Jump to content
FAS Goran
PuntoAbart

Potrošnja TNG-a

Recommended Posts

Ne znam, meni 1.2 ispod 9 litara u gradu ne mere nikako... a na otvorenom je 7 neki prosek ako se vozi umereno (do 110)

To je to 9 je i meni drzao dok sam imao katalizator i klasican izduv, sad je spustio na nekih 8.3 gledano po zadnjem sipanju :) naravno kad ga vozim normalno, kad ga cepam onako muski ide na 11-12 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vadio kat nego sam stavio komplet drugu granu 4-2-1 ali pretpostavljam da bi smanjio i da sam ga samo izvadio posto se ipak rasterecuje motor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je prosek 6,5 plina, jedini put kada sam se baš zabrinuo što je mnogo potrošio je autoput Pojate-Bubanj Potok, 130-140 i srknuo je dosta bogami, evo ovih dana sam se baš vozio, pratim kilometražu i koliko sam sipao u skoro prazan rezervoar, 6,5 ne prelazi, a ganjao sam ga dobro, mada na otvorenom putu Kg-Ts-Kš-Ts-Kg-Kv-Kg za dva dana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je punto mk1 1.1 do mora i nazad trosio toliko (6.5 litara), sve bio otvoren put, po Bosni, brzina 60-80 kmh... al zato po gradu 9, zimi i vise.. Otvoren put i grad ipak ne mogu da se porede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letos do CG i nazad uz svraćanja po selima , znači lokal, oko 7L a sada već ne pada ispod 8,5L s tim da u gradu šiba preko 10L budjavog gasa.

Ih bre, male ove tipke ! :D

zulutapka

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko preko 10? :-)

Meni po gradu redovno srce 11, zadnje merenje 11,4. Ali strogo gradska sa relacijama od 2 do 6 km.

Ali zato sam testirao otvorenu voznju. 80 do 90.km/h bez preticanja, bez naglih dodavanja gasa, dvoje u kolima. Potrosnja neverovatnih 5,2. Ali uzorak je bio mali,100 km-a. Sve u svemu i da je litar vise (a nije, merio sam sistemom cep-cep), to je duplo manje nego u gradskoi voznji;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno je polemika oko potrosnje gas-benzin.Ja cu probati da sa svojim iskustvom a potkreplejnim podacima dam sto priblizniju sliku.Lm,ovako.

Predjeno je 1200 km gradske voznje>tu bih se odmah ogradio i rekao da nije ni nalik onim beogrdaskim,znaci sasvim normalna gradska voznja sa prosecnom brzinom od 25.4 km/h.B.C je pokazao prosek od oko 8.4 l na 100 km.Jeste da nije Fiat koji isto vozil ali mislim da ce ovo koristiti.Merenje je radjeno na Meg 3 generation ,110 ks,5 brzina.

Koliko je potroseno: 19 l EBMB, 95 l TNG -a.

Evo kako je izgledala moja racunica:

Uzeo sam da su cene derivata sledece:

161.90 EBMB

152.40 BMB

158.40 ED

87.40 TNG

Dakle potroseno je 19 L x 161.90 = 3076 din odnosno 2896 din ako je sipan BMB.Ja sam sipao ovaj skuplji,zatim potroseno je 95 l TNG sto je moj budzet kostalo dodatnih 8303 din.

Dakle dolazimo do zbirne cifre od 11379 din za 1200 km grdaske voznje odnosno 9.48 din/km.

Idemo dalje sa racunicom

za 11379 din moguce je kupiti

EBMB 70,3 l

BMB 74.6 l

ED 71.8 l

E sada ako uzmemo prosek B.C od 8.4 l na 100 km dolazimo da sledeceg a to je da se sa:

70.3 l EBMB moze preci 837 km gradske voznje

74.6 l BMB se prelazi 888 km.

Dakle kombinacija TNG-benzin ( koji se potrosi za zagrevanje motora za ovih 1200 km ) je iziskivala ukupno 114 l goriva ( benz i gas ).

Ovde je zakljucak da je razlika 363 odnosno 312 km u korist voznje kombinacijom TNG-benzin u odnosu na sam benzin.

Imajuci u vidu da su temperature varirale i da je za konvertovnje na gas bilo potrebno vise vremena a samim tim i vise benzina,racunica bi bila da je na svakih 400 km utruseno oko 6.3 benzina i 32 l TNG.

Finasijski to izgleda ovako

6.3 x 161.90 ( 152.40 ) =1020 din ( 960 din )

32 x 87.40 = 2797 din

Dakle 400 km Niske grdaske voznje kosta 3817 din ( 3757 din )

Za 400 km grdaske vozne sa prosecnom potrosnjom 8.4 l potrebno je 33.6 l benzina a to je

33.6 l x 161.90 ( 152.40 ) = 5440 din ( 5120 din ).

Dakle na svakih 400 km grada razlika je 2643 din ( 2323 din ).

Ovde dolazimo do validnih podataka koje se ticu ustede voznje na TNG a gde je uracunat i potrosen benzin.

Ako uzmemo da dobar TNG uredjaj sa atestom kosta oko 60000 din dolazimo da ce se on isplatiti za oko 12000 km po nekoj gruboj racunici.

U svojoj analizi sam izostavio ED ali evo njega sada.

Bax mi je dao podatak da mu je potrosnja po b.c mjeta 5.6,mom zetu meg 2 ph 1 dci 1.5 od 63 kw b.c pokazuje 5.5 ali on ima i vise regionalnog puta.Ja cu uzeti neki prosek od oko 6 l ED na 100 km koji je za niske uslove najrealniji.

Dakle sa 71.8l Ed moguce je preci 1197 km grdaske voznje sa potrosnjom od 6 l na 100 km odnosno 1305 km sa potrosnjom od 5.5 l na 100 km.

Posto sam vozio mjet Punta i grad mi je bio izmedju 6 i 6.5 dolazimo do racunice da Turcin u kombinaciji TNG-benzin ima istu potrosnju u gradu kao mali dizelski Italijan.

Ista racunica je sada ED i 400 km grada koja u zavisnosti od potrosnje kosta 3802 din ( 3482 din )

U prvom slucaju 5.5 l na 100 sto znaci da je za malopre pomenutu distancu potrbeno 22 l ED odnosno 3485 din ali ako je prosecna potrosnja 6 l na 100 km u gradu dolazimo do 24 l ED tj 3802 din.

REZIME ,test radjen na 400 km gradske Niske voznje je sledeci:

TNG-benzin kosta 3817 din ( 3757 din ) sa utrosenim benzinom

Benzin 5440 din ( 5120 din ).

ED 3802 din ( 3482 din )

Dolazi se do zakljucka da je razlika u ceni voznje na ED i TNG skoro pa minorna.Ova razlika se povecava u korist TNG-a u letnjim mesecima jer je utrosak benzina za konverziju jos manji pa iznosi oko 2.1 l na 400 km u odnosu na sadasnjih 6.3.Merenje je radjeno pri dnevnim temperaturama od 1 do 14 stepeni.

Veci dizelasi sigurno imaju i vecu potrosnju pa se opet dolazi do zakljucka da razlika izmedju TNG i ED nije mala i da je opet TNG isplativiji a da startna visoka cena dizelasa nije opravdana jer na duze staze nema opravdane ustede.

Dakle dizelasi pogotovu veci gube bitku sa TNG-om a ovi manji se izjednaceni ali ono sto dizelasi donose jeste bolji obrtni momenat.

U mom slucaju je sve jasno dokazano,dakle vozim auto C segmenta koji je sa potrosnjom u skaldu sa dizelom iz B segemnta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja TNG već treći rezervoar sipam po ceni od 83.90 din, može ta računica da ispadne i još povoljnije. :)

Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me mnogo da li neko ovde slucajno vozi ili je vozio yuga proizvedenog posle 2005 konkretno yugo koral 1.3 efi klasa euro 1, sta mislite o ovom automobilu i kolika mu je porosnja plina pri nekoj gradskoj voznji?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja mu je izmedju 9 i 13L zavisno od voznje ;) nema veze koje je god, isti je motor kao i 90 i neke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zunto@ :clap:

Jako lep i vrlo upecatljiv prikaz! Sta vise, oseca se izvesna strucnost koja prozima redove izlaganja ! :D

Ono sto bih ja dodao a ne bi promenilo nista znacajno navedenog je primer jedne relacije od cca 1000km bez obzira na vremenske uslove t.j. , apsolutno gledano.

U ovu racunicu input BMB-a je zanemarljiv sto proizvodi jos povoljniju racunicu u korist TNG-a.

Kada ukljucimo vremenske uslove , recimo ekstreme, poput niskoih temp. i slicno dolazimo do zakljucka da su i u tim uslovima u prednosti BMB-TNG nekad i u veoma ozbiljnoj obzirom na uslove eksploatacije primerene nasim uslovima.

Moglo bi se jos dosta toga reci ali sa rizikom da se ode u off ! Izbor je samo Vas ! :D

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno je polemika oko potrosnje gas-benzin.Ja cu probati da sa svojim iskustvom a potkreplejnim podacima dam sto priblizniju sliku.Lm,ovako.

Predjeno je 1200 km gradske voznje>tu bih se odmah ogradio i rekao da nije ni nalik onim beogrdaskim,znaci sasvim normalna gradska voznja sa prosecnom brzinom od 25.4 km/h.B.C je pokazao prosek od oko 8.4 l na 100 km.Jeste da nije Fiat koji isto vozil ali mislim da ce ovo koristiti.Merenje je radjeno na Meg 3 generation ,110 ks,5 brzina.

Koliko je potroseno: 19 l EBMB, 95 l TNG -a.

Evo kako je izgledala moja racunica:

Uzeo sam da su cene derivata sledece:

161.90 EBMB

152.40 BMB

158.40 ED

87.40 TNG

Dakle potroseno je 19 L x 161.90 = 3076 din odnosno 2896 din ako je sipan BMB.Ja sam sipao ovaj skuplji,zatim potroseno je 95 l TNG sto je moj budzet kostalo dodatnih 8303 din.

Dakle dolazimo do zbirne cifre od 11379 din za 1200 km grdaske voznje odnosno 9.48 din/km.

Idemo dalje sa racunicom

za 11379 din moguce je kupiti

EBMB 70,3 l

BMB 74.6 l

ED 71.8 l

E sada ako uzmemo prosek B.C od 8.4 l na 100 km dolazimo da sledeceg a to je da se sa:

70.3 l EBMB moze preci 837 km gradske voznje

74.6 l BMB se prelazi 888 km.

Dakle kombinacija TNG-benzin ( koji se potrosi za zagrevanje motora za ovih 1200 km ) je iziskivala ukupno 114 l goriva ( benz i gas ).

Ovde je zakljucak da je razlika 363 odnosno 312 km u korist voznje kombinacijom TNG-benzin u odnosu na sam benzin.

Imajuci u vidu da su temperature varirale i da je za konvertovnje na gas bilo potrebno vise vremena a samim tim i vise benzina,racunica bi bila da je na svakih 400 km utruseno oko 6.3 benzina i 32 l TNG.

Finasijski to izgleda ovako

6.3 x 161.90 ( 152.40 ) =1020 din ( 960 din )

32 x 87.40 = 2797 din

Dakle 400 km Niske grdaske voznje kosta 3817 din ( 3757 din )

Za 400 km grdaske vozne sa prosecnom potrosnjom 8.4 l potrebno je 33.6 l benzina a to je

33.6 l x 161.90 ( 152.40 ) = 5440 din ( 5120 din ).

Dakle na svakih 400 km grada razlika je 2643 din ( 2323 din ).

Ovde dolazimo do validnih podataka koje se ticu ustede voznje na TNG a gde je uracunat i potrosen benzin.

Ako uzmemo da dobar TNG uredjaj sa atestom kosta oko 60000 din dolazimo da ce se on isplatiti za oko 12000 km po nekoj gruboj racunici.

U svojoj analizi sam izostavio ED ali evo njega sada.

Bax mi je dao podatak da mu je potrosnja po b.c mjeta 5.6,mom zetu meg 2 ph 1 dci 1.5 od 63 kw b.c pokazuje 5.5 ali on ima i vise regionalnog puta.Ja cu uzeti neki prosek od oko 6 l ED na 100 km koji je za niske uslove najrealniji.

Dakle sa 71.8l Ed moguce je preci 1197 km grdaske voznje sa potrosnjom od 6 l na 100 km odnosno 1305 km sa potrosnjom od 5.5 l na 100 km.

Posto sam vozio mjet Punta i grad mi je bio izmedju 6 i 6.5 dolazimo do racunice da Turcin u kombinaciji TNG-benzin ima istu potrosnju u gradu kao mali dizelski Italijan.

Ista racunica je sada ED i 400 km grada koja u zavisnosti od potrosnje kosta 3802 din ( 3482 din )

U prvom slucaju 5.5 l na 100 sto znaci da je za malopre pomenutu distancu potrbeno 22 l ED odnosno 3485 din ali ako je prosecna potrosnja 6 l na 100 km u gradu dolazimo do 24 l ED tj 3802 din.

REZIME ,test radjen na 400 km gradske Niske voznje je sledeci:

TNG-benzin kosta 3817 din ( 3757 din ) sa utrosenim benzinom

Benzin 5440 din ( 5120 din ).

ED 3802 din ( 3482 din )

Dolazi se do zakljucka da je razlika u ceni voznje na ED i TNG skoro pa minorna.Ova razlika se povecava u korist TNG-a u letnjim mesecima jer je utrosak benzina za konverziju jos manji pa iznosi oko 2.1 l na 400 km u odnosu na sadasnjih 6.3.Merenje je radjeno pri dnevnim temperaturama od 1 do 14 stepeni.

Veci dizelasi sigurno imaju i vecu potrosnju pa se opet dolazi do zakljucka da razlika izmedju TNG i ED nije mala i da je opet TNG isplativiji a da startna visoka cena dizelasa nije opravdana jer na duze staze nema opravdane ustede.

Dakle dizelasi pogotovu veci gube bitku sa TNG-om a ovi manji se izjednaceni ali ono sto dizelasi donose jeste bolji obrtni momenat.

U mom slucaju je sve jasno dokazano,dakle vozim auto C segmenta koji je sa potrosnjom u skaldu sa dizelom iz B segemnta.

Zanimljiva racunica samo sto se sa ovim oko ED ne slazem ni malo! 1.6HDI koji vozim trosi po gradu pricamo o BG-u i to van guzve i to je potrosnja 6.8 dok u guzvi drzi 7.5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cim je malo otoplilo vreme - smanjila se potrosnja, sto je i logicno. zadnje merenje mi je izaslo nesto ispod 11. pricam o cistom gradu, sa voznjom samo na plin.

evo cisto poredjenja radi, potrosnje nekih mojih prijatelja:

audi a4, '99. 1.8. benzin, po gradu 11 l.

PUG 307 '04. 1.4 fabricki sekvent, potrosi po gradu nesto vise od 10l na 100 km + nesto benzina za hladne startove...

vektra '97. 2.0 sekvent plin, 10 do 12l u gradskoj voznji takodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je krenulo ovo hladno vreme poslednjih dana, poceo je da trosi tacno 10l plina cisto gradske voznje. Mereno tako sto je na praznu bocu sipano za 500 dinara, sto je nekih 5.6 i nesto litara plina i sa tom kolicinom predjeno ravno 56 km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima, posto nisam mogao da nadjem odg temu a da ne otvaram novu mozda bih mogao a pitam ovde ima veze sa plinom ali ne bas sa ovom temom tako da izvinite sto se ubacujem!

zanima me sada dok su ove niske temperature, kad sam startovao auto posle 5 min zavirio sam ispod haube citso da prekontorlisem nesto i video sam kao da se nesto malo dimi iznad plinskog uredjaja pod haubom, naime on treba da bude vruc ako se vozi na plin zar ne? a ovaj dim je zbog razlike u temperaturi,vise lici kao na dim nego da nesto isparava ne znam.. da li je to normalno ili ne ?hvala na ofgovoru i izvinjavam se sto sam se ubacio u ovaj post.

Edited by danijel88

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bas super u... :o

kako da napravim razliku da li je dim ili isparavanje usled hladnoce,jedinosto znam jeda dim se oseca i mozda ima drugaciju boju a kod isparavanja nema nista od toga

upalicu sutra ponovo pa cu da proverimkadse zagreje malo, a plinski uredjaj pod haubom kad se vozi na plint reba da bude vruc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti ne isparava mozda voda odnosno antifriz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ne znam ne verujem posto ona mislim nema nista sa plinskim uredjajem pod haubom a i jedino moze da isparava skroz napred ili na motoru nema creva za protok antifrizacak pozadi koliko ja vidim...

Kada otvoris haubu i gledas ne vidi se nista bas da isparava,tek kada sam slucajno cucnuo ispred auto i pogledao ka vetrobranu sam to video,a to je bas blizu soverke do kabine gde je posuda sa dosipanje ulja za servo s desne strane se nalazi plin pa iznad njega,upalicu sutra opet pa cu da obratim bolje paznju, znam da samo hoces da pomognes da mozda ustanovim u cemu je stvar i hvala ali nadam se da nisam dosadan jednostavno mrzim kad nesto ne radi kako treba ili kad primetim nesto sumnjivobolje da pitam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema veze kada isparivac koristi vodu/antifriz iz sistema? Proveri koliko imas antifriza u sistemu, ako je na minimumu onda je problem jer to sto vidis on isparava....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko li bi punto mk1 1100,55 konja trosio plina grad-otvoren put???

Kontam da nebi smeo preko 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od uredjaja od stelovanja od kablova svecica filtera za vazduh ugla paljenja i nacina voznje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...