno/mlako/toplo/vruće/vrelo, nema čak ni minimalne ni maksimalne temprature izražene u stepenima nego samo C i H. Tako da ovu Fiatovu skalu punjenja doživljavam kao 10V/oko 12V/oko 14V/oko 16V/18v (izgore). I pomalo retoričko pitanje, ako je ovo skala punjenja a ne napona akumulatora zašto ne pokazuje lepo struju punjenja u amperima? Ovako ljudi mogu da iskazanu vrednost u voltima pobrkaju sa naponom akumulatora. Edited April 6, 2023 by Zakeralo Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7629 Posted April 6, 2023 Indikator ulja je jasan, čim nije u normalnim vrednostima, pašće ili podići će se za jedan podeok i to je dovoljan znak za uzbunu kao i za temperaturu vode. Oni su za razliku od pokazivača amperaže su uvek na sredini.Zašto je sve to tako urađeno pa prost razlog, uprostili su sve, vozač dobija informativne podatke i ne treba da ga zanima par stepeni gore dole ili pola ampera. U slučaju pregrevanja ili lošeg punjenja alternativa, oglasile se alarmi na tabli.Sent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 6, 2023 1 hour ago, Zakeralo said: Eh dobro je nisam jedini. To punjenje od 16V sam prvi put primetio ove zime. Nakom vožnje od nešto više od sat vremena indikator se vratio na dva kvadratća što bi trebalo da je uobičajenih 14.4V. Pošto sam obratio pažnju dok je bilo hladno i što su bile češće kratke vožnje često su se javljala tri podeoka pri startu koji su se gubili tek pri dužim vožnjama. Kada bilo otoplilo punjenje na oko 16V se proredilo. Sada iako je hladno se ne javlja, U međuvremenu auto je bio na dugom putu gde radio konstantno više sati sa pauzama na oko dva sata. Moj zaključak je bio da je kapacitet akumulatora degradiran pa po svemu sudeći smart alternator interveniše, a da je tokom višesatnog rada na putu akumulator došao na svoje. Probaj da izvozaš minimum sat vremena bez gašenja motora da vidiš kada i da li pada indikator na dva kvadratića. Naravno i treba provera unimerom. Jedino ne znam koliko je konstatno punjenje na 16V baš zgodno za vek trajanja akumulatora valjda linearno sa dizanjem voltaže se povećava i amperaža tj. jačina struje punjenja. Mislim da je bilo kolega kojima su na Tipo i 500L odlazili akumulatori posle par godina. Retko vozim sat vremena i tad se nisam setio da pogledam. Uglavnom mi stoji ono za prosečnu potrošnju. Uglavnom, kad god sam gledao uvek je pokazivalo tako kao na slici. Što se tiče trajnosti akumulatora, ne sećam se da mi je bilo koji trajao više od 3 godine. Jednostavno uslovi su mi takvi, često i po 10 puta ga upalim da bih ga jednom vozio (pomeranje na stajalištu), dosta dodatnih potrošača od kojih neki rade i kad je motor ugašen, takav je posao. Unimer inače nemam, tako da ću to videti s nekim. Imam na Pikasu obd dijagnostiku na kojoj se i to može videti, ali ovde zbog one internet varijante to ne može. Negde sam čini mi se na forumu video da piše kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči. Videću to za godinu i po dana. U međuvremenu moram i za poništavanje servisnog intervala da idem kod jednog. 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted April 6, 2023 (edited) 5 hours ago, nesa 169 said: kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči Trebalo bi da se lako zaobidje onaj njihov SGW (Security Gateway). Ko ne zeli da se zeza, kod naseg Dovle sa klupskim popustom imamo i ovu stvarcicu: https://obd2.rs/proizvod/fiat-chrysler-adapter-za-sgw/ Samo se manji 8 i 12-to pinci ukopcaju u SGW modul auta i umesto fabrickog, koristi se OBD port sa ovog kabla. Edited April 6, 2023 by Ivan 2 nesa 169 and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7629 Posted April 6, 2023 Retko vozim sat vremena i tad se nisam setio da pogledam. Uglavnom mi stoji ono za prosečnu potrošnju. Uglavnom, kad god sam gledao uvek je pokazivalo tako kao na slici. Što se tiče trajnosti akumulatora, ne sećam se da mi je bilo koji trajao više od 3 godine. Jednostavno uslovi su mi takvi, često i po 10 puta ga upalim da bih ga jednom vozio (pomeranje na stajalištu), dosta dodatnih potrošača od kojih neki rade i kad je motor ugašen, takav je posao. Unimer inače nemam, tako da ću to videti s nekim. Imam na Pikasu obd dijagnostiku na kojoj se i to može videti, ali ovde zbog one internet varijante to ne može. Negde sam čini mi se na forumu video da piše kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči. Videću to za godinu i po dana. U međuvremenu moram i za poništavanje servisnog intervala da idem kod jednog. Ako su ti obično akumulatori trajali 3 godine, to je odlično, ovi namenjeni za Start-Stop EFB i AGM su projektovani upravo za teške uslove rada, česta startovanja i kratke relacije. Čak se taksistima koji nemaju SS preporučuje da ugrade EFB akumulator. Znam da su projektovani za oko 80000 paljenja, tj punjenja i pražnjenja, ako se dobro sećam. AGM i više. Sent from my 2203129G using TapatalkI jedan citat, doduše stariji, za određeni model akumulatoraYBX7000 EFB BatteriesFeaturesApproximately 270,000 startsFor lower specification Start/Stop vehiclesSealed tip/tilt double lid - Reduces water loss by up to 30% - VDA roll over test compliant*High charge acceptance envelope type separators and anti-sulphation technologyCarbon/Lithium plate additivesIntegrated flame arrestorOE Quality, Performance & Specification*German Association of the Automotive IndustryPerformance - compared to conventional automotive batteries+170% improved Dynamic Charge Acceptance (DCA)+100% increased cyclic durabilityYBX9000 AGM BatteriesFeaturesApproximately 360,000 startsFor high specification Start/Stop vehiclesAbsorbed Glass Mat construction with no free acidDouble lid (Leak/spill proof)VRLAIntegrated flame arrestorOE Quality, Performance & SpecificationPerformance - Compared to Conventional Automotive Batteries+150% improved Dynamic Charge Acceptance (DCA)+200% increased cyclic durabilitySent from my 2203129G using Tapatalk 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 6, 2023 1 hour ago, knezevic76 said: Ako su ti obično akumulatori trajali 3 godine, to je odlično, ovi namenjeni za Start-Stop EFB i AGM su projektovani upravo za teške uslove rada, česta startovanja i kratke relacije. Čak se taksistima koji nemaju SS preporučuje da ugrade EFB akumulator. Znam da su projektovani za oko 80000 paljenja, tj punjenja i pražnjenja, ako se dobro sećam. AGM i više. Ja nemam Start - Stop i pravo da ti kažem - uopšte mi ne fali. Niko me ne može ubediti da to stalno pali/gasi ne smeta elektronici i motoru. 5 hours ago, Ivan said: Trebalo bi da se lako zaobidje se onaj njihov SGW (Security Gateway). Ko ne zeli da se zeza, kod naseg Dovle sa klupskim popustom imamo i ovu stvarcicu: https://obd2.rs/proizvod/fiat-chrysler-adapter-za-sgw/ Samo se manji 8 i 12-to pinci ukopcaju u SGW modul auta i umesto fabrickog, koristi se OBD port sa ovog kabla. Razmotriću to pitanje. Hvala puno u svakom slučaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted April 7, 2023 (edited) @nesa 169 Kod mene je tako kad se upali hladan auto ,posle nekog vremena padne,nisam ni obracao paznju na to dok nisi napisao. Takodje evo i prosek potrosnje na 21 000km: Edited April 7, 2023 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag, sredjen format i slike 1 1 Ivan and nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 8, 2023 (edited) Da, ti očigledno dosta voziš i van grada tako da je potrošnja logično manja. Meni taj podatak služi čisto za orijentaciju u kakvom su stanju recimo dizne jer mi pokazuje koliko bi trošio benzina, samo što ja vozim na plin. Inače mi stoji 9.1, uz prosečnu brzinu 19 km/h. Elem pošto sam stigao do 30.000 km svratio sam kod majstora da mi uradi mali servis, a ujedno je i izmeren stvarni napon. Nakon startovanja motora pisalo je 14,38 V. To je znači maksimalna vrednost i u toku vožnje može biti samo manja. @Ivan zvali smo onu Dovlinu prodavnicu, rekoše da to trenutno nemaju i da zovemo za mesec dana. Edited April 8, 2023 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12547 Posted April 8, 2023 2 hours ago, nesa 169 said: Da, ti očigledno dosta voziš i van grada tako da je potrošnja logično manja. Meni taj podatak služi čisto za orijentaciju u kakvom su stanju recimo dizne jer mi pokazuje koliko bi trošio benzina, samo što ja vozim na plin. Inače mi stoji 9.1, uz prosečnu brzinu 19 km/h. Kakvo je tvoje mišljenje, potrošnja na BMB i TNG, koja je razlika / odnos. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 8, 2023 5 minutes ago, shuxx said: Kakvo je tvoje mišljenje, potrošnja na BMB i TNG, koja je razlika / odnos. TNG svakako preporučujem jer ga ovaj motor lepo prihvata i nikakve razlike u vožnji i održavanju nema. Ovde mi je plin 95, a benzin 180, pa ti vidi. Plina računam da mi u gradu troši oko 11. Računam proseke 6 ili 8 sipanja i ukupno mi je najviše bilo 11,4, a najmanje 10,7, što sam postigao upravo u poslednje vreme uprkos hladnoći i kišama što malo diže potrošnju. Nisam još vratio letnje gume, a na prošlom autu sam izračunao da mi zimske dižu potrošnju za oko 3 dl. Benzina mi je išlo oko 9. Što se potrošnje van grada tiče onomad kad sam išao na letovanje, ali van autoputa potrošio mi je oko 6. Plin sam vangradski merio i ispalo je da na regionalnim putevima ide 6,5 - 7, a na autoputu 7,5 - 8. Napominjem da uglavnom ne prekoračujem ograničenu brzinu. 2 shuxx and IDzO reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12547 Posted April 9, 2023 Moje iskustvo sa potrošnjom BMB/TNG je da je potrošnja TNGa veća za oko 25% od BMBa. Tvoje cifre, 9L BMB i 11L TNG se uklapaju u tih 25%. 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3603 Posted April 9, 2023 Gde nađoste te cifre ...? Kod mene razlika nije veća od 15% iako ne vodim računa o potrošnji. Gledam samo koliko je na stanju i kol'ko para imam. 2 nemanja84bg and stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1805 Posted April 9, 2023 To se kaze ,sipam za pesto kinti pa kolko izgura gledas u kazaljku moze on jos malo ako cistim dizne sipam i za crvendaca a onda vozim kao car bez brige 2 nesa 169 and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12547 Posted April 9, 2023 cifre same dođu, kada puno prelaziš, i pratiš potrošnju, tako da su ove moje sigurne, na istim relacijama, a na dva goriva. Ispraćene kroz desetine hiljada km. baš bih voleo da imam auto čija je potrošnja na TNG samo 15% veća, tek je to povoljna vožnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3603 Posted April 9, 2023 Izvinjavam se za off. Sad treba da krenu konkretne i dokazive brojke a ja nit imam volje nit... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 372 Posted April 9, 2023 9 hours ago, Mijailović P. said: Gde nađoste te cifre ...? Kod mene razlika nije veća od 15% iako ne vodim računa o potrošnji. Gledam samo koliko je na stanju i kol'ko para imam. Verujem da je razlika manja kada se više vozi van grada, ali ja takvu situaciju uglavnom nemam. Nego, sad kad sam stavio nove pločice kao da mi nekako mekše i lepše koči nego sa originalnim. Quote Share this post Link to post Share on other sites