Jump to content
FAS Goran
sasacalko

Fiat 500L 1.4 16v - lupanje iz motornog prostora

Recommended Posts

500L, 1.4 70KW, 2013.god

Motor u ler, radi odlično tiho, kada se doda gas, onda lupa, kao kada je loša radilica, na usponu se i jače čuje, kada se doda gas. Motor je skinut, poslat na obradu, ali pri kontroli je ustanovljeno da je motor OK, tj da je sve u granicama tolerancije, stanje čak veoma dobro. Kada je već rasturen, zamenjeni su leteći i ležeći ležaveji, i odrađena glava. Da napomenem, proverena i bregasta i sve OK.

 

Nakon sastavljanja i vraćanja motora on i dalje lupa. Čitajući forum video sam da je neko (još 2015.godine), imao sličan problem, menjao bregastu zajedno s kućištem, ali nije problema rešen., šta se na kraju desilo - nije napisao. Pročitao sam i da je moguće da taj metalni zvuk stvara branik u dodiru sa hladnjakom, da li je moguće da je to u pitanju? 

 

Da li 500L ima ovakav specifičan problem? Da li je neko imao i kako je rešio sličan problem?

 

Hvala unapred na odgovorima.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je prešao?
Kod mene na 49000km, jeste malo bučniji motor u odnosu na pre 10000km ali ništa ne lupa.

500L, 2013...

Share this post


Link to post
Share on other sites

132000km, drugi vlasnik, tako da....

Ali, kažem otvaran motor, neki neobičan problem postoji. Kad dam gas, baš lupa, u mestu, na ravno, na uzbrdici još jače. Na ler radi mirno, u mestu, ne čuje se.

Edited by sasacalko

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri prvom paljenju, dok je uključen automatski sauh, nekih tridesetak sekundi, nema lupanja, nakon toga, kada se sauh spusti ponovo se javi lupanje pri dodavanju gasa.. Probao sam juče turiranjem u leru, odmah na hladno, nema lupanja,  a danas sam upalio auto i krenuo odmah, nije bilo lupanja, prvih tridesetak sekundi, dok se sauh nije spustio. Ima li neko neku ideju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logicki kada je hladan "gušće" je i ulje, tako da verovatno ima neke veze sa tim, mozda je do ulja a mozda imas neki luft negde gde ne bi trebalo

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kada se spusti saugh, pa ti dodaš malo gas u leru na recimo 1200 rpm, da li se i onda čuje isto lupanje?

Da li se čuje lupanje kada ga upališ na hladno i odmah daš gas, recimo na 2000-2500 rpm, pre nego što se toliko zagreje da sam spusti saugh ali ne da ga turiraš, nego da samo podigneš br obrtaja i zadržiš malo.

 

Stvarno izgleda kao da negde nema dobro podmazivanje. A neki majstori, osim stručnjaka u ovlašćenim servisima...?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dok ne spusti sauh nema problem. Probaću sutra da upalim i zadržim gas dok je hladan na 2000-2500. Inače on dok prima gas lupa, kad pustim gas prestane. Tačno se oseti na tempomat kad vozim, (115km/h, oko 2900 obrtaja) na ravno lupa, na uzbrdo jače, a na nizbrdo nema.

Može li da bude problem i sa smešom benzin/vazduh, računam kada je povučen sauh da je odnos na strani benzina, ima manje vazduha i drukčije sagoreva? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đavo će ga znati. Probaj da skineš klemu sa akumulatora na 30 minuta, da resetuje tačku paljenja u kompjuteru. Nisam pametan.

 

Pokušaj da osluškuješ u motornom prostoru gde lupa, da li je stvarno iz motora ili je negde oko motora. Neka neko malo doda gas a ti oslušni. Nezgodno je ovako preko foruma raditi dijagnostiku :)

 

500L, 2013...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2022 at 7:07 PM, sasacalko said:

pri prvom paljenju, dok je uključen automatski sauh, nekih tridesetak sekundi, nema lupanja, nakon toga, kada se sauh spusti ponovo se javi lupanje pri dodavanju gasa.. Probao sam juče turiranjem u leru, odmah na hladno, nema lupanja,  a danas sam upalio auto i krenuo odmah, nije bilo lupanja, prvih tridesetak sekundi, dok se sauh nije spustio. Ima li neko neku ideju

Poz..ja imam Lancia Musa sa istim motor..sve isto kao kod tebe..i godinama nikako da pronadjem izvor..dok je hladan i pod saugh-om nista..tek kad spusti i krene..pocinje lupkanje..od 1000-2000 najizrazenije..u mestu nista kao i na nizdbrdici bez gasa..brdo sam neki stvari testirao i probao..ali mrka kapa..ja sumnjam na neki luft u maloj pesnici..ali ako si ti vec otvarao motor i pregledali bas sve..onda ko zna..ako te zanima sta sam na sve isprobavao da ne gubis vreme..javi se..meni ostao jos onaj knock senzor..da probam sa nekog drugog auta

Edited by Sale84kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ideju... :sorcerer:

Bez zezanja. Ne znam kakav je zvuk, kog tipa. Naveo si da se kao metalni zvuk čuje.

Kod ovog 1.4 sam primetio da dizne znaju prilično proizvoditi zvuk.

Obzirom da imam ugrađen plin vidim razliku. Na plinu se ne čuje ništa.

Obzirom da je već kod tebe došao sa pristojnom kilometražom, postoji mogućnost da su malo prolupale dizne.

Možda bi ih neki aditiv malo utišao.

Šta znam, sitni su sati a ja dokon... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pregledali su ga nekoliko majstora ( mehaničar, metalostrugar, precizni mehaničar....), zaključak je da je zvuk u taktu radilice, ali da liči na plastični ili gumeni zvuk, kao da nije udar metal od metala. S obzirom da je motor otvaran, niko ne zna šta može da bude konkretno.

2. Probao sam fiat tipo sa istim motorom, star 6 meseci, 22000km prešao, taxi vozilo plin/benzin. Isti zvuk se čuje samo mnogo prigušenije, vozili smo naizmenično tipo/500l. Čuo se zvuk i na plin i na benzin, ali morali smo da vozimo gde nema saobraćaja, sa zatvorenim prozorima itd. Kaže taxista, kad pređem 130000km verovatno će da se čuje jače, kao moj 500l. 

3. Isti problem sam našao na forumu, isti motor samo stilo: https://www.fiatforum.com/threads/fiat-stilo-1-4-95hp-engine-weird-sound.462508/  , da li je problem rešen i kako ne znam, postavio sam pitanje, možda dobijem odgovor.

auto ide, vuče, sve je ok. 

 

Hvala svima na pomoći

 

Ako i kada bude pronašao problem, podeliću.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasacalko

 

Imao sam jako slican problem sa polovnim jugom pre vise godina ali prema opisu problema lici mi na ovo, kada je kupljen imao je takav zvuk i u odredjenom opsegu obrtaja je bio najizrazeniji i na uzbrdici najjaci, 2 majstora su konstatovala da je prolupao na radilici i moguce jos u maloj pesnici sto prema zvuku koji se cuo i jeste delovalo tako neverovatno ali 99% taj zvuk, dok nisam otisao kod treceg majstora koji je skinuo kais sa alternatora i upalio ga bez njega (sto ne znam da li moguce na 500L i sl.) zvuk je nestao i pri dodavanju gasa , na kraju remontovan alternator zamenjeni lezajevi.Vozim isti taj 1.4 16V motor i ima blago lupkanje dok je bas hladan kada spusti obrtaje posle minut-dva nakon paljenja , ne diram nista dok nema zvukova kada je zagreja i u voznji.Moje neko misljenje je da moze biti da je isto alternator tj lezajevi jer je nisko montiran pa mozda vlaga utice na njega.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasacalko

To je najgori problem , radi ide sve funkcionise opet ima problem , ja se iskreno ne uzbudjujem zbog toga dokle god ide ne diram nista , a to lupkanje kod mene sto se javlja moze biti neki hidropodizac ventila neki kazu da je to normalno kada je hladan, ali toga nema ni u 6k obrtaja i punom gasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imenjak iz Kg (lancia), koji ima isti problem, skidao pk, menjao katalizator, svećice, bobine, čistio dizne (bile su dobre), čistio klapnu, vakum ventil usisne grane, sipao gušće ulje.... Ništa nije pomoglo. Ja sam vadio motor...

Očigledno je neki veoma tupav kvar. 

Nekoliko automobila sam našao, sa 1.4 16v, koji imaju isti problem (našao sam na netu stilo, lancia, probao tipo, moj 500l). 

Čudno je da do sada to nije rešeno ili jeste, ali niko nije napisao šta je bio problem, motori su različite generacije lancia 2005g, 500l 2013g, tipo 2022g.

 

Čitao sam na forumima kod Fiata 500, uđu kamenčići između vatro-štita u haubi (ili kako se već stručno zove) i šasije.

Moguće da se pomeri teg na cev klime - to nisam uspeo da nađem ge se nalazi!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Markoni Bg said:

@sasacalko

To je najgori problem , radi ide sve funkcionise opet ima problem , ja se iskreno ne uzbudjujem zbog toga dokle god ide ne diram nista , a to lupkanje kod mene sto se javlja moze biti neki hidropodizac ventila neki kazu da je to normalno kada je hladan, ali toga nema ni u 6k obrtaja i punom gasu.

zvuk hidropodizaca se lako provali a i cuje se vise kad je motor hladan dok ne nabije pritsak u hidropodizacima, i takodje drugacije se cuje u razlicitm obrtajima....inace taj problem se uglavnom resi wynns ili liqui moli aditivom za hidropodizace, reseno na par takvih motora bez problema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbm li ga, meni ovo ne deluje kao lupanje, već više kao brbotanje kad radi na 3 cilindra.

A odakle si?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne lupajte glavu bez potrebe, nas je presao 300kkm na taxiju dok nije izgoreo ventil. Tada su zamenjeni svi lezajevi, karike, ventili, podizaci itd i zvuk je ostao isti. U medjuvremenu su remontovani i alternator i ciscene dizne i skoro sve sto moze da se uradi na toj kilometrazi. Odakle dolazi zvuk niko nije uspeo da zakljuci ali auto se tako cuo skoro od prvog dana. Nemojte bez potrebe da rasturate motore i da trazite, nista necete resiti nazalost.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prvom snimku se ništa ne čuje, a na ovom drugom se čuje.

Kakvi su to majstori, izvade motor, rastave, pa sastave, ustanove da nema ništa čudno, ali, hajd, kad smo ga već rasturili da bar nešto promenimo !? 

Ovo nema veze sa radilicom, gotovo sam siguran, na radilici je ogroman pritisak, velike sile, ipak to pokreće celo vozilo, da je tu luft, to bi lupalo na leru, ujednačeno. 

Ovo zvuči kao da negde neki falš vazduh ima, da je pukla usisna grana, recimo. Ali, to opet, majstor, uzme stetoskop, ali bukvalno, prislanja uz deo motora gde se najjače čuje, pa vidi, odakle dolazi taj zvuk. Može da bude glupost, napuklo kućište filtera vazduha ili tako nešto. Ali, da vade motor, rastavljaju i sastavljaju, pa da ne nađu ništa, e to je tek glupost neopevana. 

Da li su merili kompresiju pre nego su izvadili motor? Da li smrdi gorivo na auspuhu? Da li troši ulje? Da li dobro vuče? Da li vuče "linearno"? Da li ima pad snage na nekom broju obrtaja? Kolika je potrošnja goriva?

Ja nisam majstor, ali ovako nešto sebi nikada ne bih dozvolio, a iskreno, ne bi dozvolio ni njima, da mi rasture motor, jer sumnjaju na radilicu??? Radilica kad dobije luft, to lupa, to ne može ovako, da brboće ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...