Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Nije da ja njega krivim sto je uspeo u zivotu, niti sam ljubomoran, ali za njega je to pravilan redosled ... nekome je mozda bitnije da prvo kupi auto, pa da nadje dobru zenu (uz pomoc auta) i da zive kod tate u podrumu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi lepo kad bi svi u nasoj zemlji mogli sebi da priuste nov auto, i da ni ne razmisljaju o polovnom... Ali nazalost ima i onih koji i odecu kupuju u Second Hand prodavnicama, jer nemaju para ni za novu... Mislim da je za prosecan srpski standard prosek polovni auto (i nova garderoba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smatram sebe za normalnu osobu, te je moje gledanje na ovu temu ovakvo.. Kada bih bio u takvoj situaciji da imam primanja tolika da ne osećam tu mesečnu ratu, verovatno bih se opedelio za kredit i nov auto.. Kredit isključivo ako bih imao stalan posao na poziciji na kojoj radim neko duže vreme.. Ako se radi o kešu, onda ne bih nikada dao više od pola svog šteka za automobil, pa da li on bio polovan ili nov...

Ako auto treba da mi služi za pozeraj, ili tek da ga imam, a da ne prelazim sa njim više od npr 6-7.000 godišnje, onda ne postoji računica za posedovanje tog automobila, potrošene pare uzalud, pogotovo ako je automobil nov...

Ako auto treba da mi bude samo prevozno sredstvo i ako u njegovoj vožnji ne uživam, onda treba kupiti polovan automobil koji ispunjava zahteve potrošača, da bude povoljan za održavanje i da malo troši, u suprotnom takođe ne postoji računica...

Ako je automobilizam nešto što čovek voli, i uživa u vožnji, i prelazi kilometraže preko 15-20.000 mislim da treba da istera svoj merak! Nov auto će da kupi onaj koji se vezuje za automobil, a neko ko razmišlja da se vozi malo, pa da promeni, kupiće polovan.. Tako je isto i sa ženama :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sa takvim stavom i jesi normalan čovek.  :clap:

Da je ovo normalna zemlja, verovatno ne bi radio na tom mestu i za te pare, pa bi imao verovatno za nova auto. Ovako, retki su oni koji su uspeli da se izbore za status kao šaranče, tako da takvima treba skinuti kapu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merak nema cenu to je tacno ja sam godinama bio zaljubljenik u citrene hidraulicare cak sam posedovao i jedan sa V6 3.0 motorom ali to je nekada bilo, sada ne bih mogo da placam taj merak. Komsija iz zgrade ima 55 godina zivi sam nema ni kuceta ni maceta, covek advokat lepo zaradjuje ceo zivot ga znam da je vozio uvek dobra kola kupio je novog golfa 1 GTI, posle toga Golf 2 GTI(njega mu ukradu), pa kupi novog Golfa 3 GTI , Posle toga je vozio BMW 91. godiste M5 par godina i njega je menjao uz doplatu za takodje BMW M5 mislim da je 2005 godiste. Sve automobile koje je vozio vrlo malo je prelazio sa njima, auto mu i nije na parkingu placa negde garazu. Ovaj zadnji M5 je bruka mislim da je 5000 cm3 benzinac vozi ga samo kad ide do banje ili na more daj boze da ubije sa njim 3000km godisnje. Na ulici kad bi ga videli uvek je na nekoj staroj ponici pomislili bi da nema ni ficu, al kad istera masinu iz garaze krenu bale na usta.

Edited by Sh@rance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to bajno i sjajno.... " novo je novo " ali ipak ima ono ali......

 

Platis nov auto 10-ak hiljada ( neka niza klasa ), vozis 2- 3 godine i onda odlucis da ga prodas ( prosto ti dosadi ) i za njega dobijes od 5 do 7 hiljada ???????

 

To uopste nema nikakvog smisla ( moje misljenje ).

 

Kada bih kupovao NOV auto to bi morao da bude Mercedes ili BMW  i  onda takav auto da vozis 10 godina, uz samo redovne servise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko bi tek na njemu izgubio? :)

 

To da ces bilo koji nov auto da vozis 10 god uz redovne servise je bajka. :yes

 

Pronadji temu na forumu koliko je covek dao na odrzavanje nove E klase bas za 10 god.Sve sto je radio do dinara je upisano ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ce biti atraktivno nema veze sa markom i cifrom. Koja je to mecka atraktivna a da je sa pocetka ovog veka? C klasa po malo, i nijedan drugi.. Kod bmw-a je druga prica.
Evo ti npr. Stilo 3vr je atraktivan i dalje iako je star i 80% ljudi ga je kupilo zbog izgleda nizbogceg drugog a nije premium niti skup auto bio..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih na primer na svakih 5 godina voleo da zamenim auto ali ne bih dodao više od 1.500 - 1.800 eura. Znači dam/prodam moj i dodam još 1.500 ili koji evro više i to je to. Ne daj bože da ga ukradu ili sl. mogao bih lakše s tim da živim nego da mi ukradu nov auto. Mada opet ako kupuješ nov auto na lizing, kredit ili sl. moraš imati siguran posao da bi mogao da otplaćuješ rate nekoliko godina.

 

Još jedna glupost me još uvek fascinira a to su ljudi koji voze  X5, Q7 ili neki jači džip kojeg uglavnom koriste za vožnju po gradu a s njim odu jednom godišnje do mora i na tome se završava njihova vožnja na otvorenom. Prvo kupiti džipa kojeg 95 %vremena  voziš po gradu a u gradu ne možeš da nađeš parking, ukoliko ga nađeš zauzmeš skoro 2 parking mesta. Drugo ne živiš u brdovitim krajevima za koje je taj džip napravljen. Treće plaćaš registraciju 100 i više hiljada dinara a na pumpi sipaš gorivo za 1.000 din. Četvrto (ovo sam čuo od jednog lika) kupuješ džipa da bi te devojke videli u njemu i da budeš primećen od strane istih a kuća ili stan u kome živiš ima nameštaj kojeg je tvoj deda uzeo na kredit davne 60-te.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna glupost me još uvek fascinira a to su ljudi koji voze  X5, Q7 ili neki jači džip kojeg uglavnom koriste za vožnju po gradu a s njim odu jednom godišnje do morai na tome se završava njihova vožnja na otvorenom. Prvo kupiti džipa kojeg 95%vremena  voziš po gradu a u gradu ne možeš da nađeš parking, ukoliko ga nađeš zauzmeš skoro 2 parking mesta. Drugo ne živiš u brdovitim krajevima za koje je taj džip napravljen. Treće plašaš registraciju 100 i više hiljada dinara a na pumpi sipaš gorivo za 1.000 din. Četvrto (ovo sam čuo od jednog lika) kupuješ džipa da bi te devojke videli u njemu i da bude primećen od strane istih a kuća ili stan u kome živiš ima nameštaj koji je tvoj deda uzeo na kredit davne 60-te.

 

:clap:

Postoji jedan slučaj vlasnika tada nove BMW petice (E60), sa sve poljskim WC-om kući :D

 

Ili što kaže Žarko Đurić: Vid' ga, vozi ovaj auto, a šniclu nije video 6 meseci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axic

Ma ti "dzipovi" su napravljeni za pozeraj, jok za brdovite krajeve.

Panduri pricaju za dzipove da su 1/3 ok, 1/3 nisu registrovani i uvek imaju neki kontakt broj kada ih zaustave(verovatno nece da izgovore da ni za "baksis" nemaju), 1/3 voze gume da celavije ne mogu bit'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih na primer na svakih 5 godina voleo da zamenim auto ali ne bih dodao više od 1.500 - 1.800 eura. 

 

Isto takodje, kolega HLXovac! Sad je to moguce zbog naglog pada cena. + za iste pare se prodaju automobili razlicitih klasa, pa mozes da predjes i u visu, ako zatreba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 ljudi, 100 cudi, 100 primera... znam jednog, u garazi "nov" GII, 1.6 dizel, preso neku smesnu kilometrazu, izvozi se mesecno na pranje, iskreno ne znam da li je u zadnjih 10 godina negde isao sa njim... ali zato se svaki dan vozi jedna raspala 128-ca, daj boze da vredi 100 eura registrovana. e to je tek prica koju ne mogu da razumem, aj da ima neki normalan auto koji ce da vozi, a ovaj "oldtimer" da se cuva, ali jok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo garancije i cene obaveznih servisa u garanciji...

 

Drugar danas odvezao Tiguana 2.0 TDI na uljni servis (zamena ulja i filtera ulja) u Autokomerc. Cena servisa - 22.000 din :w00t:

Radni sat košta 4.000 din, što ajd' i nije tako strašno, ali su pisana 2,5 radna sata za zamenu ulja i filtera ulja :unworthy:

 

Najveći crnjak je bio kad sam mu rekao da u Porscheu taj servis za vozila van garancije (što je kod njega slučaj) košta 6.990 din.

Čovek puče bezveze 15.000 suicide.gif

 

U garanciji deru i nemaju milosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biju po ušima. :)  Koliko bi mu uzeli da je radio veliki servis ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, izvinite zbog offa...Ja se odavno ne ismejah kao dok sam citao ovu temu...Ko god je ucestvovao, kapa dole i hvala vam !!! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada ću ja malo da idem u off, što bi se reklo, ali neću ni odstupiti od teme.

Bili smo za vikend kod ženine kume, i oni su kupili naravno 500L, 1.4 benzinca... Prvo su hteli polovnu Deltu, pa onda Stila, i na kraju je pao 500L. Naravno odmah su krenuli sa pričom da je najbolji nov auto, jer su i Zunta kupili novog, a Zunto sada ima 8 godina i super služi, te auto 13 godina star kao što je moj nije bezbedan i siguran, i eto, sa Zuntom su išli na more i svugde bez problema. Oni su sa Zuntom prešli cca 70.000km, a ja skoro 50.000km, a moj šatro ima po dijagnostici 205.000km. Pa išao sam i ja sa mojim na more i svugde, takođe bez problema, a vozim ga kao tuđeg.. Seo sam u 500L, kao da ga je Miki Maus pravio, sedišta su kratka, tj za decu su super... (ovo je bio off).

E sada recite vi meni, da li sam ja malo, da kažemo, poremećen, zato što bih pre vozio neku na primer polovnu Lancia Lybru SW 1.9JTD ili 2.0 20v, recimo da se nađe u dobrom stanju 2004-2005g, nego novog 500L.

1. Lancia Lybra SW mi se sviđa, i to je najjači argument. Mislim na dizajn, udobnost, vozne karakteristike, naročito jer 1.9JTD može da se lepo remapira, a onaj 2.0 je podnošljiv za vožnju ako se isciganišem i ugradim mu TNG, ali zato ima zvuk koji mami osmeh na lice, i lepo ide.

2. Dobra polovna Lybra recimo  da me košta 3700€, i da dam u startu još 1000€ bez registracije, to je 4700€. I sada neka mi neko objasni matematiku kako se nov auto isplati više, osim onoga da ćeš se prvi isprdeti u njemu. Recimo da ću voziti tu Lybru još 10 godina, pa neće satrunuti, nisu to automobili iz ranijih epoha, pa da su posle 15 godina zreli za otpad ili limara. 1.9JTD i 2.0 20v mogu sigurno mnogooo više kilometara da sabiju nego 1.4 benzinac u "laganom" 500L.

3. Lybra sa 200.000km pređenih je i dalje udobnija i lepša za vožnju od novog 500L.

3. Za Lybru mi ne treba kasko.

4. Neću se baš nešto potresti ako me čuknu i izgrebu na parkingu.

5. Neću se svaki put žderati u sebi kada izađem iz auta, pogledam ga, i kažem u sebi: "xebo te Volt Dizni i Mikijeva radionica", ideš kao mrtav konj...

i naravno ono što je nidza rekao:

 

Polovno naravno. Možeš da voziš za iste pare 2 klase bolji auto, sa jedinom manom što nije nov, ali:

Možeš da biraš gde održavaš,

Možeš da stavljaš delove koji bi inače narušili reklamaciju

Možeš da poboljšavaš auto do mile volje

Neće da te deru na servisima

Zvanični servisi apsolutno nisu na glasu kod nas

Manje češ da se smoriš gledajući svaku novu "boru" jer će ih auto već imati poprilično

Manje će da te bole leđa jer 2 klase bolji auto ima 2 klase bolja sedišta

2 klase bolji auto znači i bolji imidž

Bićeš u prilici da u haubu smestiš jedno 100 konja više

Izvetrio se dobro auto pa nema više onih kancerogenih isparenja :-D

Itd...

Ovako mogu do sutra.

Nov auto ima svojih prednosti, ali u nekoj drugoj zemlji, ne u Srbiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...