Jump to content
FAS Euroauto Goran
oktopod

Kako skinuti farbu, mrlje od ulja, katrana, smolu od bora, tragove markera...

Recommended Posts

Nisam čitao temu od početka ali da kažem svoja iskustva sa skidanjem fleka. Znam za benzin da je delotvoran ali sa sigurnošću mogu da kažem medicinski benzin! Nikako aceton jer ošteti lak, neki razredjivač na farbu nikako, ostane fleka.Medicinski benzin je mnogo blaži, koristim ga i za skidanje fleka od npr. trake na plasici, nije jaka hemija a za te stvari je odličan. Probao sam i sa WD40 i mogu reći da je i on dobar, sadrži u sebi parafin pa rastvori te fleke.
Ja bih lično preporučio medicinski benzin (ima ga u svakoj apoteci) ili običan benzin, nikako jako trljanje već naneti na krpicu pa polako više puta dok se ne rastvori i ne skine fleka, ukoliko ni to ne pomaže onda na poliranje!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih preporucio da se nikako ne parkira ispod kestena, bora i slicnih. To je najbolje :D Jednom sam parkirao ispod kestena i to je padala kisa, kad sam dosao to je bio haos. Kao da je neko kafu prosuo po kolima a nije htelo da se skine ni u peeionici niti sundjerom. Jedva sam skinuo abrazivnijom pastom!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ne korisiti aceton, jer ostecuje lak. Probacu medicinskim benzinom. Jel 100% nece ostetiti boju/lak na autu?

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devojke koriste aceton za skidanje laka, što znači da nagriza lak/boju. Sa medisinskim benzinom sam skidao par puta i sve je bilo ok na crnom autu samo nemoj da pritiskaš i slikiš jako već lagano iz više puta, naravno malo stisni ali ne sad da zapinješ kao sivonja i ako vidiš da ne ide odustani. Neke fleke od drveća koje nisam skidao su se skinule posle par pranja u perionici tako da nemoj brinuti za svaku flekicu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, TeaseR said:

Probacu medicinskim benzinom. Jel 100% nece ostetiti boju/lak na autu?

Ne, provereno u praksi vise puta. Skidao sam medicinskim benzinom X puta (i na svojim i na tudjim kolima) ostatke raznoraznih nalepnica, oznaka na gepeku i sl., odlican je za te stvari.

On 4/22/2020 at 10:00 AM, TeaseR said:

Sad mi rece drugar da moze acetonom

Za ovo se ne bih bas oslonio :) , apsolutno se slazem sa kolegom, takodje i za razredjivac.

E sad, jedan licni tip za ostecenja od tudjih vrata - da li gresim, nemam pojma :D . Ali meni radi i nikada nisam video neke posledice.

Davno me neki strucnjak zakacio vratima na parkingu - naravno ostale strafte, kao da su tudja vrata bila naslonjena, podignuta rucna i krenuto tako. Onako besan zbog tudje bahatosti, ne gledajuci, dohvatim prvu krpu iz gepeka. Sasvim slucajno je bila ona sa kojom merim nivo motornog ulja :) . Auto je bio cist, uzmem i blago ispoliram - skide i ostatke tudje farbe i ogrebotine samo tako. Obrisem iza toga detaljno cistom, pamucnom krpom i ostanem u soku - ne vidi se bukvalno nista, a delovalo je tako da sam popi*deo kada sam video. Sto je jos smesnije, u gepeku imam i malu bocicu tecne 3M polir paste, koju mi je dao drugar farbar (ne secam se koji cep). I bolje mi radi ova fora sa polusuvom krpom od ulja, nego taj polir. I ranije sam imao blue-navy auto (teget-crni), sada crni, znaci najgora kombinacija gde se sve vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da skinem medinckim benzinom i toalet papirom i nisam uspeo. Nisam imao krpu u tom trenutku, probacu ponovo za koji dan.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Govance od ptice...obicne tj regularnog goluba a ne od ovih mutiranih svraka..al svejedno nisam.ga skinuo 4 dana i danas uzeo malo da operem kola..elem ostade fleka na haubi i nema sanse da se skine...probao toplom vodom sundjerom pa imao malo wd kod sebe i probao sa njim ma jok...osade fleka uhvatilo se za farbu jedino moze da se guli necim ..ostade mi jos da probam med benzin nadam se da ce uspeti..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se smeju :) , ali cim ugledam rafal na kolima - momentalno ide dvolitarka vode i sundjer iz gepeka. Natopis malo, skines i izglancas za pola minuta. Najmanja zaje*ancija u odnosu na ono sta sam sve vidjao da moze da napravi sa lakom i farbom. Pisali smo vec X puta.

A cim znas da je stajalo 4 dana, znaci da te toliko mrzelo da ocistis :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste sve stoji...i ja cim mogu trcim skacem odma cistim govna od letecih kravetina...ovo nisam stigao jbg izdesavalo se nesto...nista benzin pa probam ne mogu da verujem da je ovolka fleka ostala...voda nista sundjer nista wd nista ...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj da preko izmeta staviš toalet papir ili salvetu, preliješ vodom, i ostaviš tako 15ak, 20 minuta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazi probacu.ali kazem ja sam povrsinski gazmet sklonio al sad se vidi mrlja u nivou farbe dakle zalepljeno za haubu..probacu da slikam sutra pazarim odma ujutru med benzin pa cu da probam a usput mi je i jedan farbar ako radi pa cu da pitam za savet coek mora da zna

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vredi kupio sam med benzin, lepo ocistio celu haubu, pa onda osusio suvom krpicom, pa onda cista krpa i med benzin trpljao lepo polako,nece ...idem sve jace i brze trljam sipam vise benzina nece....natapam benzinom pali upaljacem i dalje mrlja stoji uvatilo se za farbu ne pusta...uzimam krpu merim ulje ostavljam ulje na krpi i tako stim uljem probam ma nista ne vredi...uzimam med benzin i bacam u 2 lepe, dolazim kuci i otvaram ladan Lav, sta cu ...:)

u prevodu nisam uspeo nikako mrlja je i dalje tu....mutirane ptice ko zna sta jedu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem. Nešto me je uneredilo po haubi, a nisam par dana vozio auto, te nisam ni video. Nakon pranja se skinulo, ali sam tek posle video trag. Probao sam medicinskim benzinom, i ništa nisam uspeo. Čak deluje kao da je u pitanju nekakav tanak sloj, a ne da je oštećen lak.

 

No, ni sa smolom nije bolje. Nekim sredstvom za dezinfekciju ruku sam bio skinuo manje tvrdokorne tragove. Ovo što je ostalo sam probao medicinskim benzinom, i ništa. Jedino mi se čini da sam uspeo na šoferci da skinem nešto, ali na retrovizoru i na limariji ništa.

 

Probaću alkoholom od 96%, pa javljam rezultate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd javi...znaci nista ne pomaze..kao sto kazes nije ostecenje vec se nesto uvatilo i nece benzin da ga skine...alkohol ne verujem da ce hteti ..mislim da je tu gotovo mrlja ostala i nema pomoci

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ima li veze sa vrstom laka i starošću. Na Stilu starom 12-13 godina sam uspevao sve da skinem, a živeo sam na obodu šume gde su bile neke malo ozbiljnije ptice. Ove muke koje sad imam su mi na službenom VW koji je star oko 2 godine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farbu od češanja sam par puta skinuo nitro razređivačem.Natopim blago neku pamučnu krpu a još jednu nakvasim vodom.Čisto da se što manje nitro zadržava na laku.

Jedan potez nitro drugi voda.Skida se bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim posle dužeg vremena. Smola se lepo zapekla na službenom Golfu za ovih mesec-dva. Odvezao sam ga na pranje u firmi, oprali su ga kilavo, ali dovoljno za moj mali eksperiment. Probao sam ovaj put da skinem smolu čistim alkoholom 96% i toalet papirom, i to na vratima, staklu, i retrovizoru, i USPEO SAM. Alkohol 96% jako lepo rastvara čak i stvrdnutu smolu, ali je isto tako i lako razmazuje, te je bolje koristiti više manjih parčića papira za čišćenje jer se jako brzo natope rastvorom alkohola i smole. Ovo se najbolje vidi na staklima, i ne pere se tako lako.

 

E sad, sa tragovima od ptičijeg izmeta još nisam stigao da eksprimentišem, jer papci nisu lepo oprali auto pa se tragovi ni ne vide... Probam uskoro, pa javljam i to!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako skinuti zalepljene i sasušene insekte sa auta?

 

bube na braniku.jpg

 

Potpuno je uobičajno da nakon dužeg putovanja, naročito ako ste jurili po auto-putu, prednji deo auta bude pun zalepljenih insekata. Najgore što u takvoj situaciji možete da uradite jeste da ne operete automobil odmah, već da ga ostavite parkiranog danima ili nedeljama na suncu. Tako se ostaci insekata sve čvršće lepe za lak, pri čemu može doći čak i do nekih hemijskih reakcija koje oštećuju lak. Što kasnije odlučite da operete auto, to će biti teže da uklonite zalepljene insekte i biće veća šansa da tokom pranja oštetite lak. To ne moraju da budu velika i odmah vidljiva oštećenja, već mikroogrebotine, ali takvim ponašanjem definitivno utičete na to da auto ubrzano gubi sjaj.

 

Operite auto kada stignete na more
Logično da vam je pranje automobila poslednja stvar na umu kada nakon dugog putovanja konačno stignete na more. Jedino što želite jeste da se na brzinu raspakujete i odete na plažu. Međutim, svi oni insekti koje ste ''pokupili'' na putu sada se sve čvršće lepe za lak pod uticajem visokih temperatura i sunčevih zraka. Ova ležernost će vam se kasnije osvetiti. Zato se isplati pranje automobila odmah po dolasku na more, čak i ako morate da platite malo više ili da odete u neki drugi grad ili mesto.

 

Zalepljeni insekti uništavaju i farove
Ne zaboravimo da se insekti lepe i na farove, pa njihovo neblagovremeno uklanjanje može da dovede i do mikroogrebotina na samim farovima. Time se ubrzava matiranje plastike farova, pa će se ranije javiti potreba za njihovim poliranjem.

 

Šta ne treba raditi ako su se ostaci insekata već osušili i čvrsto zalepili?
Nipošto ne pokušavajte da ih sastružete grubom četkom, grubom (zelenom) stranom sunđera za pranje sudova i sličnim stvarima. Tako ćete samo da izazovete još veću štetu. Čak i klasičnim pranjem sunđerom može da se izgrebe lak, pošto pregrubim trljanjem mogu da se otkidaju tvrdi ostaci insekata, koji zatim bukvalno šmirglaju lak pod pritiskom sunđera. Izbegavajte i razna agresivna sredstva za pranje koja se koriste u kupatilu ili kuhinji, s obzirom na to da ona mogu da oštete lak, kao i neke plastične ili gumene delove na automobilu. Na primer, Cif, Vim ili Arf imaju odlične karakteristike po pitanju uklanjanja čvrstih nečistoća i masnoća, što znači da bi verovatno lako uklonili insekte, ali bi gotovo sigurno ostavili i vidljiva oštećenja na laku. Ne preporučuje se ni klasičan deterdžent za pranje sudova.

 

Rešenje - specijalna sredstva za skidanje ostataka insekata
Postoje razna namenska sredstva razvijena upravo za pomoć u ovakvim situacijama. Možete ih naći i u prodavnicama auto kozmetike, na benzinskim pumpama, i u megamarketima... Koriste se vrlo jednostavno i mogu da budu veoma efikasna, naravno, u zavisnosti od toga koliko dugo su ostaci insekata bili na laku pod uticajem toplote i sunca. Uglavnom donose željene rezultate bez negativnih posledica, naročito ako je reč o nekim kvalitetnijim proizvodima. Obavezno pročitajte uputstvo za upotrebu, pošto ova sredstva mogu da budu agresivna. Neka sredstva se prodaju spremna za upotrebu, a neka je potrebno razrediti pošto se prodaju u koncentrovanom obliku.

 

Ne koriste se sva sredstva na isti način. Na primer, neka treba samo naprskati na prethodno vodom isprskan i mokar auto, ostaviti da deluju određeno vreme i zatim isprati vodom. Neka druga treba obrisati sunđerom ili mekom krpom uz istovremeno ispiranje. U svakom slučaju, auto treba da bude što hladniji kada koristite ova sredstva, pošto sa višom temperaturom raste i njihova agresivnost, pa postoji mogućnost da ostave fleke ukoliko ih pustite da predugo deluju. Korisno je pre korišćenja bilo kakvog sredstva običnom vodom što više isprati problematične delove automobila, kako bi se koliko-toliko natopili i eventualno razmekšali ostaci insekata, što može da olakša posao sredstvu za njihovo uklanjanje. Ukoliko ne uspete da očistite auto iz prvog puta, budite strpljivi i ne primenjujte odmah agresivnije metode.

 

Ponovite čitav postupak još jednom ili dva puta ukoliko je potrebno, ali i dalje budite pažljivi i pratite uputstva - nemojte npr. da pravite jaču koncentraciju nego što je propisano, da stružete i slično. Ukoliko sve ovo radite u samouslužnoj perionici, možete prvo da pokušate sa toplom vodom i aktivnom penom kako bi ste uklonili ono što time može da se ukloni, a zatim da primenite sredstvo za insekte. Međutim, iako korišćenje vode pod visokim pritiskom u samouslužnoj perionici deluje kao lako rešenje za skidanje ostataka insekata ako dovoljno blizu postavite mlaznicu, imajte u vidu da i na ovaj način može da dođe do oštećenja laka.

 

Prevencija je najbolji lek
Ukoliko odmah nakon vožnje operete auto, postoji velika šansa da nećete uopšte morati posebno da se bavite zalepljenim insektima. Naravno, ovo nije nikakva garancija, pošto put može da bude zaista dug, a sunce i vrelina vrše svoj uticaj na ostatke zalepljenih insekata i dok vozite. Ali u svakom slučaju, uklanjanje onoga što ostane nakon klasičnog pranja, biće neuporedivo lakše nego ako to uradite 10 ili 15 dana kasnije. Kao prevencija protiv oštećenja i za lakše uklanjanje i ostataka insekata i svih drugih nečistoća postoji provereno rešenje - voskiranje. Voskiranje može da se obavi na različite načine. Možete auto da voskirate sami, ali to može da bude dug i mukotrpan proces ukoliko želite da voskiranje obavite ispravno i kvalitetno. Zato se više isplati da to prepustite proverenim profesionalcima. Tu su i brojne jednostavnije verzije voskiranja u vidu nanošenja raznih sredstava, od pravog voska u tečnom stanju do pranja automobila sa nekim kvalitetnijim šamponom koji sadrži vosak.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

I petrolej i med. benzin su odlična sredstva, ali smrde ruke posle korišćenja :D

Ja za sve te fleke od asfalta, gume, laka... koristim čistač kočnica. Sastav je sličan medicinskom benzinu, naravno, ali je u konzervi i pod pritiskom, očas posla se sve skine. I ako je recimo bilo neko lagano češanje pa ti je neko ostavio farbu na braniku, uz pomoć brake cleanera ćeš videti koliko će se skinuti, a koliko je zagrebano. Pa i tada, kada vidim da je ogrebano a može da se reši nekim korektorom, bar znam da je površina pripremljena za korekturu.

Naravno, ne koristim samo čistač, nego i meku i debelu mikrofiber krpu.

A da, za insekte koristim sonaxov insect cleaner i onaj sunđer za skidanje. To je obično dodatni korak prilikom pranja kola. Kad ih nasapunjam, dodatno na kontaminirani deo naprskam taj čistač. Čistač je sa pumpicom i nije skup - od 500 do 1000 din (ako su proizvođači normalni, ne računam one niche proizvođače, tu je samo nebo granica). Ostavim da deluje kratko i onda uklonim sunđerom. Nakon toga opet pređem regularnim sunđerom i šamponom.

Za uklanjanje smole od drveća koristim Sonax remover u konzervi. Meni kola nisu često izložena toj napasti pa mi konzerva traje evo već 3 i kusur godina.

 

Inače, oba ova sredstva odlično uklanjaju i ptičji izmet. Insekti i smola sa drveta mogu i da ostanu koliko toliko na kolima, ali ptičji drek je nezgodan ako se ostavi, jer može da ošteti lak (ostanu dugotrajne fleke).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za cesanje bas cu da probam...gde kupujes to sredstvo posto parkiram na gusto naseljenom parkingu gde su komsije dosle u Beograd sa svojih oranica i ne zanima ih da cuvaju ni svoja ni tudja kola...elem sem tih cesanja nervira me i neka smola cudne zute tackice koje pranje nece da skine kao ni medicinski benzin ...inace pticiji shit skidam isti dan posto izgleda da jedu plutonijum posto im kaka probija krov...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da nema prodavnice auto delova ili kozmetike koja ne drži čistač kočnica. Ja sam prošli put uzeo u Uradi sam - Motipov, mislim da košta oko 500 kinti konzerva od 500ml (ili 400, nemoj me držati za reč). I svaki proizvođač ga ima, ne moraš neki posebno da gledaš.

Odlična stvar, i ima bezbroj primena. Može i kao dobar čistač felni da posluži, ali je greota, jer brzo isparava pa ne stižeš da očistiš. Stara garda mehaničara ga je obožavala jer može da se koristi i kad auto presisa, pa ubrizgaš malo u usis i auto lakše upali. Moj drug mehaničar, koji mi inače i održava kola je to lično primenio kada sam jednom menjao filter goriva na Ford Tourneu.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga to https://detailingstore.rs/ma-fra-deca-flash-sredstvo-za-skidanje-katrana-i-lepka.html
Bas cu da kupim posto imam glanc nov auto koji ima razne ogrebotine od strane goreopisanih cobana...plus imam na drugom tu neku smolu i ko zna sta zalepljeno sto krpa sampon ma ni cetke nece da skinu ..

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shortee

Toplo preporučujem da zalepiš providne folije na sva vrata.

Imam na par mesta pocepanu foliju, od udaraca, ali nema traga/oštećenja na boji.

Mene je lepljenje providne folije (Alfa 159) koštalo oko 15.000 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...