Jump to content
FAS Goran
genca

Fiat Stilo - otkazala kazaljka za temp. motora / luduje kazaljka

Recommended Posts

Pa, rečeno ti je da može i kako može. A, da li će zezati ili neće...to ne može niko od nas da garantuje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,

Stilo 1.6 - 2002 god

Ja takav problem sa kazaljkom i paljenjem ventilatora druge brzine imam vec skoro godinu dana.

Primetio sam da je stanje najgore kada je motor jos hladan, tada se kazaljka brzo krece ka normali, a nekada pocne da šeta do normale i nazad.

Tada posto je motor hladan , a dobija laznu temperaturu pocinje da varira ler gas od 800 do 1000 obrtaja kao da ce se svakog momenta ugasiti na leru.

Čini mi se da kada pritisnem kocnicu ili u momentu kada menjac ubacim u rikverc kazaljka pocne da ludi , ako je kazaljka u tom momentu bila na normali obavezno se pali ventilator druge brzine i tada se kazaljka pomera ka crvenom.

Primetio sam jos da kada dodam gas u toku voznje i obrtaji dostignu oko 5000 kazaljka se vrati sa vece temperature na normalu. Kao da je nesto prokinulo.

Kada duze vozim , auto zagrejan, manje su oscilacije kazaljke.

Menjao sam nekoliko senzora temperature, regler posto je alternator slabije punio aku.

Sena, da li si resio problem?

Isao sam kod nekoliko elektricara , ali niko nije bio preterano zainteresovan da proveri kablove, mase, releje... vec odmah po defaultu kazu Ecu je problem.

Da li neko ima komentar.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

u subotu se spremam da ispratim vezu od senzora temperature do ECU-a, da li imaju kontakt u konektoru B i na kraju proveriti sam ECU. javljam sta sam uradio, sa fotografijama, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektor B je sa desne strane kada gledas iz kabine, a konektor A je sa leve strane (bliži termostatu). Da li sam u pravu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno u motornom prostoru sve mase. Na menjaču, kod akumulatora, na motoru, koševima...gde god da postoji kontakt mase ispod šrafa valja ga skinuti, ošmirglati, ponovo zategnuti i eventualno zaštititi mašću.

Promena papučica po potrebi a i uvek se može dodati nova masa sa akumulatora negde na motor sa debljim bakarnim kablom ili pletenicom!

Evo skoro je kolega rešio problem slične prirode na taj način:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64541-lancia-y-12-problem-sa-temperaturom-motora-luduje-kazaljka-temperature/

Share this post


Link to post
Share on other sites

očistio sam sve mase, mada su kontakti bili kao *suza* čisti.

mislim da sam lokalizovao problem - kada se temperatura i kazaljka dignu preko pola i upali ventilator, malo jače pritisnem drugi konektor na ECU (iz haube kada se gleda, desni) prestane da se vrti ventilator i kazaljka se vrati na pola, pustim konektor, ventilator se upali i kazaljka ode preko pola, i tako svaki put. tako da mislim da je definitivno problem kod mene ili žice u konektoru B ili veća verovatnoća, popucali lemovi na kompjuteru. sutra to rešavam pa javljam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skinu sam ecu, otvorio ga, bilo je jedno desetak *hladnih lemova*, sve preletovano, čak jedan smd blok je bio odletovan, za sada je ok. trenutno ga testiram pa ako do kraja nedelje bude sve ok, postavicu fotke sta je sve radjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li to znaci da je relej u pitanju i da je to izvor problema?

Ja sam danas odvezao kod majstora da pregleda sve. Kaze da ce krenuti od instalacija pa dalje redom, releji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u pitanju je bio relej T6, crveni, ali se ispostavilo da je on u redu. uglavnom, radi par dana, pa ponovo počinje da diže temperaturu i pali ventilator (druga brzina). kada se to desi, onda pomeram drugi konektor od ECU-a (desni kada otvorim haubu) levo ili desno i onda se isključi ventilator i kazaljka se vrati na polovinu, pustim taj konektor, upali se ventilator i kazaljka ode desno, i tako dok ne nadjem pravi položaj, onda radi jedno izvesno vreme dobro pa ponovo.

da li je kontakt neki u pitanju, možda taj desni konektor od ECU-a (sa puno žica) ili možda sama ploča? 

ako neko ima neku ideju, neka javi.

najbolje bi bilo da negde uzmem drugi ECU pa da probam, mada ne bih da ga kupujem ako nije do njega,,,

:horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

radna temeratura noralno raste od 0 pa do polovine, tu se zadržava jedno vreme i posle , a naročito kad stanem i ugasim auto, pa na sledećem paljenju, počinje rast temperature....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javio mi se majstor, i kaze da je ecu problem. Ostalo je da stavi drugi ecu i da testira kako ce se tada ponasati. Ako bude sve ok onda je moj ecu definitivno pobrljavio.

Javljam danas do kraja dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i meni se čini da je ovaj moj *završio karijeru*. konsultovao sam još i servis na tošinom bunaru koji se bave reparacijom ECU-a, i oni misle da je do njega...

mikesha, javi šta je bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavili smo drugi komp polovan koji radi normalno, temperatura stoji i normalno se ponasa, nema skakanja temperature niti paljenja ventilatora druge brzine. Sve je normalno.

Ostaje da kupim komp i da ga zamenim.

Javi sta si ti radio

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto ne probte sa reparacijom, dosta je jeftinija i jednostavnija od kupovine i zamene ECU? Nije sve do pinova, desava se i da se odlepi BGA cip sa ploce, pa ste sredili pinove, ali i dalje kontakt nije u redu (samo sad na drugom mestu)...

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/48755-fiat-stilo-16-16v-premeštanje-ecu-a-nov-ili-reparacija/

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

i reparacija je u razmatranju, sao da utvrdim 100% da je ecu, nekad mi se cini da je do , mislim da se zove , D4 konektora, nekad nece da upali, razmrdam sve zice, radi odlicno... 

kako se uopste menja taj D4 konentor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, imam probem koji me maltretira nedeljama. Auto nece da prepozna kljuc. A kad ga prepozna, onda ceo dan radi bez problema. 

Isao sam kod jednog elekticara u Cacku, zamenio kutiju osiguraca, naplatio 75 evra deo i rad i auto mi je radio 15 sati. Pravi se lud, a ne smem da odem kod njega, posto ako odem, otici cu samo sa bejzbol palicom, a to se ni po koga nece lepo zavrsiti... Odem kod drugog majstora u Kragujevac, na dobrom je glasu... Auto je bio kod njega 10 dana, navodno pronasao kvar, zamenio B-Si kutiju, popravka kostala 100 evra (sa delom) auto radio 10 sati... Na to sve, trenutno vozim drugi auto koji vise trosi, a kako dosta prelazim, kosta me 5-10 evra dnevno vise...

Suma sumarum 250 evra bacenih i auto koji nije funkcionalan ispred zgrade. Da li se neko susreo sa ovakvim problemom i da li ga je resio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se dešava povremeno (ne tako često) isti problem. Posle nekoliko puta davanja i skidanja kontakta sa malim pauzama uspe da pročita kod i odblokira paljenje i posle radi sasvim normalno.

Sumnjao sam na ključ ali isto se dešava i sa rezervnim ključem tako da to nije rešenje.

Koliko sam pročitao ovde na forumu izgleda da je problem u ECU, mada kod mene nema nikakvih drugih grešaka i simptoma, a sam ECU je već bio izmešten sa motora na kućište akumulatora.

Za sada neću ništa da diram, a ako problem krene da se javlja češće ne gine mi skidanje i sređivanje ECU-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Diefaust, steta sto si ulozio poprilicno novca a nisi problem resio, trebao bi reklamirati radove kod majstora koji su ti radili jer ocigledno da nisu resili problem, ali nema potrebe za agresijom, time neces nista resiti, samo budi uporan, sto bi rekli nasi, skaci malo po glavi, mada se nekad i ta prva varijanta isplati :thumbdown:

Kada sam ja imao problem sa ECU i meni je povremeno izbacivao onaj katancic i zezalo me paljenje ali mi se to javljalo posto se auto ugasi iz cista mira uz prethodno ispucavanje famoznog loose connection i gomile gresaka sa senzora... Tako da to moze imati veze sa ECU... Trebao bi da probas paljenje i sa rezervnim kljucem kad pocne da zeza i naravno na dijagnostiku, to je prvo i osnovno a pozeljno je da pomeris ECU sa motora na kuciste akumulatora kao sto vecina nas i uradi. Zanimljivo, meni je na kraju toliko bio pobrljavio da na dijagnostici nije pokazivao nista specificno a gasio se usred voznje.

Ako se ispostavi da moras da radis ECU ne brini jer su danas i reparatura i polovan ECU prilicno dostupni a ima ovde na forumu odlicnih majstora koji to uspesno resavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko sa sigurnošću ne može da ti tvrdi u čemu je problem ali sve simptomi ukazuju na ECU. I ja sa mučio istu muku. Samo što sam kupio auto, počelo je zezanje koje je postalo sve češće i napornije. Kod mene je ECU već bio izmešten tako da sam dodao hladnjak i pojačao masu što je dalo rezultata nekih 10 meseci, a onda su pre 2 nedelje opet počele muke kad je malo skočila temperatura.

Tad sam odlučio da ECU pošaljem članu foruma @crnisale koji je odradio svoju "magiju" i sredio ga. Za sada sve radi super. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...