Jump to content
FAS Euroauto Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Ako ti treba porodičan automobil i dalje stojim pri S-Crossu. Evo i cenovnika i opreme. Što je Igor napisao, kad uzmeš produženu garanciju izađe to malo iznad 14000. A verovatno će biti i nekih akcijskih pogodnosti zbog sajma. Treba se raspitati. I prethodni model je krenuo ovako sa cenom da bi jako brzo pao na 12500 za početni model. 

 

Iskreno, meni je ovaj auto najzanimljiviji u tom nekom cenovnom rangu. Nije veliki toliko a ima prostora. E sad opet ono, možda se nekome sviđa, možda nekome ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, igor0511 said:

Kabina je daleko bolje uradjena i orijentisana ka vozacu dok je na Tipu nedefinisana. Sedenje je mnogo bolje i daleko vise sportski.

Sedenje u Tipu meni je jednako kao u GP-u dok se u Leonu lepo zaval

 

Menjac na Tipu je neergonomski i trazi navikavanje, volan debeo,...jeste to sve subjektivno, ali sam prilicno siguran da nisam jedini koji je to primetio.

 

Na Tipu se menjac ni meni bas nije dopao, odnosno imao sam problem s ubacivanjem u sestu brzinu. Moze biti da je to i zbog navike, posto do sada nisam vozio Fiat s takvim menjacem. Pretpostavljam da bi se kolege koji voze recimo sestobrzinski Stilo bolje snasli. Ali ostalo mi je dobro. Gepek je recimo dosta veci nego u pomenutom S - crosu, sto je dosta korisno za porodicnu upotrebu.

 

Produzenu garanciju ja bas i ne volim jer me tera na duze odrzavanje u preskupim ovlascenim servisima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, igor0511 said:

Salu na stranu mislim da je Leon daleko ozbiljniji auto od Tipa. Ne zato sto sam ga ja kupio vec sam ga kupio jer mislim da je ozbiljniji auto od Tipa :)

 

Leon sa 1.2 TSI i neki ječi Leon imaju jako malo veze jedan sa drugim. Totalno drugi tip ovjesa straga. Već sam pisao za Octaviu da nije ništa bolja od Tipa u zavojima. Ovi osnovni modeli Octavie sa polukrutom straga, a takav je i Leon 1.2 TSI.

 

Recimo da je Astra osnovna dobra za zavoje, jako brza. Naravno osjećaj može biti skroz nešto drugo ali stanje je takvo. Nije neovisni ali Wattsove spone čuda rade. Imala ih je i 'J' ali je ova dosta smršavila.

I meni stvarno ide na jetru konstantno gluparenje i tvrdnja da su neki ljubitelji tehnike. Još jednom pokazano da to nije istina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dobri nikola said:

 

Meni je potreban porodicni auto ( a ne sportska varijanta )...

 

@igor0511 je uzeo ovakav auto:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73188-seat-leon-fr-20-tdi/

 

Dakle, model sa posebnim osvrtom na sportske karakteristike, uostalom:

FR = Formula Racing
Cupra = Cup Racing

 

Ti tražiš auto kome sportske osobine nisu prioritet ni izbliza, tako da vas dvojica prosto tražite drugačiji auto. :) Ono što jednom nije bilo dovoljno/nije odgovaralo, drugome će odgovarati. Ako možeš da se uklopiš sa cenom, pogledaj i Tipo sa 5 vrata, ne samo sedan. Traži popust slobodno (pregovaraj oko cene), nije baš da nema nimalo prostora za spuštanje. :) 

Imaš na Forumu vlasnika novog Tipa sedan, iako je on uzeo dizela, ima komentara oko ležanja auta:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70917-tipiša-16-jtdm/

 

:thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dobri nikola said:

Meni je potreban porodicni auto ( a ne sportska varijanta ), u kome se putnici osecaju prijatno dok se voze.

 

Je li ti prostor u interijeru bitan? Pretpostavljam da je. E onda je Tipo top izbor. MJERENO prtljažnik kod hatchbacka 437 litara, skoro 100 litara više od prosjeka hatchbacka u klasi kao što su Astra, Golf ili Leon. Mjereno od papučica do stražnjeg naslona 208 cm. To je rang Octavie, a 4-5 cm više nego nekakvi Leoni, Golfovi, Astre i slično.

Vozi se sasvim solidno što su i testovi pokazali, bar onaj gdje ga odvedu i na stazu. Kao što sam rekao i ostajem pri tome, dokazano ništa lošije nego osnovni Leoni, Octavie i Golfovi.

Znači po svemu tebi Tipo paše osim možda po 1.4 atmo motoru.

7 minutes ago, neshaoct said:

 

@igor0511 je uzeo ovakav auto:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73188-seat-leon-fr-20-tdi/

 

Dakle, model sa posebnim osvrtom na sportske karakteristike, uostalom:

FR = Formula Racing
Cupra = Cup Racing

 

Ti tražiš auto kome sportske osobine nisu prioritet ni izbliza, tako da vas dvojica prosto tražite drugačiji auto. :) Ono što jednom nije bilo dovoljno/nije odgovaralo, drugome će odgovarati. Ako možeš da se uklopiš sa cenom, pogledaj i Tipo sa 5 vrata, ne samo sedan. Traži popust slobodno (pregovaraj oko cene), nije baš da nema nimalo prostora za spuštanje. :) 

Imaš na Forumu vlasnika novog Tipa sedan, iako je on uzeo dizela, ima komentara oko ležanja auta:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70917-tipiša-16-jtdm/

 

:thumbup: 

 

Cupra je daleko iznad FR. FR od @igor0511 i dalje ima polukrutu straga. Znači razlika od osnovnih je samo to da je tvrđe podešen. Je li to dobro? Ne jer je komfor putnika, prije svega onih straga, jako narušen. Još mi ostaje u sjećanju jedna vožnja tamo davno u jednom Seatu gdje sam kasnije komentirao kako pouzdano otklanja bubrežni kamenac.

To je interesantno u VAG ponudi. Leon i Octavia tek 2.0 TDI od 184 KS ili 1.8 TSI modeli imaju multilink. Golf već ranije sa 1.4 TSI (po novome će biti 1.5 TSI) i svi 2.0 TDI. Mislim da isto vrijedi za A3.

Inače ima u obitelji Golfa 7. Znam što je to. 1.6 TDI. Pomelo lijen motor sa 5 brzina. Življi su bili 1.9 TDI modeli nekada davno. Tipo 1.6 JTD je za to raketa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispade sad Tipo najbolji u klasi :) 

4-5cm u kabini je nikakava razlika, a gepek limuzina mora da ima veci.

 

Meni vesanje FR-a savrseno odgovara. Niko se jos nije zalio na bubrege :) A ti to poredis sa nekom voznjom, nekad u nekom Seatu. Ako bude prilike provozacu te na nekom skupu da vidis, podesen je bas kako treba.

 

Sto se snage 1.6tdi tice ne bih se slozio takodje. Sporiji je od 1.9 sto je i ocekivano, ali na mene je ostavio lepsi utisak nego mjet u Giulietti. Mada su me oba razocarala kako se ponasaju nakon 3000rpm gde ostaju bez daha.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno vozim pezo 206 sa 1,1l motorom. Ako uporedjujemo novog fiata tipo sa 1,4l motorom kakva je razlika po udobnosti i voznim osobinama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, igor0511 said:

Sto se snage 1.6tdi tice ne bih se slozio takodje. Sporiji je od 1.9 sto je i ocekivano, ali na mene je ostavio lepsi utisak nego mjet u Giulietti. Mada su me oba razocarala kako se ponasaju nakon 3000rpm gde ostaju bez daha.

 

Ovaj 1.6 JTD u Giulietti nije dugo dostupan. Ovakav kao u Tipu. Taj odere po međubrzanjima popularnog turbo dizel is'sati. Okretni moment i 6 brzina se ne može sakriti. A Tipo i nije nešto pretežak. Ima sve crno na bijelo, stavljao više puta na forumu. 1.6 turbo dizel is'sati je po većini parametara trenutno najgori u klasi. Prešišali ga i CDTI i dCi. U bit on je rang 1.5 dCi sa 110 KS dok Tipo sa 1.6 JTD punim pravom puca na 1.6 dCi sa 130 odnosno 1.6 CDTI sa 136 KS. Toliko su ga sada sredili, a valjda i masa pomaže.

 

Inače od Seata mi se samo nova Ibiza dopada. Čini mi se da su napokon sredili i vanjski dizajn, nakon dugo vremena. Treba vidjet. Imam prijatelja koji vozi u pravilu samo RS modele Renaulta i njemu ako dođe Ibiza Cupra da zada ima multilink će odlično sjesti.
A mjesto za koljeno? Previše banaliziraš 5 cm razlike kod obiteljskog automobila. A u Europi C-segment ilitiga kompakt je obiteljski. I 5 cm u interijeru je cijela klasa razlike. Valjda je jasno zašto neki sada Škodilak Octaviu uspoređuju sa D-segmentom.

 

Portapak u limuzini je neiskoristiv radi malih otvora dok u hatchu trpaš i do krova ako trebaš, a to se barem u Europi ne mjeri.

 

23 minutes ago, dobri nikola said:

Trenutno vozim pezo 206 sa 1,1l motorom. Ako uporedjujemo novog fiata tipo sa 1,4l motorom kakva je razlika po udobnosti i voznim osobinama?

 

Pa naspram toga će ti Tipo biti napredak u svakom pogledu. Mislim da tu nema dilema. Moj ponajbolji prijatelj i dan danas ima i 106 i 206 sa tim motorom. 206 je baš lijen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nn jeste, ali je i dosta skuplji od onog sto je cika Nikola predvideo da plati.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam test Balena pre neki dan!

U skraćenom:
Dosta prostora na zadnjoj klupi, korektan gepek, velika multimedija, doooosta opreme, masaže i sedišta, lep displej sa gooomilom podataka, 1.2 bas fino ide!
Negativno, plastika jad i beda, posebno na tunelu kod ručne, na ostalim mestima tvrda ali ok na izgled, iako lep displej, teško je pristupačan, ružan auto, sem u crnoj boji! Cena mu je za 1000€ viša od Tipa!
Ah da gepek korektan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U odnosu na Tipa gepek je manji za 165l. ne znam koje velicine je multimedija ali verujem da nije veca nego kod Fiat Tipa koja je 5 inca. Sto se tice potrosnje goriva kod Tipa: gradska / vangradska / mesovita   7,7 / 4,6 / 5,7 sa 1,4l motorom. Kod Suzuki Baleno potrosnja goriva je: gradska / vangradska / mesovita  5,4 / 3,6 / 4,3 sa 1,2l motorom.

 

 

Evo kakvu ponudu nudi Suzuku Baleno: http://www.suzuki-srbija.rs/Upload/SerijskaOprema/Baleno-specifikacija.pdf sa cenovnikom: http://www.suzuki-srbija.rs/Upload/cenovnik/BALENO-CENOVNIK-4.pdf

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da HB u lounge ima 7"
Ne znam kako ide 1.4, ali def je bolja opcija od Balena!

Ovaj je imao na bordu average 5.6 l/100 km

Ako bih se spuštao u klasu niže, pre bih pazario I20 ili Punta!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod Fiat Tipo nebih isao klasu nize pod uslovom da uzimam auto sa kojim bih se dugo godina vozio ( petnaest do sedamnaest )... Zato hocu da kupim nov auto na koga mogu racunati da ce me korektno sluziti. Redovno odrzavanje ( mali i veliki servis ) nece biti skupo ( mislim na fabricke delove za odrzavanje )...

 

HB ima manji gepek za 80 litara ali za moje potrebe bice i kako dovoljan. Jedino se dvoumim da li uzeti HB ili Sedan. Iskren da budem, spoljni izgled Sedana vise mi lezi na srcu. Mada me ni HB neostavlja ravnodusnim, jedino ne znam da li ima razlike u voznji...

Edited by dobri nikola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 15-17 godina ko zna koje cemo pogonsko gorivo da vozimo :) 

+ za taj period ne da ces raditi veliki i mali servis vec verovatno i motor.  Ne znam da li bilo ko od nas moze da ti kaze koji automobil se najvise isplati na tako duge staze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kupuj bre dok ima vidi ga kakav je. U auspuh da ga ljubim. Samo je meni karavan lepši

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, dobri nikola said:

Ispod Fiat Tipo nebih isao klasu nize pod uslovom da uzimam auto sa kojim bih se dugo godina vozio ( petnaest do sedamnaest )... Zato hocu da kupim nov auto na koga mogu racunati da ce me korektno sluziti. Redovno odrzavanje ( mali i veliki servis ) nece biti skupo ( mislim na fabricke delove za odrzavanje )...

 

HB ima manji gepek za 80 litara ali za moje potrebe bice i kako dovoljan. Jedino se dvoumim da li uzeti HB ili Sedan. Iskren da budem, spoljni izgled Sedana vise mi lezi na srcu. Mada me ni HB neostavlja ravnodusnim, jedino ne znam da li ima razlike u voznji...

 

Ne bi trebalo da bude jer je tu kod njih sve isto, nema ni neke bitne razlike u težini i aerodinamici.

3 hours ago, igor0511 said:

Ispade sad Tipo najbolji u klasi :) 

4-5cm u kabini je nikakava razlika, a gepek limuzina mora da ima veci.

 

Meni vesanje FR-a savrseno odgovara. Niko se jos nije zalio na bubrege :) A ti to poredis sa nekom voznjom, nekad u nekom Seatu. Ako bude prilike provozacu te na nekom skupu da vidis, podesen je bas kako treba...

 

 

... tebi, što je sasvim u redu, jer ga ti i voziš. Ali mene je vozio drugar u Leonu i meni recimo kao putniku savršeno nije odgovaralo, kao ni u drugim Seatima, Škodama ...

 

Evo još jednog poređenja: Vozio sam firmin Golf 5 plus 2 meseca. Nov je bio. Posle sam se opet vratio na moju staru Vectru A. Golf je bio jedno 5 puta ispred u svakom pogledu, jedino što su me posle celodnevne vožnje bolela leđa, uprkos sasvim dobro profilisanim sedištima. Opel pohaban, u svemu gori, osim što mi je bio mekši i prijatniji i u njemu sam bez napora odrađivao dan. Da su naši putevi kao nemački, onda se tvrdo ogibljenje ne bi osećalo, a ovako ... da, ja sam se žalio na bubrege i nisam jedini. Nisam ih prvi ni ovde pomenuo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet vi isto  :) 

Ja kazem FR ima odlicno sportsko i prilicno ok vesanje po pitanju udobnosti, a vi poredite sa Golfom 5, nekim Octaviama i nekim Seatima koji verovatno imaju jako malo veze sa ovim.

 

Rekoh vec, bice vec prilike na nekom skupu da se vidi.

 

Ispade da sad cela VW grupacija ima lose vesanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini konurentii Tipu su peugeot 301/c elysee ili škoda rapid. Ako bi se pružio do 14K, onda nešto od ovo tri samo sa dizel motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Madra said:

Jedini konurentii Tipu su peugeot 301/c elysee ili škoda rapid. Ako bi se pružio do 14K, onda nešto od ovo tri samo sa dizel motorom.

 

I Toledo, Focus, Logan, Astra J, i30, Megane sedan,.. C klasa je dovoljno bogata da ima varijacija koliko hoces i sa budzetom od 14 000e ima bas sirok izbor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od najjeftinijih dizela trenutno, citroen c-elysee u najvišem paketu sa 1.6HDI motorom, 12.990. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo igra u istom djelu C segmenta kao i30, Ceed i C4. Mogli bi se naći još neki. I to je to.

 

Za sada im prodaja ide odlično.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03/04/2017 at 9:24 AM, N.N. said:

Tipo je automobil koji bi trebao ponuditi brdo prostora i jeftino održavanje i sve to za male pare.

I po mom skromnom misljenju, ovo je poenta cele price i najveca prednost Tipa, kao sto je uostalom vazilo i za vecinu prethodnih Fiata. Kod nas ce jos biti i nekih programa zamene (gde mu malo naduvaju pocetnu cenu), tako da verujem da ce biti izbor koji ce mnogi uzeti u razmatranje, pogotovo manje zahtevni kupci C klase.

S druge strane, koncipiran je u toj, ali po mom misljenju tesko da se moze porediti sa ostatkom C klase - tipa Golfa, Astre, 308, Megane, Leona, C4, Focusa, "produzenom" Octaviom pa cak i iz generacije u generaciju sve boljim modernim Korejancima I30 i Cee'd (3-jke Mazde i Audija su vec druga dimenzija). Slazem se (i ogradjujem) da je dizajn stvar ukusa, ali na mene eksterijerom deluje neutralno - nit' mi je lep, nit' mi je ruzan. Sto se enterijera tice, dovoljno je sesti u neki od gore pomenutih modela i uporediti ozbiljnost u pristupu (pogotovo se to odnosi na sedan). Dok ce Tipa pretpostavljam gurati pre svega cena, motorizacija, odrzavanje i uopste odnos ulozeno/dobijeno gde je neosporno dobar.

Slazem se sa kolegom @Madra da je Tipo koncepcijski mozda i blizi tom low-cost rangu tipa Elysee, 301, Rapid ali i da je primetno iznad njega. Dok je ipak stepenik ispod gore pomenutih modela C klase - u poredjenju sa njima, nekako mi vise deluje kao naslednik modela pravljenih upravo u Bursi za trzista u razvoju, kao sto su bili Albea i Linea (koji su doduse bili na manjoj platformi) kada bi ih poredili sa tada aktuelnom C klasom. Dodatno sto je Tipo prvo izbacen kao sedan (koji se zna gde ima najbolju prodju), pa tek onda kao HB koji bi trebao da bude vodeci model u ponudi. Fiat ga je svesno tako pozicionirao, kao i ranije bez mnogo igranja sa kombinacijama opreme i to ocigledno za sada daje dobre prodajne rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...