Jump to content
FAS Goran
Bibi

Fiat 500L - korodirali hromirani delovi? / peta (gepek) vrata?

Recommended Posts

Kod Trekkinga sitne tačkice korozije na bočnim lajsnama se rešavaju(uklanjaju) sa WD-40.Dovoljno je poprskati i razmazati po lajsni posle pranja.Postupak ponoviti dva puta.Kod mene KAO RUKOM ODNEŠENO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povedite računa o upotrebi hemije u perionicama, meni su dvojici kolega, jednom su zenuli šoferšajbu 48000 din a drugom alu felne na prikolici 6 kom po 500€ Koristi se dosta šampona koje prave u kućnoj radinosti ne provereno i onda budu problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svoja kola vec nekoliko puta premazivao sonax-ovim nano voskom, lak, sve hromirane delove, lajsne, stakla, gume... lak je za nanosenje - samo se premaze i izbrise (visak), trajao bi verovatno dosta dugo... da nema perionica moguce i do 6 meseci. Do sada najbolji i najlaksi vosak za nanosenje... kisa i prljavstina samo klizi... Obicni samponi za kola, bilo da su sa voskom ili bez ne mogu mu skoro nista, ali posle jednog pranja u perionici sasvim je skinut! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata ja sam ranije koristio nei sonax polir za metalik boju, al ovaj nije metalik :). daj sliku tog sonaxovog i objasnjenje s cime nanosis i s cime skidas visam, mikrofiber pretpostavljam????

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nanosim i skidam istom mikrofiber krpicom. Gustine je mleka za suncanje... Veoma je lak je za nanosenje: prvo jednim coskom krpe nanesem na cela kola - na vece horizontalne povrsine nakapljem pa razmazem, a na vertikalne istisnem na kraj krpice "mleko" velicine veceg nokta i rastrljam - bas kao da nanosite mleko za suncanje na kozu... samo razmazete u sto tanjem sloju blago vlaznom krpicom. Kad zavrsite kola samo blago sredinom iste krpice prebrisete kola  - i to je sve. Ne ostaju tragovi ni na gumama ni na nicem drugom, sa stakla klizi kisa... mana mu je jedino sto ga samousluzne perionice skidaju, posle jednog pranja kao da nikad nije ni bio...

 

cxcb24213.jpg

 

Kupljen na OMV pumpi za oko 1.000 din proslog leta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu tem, danas sam udario u metalni stubić i ulubio prag ispod vrata gepeka, nije ništa strašno.

Jel može on da se skine i odvoji od plastičnog dela kako bi ga majstor ispeglao?

 

Nisam stigao da fotografišem ali okacio sam sliku da vidite gde je otprilike mesto udara.

prag.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam juce skidao ceo zadnji branik ali ne videh neke zabice sa unurasnje strane ...kao da je lepljeno...da budem iskren nisam se nesto udubljivao jer nisam ni video tvoje pitanje.. pogledacu  pazljivije pa javljam

poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj napiši kako se skda zadnji branik, da znamo zlu ne trebalo. Ima moja tema o skidanju prednjeg pa možeš tamo, a modovi nek promene naslov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa zadnjim branikom bi, takođe, značilo. Da metemo neke parking senzore.
Inače, hvala Pavaobg za prednji branik
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno nisam u mogucnosti da postavim semu  sa epera ali...ima cetri srafa ...prvi je tacno gde se spajaju branik i zadnji kos, mora da se skine plastika kosa i tako je sa obe strane..druga dva su dole jedan je tacno desno od zadnjeg lonca i isto tako jos jedan sa druge strane....kad to odsrafis onda polako otkacinjes zabice...srafovi su torex

kada skines branik onda se vide zabice koje trze onaj niklovani deo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim ako se nisam danas uslogirao, nikad necu.

Elem, beli 500L, u julu ce 2 godine. Ne zagledam obicno auto, ali danas posle pranja auta u perionici, lep suncan dan... zadnja, 5 vrata skoro potpuno prekrivena sitnim tackicama korozije!

 

Dakle samo 5. vrata. Apsolutno sam siguran da nije od kamencica, iz par razloga:

- tackice su i na delu ispod zadnjeg stakla, skoro nedostupno za bilo kakav kamencic

- ima barem 50-tak tackica po celim vratima, mozda i vise!

- par velikih (1mm), kad sam zagledao, definitivno ispod laka, nema ostecenja koliko vidim na laku

 

Evo i par slika, tesko je fokusirati telefonom pa sam stavio kljuc pored i na njega udario fokus, ali dovoljno da se vidi

Par tackica su trunje, ali vide se crvene tackice korozije.

 

cxcv1519.jpg

cxcv1520.jpg

cxcv1521.jpg

 

Sutra bas planirao u Stojanova... smesno i zbog cega, tatu skoro ubedio da uzme Pandu pa idemo da vidimo. Mislim glup osecaj, vodim ga da vidi da uzme Fiata, i usput da reklamiram koroziju posle nepune 2 godine!!!

 

Elem, treba mi par saveta... znam sta me ceka otprilike ali ako neko ima iskustva sa reklamacijom korozije:

 

1. Znam da je u pitanju unutrasnja korozija... vidi se iz aviona..po lokacijama korozije, cak i na neizlozenim delovima vrata. Ali, koliko su "tvrdi", koliku kolicinu zivaca da planiram da potrosim oko svadje tipa da tvrde da je u pitanju mehanicko ostecenje?

2. Sta imam prava da trazim... farbanje ne zelim ni u ludilu, zamenu celih 5. vrata minimum

3. Da li je iko ikad imao problem sa 500L i korozijom? Mislim... ako je ovako posle 2. godine..sta da ocekujem do isteka kredita.... hoce li ista ostati od auta?

 

I da.... ne parkiram u kamenolomu ili u ulcinjskoj solani... kako je ovo moguce?!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je ocigledno za reklamaciju i mislim da nece biti nikakvih problema. Sad, da li ce se farbati ili ne, to vec ne znam kako ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, nemoj da se ljutiš, da nije neko brusilicom sekao blizu auta. Ovo mi baš liči na oštećenja od varnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ljutim se naravno ali naravno da ne... Auto je ili parkiran na Bulevaru u radno vreme ili ispred kuce u Kamenici. Na prve dve slike se i vidi, taj deo je zavucen ispod stakla... tu ne mogu ni prst da zavucem. Da su i varnice, bio bi ostecen lak. Zagledao sam na svetlu, prstom prevlacio, ok nije bas neki test, ali deluje da je povrsinski lak citav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, nemoj da se ljutiš, da nije neko brusilicom sekao blizu auta. Ovo mi baš liči na oštećenja od varnica.

Htedoh ovo da napišem al reko da nemračim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklamiraj naravno. Mislim da ne treba nešto puno da se potresaš, reklamiraj to i gotovo. Nije fiat mazda pa da ceo počne da truli za par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su crvene tačkice, može da bude od drveta Platan-a. Tako nešto sam ja imao prošle godine na kolima, ali su crvena pa se ne vidi. Jedino mislim da još nije vreme za "cvetanje platana"???

Kada pređeš noktom preko, da li ide glatko ili kao da zakačiš na tu tačkicu?

P.S nije pocinkovana, nego galvanizovana...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam opet da pogledam slike. 

Evo ilustracija koja mi se cini da pokazuje da ipak nije mehanicko ostecenje.

Uokvirio sam, to je deo ispod zadnjeg stakla.. kao da korozija, flekica, krece ispod spoja.

 

OK, videcemo..imam i full kasko, zlu ne trebalo, ali prvi novi auto da sam uzeo i evo ovo, mislim...

 

cxcv1522.jpg


Kada pređeš noktom preko, da li ide glatko ili kao da zakačiš na tu tačkicu?

 

Glatko... mislio sam i ja da je mozda flekica, ali glatko, nije..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strašno, moguće da je loše ofarbano. Posle nabacili lak i dok je držalo, držalo je.

Ali nemoj se previše nervirati. Meni su pre neki dan bez problema zamenili kvaku na vratima pošto se pojavila oko 5mm nabubrena farba. A i zvučnik koji je krčao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledao sam fotke malo bolje, vidi se se da je korozija. Dok sam živeo u Rusiji, 1996 recimo, kod ćaleta u firmi su kupili novu ladu 2107 (Riva), bele boje. Posle godinu dana imala je iste ovakve tačkice, po celoj karoseriji. Problem je bio u očajnoj kulturi rada,tj farbali su maltene go lim, bez prethodne pripreme, bez podloge, što bi rusi rekli "gruntovka". Kroz 3 godine auto nije ličio ni na šta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...P.S nije pocinkovana, nego galvanizovana...

 

Galvanizacija je isto presvlacenje metala sa cinkom, samo je drugaciji proces i ide dosta tanji sloj jer se auto farba i ne treba mu ekstremna zastita kao olucima koji su pocinkovani...

 

...kod ćaleta u firmi su kupili novu ladu 2107 (Riva), bele boje. Posle godinu dana imala je iste ovakve tačkice, po celoj karoseriji...

 

Ja sam neke 2004 god. video sluzbenu Ladu (bem li ga koji je model) staru 2 godine, koja je izgleda kao da je stara 20 godina a donji deo haube je izgledao kao da nije uopste ni farban. Drugar je morao da mi pokaze saobracajnu, da dokaze da je stara 2 godine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...