Jump to content
FAS Euroauto Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

U potpunosti se slazem :thumbup:

I generalno mislim da Fiat gubi dusu zbog profita.

Iako Tipo zaradjuje vise nego sto je Stilo nekada, pogledajte gde je bio Stilo pocetkom 21. veka u odnosu na Golf i A3, a gde je sada Tipo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan +1

 

Sve si lepo opisao, istog sam mišljenja da je Tipo pre svega malo iznad Linee i Albee zbog motorizacije. Ukoliko se gleda da se uzme Tipo sa dobrom opremom, da ima opreme kao i konkurentski žutaći, da je mjet, dođe se do cifre od 17000 Eura, a opet nema verzije sa panorama krovom, gde sam iskreno razočaran :D

 

A da se uzme ovo za 9900 evra to je samo novija Linea i ne vidim šta više, osim godišta i to što je noviji auto, može da pruži nego dobar Stilo mjet ili Croma/Bravo u pristojnoj opremi. Samo da se kaže e imam nov auto.

Čak mi deluje da je završna obrada u Bravo/Croma bolja nego u novom Tipu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo ima dušu? Dajte nemojte me zaj... Stilo je bio neuspjeli pokušaj germanizacije.

Tipo je 100x više Fiat od Tipa. U biti ovo je back to the basics. Danas svi jure milijun opreme, sulud izbor motora, a cijena otišla u nebo. I onda kada pogledaš statistiku prodaje čak i jednom Golfu preko 70% prodaje čine mali benzinci i 1.6 dizel. Sa tim da je 1.6 TDI preko 30%. A Golf je od ovih "narodnih" marki ona sa daleko najviše jačih automobila i bolje opremljenih. Razvoj tih jačih isto dosta košta.

Ja sam rekao više puta. Kome je Tipo nedovoljan ima tu 500X. On je isto veličinom interijera kompakt koliko god nekome smetali. I ima i dobar dizajn i odlične materijale.

A da ne traže profit bilo bi bye bye Fiat.

1 minute ago, andreja.micovic said:

@Ivan +1

 

Sve si lepo opisao, istog sam mišljenja da je Tipo pre svega malo iznad Linee i Albee zbog motorizacije. Ukoliko se gleda da se uzme Tipo sa dobrom opremom, da ima opreme kao i konkurentski žutaći, da je mjet, dođe se do cifre od 17000 Eura, a opet nema verzije sa panorama krovom, gde sam iskreno razočaran :D

 

A da se uzme ovo za 9900 evra to je samo novija Linea i ne vidim šta više, osim godišta i to što je noviji auto, može da pruži nego dobar Stilo mjet ili Croma/Bravo u pristojnoj opremi. Samo da se kaže e imam nov auto.

Čak mi deluje da je završna obrada u Bravo/Croma bolja nego u novom Tipu

 

Tvornica Tofaš, tj. proizvodi iz nje, imaju daleko najmanje reklamacija od svih FCA grupe u Europi. Daleko manje od talijanskih. Tipo je možda i najsigurnija oklada kod Talijana kolko god neki mrzili Turke i posprdno gledali na njih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, N.N. said:

Danas svi jure milijun opreme, sulud izbor motora, a cijena otišla u nebo.

 

 

I zbog toga Fiat treba da ponudi gore od ostalih da bi bio jeftiniji?

To radi Dacia. Da li je to po tebi pravi nacin poslovanja?

 

A Stilo je mozda i najbolji Fiat 21.veka koji je debelo izmenio kako C segment danas izgleda.
Ako je to po tebi promasaj, a Tipo uspeh treba da izadjes i vozis kola umesto sto gledas statistike i brojeve :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije gori od ostalih. Tipo sa 1.6 JTD motorom je jako konkurentan. Oćeš potrošnju, udobnost, izolaciju, performanse. On u svim kategorijama  toj klasi jako dobro stoji. Isto tako je činjenica da kupci ne idu iznad toga. Ako idu to je rijetko. I sada bi Fiat radi 5% ili još manje kupaca trebao potrošiti jako velike pare za razvoj da bi oni bili zadovoljni? OK ako tako misliš no ja se ne slažem. I očito da su Fiatove tržišne analize isto dokazale da im ne treba.

Ako misliš da je interijer Tipa loš ni to nije istina dok pričamo o materijalima. Recimo baš su npr. Koreanci lošiji, a nije niti Leon bolja priča pogotovo onakav kakav većina uzima. 

 

Meni ovo kmečanje oko Tipa podsjeća na ljude koji to isto rade jer je Giulia skupa ili što nema karavana tj. popularnih mrtvačkih kola. Pa ljudi ako nema ima Stelvio. Dokazano se vozi kao Giulia. I izgleda ljepše od mrtvačkih kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da je Stilo dizajnom i ostrim linijama imao germanske korene, ali dizajnerski 3 Porte i jeste pogurao ovo sto danas gledamo na modernim HB (pogledati konkurenciju koja je tada bila Golf IV ili Astra G). Sto se enterijera tice, pre svega kvalitetom i preciznoscu je podbacio u odnosu na ostatak C klase. Mehanika jednostavna, odlicni dizeli, summa summarum je opet imao preko 600 000 prodatih jedinica, ali okarakterisan kao promasaj Fiata iz jos prilicno razloga (secate se samo papazjanija sa kombinacijama opreme).

Po meni, najubedljiviji u odnosu na ostatak konkurencije u svojoj klasi je do dan-danas bio Nuova Bravo, koji je za mene dizajnerski, mehanicki na osnovi Stila, ponudom motora bio najpriblizniji ovome o cemu pricamo. A opet je kao neosporno bolji auto prodat u duplo manje primeraka (oko 300 000 kom.) od Stila, koji je okarakterisan kao promasaj. Doduse, Nuova Bravo je nesrecno zakacila i SEKA nedugo po startu prodaje.

Tako da ovaj pristup Fiata u C klasi po meni itekako ima finansijske logike. E sad, sto mi kao entuzijasti gledamo da je nesto ultra moderno, lepo, brzo itd. a po mogucstvu sto jeftinije, to je vec druga stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, N.N. said:

Tipo sa 1.6 JTD motorom je jako konkurentan.

 

Demantuješ sam sebe. Koliko je Tipo sa 1.6 mjetom skuplji od konkurencije? I šta konkurencija nudi za cenu Tipa 1.6mjet? 

Bio u salonu, probao, vozio i to što valja je 17000 evra. Eto da bude Tipo i Italijan i da bude FIAT. I eventualno karavan. 

 

I opet, nema panoramu u ponudi, što mi je nepojmljivo za auto 2016. godište.

 

Tipo sa 1.6mjet je jako konkurentan, ide, vuče, kida, tih, malo tvrđi za moj ukus, ima prostora. To sve stoji, niko to ne osporava ovde. Ali po kojoj sve to ceni. Po ceni jedne solidne npr Oktavije. 

 

Jeste Tipo stavio finu cenu za osnovni model, ali su ljudi i na ovim prostorima počeli da gledaju opremu i šta bi, a šta ne bi voleli u autu.

 

 

Ovo dalje nema veze sa ostatkom teme ali...:

Ja ću pre uzeti Deltu 2011.-2012. u najjačoj opremi, 1.4tjet, 2.0 ili 1.9tt sa 100+k km nego novog Tipa za nekih 12000 evra. 

I tu Deltu ću voziti 4-5 godina koliko i Tipa. I mislim da će cena za tih 5 godina što dam na servise (normalne, ne ovlašćene) izaći manje nego za nov auto. A klasa iznad.

 

Sad je kolega pazario Oktaviju 2.0tdi za 10000 evra, 2012. 46000 km prešla u višem paketu opreme. Naleteo na oglasima, auto odličan. Koliko će posle tih nekih 4-5 godina dobiti za novog Tipa a koliko za ovu Oktaviju?! I koliko će uložiti?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iz Hrvatske. Tipo 1.6 JTD Lounge ako je hatchback probija 20 tisuća eura. Ali recimo Gnojf 1.6 TDI tek starta od te cijene. Slično i Octavia. I tako je u većini EU zemalja, slični omjeri. 

Tako kažem i svojima oa kažem i vama. Ne vrti se sve oko Srbije isto kao se ne vrti sve oko Hrvatske.

 

Eno neki se pitaju kako Škoda ide relativno loše u Italiji. Pa normalno kada je za njih trećerazredna marka sa paprenom cijenom.

15 minutes ago, Ivan said:

Stoji da je Stilo dizajnom i ostrim linijama imao germanske korene, ali dizajnerski 3 Porte i jeste pogurao ovo sto danas gledamo na modernim HB (pogledati konkurenciju koja je tada bila Golf IV ili Astra G). Sto se enterijera tice, pre svega kvalitetom i preciznoscu je podbacio u odnosu na ostatak C klase. Mehanika jednostavna, odlicni dizeli, summa summarum je opet imao preko 600 000 prodatih jedinica, ali okarakterisan kao promasaj Fiata iz jos prilicno razloga (secate se samo papazjanija sa kombinacijama opreme).

Po meni, najubedljiviji u odnosu na ostatak konkurencije u svojoj klasi je do dan-danas bio Nuova Bravo, koji je za mene dizajnerski, mehanicki na osnovi Stila, ponudom motora bio najpriblizniji ovome o cemu pricamo. A opet je kao neosporno bolji auto prodat u duplo manje primeraka (oko 300 000 kom.) od Stila, koji je okarakterisan kao promasaj. Doduse, Nuova Bravo je nesrecno zakacila i SEKA nedugo po startu prodaje.

Tako da ovaj pristup Fiata u C klasi po meni itekako ima finansijske logike. E sad, sto mi kao entuzijasti gledamo da je nesto ultra moderno, lepo, brzo itd. a po mogucstvu sto jeftinije, to je vec druga stvar.

 Stilo je imao planiranu godišnju proizvodnju od 400 tisuća jedinica. Onda ti je jasno zašto je fail?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U najuspesnijoj godini prodaje (2002.) je imao oko 175 000 komada, ako se dobro secam :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. I onda se vidi zašto je Stilo bio takav fijasko. Oni nikada nisu isplatili niti alat za proivodnju.

 

Inače je trošak za industrijalizaciju najveći. R&D centri su za većinu ovih firmi stalan fiksan trošak. Većina se radi kao simulacije na računalu. E onda trošiš tek kada krečeš u zadnje testove pred proizovdnju i samo opremanje tvornice.

 

Tipo je tu skroman sa originalno planiranih oko 170 000 godišnje. I čak su nedavno širile kapacitete jer je bila potreba za tim.

Manjim troškovima je pomoglo što je Tipo na postojećoj platformi i što se u Turskoj već proizvode automobili na starijoj verziji te platforme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja sam iz Hrvatske. Tipo 1.6 JTD Lounge ako je hatchback probija 20 tisuća eura. Ali recimo Gnojf 1.6 TDI tek starta od te cijene. Slično i Octavia. I tako je u većini EU zemalja, slični omjeri. 

Tako kažem i svojima oa kažem i vama. Ne vrti se sve oko Srbije isto kao se ne vrti sve oko Hrvatske.
 
Eno neki se pitaju kako Škoda ide relativno loše u Italiji. Pa normalno kada je za njih trećerazredna marka sa paprenom cijenom.
 Stilo je imao planiranu godišnju proizvodnju od 400 tisuća jedinica. Onda ti je jasno zašto je fail?

Trzisni uspeh automobila nije uvek proporcionalan kvalitetu/nekvalitetu istog. Kao i svuda u biznisu, mnogo je parametara koji se moraju poklopiti da bi sve bilo po planu proizvodjaca.

Sent from my Samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, N.N. said:

Ako misliš da je interijer Tipa loš ni to nije istina dok pričamo o materijalima. Recimo baš su npr. Koreanci lošiji, a nije niti Leon bolja priča pogotovo onakav kakav većina uzima. 

 

Meni ovo kmečanje oko Tipa podsjeća na ljude koji to isto rade jer je Giulia skupa ili što nema karavana tj. popularnih mrtvačkih kola. Pa ljudi ako nema ima Stelvio. Dokazano se vozi kao Giulia. I izgleda ljepše od mrtvačkih kola.

 

To i jeste poenta, vecina ce biti zadovoljna, ali onih 20% kupaca koji hoce uzivanje u voznji nece. I Fiat nema sta da im ponudi. Giulietta je daleko od vrha C klase, a Tipo jos dalje.

 

A ti mene podsecas na akcionara Fiata :)

Sta ima veze sto se nekome ne svidja Giulia ili Tipo? Niko tebe ne dira vec necija kola. 

Suvise si subjektivan sto se Fiata tice. Nije sve u brojkama, ima nesto i u uzivanju vozaca ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je sigurno, užitak je za volanom jeftinog izdanje Golfa pojeftinjenog stražnjeg ovjesa, a ne za volanom Stelvia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače tvoj Leon nije superiroran aktualnoj Giulietti. Toliko da je zastarjela. No bar su sada pomakli FR oznaku na jači dizel sa multilinkom.

 

Ali u Italiji sada 2.0 TDI 150 KS Excellence 26 tisuća eura. Moraš biti lud da daš toliko. Garant daju dobar skonto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trovratni Stilo je i dan danas oku ugodan auto. Model s pet vrata je neuspjeli eksperiment.

Po meni je osnovni problem Tipa taj dizajn, auto je jednostavno bezličan, da staviš naprijed Hyundai značku, nitko ne bi posumnjao da je to Fiat. Talijani su oduvijek radili oku ugodne aute i to je ono što ih prodaje, najbolji primjer je planetarno popularni 500 koji se proizvodi već desetak godina u gotovo nepromijenjenom izdanju. Alfe da i ne spominjemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, N.N. said:

Inače tvoj Leon nije superiroran aktualnoj Giulietti. Toliko da je zastarjela. No bar su sada pomakli FR oznaku na jači dizel sa multilinkom.

 

Ali u Italiji sada 2.0 TDI 150 KS Excellence 26 tisuća eura. Moraš biti lud da daš toliko. Garant daju dobar skonto.

 

Siguran sam da ima test koji to dolazuje :) 

 

A slazem se, bolje je uzeti Tipa 1.6 za 20 000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/2/2017 at 7:47 PM, igor0511 said:

Ako pricamo o alternativama obavezno bih probao uz Tipa i Hyundati Elantru (valjda je Elantra C limuzina) i Astru J. Ima razlike medju njima pa vidi koji ti manje/vise odgovara

Eto ima bas na ovom forumu  jedna Astra J 1,4T 2016 sa malo km  od prvog vlasnika a prodaje je Bumblebee i daje je za 12800 iako je pre svega nekih 6-7 meseci platio 14700 ako se ne varam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije I talijanska zandarmerija uzela ogroman kontigent seat leona tdi umesto djulijete mjet ili da zameni djulijetu mjet ne secsm se vise?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff ovo postade kao meksicka serija...

Istina je da je Tipo drugaciji od italijanskog dizajna koji svi mi ovde vise-manje volimo, da su igrali na sigurnu kartu, da su odustali od bitke sa, do sada, tradicionalnim Fiatovim konkurentima I cenovno se priblizili jeftinijim modelima, ali da vidimo ko sta jos nudi za slicne pare oko 12,500 evra, a da je C segment!

 

Hyundai I30, 1.4, 100ks, 11.990 u Premium S, paketu opreme ili 12.500 1.6, 120ks, u Smart paketu opreme (sajamska akcija);

KIA Ceed, 1.4, 100ks, LX FUN paket, 12.590 ili Pro ceed isti motor I ista cena, ali LX Champion paket, odnosno motor 1.6, 135ks, sa LX FUN;

Ford Focus, 1.0, 100ks, TREND paket, 12880;

Renault Megane, 1.6, 115ks, LIFE paket, 12.990;

Seat Leon 1.2, 110ks, STYLE paket, 13.990 uz Porche mobility;

 

Nova Astra 1.4, 100ks, krece od 13.730...

Citroen C4, 1.2, 110 ks, od 14.490...

 

Dakle za te novce konkurencija nudi slicne motore, sa manje opreme... I za onog ko ima do 13.000e mislim da je logican izbor, medjutim ko zeli jace, bolje motore, mislim da tu Tipo HB cenovno gubi bitku sa konkurencijom...

 

A nama ostaje zal za dizajnerskim pravcem Bravoa, Crome I GP!

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na primer meni posle stila se ne svidja ni jedan model do novog tipa. E sada postoje ljudi kojima izgled i nije toliko bitan kao npr. ja :)
P.S. stavrno bi bilo lepo od fiata da je u tipa ubacio neki 1.9/2.0 mjtd i onda bi bila ozbiljna limuzinica :D

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, vagenovac said:

Zar nije I talijanska zandarmerija uzela ogroman kontigent seat leona tdi umesto djulijete mjet ili da zameni djulijetu mjet ne secsm se vise?

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
 

 

Iz razloga što talijani nisu imali u ponudi karavana kompaktne klase. Sad su se opet vratili talijanskoj proizvodnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebih veci motor od 1,4l u auto, jer nezelim da orem drumove i bespotrebno placam skupu registraciju. Pogledao sam skodu rapid i pezo 301, moje misljenje ( prvi utisak ) da je nov tipo mnogo bolji auto u svakom pogledu. Iskljucivo gledam auto sa benzinskim motorom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bane1321 said:

Citroen C4, 1.2, 110 ks, od 14.490...

 

C4 je bio za oko 2000 manje pre par meseci kada sam hteo da uzmem nov auto. I bio sam dobro zagrejan za njega, ali nije bilo moguce dobiti test voznju, a nije mi se davao toliki novac na nevidjeno (nikada nisam vozio turbo benzinca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nisu fiat tipo i pezo 301 dobili samo 3/5 zvezdica na euroncap crashtestu, dok je rapid dobio 5/5 zvezdica, mada naravno za zadovoljstvo je najbitniji licni utisak.

Sto se tice motorizacije mislim da je 1.6mjet najbolji motor jer najbolje ide, a najmanje trosi, tj. po specifikacijama ide kao 1.4tjet, a trosi kao 1.3mjet, mada je i 1.4 16v sa 11.5s i 185kmh vise nego adekvatan za laganu voznju, a opet da ima rezerve snage za nedaj boze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...