Jump to content
FAS Euroauto Goran
Bibi

Fiat 500L - korodirali hromirani delovi? / peta (gepek) vrata?

Recommended Posts

Najveci problem  je pranje bezkontaktnim sredstvima u perionicama tako da nemojte da vas cudi i ako vam kederi izgube crnu boju i pocnu da sive takva hemija jednostavno ubija boju i plastiku moj komsija ima audi a4 kupljen nov posle 10 pranja u perionicama kederi su boje ko na mom fordu iz 91 god :construction: A cist je i primer da tretiranjem losijih vozila cak i boja spada  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam video sa fotki problematicnih delova problem na hromiranim delovima nije sa spoljne strane vec se vide 'baloncici'  na povrsini sto znaci da uzrok krece iznutra.

 

Ti ukrasni delovi su plasticni i prvo su presvuceni tankim slojem bakra (kao podloga) pa zatim tankim slojem hroma( inace se ne bi zadrzao na plastici),znaci problem nastaje negde u tom procesu i neki deo priprme nije dobro uradjen i pocinje da bubri..

 

Licno nisam siguran da je do hemije za pranje osnovni uzrok problema vec do kvaliteta izrade.

 

Tacno je da losa hemija pravi velike probleme,kako na farbi tako i na plasticnim,gumenim i ostalim delovima karoserije,ali u tom slucaju problemi nastaju na povrsini datog materijala u vidu matiranja,oksidacije,propadanja zastitnog sloja,skidanja voska itd.

 

U praksi sam video dosta ostecenih hromiranih plasticnih delova(oznake,lajsne itd) ali kao sto je neko stavio fotke  to je nastajalo visegodisnjim propadanjem i ne odrzavanjem i takodje je problem kretao sa spoljne strane a ne sa unutrasnje kao kod problematicnih okvira svetala kod 500l-a.

 

Kada problemi krenu sa spoljne strane i uoce se relativno na vreme resenje postoji ali kod ovog slucaja po meni nema resenja sem zamene losih delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Da ne treba da se briše i posle svake kiše? Izgleda da treba da budemo robovi svojih auta, da im ne bi korodirala hromirana plastika u garantnom roku! Izem ti kvalitet
 

 

E to sam hteo da napišem! Uopšte mi ne pije vodu priča o lošim hemijskim sredstvima. Pa ja svoju Alfu perem čime stignem, sredstvom koje imam pri ruci tog trenutka. Hromirani deo nikad nisam posebno tretirao, i ništa nije oksidiralo. O Fiesti da ne pričam, koja takođe ima hromirani detalj na prednjoj maski, pa ništa....sve je normalno. 

 

Ne treba biti toliko subjektivan i tražiti razna obrazloženja za nešto što jednostavno ne sme da se dogodi, bar ne ovako mladom automobilu. 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio. Nema nikakvih promena. Perem ga isključivo u samousluznim perionicama, 3-4 puta mesečno

Samousluzne perionice su klasican primer prejake hemije, odnosno bezkontaktnog pranja i stetnosti po spoljasnost automobila.

Ako je tebi sve ok sa hromiranim delovima plastike, posle toliko agresivnih pranja, to je dokaz da su plastike razlicitog kvaliteta i da ce neke stradati a neke ne. Nevezano za nacin pranja automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprao sam ga danas i posebno obratio paznju na plastiku oko zadnjih svetala i lajsnu gepeka.

Plastika na svetlima je potpuno ok, mozda tu i tamo neka tackica. Zadnja lajsna pokazuje pocetke korodiranja, ali je znatno bolja od ove na slici.

Mislim da ce zadnja lajsna svima posle godinu, dve praviti probleme. Izlozena je svakakvim uticajima tokom zime, konstantno je natopljena vodom, solju sa puteva, i prljavastinom. Morala je biti od kvalitetnijeg materijala.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista se vi ne brinite, posto su odmah resili da zamene te sporne delove znaci da im je savrseno jasno sta i u cemu je problem. 

 

Jedino je problem sto kod Fiata to malo duze traje i vole da se prave "grbavi" pa ako prodje proslo je i tako dok ne istekne garancija a kad ona istekne onda su kupci (kao i kod ostalih proizvodjaca) prepusteni sami sebi. 

Dakle i najmanje nepravilnosti treba prijavljivati i reklamirati i cuvati papire na sta i kada ste imali primedbe! Treba iskoristiti garanciju jer je skupo placena u startu i prilikom svakog servisa.

Fiat pokusava (manje ili vise uspesno) da popravi imidz proizvodjaca losih i nekvalitetnih auta pa mu treba skrenuti paznju na nedostatke kojih kod svih novih (bilo kog proizvodjaca) modela ima.

E sad koliko ce koji proizvodjac da tome posveti paznju osetit ce i to sa kamatama kroz prodaju svih svojih modela!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da prijavim da nema ni malo rdje nigde, samo redovne ogrebotine od upotrebe. A perem u samousluznim perionicama u NS vec godinama i nisam imao problema do sada, pa kao sto vidim ni sad nemam. Mislim na perionice sa shmrkom, ne one sto uteras kola pa mlataraju neke cetke. To nisam probao niti nameravam. Ta rdja je posledica neke greske u proizvodnji, pa od pranja vodom iz Chermobila ne bi smelo nista da se desi autu nakon par meseci. Vlasniku vec da, da mu izraste kosa ako je celav, il da mu urasto nokat se ispravi, ali kolima ne bi smelo ista da se desi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba sad otići u drugu krajnost i misliti da ništa ne može da utiče...dolazili su auti i na okupljanja sa svim blagodetima hemije koja se koristi po nekim perionicama. Od oljuštenog laka, do problema sa farbom.

Naročito su zeznute one bezkontaktne jer se zna koliko minuta smeju da stoje na autu (piše u uputstvu za njihovu upotrebu), a dogodi se da odstoje duže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U dobra stara vremena auto lak je bio daleko losije kvalitete nego danas ali se takve stvari nisu desavale iz prostog razloga jer su se auti prali sa vodom i sundjerom i malo auto sampona!

Naravno da bi se neki novi proizvod prodavao potrebno je ocrniti onaj stari jer kao sundjer kupi pesak i grebe lak! Danas aute naprskaju aktivnom penom (citaj kiselinom)  i ostavi se da malo ,odstoji pa se samo ispere. 

Mislim da bi bio zanimljiv eksperiment da se ostavi preko noci pa onda ispere. Verovatno bi se i lak isprao.

Mozda malo offfa ali samo malo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprao sam danas auto i imam sta da vidim! Sve cetiri hromirane (saten) lajsne na vratima korodirale na dosta mesta.Maska,lajsna ispod gepeka,kvake,zadnja svetla nista samo lajsne na svim vratima.Trljao posle suvom krpom i vise od 50% se ocistilo(nestalo),izgleda da je korozija povrsinska.Kada se malo bolje pogleda cini mi se da su svi hromirani(saten) delovi plasticni sem lajsni na vratima koje su od metala,bar mi se tako cini.Lajsne imaju drugaciju zavrsnu obradu od ostalih htomiranih delova. Na dodir su grube dok ostali delovi kao da su prelakirani.Koje sredstvo mi preporucujete da pokusam da ispoliram lajsne? Mislio sam da ih ispoliram i prelepim providnu foliju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je moj auto ja bih koristio sredstvo zvano ovlasceni servis pa nek oni poliraju ili menjaju pa ako zelim bi posle sam zalepio foliju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da nije uzrok so, tj hemikalije za puteve. Pošto se svi žale da zapažaju oštećenja nakon zimskog pranja...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Naravno da je SO, uzrok i ostale hemikalije.

PROBLEM je, sto je korozija resena trajno pre nekih 20 godina, u modernoj auto industriji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Imaju elektro-hemijske metode, kao i metode izrade raznih spoljnih zastitnih premaza, koji treba znacajno da inhibiraju pojavu korozije...

Danas nije problem uraditi vozilo koje nece korodirati 15-20 godina...

 

Naravno, ovde su krivi kooperanti koji rade te lajsne-galanteriju i kontorla kvaliteta u Fijatu, koja je to aminovala. Kao i ocigledno kratak proces testiranja celog proizvoda, koji je boljka savremene industrije. Vrlo verovatno da je usled nekog povrsinskog napona izmedju metala kojim je radjen premaz doslo do odvajanja od baznog sloja.

 

Pominjem da se slicno desavalo na Opelu Astri Classic, gde su slova pozadi trulila(crnila), u roku od par godina, na dva auta mi se to desila, uzeta u razmaku od par godina, jednostavno lose uradjeno.... Ista ta slova na vecini drugih kola ne propadaju, bar ne tako prebrzo, na Z10 su i dalje citava posle 8 godina...

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me, ne da bih kritikovao, nego pitam, koliko ste cesto zimi prali auto? Znam par njih koji ga jednom il ni jednom operu zimi. Ja zimi perem skoro kao i leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, od oktobra samo tri puta

Mada i dalje tvrdim da to nije razlog za ono sto se meni desilo, zato ce Fiat sve to lepo da zameni naravno u garanciji!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bibi, a jel ti na prednjoj masci onaj veliki hromirani deo isto korodirao? mislim da je on mnogo kvalitetniji nego oko svetala i da se nece tako lako sj...ti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene ista stvar na levom stopu

 

DSC_0395.jpg?noCache=1393492241      DSC_0398.jpg?noCache=1393492241

 

Sve je reseno za 5 min kod Radulovica,zamenjen je hromirani deo oko stopa. Naravno cekao sam 2 nedelje da deo stigne. Dobro je da ne mora da se menja ceo stop za ubuduce kad prodje garancija ako se desi ista stvar. Isto sam dobio objasnjenje da je to moglo da se desi od prejakog kompresora u perionici ali ako se to desilo na vise automobila onda to ne pije vodu, nego jednostavno taj deo nije dobro uradjen. Eto i da pohvalim servis na ekspeditivnosti.

Jos da dodam da dodam da sam dobio informaciju da ce uskoro biti omogucena kupovina dodatne garancije :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...