totti 13165 Posted April 26, 2021 https://vm.tiktok.com/ZMeC1q2Ej/Sent from my SM-G770F using Tapatalk 1 1 djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 17, 2021 Kad kružni tok nije sigurno rešenje... Istorija nesreća nam govori da su kružni tokovi sigurniji od T raskrsnica, ali nije uvek tako. U Americi kružni tokovi nisu česta pojava, a ovaj primer pokazuje zašto je tako. Naime, kružni tok u Milvokuju je magnet za saobraćajne nesreće, a jedan YouTube kanal ih uporno objavljuje - čak 23 nesreće u četiri meseca, a ovo su dve od njih. Na prvom snimku vozač Pontiaca na prilazu kružnom toku juri kao da sutra ne postoji, a sa takvom brzinom skretanje ne bi izveo ni Fernando Alonso u najboljim danima. Sledi udar u rub trotoara i plamen na Pontiacu. U drugom videu letačke sposobnosti Dodge Chargera je testirao drugi vozač: preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted August 18, 2021 Ovo kao u americkom filnu, odmah pri sudaru eksplodira... Al tek posto svi izadju... Btw i kruzni tok u NS na Bulevaru Evrope, Patrijarha Pavla, Cara Lazara, Cirila i Metodija je isto tako magnet za udese samo nema kamere... Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Boki_ 85 Posted September 14, 2021 Nažalost, pao sam na praktičnom delu vozačkog ispita, tako da nemam svoje iskustvo u vez kružnih tokova. Ali, pošto sam položio testove, pričam sa ljudima oko pravila u vožnji i, što se tiče kružnog toka, 3/4 ljudi (naravno, uzorak je mali) mi je reklo pogrešno - da prednost ima onaj ko je u kružnom toku, zato što je već unutra!?! Ono što mi je nejasno... Jel se pravila, tokok dugogodišnje vožnje jednostavno zaborave ili je nešto drugo u pitanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted September 14, 2021 Prvenstvo prolaza u kružnom toku regulisano je saobraćajnim znakovima, tj obrnuti trougao je na svakom ulazu, pa samim tim prednost ima onaj koji je već u njemu, jer nema više tog znaka i nema koga da propušta - ne nailazi više na put sa prvenstvom prolaza. U nekim zemljama je drugačije regulisano, pa su obrnuti trouglovi unutar kružnog toka i samim tim ne važe pravila kao kod nas. 3 djomla, neshaoct and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Boki_ 85 Posted September 14, 2021 Da. upravo sam to i rekao, a i lepo je objašnjeno u prvom postu na temi. Instruktor mi je spomenuo jedan kružni tok koji nema obrnute trouglove na ulazima, ali sam zaboravio koje je mesto u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted September 14, 2021 Postoje dva tipa kruznih tokova. Kod nas je zastupljen prvi, sa trouglom ispred i tacno je da onaj ko je u kruznom toku ima prednost. Ukoliko ih nema onda vazi pravilo desne strane iliti onaj ko je u kruznom toku je duzan da propusti vozila sa svoje desne strane. 4 neshaoct, Woodoo, djomla and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Boki_ 85 Posted September 14, 2021 Pa to, pogrešno je reći da onaj ko je u kružnom toku uvek ima prednost zato što je unutra, već da to zavisi da li postoji obrnuti trougao ili ne. Dakle, nekad ima prednost, a nekad nema. Mislim, pričamo iste stvari? Za trenutak mi se učinilo kao da pričam kineski Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted September 30, 2021 Sent from my 3310 using Tapatalk 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 3, 2021 Nova studija: Svaki peti vozač ne razume kružni tok Fotografija od Jan van der Wolf sa Pexels Najveća neizvesnost je među mlađim vozačima. Među mlađima od 40 godina, svaki peti vozač nije siguran koju traku da izabere na kružnim raskrsnicama, a 15% ne zna kako se vozila propuštaju, pokazalo je istraživanje koje je Ipsos sproveo za norveško osiguravajuće društvo Gjensidige. Među onima starijim od 40 godina malo je onih koji ne znaju ko ima prednost u kružnim raskrsnicama, a još manje je nesigurno u izbor traka u kružnim raskrsnicama sa više traka. Prema studiji kompanije Gjensidige, 30% vozača iznerviraju ljudi koji u kružnom toku izaberu pogrešnu traku. Međutim, nesreće u kružnim raskrsnicama su retke, a oštećenja na vozilima su manja nego na klasičnim raskrsnicama. preuzeto sa - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 4, 2021 U Novom Sadu mi se cini da 90% ljudi ne zna da izabere traku, jer se nabiju u spoljnu traku i naprave kolonu od 15 auta pre kruznog toka i onda ih sve redom preteknem unutrasnjom trakom. 1 darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 835 Posted October 4, 2021 Najopasniji u kružnim tokovima su likovi koji misle da imaju prednost jer izlaze iz kružnog, pa se onda iz skroz unutrašnje trake naglo zapute ka izlazu i iseku sve ostale koji su bili u neko od spoljnih traka. 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted October 4, 2021 Bilo bi lepo i kad oni sto zajase spoljnu traku ne bi isli na treci ili cetvrti izlaz Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted October 8, 2021 Sent from my 3310 using Tapatalk 3 1 neshaoct, Woodoo, Djuk85 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4035 Posted October 8, 2021 A daj brate, koliko pijan i nadrogiran moras biti da se ne skonta pravac kretanja... Ovo je vise Polska style, tamo je kontra smer normalan. U celom jednom videu od po 10tak min koji ima tipa 40tak situacija, u bar 30 je negde kretanje u kontra smeru. Isti razlog prepisujem sto su u najvecem broju slucajeva pijani ko letve. 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted October 8, 2021 Verovatno ga je zbunilo koliko njih ide u kontra smeru . 2 ISV_01 and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Nenad 0 Posted November 29, 2021 Može li komentar na situaciju sa slike? Vozač 2 tvrdi da vozač 1 mora da nastavi kretanje putanjom b, tj. unutrašnjom trakom (uz ostrvo) i uključuje se u kružni tok u trenutku kada je 1 već na položaju sa slike. Da li vozač 1 ima pravo, tj. da li treba ili mora da nastavi unutrašnjom trakom ka izlazu ili treba da se prestroji u desnu traku (putanjom a). Mislim da vozilo 2 ne sme nikako da se uključi u kružni tok bez obzira kojom se putanjom kreće vozilo 1 i da vozilo 1 treba da izađe putanjom a), ali bih ipak da proverim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 29, 2021 Ne znam kako je zakon definisan, ali po NS standardu se svi nabiju u desnu traku pre kruznog toka i onda svako vozi do izlaza koji mu treba i izlazi u desnoj traci Leva je samo za preticanje cele te kolone i da psujes sve redom onom iz spoljne trake sto je nesposoban za volanom i pokusava da ode na treci izlaz iz te trake kad ti pokusavas iz unutrasnje da izadjes na drugom izlazu. 1 1 darkman14 and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 29, 2021 (edited) Nenade, nisu ti u pravi ni vozač 1 ni vozač 2. Pravila su vrlo prosta i treba samo malo razumevanja i logike. Suština je da je kretanje u kružnom toku sa više traka isto kao i kretanje na putu sa više traka. 'Razmotaj' tj. 'ispravi' taj kružni tok na papiru i sve će ti se samo kas'ti. YUgisa preteruješ. Bilo je tako godinama, i sada se desi s' vremena na vreme, ali se situacija dosta popravila... Sjebu nam koncepciju samo dođoši sa SU, PA, SM, VŠ, ZR, KI i ostalim tablama Edited November 29, 2021 by PremieRacing 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted November 29, 2021 @PremieRacing Kruzni tok Patrijarha Pavla, Bulevar Evrope, Cara Lazara, Cirila i Metodija je kritican. Cesto idem u Cirila i Metodija, udjem iz leve trake od Cara Lazara, prestrojim se za iskljucenje i uvek je rizicno. A opet idiotski mi je da na trece iskljucenje vozim spoljnom trakom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 29, 2021 Ajd' sad. Slažem se da je kritičan ali to je zato što je jedini sa više traka a isključenje u ĆiM je samo jedno. Moraš da priznaš da je specifičan Jedino rešenje da nemaš kritične situacije je da mu priđeš sa druge strane, iz Bul. Evrope recimo. Ovo što ti radiš će uvek biti kritično iz objektivnih razloga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Nenad 0 Posted November 29, 2021 31 minutes ago, PremieRacing said: Nenade, nisu ti u pravi ni vozač 1 ni vozač 2. Pravila su vrlo prosta i treba samo malo razumevanja i logike. Suština je da je kretanje u kružnom toku sa više traka isto kao i kretanje na putu sa više traka. 'Razmotaj' tj. 'ispravi' taj kružni tok na papiru i sve će ti se samo kas'ti. YUgisa preteruješ. Bilo je tako godinama, i sada se desi s' vremena na vreme, ali se situacija dosta popravila... Sjebu nam koncepciju samo dođoši sa SU, PA, SM, VŠ, ZR, KI i ostalim tablama Koje pravilo u ovom slučaju konkretno? Po onome što sam pročitao po internetu ako je vozilo 1 unutra, vozilo 2 ne sme da se uključi bez obzira kojom se trakom kreće vozilo 1. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted November 29, 2021 Kriticno je vise iz razloga sto vozaci koji dolaze iz Bulevara Evrope misle da imaju prednost (naravno ne svi). I pritom se trude da prolete kroz kruzni tok. Ja sam konkretno spomenuo ovaj kruzni tok jer idem tuda bar 3x nedeljno na basket u Dugu. I mislim da se tu cesto desavaju udesi bas zbog misljenja ja imam prednost. Takvih problema nema na onom kruznom toku na severnoj tangenti (Rumenacka, Bulevar Evrope), doduse tu su sve uplivne ulice sa 2 trake. Opet, dosta ljudi koji ne zive i ne voze po BG Slavija je nocna mora. Cak mi je i par kolega reklo da dodje u BG, parkira na NBG i onda juri bus da ode negde u centar grada. Kao u fazonu, necu da vozim tamo, tamo je Slavija. Otkad vozim, na Slaviji nikad ni jednu kriticnu situaciju nisam imao, kad se ukljucujem gledam da li imam koga levo, kad se iskljucujem isto tako desno i opet sa kruznog toka sa 5-6 traka (koliko sad vec ima kad su ih iscrtali) se iskljucim u npr Makenzijevu gde je 1 traka. Cak i kad je kolaps, polako, jedan po jedan, uvek neko pusti ako na vreme das migavac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 29, 2021 14 minutes ago, _Nenad said: Koje pravilo u ovom slučaju konkretno? Ima obrnuti trougao = sva vozila koja prilaze kružnom toku moraju da propuste vozila koja se nalaze u kružnom toku. Ne postoji delimični obrnuti trougao, pa da iz toga onda sledi da treba da propustiš vozila u kružnom toku ali samo ako idu obodom kružnog toka, a ne trebaš da ih propustiš ako idu uz ostrvo (unutrašnjim delom) kružnog toka. Ipak, u praksi je često nemoguće čekati da nema baš nikoga u kružnom toku... pa, ukoliko prečnik kružnog toga to dozvoljava (ima dovoljno mesta), i brzina vozila je mala, još kako vozilo 2 može pažljivo da krene i da hvata obod kružnog toga neposredno iza vozila 1, iako je vozilo 1 već u kružnom toku. Međutim, ako dođe do kontakta, ništa ne može da spasi krivice vozilo 2. Baš zato će onda vozač u vozilu 2 pričati da npr. nije bilo vozila 1 kada se uključivao u kružni tok, i da je vozilo 1 išlo prevelikom brzinom, ''pojavilo se odjednom'' i iseklo ga kad je već vozilo 2 bilo u kružnom toku...tj. moraće da ispriča nešto što mu daje osnov da bude u kružnom toku istvoremeno kad i vozilo 1. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5318 Posted November 29, 2021 (edited) Slažem se....ali se i ne slažem (edit: odnosi se na Nenada) Diskusija može da se nastavi u nedogled zato što sve ovo što čitaš po internetu su nečija mišljenja. A mišljenje je kao dupe, svako ga ima i svakome tuđe smrdi. Evo da probam ja da iznesem svoje mišljenje...: Prvo i osnovno, kružni tok je zamišljen i napravljen da olakša, ubrza i poveća propusnu moć saobraćajnica. Ujedno da smanji ozbiljnost štete ukoliko dođe do sudara. U tvom slučaju možemo da kažemo da vozač 2 nema zakonsko pravo da se uključi pošto jasno ima trougao na ulazu u KT. Ali isto tako i vozač 1 nema prevashodno moralno ali ni zakonsko pravo da se vozika kako mu prdne na pamet. Priprema za ulazak u KT sa više traka je krucijalna. Ovo što radi vozač 1 nije ispravno. Bez obzira što nema nikog, nije ispravno vozati se i menjati trake više puta u KT. Ušao sa desne strane, prešao u levu, dao levi migavac, a opcijom "a" hoće da se isključi desnom trakom. Ne može. Jedino ispravno bi bilo da nastavi kretanje putanjom "b". Kad sam ti rekao da na papiru ispraviš/razmotaš KT video bi suštinu. Da je prava ulica sa više traka i vozač 1 se jasno kreće levom trakom, vozač 2 bi mogao bezbedno da se uključi (iz sporedne ulice). Tako se i vozi u svim većim gradovima. Pa nećeš valjda čekati da prođe 1, 2 ili 5 auta koji svi jasno voze levom trakom ako bezbedno imaš slobodnu desnu. E sad, ako vozač 1 pokazuje jasnu nameru da se prestroji u desnu traku (čitaj: uključen desni pokazivač pravca) onda vozač 2 apsolutno mora da sačeka i propusti zato što vozač 1 ima pravo prvenstva. Ali ako vozač 1 ima uključen levi pokazivač pravca i nalazi se u levoj traci KT kao na tvojoj slici, onda vozač 2 može da smatra da bezbedno može da se uključi u KT. Kad se uključi, ON ima pravo prvenstva. Sve u svemu - začin C. Lepo sam ti rekao da ni jedan ni drugi nisu u pravu. edit: preteče me direktor. Pisali u isto vreme. i Andreja sa njegovim problemom Edited November 29, 2021 by PremieRacing 1 darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites