Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

vlada.uk

Fiat 500L - akumulator

Recommended Posts

Pratim vaš forum od kada sam kupio 500L-a pre dve godine (1,4 benzin) i moram da vas pohvalim jer se ovde zaista može pronaći puno korisnih informacija.

Nisam primetio da je još neko pisao o problemu sa akumulatorom, pa sam želeo da podelim svoje iskustvo sa vama.

 

Naime, juče posle posla oko 16.30, sedam u auto i pokušavam da ga upalim, ali neće ni da zavergla.

Ne pale se lampice na instrument tabli, odnosno upale se 2-3 pa se odmah i ugase.

Zovem ciao fiat, oni pošalju šlep i posle povezivanja na starter vidi da akumulator ne drži struju.

Odlučujemo da odšlepamo auto u AK Kole.

 

Auto je uredno primljen u servis, ali mi je rečeno da neće tog dana ništa moći da pogledaju, pošto je bilo već oko 17.30.

Moram da napomenem da je auto kupljen 30.07.2013. odnosno da je pre 14 dana izašao iz osnovne garancije, ali da sam ja uplatio dodatnu garanciju od još tri godine.

Takođe moram da napomenem da je auto bio na redovnom servisu 27.ili 28. jula i da su oni tada, po servisnoj knjižici, bili dužni da provere akumulator.

Znam da dodatna garancija ne pokriva akumulator kao potrošni deo, kao i da je osnovna garancija istekla, ali sam očekivao da će mi na neki način izaći u susret.

Nikako nije jasno kako može akumulator na novom autu, benzincu, da crkne nakon 2 godine i 14 dana normalnog korišćenja?!

 

Danas me zovu iz servisa i pored svih mojih primedbi, kažu da troškovi novog akumulatora padaju na mene, pošto se garancija ne priznaje.

To zadovoljstvo, sa ugradnjom košta 8151 dinar. Pitao sam i šta ugradjuju za te pare, kažu originalni fiat akumulator od 50Ah.

Onda sam pitao da li može da se ugradi jači akumulator, pošto će on verovatno duže trajati. Smatram da je 50Ah premalo.

Dobio sam odgovor da može, Bosch 60Ah je sa ugradnjom oko 9600, a original Fiat 10100. Odlučio sam se za Bosch.

 

Zvao sam u međuvremenu i ciao fiat, da i njih pitam da li postoji mogućnost da mi se prizna garancija, ili da dobijem nekakav popust.

Rečeno mi je da ću odgovor dobiti tek za 3-4 dana pošto su sad svi na odmorima. Ali da se ne nadam, kaže ne menjaju akumulator ni u osnovnoj garanciji.

 

Auto je juče ujutru  normalno upaljen. Ni jedan potrošač u autu nije ostao da radi, pa da to bude razlog pražnjenja akumulatora.

Jedino što sam primetio čudno,pre nekoliko dana, je da se displej uconnect-a nije upalio pri startovanju motora. Radio je normalno funkcionisao.

To mi se tad prvi put desilo, ali sam se setio da je ovaj problem već opisan na forumu.

Nisam želeo u tom trenutku da gasim motor, pa da ga palim opet, ali pri sledećim paljenjima se problem nije ponavljao.

 

Smatram da je skandalozno da fabrički ugrađeni akumulator traje dve godine i 14 dana...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drugoj temi,o akumulatorima,sam pisala o nasem iskustvu sa istim-tacnije,ili nam je akumulator na izdisaju ili alternator nije dorastao ovom autu.Fabricki ugradjuju Exide akumulatore sa 50Ah i 360A i odradili smo u domacoj reziji merenja unimerom i isppstavilo se da su rezultati ispod potrebnog minimuma.Obzirom da smo zakazali servis za dve nedelje,to cemo im napomenuti a ono sto nas je nateralo na to merenje je problem sa elektricnim servom koji ocigledno ne dobija dovoljno struje i izaziva vibracije na volanu pri okretanju volana na malim brzinama (uparkiravanje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se akumulatori prave red kalendara red olova red kalendara red olova hahahahhaah :) cim izadje iz garancije cao zdravo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulatori koji se danas ugrađuju su sa gelom i kod takvih akumulatora nema "provere". Jednostavno radi dok radi i to je to. Ovde garancija očigledno nije priznata zbog isteka iste (ako sam dobro razumao akumulator je u sklopu osnovne garancije od dve godine). 

 

U nekim očekivanjima treba biti realan. Neka mi se javi neko kome je crkla baterija na telefonu 14 dana nakon isteka garancije i da mu je zamenjena u redovnoj proceduri (bez veze). Meni recimo 7 dana nakon isteka garancije na bateriju nisu hteli da zamene za novu. Jbg kapitalizam. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulatori sa gelom su još uvek retkost jer su veoma veoma skupi. Ovo što se sada stavlja u kola su obični olovni akumulatori, samo su ih zapakovali da se teško otvaraju da ne možeš da ih održavaš (zato su zapravo "bez održavanja"). Ja sam razvalio Marelli na Stilu kad je počeo da crkava i falilo mu je tečnosti. Da sam ga razvalio godinu dana ranije da dolijem destilovanu, verovatno bi radio još koju godinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosu retkost ima ih godinama unazad ali ne valjaju bas iz tog razloga sto crknu ko sijalica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora je što su auti sve zahtevniji a neki imaju i zaštitu od niskog napona akumulatora.

Jednostavno neće ni da vergla ako je voltaža ispod minimalne vrednosti.

U Jugu bi takav jedan akumulator mogao još dve godine da fura :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da al su mu rekli da ih i u sklopu te dve godine ne priznaju koliko sam shvatio, ma generalno i kad kupis nov akumulator servisi te zezaju ako crkne banda je to lopovska...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, izgleda da su prošla ta vremena kada je fabrički akumulator trajao po 7 i više godina. Meni je black horse od bednih čini mi se 56Ah trajao skoro 3 godine na mom Bravu 1.9JTD, što je ispada premija. Sada sam kupio Baner Polar plus od 64Ah. Ima 3 godine garancije, verujem da će da izdrži toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulatori sa gelom su još uvek retkost jer su veoma veoma skupi. Ovo što se sada stavlja u kola su obični olovni akumulatori, samo su ih zapakovali da se teško otvaraju da ne možeš da ih održavaš (zato su zapravo "bez održavanja"). Ja sam razvalio Marelli na Stilu kad je počeo da crkava i falilo mu je tečnosti. Da sam ga razvalio godinu dana ranije da dolijem destilovanu, verovatno bi radio još koju godinu.

 

+1.

Uglavnom su na kolima olovni (99 %) sa tečnim elektrolitom (kiselinom) , koji su godinama unazad sve lakši i lakši. Manje olova = manji rok trajanja.

Vlada.Uk proveri napone punjenja. I vidi neku izolaciju za akumulator.

Acikota stavi link tamo gde smo komentarisali napone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko si prešao kilometara sa autom?

 

19.600km

 

Pa da al su mu rekli da ih i u sklopu te dve godine ne priznaju koliko sam shvatio, ma generalno i kad kupis nov akumulator servisi te zezaju ako crkne banda je to lopovska...

 

U telefonskom razgovoru sa Ciao Fiat rečeno mi je da u principu ne priznaju ni u te prve dve godine....

 

 

Nisam primetio da je još neko pisao o problemu sa akumulatorom, pa sam želeo da podelim svoje iskustvo sa vama.

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59741-bubamara-500l/page-7#entry1189678

 

 

Hvala tratra, nisam ovo ranije primetio.

 

 

Akumulatori sa gelom su još uvek retkost jer su veoma veoma skupi. Ovo što se sada stavlja u kola su obični olovni akumulatori, samo su ih zapakovali da se teško otvaraju da ne možeš da ih održavaš (zato su zapravo "bez održavanja"). Ja sam razvalio Marelli na Stilu kad je počeo da crkava i falilo mu je tečnosti. Da sam ga razvalio godinu dana ranije da dolijem destilovanu, verovatno bi radio još koju godinu.

 

+1.

Uglavnom su na kolima olovni (99 %) sa tečnim elektrolitom (kiselinom) , koji su godinama unazad sve lakši i lakši. Manje olova = manji rok trajanja.

Vlada.Uk proveri napone punjenja. I vidi neku izolaciju za akumulator.

Acikota stavi link tamo gde smo komentarisali napone.

 

 

Moliću za razjašnjenje ovog pasusa. Šta su naponi punjenja, i kako da ih proverim?

 

Inače, danas je stavljen nov akumulator, Bosch 60Ah, koji sam naravno ja platio. 

Cena sa ugradnjom 9.707din, od toga akumulator 8.282, a ugradnja 1425din.  :2guns:

Doduše nije samo ugradnja nego: zamena akumulatora, kontrola punjenja i izvlačenje struje.

 

Rekli su mi i da stari akumulator nije mogao da se napuni preko 8V.  :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bre 1500din ugradnja?

Pa za te pare zameniš termostat na Stilu, a ne akumulator na kolima. Trebao si sam da zameniš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno sam trebao. Ali nisam znao koliko će koštatiti zamena, da lisu mi zbirnu cenu, a nisam se setio da pitam.

Na pamet mi nije palo da može da bude ovoliko.

Ali onda bi mi verovatno naplatili "kontrolu punjenja i izvlačenja struje" za stari akumulator..

Ustvari, to je verovatno i skuplje od same zamene, duže traje. A i posle zamene moraju da ponište kvarove u dijagnostici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko sam razumeo nisu ti naplatili šlep?

Ako nisu, korektno si prošao sa cenom.

Pitao sam za kilometražu jer je moguće da je akumulator zveknuo od nekorišćenja. Nisu to neki kilometri pa je moguće da je auto dosta stajao na parkingu. Ako si ga vozio svaki dan, onda su to neke kratke kilometraže pa i to može da utiče na vek trajanja. Ali ok, ne verujem da je do male kilometraže...

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, šlep nisu naplatili pošto imam onu maximum care produženu garanciju, u nju spada i pomoć na putu. 

Da to nisam imao, ne bih ni imao pravo na šlep, niti bih zvao ciao fiat.

 

U stvari, ja sam ih zvao da dodju da mi pomognu, napune akumulator ili tako nešto, da startujem auto. Nisam ni pomišljao bio na šlep do servisa.

Nisam ni pomišljao da je akumulator crkao tek tako, što neko reče kao sijalica.

Ali pokazalo se da ne drži struju, tako da samo mogao samo da ga šlepam u servis, računajući na produženu garanciju. 

 

Auto je vožen svakog dana, nije stajao po nekoliko dana. To jesu kraće deonice, gradska vožnja, 7km u jednom pravcu. 

Ne znam, nemam osećaj, ali čini mi se da to nije premalo da ti tek tako stradao. 

Pre 10ak dana sam išao na duži put, do Makedonije i nazad, tako da se tad napunio propisno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta produžena garancija, maximum care ili kako se već zove, baš ima smisla uz korišćenje ostalih usluga ovlašćenog servisa.

Ne znam, meni je logično. Ukoliko je šlep došao po auto, da se tamo auto popravi i naplati usluga koja ne spada u produženu garanciju.

Kada gledaš to u kompletu onda nije uopšte skupo, a vrlo je udobno i prilično efikasno rešenje problema sa kompletnom uslugom.

Da si negde drugde zamenio akumulator, imao bi troškove izlaska na teren tog majstora, pa jurenje akumulatora, pa gde nakačiti auto na dijagnostiku, pa razmišljanje da li će se nešto tako zeznuti, izgubiti garancija itd itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh vam za te greške. Svratite na bilo koje okupljenje i pobrisaće vam neko. Ja uvek u kolima držim elm pa ako me neko vidi neka me zaustavi da brišemo greške :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve crne greške ?

Skineš stari , ubaciš novi i teraj.

A što se tiče napona uzmi unimer i meri. Stavljao sam u odgovarajućim temama napone akumulatora i napone punjenja. Pa uporedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sunce ti koliko komentara!!!

Nisam ni citao sve osim prvog, meni je crko akumulator na 2 god koriscenja, zamenjen bez okakvih problema u garanciji...

sad cu da citam ostalo


vidim da si dobio i moju temu gde sam menjao aku u garanciji tako da malo s..u kada kazu da ne menjaju ni u 2god....pa svaki prodavac daje minimum 2god garancije...ko zna sta je sada.....da je skupa zamena jeste....

 

a stvarno da crkne fabricki ugradjen je za  :thumbdown: , picasso 2004 sam dobio sa fabrickim i dan danas ga vozi ovaj sto od mene kupi i AKU nije menjao....mada u pikassu je ispod vozackog sedista pa nikad nije na minusu itd...ima i do toga sigurno


jos nesto, mislim da su ti odradili odmah tog dana da bi otisao kao ja i nikom nista, ovako prenocilo pa se onda setili da ti naplate....moja misao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam mailom odgovor od Ciao Fiat, tačnije službe za brigu o kupcima, FCA Srbija.

I odgovor je da akumulator ne može biti zamenjen na teret garacnije. 

Osnovna garancija na vozilo od 24 meseca je istekla, a Maximum Care ne pokriva akumulator.

 

ivan.ik:  pa svi akumulatori su u motornom prostoru, blizu motora, odnosno predviđeni su za takav rad.

Postoje i zemlje gde su temperature redovno višlje nego kod nas, da li to znači da tamo akumulatori traju < 2godine?

Edited by vlada.uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grešiš, debelo. Standardno jeste ali ima i gomila vozila sa akumulatorima van motornog prostora. Ili ispod sedišta vozača / suvozača ili u prtljažniku.

Opet stoji ono što sam gore napisao više škodi visoka temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×