Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Natrcao sam u pomaganju u jednom rasciscavanju i nisam odoleo a da ne slikam :D .

Mojoj generaciji (+/-) sigurno ce biti interesantno da se podseti, mladjim kolegama da vide kako je to nekada izgledalo.

Napredna svapska tehnologija od pre 3 decenije, sa kraja 80-ih, kada je komplet guma bio za celu godinu... Za danasnje uslove cudna sara, sa lamelicama, na boku nacrtano i sunce i oblak :) , naglaseno da je Radial i Tubeless :D . Simetricna sara, tj. nema oznacene usmerenosti ni spoljne/unutrasnje strane - citaj, mogao si da ih montiras kako hoces:

 

070920207336.thumb.jpg.1c50e5d2662e2609f99cc6b7d94134e5.jpg 070920207344.thumb.jpg.c3b3664c367f1b32594e00fa1267607d.jpg

 

Nikakav EcoContact, PremiumContact, SportContact, WinterContact, AllSeasonContact... Dame i gospodo, predstavljam vam njihovog pradedu - kratko i jasno, cuveni allrounder, Continental Contact :D :

 

070920207340.thumb.jpg.7d4e457f3ad5837f898f91f7157eb5fd.jpg 070920207337.thumb.jpg.6ecd66640e8ef7b1f5e91045cc8882ad.jpg 070920207339.thumb.jpg.c1c051a1be81d377eefd4371cf329139.jpg 070920207343.thumb.jpg.5b1a9f29d3c905f0f2da0050e9be3509.jpg

 

Od 2000. godine, u DOT nomenklaturi, za vreme proizvodnje guma, koriste se 4 cifre - prve 2 za nedelju, druge 2 za godinu proizvodnje, kao sto svi znamo. Ali verujem da mnogo manje ljudi zna kako je to bilo pre 2000. ;) .

Do tada su se koristile 3 cifre - prve 2 su takodje oznacavale nedelju, a treca godinu. Dok je simbol na zadnjem mestu oznacavao dekadu - konkretno ovaj trouglic, znaci da su 90-te u pitanju. A konkretno ova Continentalka, proizvedena je u junu 1991. :) :

 

070920207342.thumb.jpg.74a26021005efec6a0479bfc3e2638bb.jpg

 

Secam se i da je matori imao neke Michelin slicne sare, takodje tamo polovinom 80-ih na Peugeotu 305 SR. Mislim da je Michelin MXV model bio u pitanju, naravno, takodje se "picile" preko cele godine... Nadam se da je i vama bilo bar delimicno interesantno, da se na trenutak podsetimo proslosti i tadasnje tehnologije ;)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle je uzeo za napred zimske Michelin XM+S100, a pozadi XM+S200 ("ekserice").

Mislim da je XM+S100 bila prva zimska guma sa lamelama, onim što danas ima svaka zimska guma.

A zimska XM+S200, i pored eksera, je bila izuzetno tiha zimska guma, a sa brzinskim koeficijentom Q. I ja samje vozio u ranoj mladosti (i kao svaki "mlad divljak" povremeno i se "potpisivao").

Inače, kada kažem da je bila tiha ekserica, to i mislim, jer su "ekserice" bile poznate kao dosta bučne gume, imali smo ih i pre toga. Ovaj Michelin je mogao i 140-150 uz podnošljivu buku (sa nekim drugima su zubi ispadali na 90).

Meni je najlepša bila Stomil ekserica (vozili je na Peglici), i u jednu gumu je išlo u 4 reda po 90 eksera. Kada je ta peglica prolazila, zvuk je bio kao da je nisko leteo B52 ...

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih imao na Škodi 110l početkom 90tih....
Uzeo ih polovne, bile jedino što pasovalo na felnu od Škode a imalo šaru...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc matori gleda one slike koje smo postavljali, pa mi rece da je imao i Michelin XZX koje pominjete i da su bile zestoko sra*e :) .

Kaze, klizale su na iole mokrom nenormalno, pa ih je brzo menjao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin XZX su bile klasa iznad XZ, a taj XZ ( tačnije, oznake XZ-p, sa onim ojačanim bočnim pojasom, zato su imale i "p" ) je bio prva ugradnja za mečku W123. Kaži ti to svom ocu, pa vidi šta će on da odgovori ...  :)

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina,nisu bile neke,još kod mene na zadnjim,pogonskim,pa ko gliser...a mxl imao ali za 13 točak,a na škodi 14tice

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

E ne znam ti iskreno, nemam bas toliko godina :stuart: , da bih bio potkovan za tu vrstu diskusije. Ipak sam generacija iza, pa samo napisah sta mi covek od iskustva prenosi sa kolena na koleno. Napravicemo mu nalog, pa kvalitetno ukrstite misljenja oko tih tehnologija :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

MXL su bile niskoprofilne (mada, danas verovatno bi smešno bilo reći da je dimenzija 185/70X14 niskoprofilna guma, a, baš sa njom sam "zamenio" fabričke XZX 175X14 ), a generacijski su bile deo naslednika serije XZX i XZ.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sestrin muz kad je isao u srednju (pre 20ak godina), profesor mu rekao da je 155/70 niskoprofilna guma koja ima smisla samo na stazi  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:
neshtry
MXL su bile niskoprofilne (mada, danas verovatno bi smešno bilo reći da je dimenzija 185/70X14 niskoprofilna guma, a, baš sa njom sam "zamenio" fabričke XZX 175X14 ), a generacijski su bile deo naslednika serije XZX i XZ.

Bile na ćaletovom kadettu e, fabrička ugradnja...on kupio Danlop,ali potrajale samo 2 sezone...pa opet montirao mxl...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, YUgisa said:

Sestrin muz kad je isao u srednju (pre 20ak godina), profesor mu rekao da je 155/70 niskoprofilna guma koja ima smisla samo na stazi

Ja sam "niskoprofilne" prvi put video na golfu dvojci "osamdeset i neke"  :) Na kolima nekog vulkanizera. Bile su "kroz 70" :) I to mi je tada delovalo neverovatno "nisko" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 GT turbo je imao 195/55 R13. Od 85.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rado bih ziveo u "nekom drugom vremenu", ali verovatno bih dobio nervni slom od ponude guma u to vreme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...