Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

u ak kompresoru original parking senzori su 116e ... da znate

Odkud znas za ovu cifru? Negde sa neta ili si ih pitao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponudili su mi kad su mi ugradjivali alarm, ali sam ja odbio. koji ce mi vrag. Auto je pregledan i lagan za parkiranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što ste i sami već zaključili, popusta na cenu za Nacionale nema ni pod razno.

Ali, poklona ima. Stvar je autokuće šta će od poklona da izabere...ali, ne da ponudi, nego da vam da ako sami pomenete, zatražite. Dakle, tražite...:) i to PRE nego što završite sve oko kupovine, tj. dok se još ''bore'' da ne odete kod nekog drugog dilera, nego baš kod njih da kupite Nacionale. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što ste i sami već zaključili, popusta na cenu za Nacionale nema ni pod razno.

Ali, poklona ima. Stvar je autokuće šta će od poklona da izabere...

U Stojanovu u Ns nazalost nema ni p od poklona. Posle kasnjenja od tri nedelje od (usmeno) obecanog roka za koje je kriv fiat dobio sam auto zadnjeg dana po roku isporuke koji obecava fiat od 30 dana. Na pitanje da li ima nesto gratis dobio sam odgovor da njima ne trebaju moja kola da stoje na njihovom parkingu. Nema konkurencije sta ces. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra idem u AK Kompresor da dam kaparu za 500L Nacionale + Paket1 + parking senzori, kupujem na kredit. Ima li kogod kakav dobar savet. Želeo sam plin, ne ugrađuju trenutno, a koštao bi 850€. Rok isporuke na profakturi 45-60 dana, realno kažu za 45 dana. Unapred zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooo... izvukli su pouku sa rokovima isporuke. ne obecavaju vise za dve nedelje. :) Savet? Naoruzaj se strpljenjem!

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra idem u AK Kompresor da dam kaparu za 500L Nacionale + Paket1 + parking senzori, kupujem na kredit. Ima li kogod kakav dobar savet. Želeo sam plin, ne ugrađuju trenutno, a koštao bi 850€. Rok isporuke na profakturi 45-60 dana, realno kažu za 45 dana. Unapred zahvalan.

Nema saveta, poklon nisam uspeo nikakav da izvucem, ali su zbog nastalog kasnjenja iznenadjujuce uljudni... Naprodavali su se dosta vozila pa ih ne interesuju nikakve stimulacije za pridobijanje kupaca. Srecno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Želeo sam plin, ne ugrađuju trenutno, a koštao bi 850€. Rok isporuke na profakturi 45-60 dana, realno kažu za 45 dana. Unapred zahvalan.

Sto se tice plina, razmisli jos jednom da li ti je bolji dizel. Sto se tice potrosnje - dodje ti na isto, ali plin, tj benzin ima mnogo manje snage nego dizel. Kad saberes jos i vecu cenu registracije od skoro 5.000 din godisnje za benzinac, povremene servise plina, njegovu vecu cenu zimi dodje ti na isto cena, ali sa plinom dobijes manju elasticnost motora I moguce probleme sa motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle tri dizela muka mi je od brundanja. Vozio sam 1.4 i za grad i autoput (95% moje vožnje) je sasvim adekvatan. 1.3mJet je preslab a 1.6, koji je prava mera za taj auto, preskup i kako već rekoh brundav. A problemi sa motorom će kod nekog drugog da se dese, ne vozim automobile duže od 2-3 godine

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidžo, osetim neku ironiju u tvom postu, da li je potrebno da ti detaljnije obrazložim svoje viđenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu da objasnim svoje za MJet: 

 

200 Nm pri 1500 - 2000 obrtaja (samo treba da se dogovore pri kojim), sto znaci bolja ubrzanja pri manjim obrtajima. U preticanju u 5. brzini lepi za sediste pri 90 km/h, sto nijedan benzinac ne moze. Uzbrdo pri 2.000 obrtaja u 3. i 4. brzini takodje, sto opet nijedan benzinac ne moze...

 

Naravno da je 1.6 jos bolji!! Nisam ga probao u 500L, ali ko jeste zaista kaze da je prava mera za ovaj auto, ali i skuplji u nabavci, pri registraciji, a ima i vecu potrosnju, pogotovo sto se u gradu sporije zagreva. Za srbiju, sa nasim standardom i 14.000 eura se jedva nakupi, a tu vec maksimalni uzitak u voznji nije toliko prioritet.

 

Opet, svako zna svoje mogucnosti, ne bih nikog da nagovaram, ali ako se porede benzin i dizel, sto se tice ekonomicnosti uvek je dizel u prednosti. Gas ne bih voleo da vozim na ovom automobilu iz vise razloga... jos malo manja snaga u odnosu na benzinac, mala autonomija (svakih 250-300 km vrebati pumpu za gas zbog malog rezervoara), i potencijalni problemi sa diznama malo kasnije, ali ko ne  planira da se penje po brdima i planira da menja kola svakih par godina, stvarno nema potrebe za dizelom... pogotovo sto mu se tih dodatnih 1.150 eura verovatno nece do tada isplatiti.

 

Usput, misljenje prijateljice koja ima benzinca je da su mu brzine kratke i da ih cesce treba menjati... ko voli da se igra sa menjacem svidece mu se! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bi još neko mišljenje 1.3mj vs 1.4 benzin/plin. Ja svoj planiram da vozim bar 6-7 godina, možda i 10 :) Prelazim 12.000 godišnje, trenutno vozim 1.5 dci. mešovita vožnja. Na strani benzinca su i jeftinije održavanje (?) i šesta brzina. Na strani dizela bolja ubrzanja, manja potrošnja (isplati se razlika u ceni posle ? km), bez točka u gepeku i jeftinija registracija.

Pošto sam kaparisao 1.4 nisam siguran da mogu da promenim, al ako mogu ne znam što činiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta, dizel je definitivno bolji izbor, ali je zato i skuplji.

Vozio sam na probnoj vožnji 1.6 mtj sa lounge paketom, a sada vozim moj 1.4. Do 2000 obrtaja, tu su negde, ali preko ne mogu da se porede. DIzelaš kida! 

Ko može da priušti sebi toliko finansija, topla preporuka za dizel varijantu, ali pošto sam se i za ovo jedva skrpio, moraću da se zadovoljim sa benzincem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja zadovoljio tim motorom mada bih se sigurno odlučio za TwinAir 105 KS koji je u redovnoj prodaji za 900 evra skuplji od 1.4 da su ga ponudili sa subvencijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam Stilo 1.9mJTD 140KS skoro 5 godina. Sada sam naručio 500L 1.4 benzinca pa sam razmišljao da promenim za dizela (ali neću). Moje mišljenje je:

Benzin vs. Dizel na konkretnom vozilu 500L

benzinac:

-više troši

-mnogo sporije ubrzava sa 80 do 120 km/h

dizel:

-sporije se zagreva zimi (što meni ne odgovara jer imam do posla 3km a mrzi me da idem peške po zimi tako da mi ni plin ne čini veliku uštedu)

-ima niže težište motora tj. motor mu je bliže zemlji od benzinca

-DPF filter, ako vozite 95% vožnje u gradu to uopšte ne voli

-1.6mjtd koji je 3000e više u startu, a to je već 14k eura za taj auto (još + 850e Paket 1 i još +850e Paket 2 ko hoće) koji će za 5 godina da košta 6-7 hiljada.

 

ali sa dizelom 1.6 nema šanse da upadnete u makazice jer vuče kao blesav, a manje troši od benzinca. Motor je FENOMENALAN. A ja što ću jednom godišnje da odem na more ili zimi negde na zimovanje ako idem kolima idem lagano nigde ne žurim, malo veća potrošnja i to mi je što mi je. Godišnje pređem oko 12k km.

 

Ima toga još i za benzinca i za dizela... ali je najbitnije šta vama treba i šta vam odgovara.

Isto kao Intel vs. AMD :smoke:  :2guns::horse:

P.S.

Po meni ako bih uzimao dizela to bi bio samo 1.6mj, isplati se posle oko 50-60k km

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvenstveno sam mislio na  1.3mj, jer 1.4 posle ugradnje plina dođe oko 1300€ jeftiniji. Računam da se cena potrošenog goriva u takvim slučajevima izjednačava, znači ostaju troškovi održavanja i sama razlika te dve mašine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex prijatelju nije sve u potrošnji...

meni je recimo Stilo trošio ko upaljač ali me je ubilo to što je mnogo nisko postavljen motor (u odnosu na benzinca 1.6).

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Kad saberes jos i vecu cenu registracije od skoro 5.000 din godisnje za benzinac,...

Zadrzacu se na ovom delu, dalje necu komentarisati.

Ne bih da trujem temu ali bih voleo pojasnjenje iako za sada nisam potencijalna musterija.

Pratim temu i desavanja pa ne bih voleo da ostanu neke nejasnoce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atest plaća auto kuća a 1.3 i 1.4 su valjda u istoj poreskoj kategoriji tako da ni meni tih 5000din nije jasno. Ja bih 700€ (AK   Kole) isplatio posle godinu dana jer prelazim oko 12000km godišnje. Loša stvar je gubljenje Fijatove garancije tj. garanciju možete ostvariti samo u servisu kuće u kojoj ste ga kupili (potvrđeno mi je danas u FAS). Dođe li do nekog problema u recimo Grčkoj na ledu sam.

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratke relacije/grad uglavnom benz, duze/otvoren put dizel. Ispod 12k km godišnje pitanje da li se isplati plinski uređaj. Lično, više volim dizel baš zbog obrtnog momenta gde benzin bez turbine ne može da prismrdi.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ghia

Alex prijatelju nije sve u potrošnji...

meni je recimo Stilo trošio ko upaljač ali me je ubilo to što je mnogo nisko postavljen motor (u odnosu na benzinca 1.6).

 

Zar niže težište nije bolje za vožnju (veća stabilnost) - pogotovo u krivinama..? :)

 

Inače, što se rasprave (i naziva topika) tiče, vozio sam 1.4 i mislim da se malo muči uzbrdo, i ništa spektakularnije ne vuče od trenutnog benzinca 1.6 (+ LPG) koji vozim. Sa druge trane Hill holder je fenomenalna stvar, auto je jezivo tih (desilo mi se da sam se izblamirao pri polasku jer sam ga kresnuo ponovo pošto sam ga upalio :D), izuzetno je prijatno u kabini, multimedijalni uređaj je san, a i opšti dizajn mi se sviđa...  samo taj benzinac bi mogao da bude življi :(  Zato sam rešio da ako ga pazarim jednog dana to bude 1.6 MJT koji je (izgleda) zver. Nisam imao iskustva s njim, ali po karakteristikama i iskustvima drugih zaključujem da je to - TO :)

 

Dok sam svojevremeno vozio 3-4 godine common rail dizela u Mondeu prelazio sam 14-15,000 Km godišnje, sa benzincima je to oko 12,000 - 13,000 Km i rezon mi je sledeći: Ako dajem veliku količinu para za nov auto, onda će to da bude auto kojim ću da budem skroz zadovoljan i jedina realna razlika je u količini para koje ću da dam za učešće. Ako uštekam 3,500 za benzinca, strpiću se još koji mesec pa će da bude i 4,500 za dizela...  na dalje je otprilike isto, jer - razlika u ceni goriva na mesečnom nivou je otprilike razlika u rati kredita za 1.4 i 1.6 MJT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghia u pravu si 100%, to je taj rezon. Jedino što meni za moje potrebe mislim da ne treba dizel, jeste bolji i to mnoooogo, ali za tih 1000e razlike u učešću ću uraditi neke druge stvari. Pogotovo što za 5-6 godina ima da bude ista cena polovnjaka dizel-benzinac...

Što se tiče težišta motora ono jeste bolje kada je niži motor, ali je veliki problem kada je sve to u Srbiji, i kada ja na pola ležećih policajaca u gradu zakačim šusleh, o bankinama da ne pričam, a tek o silasku sa asfalta....

 

Razlika u potrošnji je razlika u rati kredita to je tačno. Ali kad ti treba 6 meseci da skupiš za učešće od +1000e onda je to dugo da se čeka... A nemam ja gde da divljam sa tim 1.6mjtd-om.

 

Za 16k eura koliko košta 1.6mjtd sa oba paketa opreme može da se kupi nešto drugo (skoro pa Nissan Qashqai), mislim da je to previše za ovaj auto pogotovu što daju samo 2 godine garancije...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav forumasi

evo ja da napisem moju patnju koja se i dalje nastavalja

3.aprila odobreno od kreditnog biroa i narucen auto od FiatSrbije ...

danas jos nemam ni broj sasije....

 

Znam ja da svi mi kukamo sto nije ispostovan rok kako su rekli 10,15 dana ali ja sam zbog tog roka prodao stari auto da bih imao za ucesce i sada 45 dana sam bez auta, 1.maj, Uskrs sa dvoje dece sam ostao u Beogradu ...a baba i deda kukaju da dodjemo :-(

 

Najtuznije je sto kada kazem call centru kako ljudi koji su narucili i posle 20.aprila (posto se zbog necega drze za 19.april) dobili auto oni mi kazu da se prave u serijama pa mozda moj jos nije .... a nisam narucio sa dijamantima!!!!!

500L nationale , crven sa prvim paketom opreme, 1.4,  u Fiat salonu u bul.Despota Stefana (29.novembar)

 

Ali izgleda da je to i problem, da sam otisao kod Koleta do sada bih vec vozio.....to je ono sto me nervira!!!!

 

Pozdrav do dobijanja auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ghia

Ghia u pravu si 100%, to je taj rezon. Jedino što meni za moje potrebe mislim da ne treba dizel, jeste bolji i to mnoooogo, ali za tih 1000e razlike u učešću ću uraditi neke druge stvari. Pogotovo što za 5-6 godina ima da bude ista cena polovnjaka dizel-benzinac...

Što se tiče težišta motora ono jeste bolje kada je niži motor, ali je veliki problem kada je sve to u Srbiji, i kada ja na pola ležećih policajaca u gradu zakačim šusleh, o bankinama da ne pričam, a tek o silasku sa asfalta....

 

Razlika u potrošnji je razlika u rati kredita to je tačno. Ali kad ti treba 6 meseci da skupiš za učešće od +1000e onda je to dugo da se čeka... A nemam ja gde da divljam sa tim 1.6mjtd-om.

 

Za 16k eura koliko košta 1.6mjtd sa oba paketa opreme može da se kupi nešto drugo (skoro pa Nissan Qashqai), mislim da je to previše za ovaj auto pogotovu što daju samo 2 godine garancije...

 

Shvatam problem niskog težišta u Srbiji :laughing: (mislio sam da ima više veze sa nečim drugim)

 

Mislim da grešiš oko buduće cene benzinca i dizela, ali nije da mi je to nešto suviše bitno, ne uzimam auto da bi on imao višu vrednost za 5-6 godina :) Ali ipak, obzirom da je auto kupljen ovde, da mu se zna tačna kilometraža i da za 5-6 godina to nije čuvenih 130,000 :p kilometara nego, recimo, 60-70,000... sigurno će u Srbiji dizel automobil vredeti više od benzinca, a sad da li baš toliko više da opravdava razliku cene novog benzin / dizela, to je sad potpuno druga stvar.  (slična cena polovnih dizel/benzin automobila iz inostranstva je zato što su dizeli, iako na satu svi do jednog imaju 130,000 Km, prešli minimalno 250,000 - 300,000 pa i više - sa druge strane, benzinci jedva da su dobacili do cifre "na satu")

 

Druga stvar koja je zanimljiva je teza da se za slične pare koje bi se dale za 500l 1.6 MJT sa oba paketa opreme može uzeti npr. Qashqai ili nešto slično, kvalitetno a sa dobrom opremom.

Odgovorno tvrdim da - ne može. Zaista sam pažljivo gledao ponudu kod mnogo proizvođača i sve se na kraju svodi na to da čak i kad cena bude relativno blizu (a to je, recimo, do 2000 evra iznad cene 500l /a to zaista NIJE MALO/ opet se dolazi do činjenice da je kredit kakav se nudi za Nacionale, odnosno mesečna rata, daleko povoljenija, i da za sve ostale rata dobro prelazi neki "pristojni" maksimum (full Nacionale) od, recimo 170-ak evra. 

 

Konkretno, Qashqai koji pominješ, u najosnovnijoj opremi sa benzinskim motorom 1.6 se na sajtu Nissana reklamira po ceni od 16,990 €, dok je u svim katalozima 17,990... svejedno, voziti to čudo u osnovnoj opremi sa nejakim benzincem je mazohizam a rata je značajno veća od one za 500l.  Da malo izjednačimo ponudu, ekvivalentni pogon i oprema kod Qashqaija koštaju negde oko 21,000 €  Too much.

O Dusteru, koji bi cenom bio "tu negde" sa 500l neću ni da pričam...  slična dobra ponuda je kod Forda za B-Max sa Titanium opremom, i za to bih, recimo, bio svim srcem ali, opet, finansiranje Forda nije ni približno toliko dobro kao 500l, plus je 500l veći po dimenzijama, što mi, pošto sam u porodičnoj varijanti, ipak dosta znači.  Za idealno opremljen C-Max sa 1.6 TDCi motorom, koji je trenutno na sniženju od preko 2,500 € i košta 18,290 € ipak bih morao da izdvojim previše i za učešće, a i jedno 70€ više za ratu... okreni-obrni, trenutno je 500l za moje potrebe - najbolja ponuda od novih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...