Jump to content
FAS Goran
PuntoAbart

Potrošnja TNG-a

Recommended Posts

Imam mareu 1.6 2001. i plin sam ugradio pre godinu dana. Do pre 2-3 meseca sam se patio sa potrosnjom, slusajuci price mnogo je ili dobro je! Gde god sipao, kako god vozio, kako god da nastelujem mapu, cak sam i par majstora promenio, meni auto trosi 13,5 litara po gradu i 7,5 na otvorenom! Jednom je bilo 12,5 ali nemam pojma zasto! Tako da sam se pomirio sa tom potrosnjom i sad samo sipam i vozim! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da je hladnije vreme,da mozda ukradu na pumpi,da je los plin ali 14 litara na 100 km je mnogo za 1.6 motor.
Jedino ako se trkate od semafora do semaforaB)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Fiat Tipo 1.6 8v i imam problema da mi je od skoro naglo povecao potrosnju plina sa nekih normalnih 10l koliko je bila na preko 20l koliko je sada. Zamenjene su sve svecice stavljene nove NGK i nov filter vazduha i nekih skoro 6-7 meseci je imao normalnu potrosnju, kada se znatno povecala. Sta moze da bude uzrok tom povecanju potrosnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo toga,to 20 mi zvuci kao da ti curi negde plin mozda prvo proveriti instalacije !

 

Ako je sve ok sto se tice instalacije (i ako benzina trozi normalno ili priblizno normalnom)  izmeriti kompresiju !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za potrosnju plina utice puno stvari od temperature vazduha do varnice, plin zahteva izuzetno dobru varnicu svecica mora da bude odgovarajuca sa odgovarajucom toplotnom vrednoscu u tvom slucaju ngk bpr7e treba da ti je oznaka toplotne vrednosti,treba da vidis da liti negde vuce fals vazduh izmednu filtera za vazduh i karburatora,mono pointa,kako je nastelovano paljenje za plin stepen paljenja ide u ranije jer plin ima vecu oktansku vrednost od benzina i prija mu ranije paljenje,membrane kakve su u isparivacu kad si zadnji put ispustao ulje iz isparivaca itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo toga,to 20 mi zvuci kao da ti curi negde plin mozda prvo proveriti instalacije !

 

Ako je sve ok sto se tice instalacije (i ako benzina trozi normalno ili priblizno normalnom)  izmeriti kompresiju !

ma kompresija je ok. Rece mi jedan prijatelj da su mozda otisle neke membrane za rasprasivacu za plin, pa cu da vidim i to da nije. Hvala u svakom slucaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo, ja imam istog tog tipa predstavljen je na forumu. Moj je znao da potroši neverovatnih 27l plina za 100km. Zamenio sam ceo isparivač svećice i filter i uspeo sam da je spustim na 16l. Kasnije sam zamenio ecm (kompijuter) i dobio sam normalan ler gas 800 rpm inače nije ga spuštao ispod 1200rpm i letnja potrošnja je bila na otvorenom putu ispod 8l u lokalu koji je specifičan sa ograničenjem od 40km/h imao sam potrošnju od 12-13l za 100 km. sad zima i zimski sastav plina vrti se od 16 do 18l za 100 km. Ali lokal je ovde posebna priča ovde kad se vozi 3 brzinom to je sreća i milina. Pođi stani prva druga to je ta vožnja i potrošnja.

 

Servisiraj isparivač, zameni filter vazduha i obrati pažnju uspeval da se motor zagreje na 90 stepeni i da liler gas pada na 800 rpm. pre nego što se zagreje do 90 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetu za isparivac a sto se tice filtera vazduha stavljen je nov kao i komplet svecica i kavlova i jedno 3-4 meseci nakon zamene je radio normalno sa potrosnjom 8-12l zavisno gde se vozi, a sto se tice obrtaja kod mene je od prvog dana na oko 900 obrtaja i motor normalno greje a reci mi sto se tice tog komputera koji problem moze tu da se desi postoje ovaj moji Tipo specifican po tome jer je DGT i sve je na elektroniku. Iskreno pocinje da me zabrinjava cak i planiram da ga prodam i mnogo mi je ekonomicnije da ga sad vozim na benzin sto i radim jer njega bar trosi normalno a ne da sa 14 litara plina (nezavisno od pumpe posto sam ih menjao) predje oko 70 km. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je kompijuter pravio problem da nije mogao nikako da spusti ler gas na 800 obrtaja, mnogo dugo je držao na 1500 pa kad se primakne 90 stepeni onda spusti na 1200 obrtaja i to je to. Menja sam prvo membrane pa ceo isparivač, svećice više vrsta, senzor radilice, nekoliko monopoint karburatora, senzor za temperaturu motora, lamba sondu i tek na kraju kompijuter i od tada nema problema. Upalim hladan auto obrtaljka ode do 2000 obrtaja sekundu i vraća se na 1500 obrtaja posle dva minuta spušta na 1200 obrtaja posle 5 minuta spušta na 800 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima na forumu.

Imam fiat bravo 1.2 sa ugradjenim sekvent plinom vec godinu dana i citajuci ovu temu ispada da bi moj auto trebalo da trosi manje. Presao sam 15000km i prosecna potrosnja 

plina je 7,46l, a benzina 0,92l. Plin uvek punim do kraja, uglavnom na Nisovim pumpama, benzinn je uvek na pola, 99% moje voznje je bez tereta na magistralnom putu brzinom 70-90kmh na 2000-2500 obrtaja. Po gradu (Pirot) skoro i da ne vozim. Na autu je, pored malog servisa, promenjen termostat, svecice, kablovi, auto normalno vuce i ubrzava, gume su wintera 185/60/14.

Buduci da sam planirao da kupim dizel, sad kada podelim ukupnu cifru koju sam dao za plin i benzin sa predjenom kilmetrazom  izlazi da bi mi dizel, npr 1.3mjet trosio prosecno 4.9l, a ljudi sa tim motorom se kunu u manju potrosnju. 

Da li je moguce smanjiti potrosnju ili je ovo uobicajena potrosnja za ovaj motor i ovakav (penzionerski) stil voznje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ta potrosnja 1,2 16v motora.  Mozda na strogo otvorenom putu oko 7 lit. a pola litra gore-dole vec nije za zabrinjavanje. I kad bi multijet vozio na taj nacin ne verujem da bi postigao manje od 4,5 lit. Zanemarljiva je razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo male racunice oko potrosnje za 1.2 16V  :right:

 

65l TNG : 825km= X : 100 ( gde je X potrosnja TNGa na 100km)

65l TNGx100=825kmxX

6500=825xX

X=6500/825

X= 7,88l TNG / 100km

 

100km predjeno u voznji regionalnim putevima do 80km/h i gradska voznja. Sve ostalo autoput sa rezimima rada izmedju 3000-3500rpm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, tesko pitanje. Mozda bih mogao da izvucem 7l/100km, ali da se bas pogodi neka deonica da samo teram 5om, na 2000rpm i to da sam sam u autu. Sto se benzina tice, tu sam po bordu jednom izvukao 22km/l. Vozio sam kao baba. Autoputem iz Sd do Bg sa 90km/h, pa posle starim putem do NS sve lagaano. Ovako, na TNG i sa ovom cenom plina, zadovoljan sam sa 150km/1000din. Proslog leta kada je plin bio ispod 70din, gurao sam i do 180km/1000din. Ma, jedina mana je sto se ne izlazi iz auta, tj stalno negde picim.  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend sam isao Beograd - okolina Blaca, preko Mladenovca (Avalskim), Topole, Kragujevca, Krusevca ...

U Krusevcu ima dosta tng pumpi bas pored nekoliko njih i prolazim.

Sipao sam do vrha na OMV-u, resetovao na 0 i nastavio...do sela i nazad tacno 200km...svratio i dosuo do vrha 13l.Ispada da sam potrosio 6,5/100km...

Na auto putu, trosi bitno vise, a po gradu ide i do 9-9,5-10l.

Ne znam da li je normalna bas ovolika razlika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svakodnevnoj relaciji Batajnica - centar grada sa GP 1.4 8V (77KS) sam imao potrošnju oko 8l na 100km. Najmanju potrošnju sam imao kada sam išao autoputem ka Grčkoj pri oko 100km/h spustila se do 6,5l.

 

Sada vozim Novi bravo sa 1.4 16V (90KS) i nakon prvog potrošenog rezervoara prosečna potrošnja je oko 9,5l na 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni sa 1.2 16v potrosnja seta uglavnom izmedju 7-9 L na 100km. Dok mi se pre 2 dana desilo da sam nasuo pun rezervoar, presao 215km, nasuo ponovo pun i stalo je samo 11,2 L(sto mu dodje na 100km 5,2 L), vozena je relacija Obrenovac-Beograd X3 pri brzini od 70-90km. Sipano na eko pumpi . Samo pre 2 god. sam mogao da ga spustim na 5-6 L, al je to trajalo pola godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, hoću da izračunam da li mi se isplati ugradnja plina pa mi treba informacija. Fićko mi troši 8.4l benzina u proseku u prvih godinu dana. Računam za plin onda 10l. Jel to onda realno za očekivati? I drugo, koliko da dodam benzina u proseku jer, jelte, dok ne postigne temperaturu ne pali plin. Ovako, računam, bez benzina, da je to ušteda od oko 350, 360 evara godišnje na 780l plina ali koliko bi mi još potrošio benzina? Vožnja, većinom BG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plin ce se svakako ekonomski isplatiti u odnosu na benzin! Pogotovo ako ga ugradis sto pre, samo sto u tom slucaju gubis garanciju u inostranstvu i rezervni tocak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...