Jump to content
FAS Goran
Dovla

Kako naplatiti štetu od preduzeća za puteve / Pravda je spora, ali kad si uporan...

Recommended Posts

On 5/22/2018 at 10:04 PM, Martin said:
Pa morao sam da tražim da se izvrši procena zbog pokretanja tužbe. I procenu radi osiguranje. Pored zapisnika iz Policije, to nam je jedan od obaveznih dokumenata. Nismo očekivali da osiguranje plati ni dinara (osim ako nije kasko), jer nije logično da oni bilo šta isplate (nismo nikog udarili, nas nije niko udario....).

 

Napominjem - popravku auta smo platili sopstvenim novcem, a ne osiguranje.

I Beograd put ima svoje osiguranje od kojeg naplacujes stetu ako ostetis svoj auto zbog njihove rupe ili neke druge nepravilnosti u BG. Sto se tice ostalih puteva, sazna se ko je nadlezan i ista je procedura.

 

Podneses zahtev Beograd putu za isplatu stete uz obavezan policijski zapisnik, oni te preusmere u Dunav kod procenitelja gde mozes da ih vodis u ovlasceni servis na procenu i nakon 2 nedelje dobijes pare na racun sa nekim umanjenjima na osnovu amortizacije.

 

Primera radi, iskrivio sam dve felne i pocepao jednu novu Sava Intensa gumu. U ovlascenom servisu se felne ne ispravljaju, vec idu nove, i naravno guma ide nova.

Predracun je iznosio 168.000 din, gde sam taj predracun morao da platim 6000din u slucaju da ne popravljam auto kod njih.

 

Oni su meni uplatili nekih 95.000 din na racun, kad odbiju sve sta imaju da odbiju. A ja sam se snasao sa tim parama i resio svoja ostecenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u procesu danas podigao zapisnik isao da procene stetu u mom osiguranju sa polise i u pon idem sa svim papirima u beograd put. Udarac u rupu se dogodio pre mesec dana kod opstine nbgd

Poslato sa RNE-L21 uz pomoć Tapatoka

Evo slikedd0d1bc3be4abba96dbfd1c2756eea8b.jpg3598b7827928db59e0137ccd2b6a493e.jpg130ae75b43e96682ed6ee1f94506943b.jpg

Poslato sa RNE-L21 uz pomoć Tapatoka

Felna 18 guma nova 225 40 r18

Poslato sa RNE-L21 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako naplatiti štetu na automobilu nastalu zbog oštećenja puta?

 

161937-ford r 1.jpg

 

Rupe kojih je sve više na putevima su nešto čega se pribojava svaki vozač. Zbog snega, leda i soli ima ih svuda, velike su i duboke, a pravo pitanje je kako možemo i od koga naplatiti odštetu vozila? Kakva je procedura? Šta vozač treba da uradi? U kojim slučajevima nema odštete, a šteta je nastala zbog ostećenja na putu? Koliko prijava do sada je bilo i koliko šteta je isplaćeno?

 

Vozači moraju da pozovu saobraćajnu policiju, koja treba da obavi uviđaj i sačini zapisnik. Vozači treba da znaju da je u takvim situacijama saobraćajna policija obavezna da izađe na lice mesta, jer se i oštećenje na vozilu zbog rupe smatra saobraćajnom nezgodom. Druga važna stvar jeste da vozač fotografiše i oštećenja i rupu iz nekoliko uglova, a vrlo je poželjno uzeti izjave eventualnih svedoka. Sledeći korak jeste utvrđivanje štete, a za to su zaduženi procenitelji iz društva za osiguranje. Sa ovim dokumentom, zapisnikom policije i kopijama lične karte, saobraćajne dozvole i bankovne kartice oštećeni se može obratiti direktno upravljaču puta. Ukoliko upravljač puta odbije da plati štetu ili ne odgovori u roku od 15 dana, do naknade se može doći samo sudskim putem. Za sve auto-puteve i magistralne puteve su odgovorni ''Putevi Srbije'', dok je za Beograd zadužen JP ''Putevi Beograda''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo svedoci smo kakvi su nam putevi ovih dana. Poprilično je stresno sesti u kola posle ovog snega i leda kada su otvorile sve ove jame. 

Imam osećaj da je ova godina jedna od najgorih.

Nekoliko kolega su od Nove Godine pocepali gume, krivili felne, i pravili ko zna još koja oštećenja kojih verovatno nisu ni svesni, a da niko ne pokreće postupak naplate štete.

Ne znam zašto ljudi to zaobilaze, i ne žele da se bakću sa tim? Verovatno je razlog i loša informisanost misleći da su procedure jako komplikovane, da je naplata nedostižna i slično...

Tako da, mislim da dosta mali broj oštećenih uopšte pokrene proceduru, što je u čitavom kolu našeg rđavog sistema jedan deo razloga što su nam putevi oupšte ovakvi. 

Zašto bi se nadzori za izvođenje radova trudili da rade svoj posao? Zašto bi se izvođači trudili da rade svoj posao? Zašto ne bi krali ako ne odgovaraju za to?

To je naša filozofija, jer se sve posledice svode na par psovki onoga ko pretrpi štetu kriveći državu i vlast, a činjenica je da smo sami prema sebi nesavesni i u suštini ne želimo ništa da promenimo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udarna rupa vam je polomila felnu - imate li pravo na odštetu?

 

189175-rupa.jpg

 

Prešli ste preko udarne rupe - puklo je kao da se auto prelomio. Zaustavljate se, izlazite, gledate točkove i shvatite da je prednja leva felna iskrivljena i napukla, a guma izduvana. Šta dalje?

Imate li pravo da se žalite nekome? I kome? Postoji li način da dobijete odštetu od onoga ko je zadužen da održava puteve? Da li da zovete policiju ili će vam oni reći da nisu nadležni za takve ''sitnice''?

 

Imate pravo na odštetu

Ako ste oštetili vozilo zbog rupe na putu, imate pravo na odštetu. Međutim, veoma je važno da prikupite što više dokaza, da ne odlazite sa lica mesta i da pozovete policiju koja će sačiniti zapisnik kao ključni dokaz.

 

Procedura
Naleteli ste na rupu i shvatili da je došlo do nekog oštećenja. Šta dalje?

 

1. Zaustavite se na bezbednom mestu. Upalite sva četiri migavca. Obucite reflektujući prsluk. Pažljivo izađite iz vozila. Ukoliko ste prinuđeni da auto ostavite na kolovozu pošto nemate gde da ga uklonite ili je oštećenje takvo da auto nije u voznom stanju, obavezno stavite i trougao kako biste upozorili druge vozače. Trougao se postavlja na udaljenosti ne manjoj od 10 metara u naselju, i ne manje od 50 metara van naselja. Bezbednost na prvom mestu! Ako se neko ''zakuca'' u vaš auto dok vi sa porodicom sedite u njemu i čekate policiju, nova guma i felna će vama naglo pasti na listi prioriteta. Isto važi i za šetanje oko auta bez reflektujućeg prsluka, naročito ako je noć, magla, sneg... Mnogi vozači su tako nastradali.

 

2. Zovite Policiju. Patrola koja dođe treba da sačini zapisnik. Dobijanje zapisnika plaćate, ali taj novac će vam biti nadoknađen.

 

3. Fotografišite čitavu situaciju iz što više uglova, po mogućnosti pre nego što uklonite auto sa kolovoza, odnosno što bliže mestu na kojem je nastalo oštećenje. Pritom prvenstveno pazite na sopstvenu bezbednost. Slikajte oštećenje na vozilu, rupu koja je izazvala oštećenje, eventualno saobraćajne znakove (ovo može da bude naročito korisno ukoliko je do incidenta došlo na delu puta gde je ograničenje brzine 80 km/h). Sve ove fotografije će biti vrlo korisne kao dokaz na sudu ukoliko budete prinuđeni da podnesete tužbu. Nije na odmet napraviti i video snimak.

 

3_udarna_rupa_odsteta.JPG

 

4. Svedoci - oni takođe mogu da budu vrlo korisni na sudu. Zato, ukoliko ste u mogućnosti, uzmite podatke od svedoka.

 

5. Zatim idete u osiguravajuću kuću čiju polisu obaveznog osiguranja imate. Procenitelj osiguravajuće kuće procenjuje štetu i sačinjava zapisnik o oštećenju. Ukoliko auto nije u voznom stanju, proverite sa osiguravajućom kućom da li njihov procenitelj može da dođe u auto-servis u kojem ćete popraviti auto ili na neku drugu lokaciju, kako ne biste nekoliko puta plaćali šlep-službu.

 

6. Uz policijski zapisnik o nezgodi i zapisnik o oštećenju iz osiguravajuće kuće, kao i sve druge dokaze koje imate, podnosite zahtev za odštetu preduzeću zaduženom za održavanje puta na kojem ste oštetili auto. Uz zahtev priložite i račun šlep službe ukoliko ste je koristili, kao i račune za druge troškove izazvane ovom nezgodom. Priložite i predračun iz servisa u kojem ćete obaviti popravku ili račun ukoliko vam je auto bio neophodan, pa ste ga već popravili.

Važno - pre podnošenja zahteva kontaktirajte preduzeće od kojeg tražite odštetu kako biste detaljno proverili šta sve od dokumentacije i dokaza treba da podnesete i u kojem obliku. Tražite da vam detaljno kažu da li je potrebna očitana saobraćajna dozvola ili lična karta, fotokopija zapisnika i slično. Tako ćete sebi uštedeti i novac i vreme.  

 

7. Ako preduzeće zaduženo za održavanje puta na kojem ste oštetili vozilo odbije da vam nadoknadi štetu, možete da se žalite upravljaču puta, a to je lokalna samouprava kada su u pitanju ulice i lokalni putevi ili ''JP Putevi Srbije'' za državne puteve.

 

8. Ukoliko ni to ne pomogne, moraćete da podnesete tužbu protiv upravljača puta. Suđenje će verovatno potrajati, ali ukoliko imate neophodne dokaze, trebalo bi na kraju da dobijete odštetu.

 

Ko je zadužen za održavanje puteva?
Gradske, odnosno lokalne ulice i puteve održavaju lokalna putarska preduzeća. Npr. u Beogradu nadležno je JP ''Putevi Beograda'', dok je upravljač JKP ''Beograd put''. U Novom Sadu JKP ''Put Novi Sad''. To možete da proverite u lokalnoj samoupravi (gradska uprava, opština.). U slučaju da je do oštećenja došlo na auto-putu, magistrali ili regionalnom putu, možete da kontaktirate JP Putevi Srbije (0800/111-004, www.putevi-srbije.rs).   

 

Obavezno zovite policiju da napravi zapisnik
Bez zapisnika koji treba da napravi policija, situacija se komplikuje, pošto je to dokument službenog lica sa podacima gde, kada i kako je došlo do oštećenja. Izlazak policije na teren plaća vaša osiguravajuća kuća. To piše u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, tako da ne morate da brinete o tome hoće li vas na kraju biti na većem gubitku nego da ste sami platili popravku felne i kupili novu gumu. Možete da dobijete odštetu preko suda i bez policijskog zapisnika, ali moraćete mnogo više da se potrudite da dokažete kako je oštećenje nastalo upravo onako kako vi tvrdite. U tom slučaju svedoci mogu da budu veoma dragoceni. Ipak, sudski postupak može da bude veoma neizvestan.

 

Da li je policija obavezna da dođe?
Da. Nema veze što ste vi jedini učesnik u ovom ''incidentu'' - to je saobraćajna nezgoda i policija treba da napravi zapisnik ukoliko vi to tražite.

 

Da li pomerati auto ili ga ostaviti na putu?
U Zakonu o bezbednosti saobraćaja piše:

Quote

Član 172

Vozač, odnosno učesnik saobraćajne nezgode u kojoj je nastala samo manja materijalna šteta dužan je da:

1) upozori ostale učesnike u saobraćaju o postojanju vozila i drugih prepreka na putu, ukoliko ih sam ne može ukloniti,

2) ukloni vozilo i druge predmete sa kolovoza, ako onemogućavaju ili ugrožavaju odvijanje saobraćaja, odnosno ako preti opasnost od novih saobraćajnih nezgoda,

3) preduzme mere zaštite koje su u njegovoj moći da se spreči nastajanje novih i uvećavanje postojećih posledica nezgode.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 godina od pokretanja teme situacija nepromenjena. 

Za 23 godine moje vozačke karijere nepromenjena. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djape1977

 

U kom smislu je nepromenjena?

Ima par ljudi sa foruma za koje znam da su naplatili štetu nakon udara u rupu. Sigurno ih ima još za koje i ne znam da su naplatili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepromenjena u smislu da su rupe i dalje straobalne. 

U poslednjih mesec dana sam odvalio na dva auta po jedan amortizer a nije da sam nepažljiv vozač. 

Naravno, u oba slučaja nisam stao o zvao policiju jer nemam vremena da ih čekam po sat dok dođu i poslednji se ganjam sa debilima. 

A kad smo već kod policije, mom burazeru je neko odvalio branik na parkingu. Taj drugi auto je ostao tu na licu mesta sa vidljivim oštećenjem.

Zvao je policiju, dočekao ih i ovi mrtvi ladno odbili da urade zapisnik...

Sreća pa vozim lešine tako da se ne uzbuđujem, progutam trošak od 10-20€ i idemo dalje. 

A kad smo kod toga, u prošloj godini su me dvojica lupila od pozadi na semaforu.

U oba slučaja sam stajao već neko vreme, dakle nisu me stigli u kočenju. 

Jedan me opalio sa 70kmh u trenutku udarca, drugi sa 20-30. 

Prvi auto otpisan, drugi popravljen. 

Tako da definitivno u Srbiji i Beogradu voziti bilo kakav dobar auto je čista ludost

Edited by djape1977
Slovna greška

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva su iskustva ako se iskrivi felna, jel oće osigranje da plati novu iz originala?

edit: bogami po prethodnim postovima plaća :D

 

Inače ako upadnete u rupu a žuri vam se, možete uvek da se vratite kasnije i da onda zovete policiju, neče rupa nigde pobeći :D

A ima i drugih rupa kolko očeš ;)

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg EmisijaSAT: Kako da naplatite odštetu zbog rupe?

 

Jedan od najvećih problema na našim putevima predstavljaju udarne rupe zbog kojih stradaju gume i točkovi na automobilima i zbog kojih nadležna putarska preduzeća vlasnicima vozila svake godine isplaćuju desetine miliona dinara na ime naknade za pričinjenu materijalnu štetu. Ukoliko se i vama dogodi da oštetite vozilo u nekoj od brojnih rupa na našim saobraćajnicama, evo šta tačno treba da uradite da bi vam šteta bila nadoknađena, naravno pod uslovom da ste poštovali saobraćajne propise i da niste vozili pod dejstvom alkohola...

 

- Ne pomerajte vozilo sa lica mesta.

- Odmah pozovite saobraćajnu Policiju da obavi uviđaj o saobraćajnoj nezgodi.

- Dok čekate da dođe Policija, napravite slike mobilnim. Slikajte mesto nezgode, saobraćajnu signalizaciju, oštećenja na vozilu, oštećenja puta, uži, širi kadar - prosto, napravite što više slika.

- Tokom uviđaja, insistirajte da u zapisniku Policija napiše da je vozilo oštećeno zbog lošeg kolovoza.

- Nakon uviđaja idite kod svog osiguranja (onoga gde imate polisu obaveznog osiguranja), kako bi procenitelj sačinio zapisnik o oštećenju. Tek nakon toga možete popraviti štetu.

- Kada popravka bude završena skupite sve račune iz servisa, od šlepa, od delova...sve. Od svog Osiguranja preuzmite kopiju policijskog zapisnika o uviđaju saobraćajne nezgode (ne podižu se više zapisnici u Policiji, već ih ona šalje Osiguranjima).

- Kada sve to prikupite, podnesite zahtev za naknadu štete Javnom preduzeću Putevi Srbije. Oni će sami obraditi taj zahtev, ili će ga proslediti dalje ako konkretna deonica gde je do štete došlo ne spada u direktnu njihovu nadležnost, nego npr. Beograd puta ili sl.

- Ako vas odbiju - Sud.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazite na bus stanicu u Tvorničkoj ulici na ulazu u Zemun,posle onog vulkanizera,busevi su toliko napravili one talase od asfalta da sam čuo kako grebe karter,koji sam prethodno nov zamenio kod Gorana.Toga sam se uvek bojao,probijanja kartera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta tko ima neke aftermarket felne i uništi jednu  a takav model ne može da se kupi?  Znači jedino varenje i ispravljanje a ta felna nikada više nije kao pre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udarna rupa iskrivila felnu, pocepala gumu ili napravila još veću štetu?

 

3_udarna_rupa_odsteta.JPG

 

Šta ako mi se iskrivi ili pukne felna kada točak upadne u udarnu rupu? Šta ako strada nešto drugo, mnogo skuplje?

Mnogi vozači ne znaju da imaju pravo na odštetu ako oštete gumu, felnu ili ako dođe do neke veće štete zbog naletanja na udarnu rupu. Možete da dobijete odštetu zbog udarne rupe. Ukoliko je šteta nastala zbog rupe na putu, imate pravo da vam se ta šteta nadoknadi. Ali nije sve tako jednostavno. Morate da ispratite proceduru i da prikupite što više dokaza koje ćete iskoristiti na sudu ukoliko dođe do toga da morate da tužite odgovorne.

 

Kako ide procedura?
Ako pređete preko udarne rupe i posumnjate da je došlo do nekog oštećenja treba odmah da se zaustavite. Podrazumeva se:

  • odmah upalite sva 4 migavca.
  • parkirajte na bezbednom mestu (ukoliko auto može i dalje da se kreće).
  • izađite iz auta.
  • obucite reflektujući prsluk.
  • svi putnici takođe neka izađu i stanu na bezbedno mesto.

Ne želite da se neko ''zakuca'' u vaš auto dok vi i vaša porodica sedite u njemu. Ukoliko morate da auto ostavite na kolovozu pošto nemate gde da ga uklonite ili auto nije u voznom stanju, obavezno stavite trougao kako biste upozorili druge vozače. Trougao se postavlja na udaljenosti ne manjoj od 10 metara u naselju i ne manje od 50 metara van naselja. Tek nakon što ste učinili sve što možete da sprečite da drugo vozilo naleti na vaš auto - pozovite policiju. Dok čekate policiju uzmite telefon i slikajte mesto događaja iz što više uglova, naročito oštećenja na automobilu i rupu koja je izazvala oštećenja.

Video snimak takođe može da bude veoma koristan dokaz. Slikajte i saobraćajne znakove ukoliko mogu da budu od značaja, kao npr. znakove za ograničenje brzine. Na primer, ako je ograničenje bilo 80 km/h, pri toj brzini nije baš lako da na vreme primetite i izbegnete udarnu rupu. Ove slike i video snimci mogu da budu izuzetno korisni kao dokaz na sudu ukoliko budete prinuđeni da podnesete zahtev preko suda za naknadu štete protiv firme nadležne za održavanje puteva. Svedoci su takođe veoma korisni na sudu, bez obzira da li su bili sa vama u automobilu ili su videli incident sa strane.

 

Kada dođu policajci, oni treba da sačine zapisnik. Policajcima objasnite kako je tačno nastala šteta - odnosno da je šteta nastala zbog rupe na putu ili neke druge ''nepravilnosti'' na putu. Zatim idete u osiguravajuću kuću čiju polisu obaveznog osiguranja imate. Procenitelj osiguravajuće kuće procenjuje štetu i sačinjava zapisnik o oštećenju. Ukoliko auto nije u voznom stanju, proverite sa osiguravajućom kućom da li njihov procenitelj može da dođe u auto-servis u kojem ćete popraviti auto ili na neku drugu lokaciju, kako ne biste nekoliko puta plaćali šlep-službu.

 

Sledeći korak - uz policijski zapisnik i zapisnik o oštećenju iz osiguravajuće kuće podnosite zahtev za odštetu preduzeću koje je zaduženo za održavanje puta na kojem je došlo do oštećenja vašeg automobila. Obavezno priložite i sve druge dokaze koje imate (zadržite originale), kao i račune za druge prateće troškove izazvane time što auto zbog oštećenja izazvanog udarnom rupom više nije bio u voznom stanju. Naprimer, račun koji dokazuje koliko ste platili šlep službu ukoliko ste je koristili. Priložite i predračun iz servisa u kojem ćete obaviti popravku ili račun ukoliko vam je auto bio neophodan, pa ste ga već popravili.

Važno - pre podnošenja zahteva kontaktirajte preduzeće od kojeg tražite odštetu kako biste detaljno proverili šta sve od dokumentacije i dokaza treba da podnesete i u kojem obliku. Tražite da vas detaljno upute u čitavu proceduru - npr. da li je potrebna očitana saobraćajna dozvola ili lična karta, fotokopija zapisnika i slično. Tako ćete sebi uštedeti i novac i vreme.

 

Kojem preduzeću se podnosi zahtev za odštetu?
Zahtev se podnosi preduzeću koje je zaduženo za održavanje puta na kojem ste oštetili automobil.

 

A koja su preduzeća zadužena za održavanje puteva?
Gradske, odnosno lokalne ulice i puteve održavaju lokalna putarska preduzeća. Npr. u Beogradu nadležno je JP ''Putevi Beograda'' (kontakt), a upravljač je JKP ''Beograd put'' (njihov sajt). U Novom Sadu JKP ''Put Novi Sad'' (njihov sajt). To možete da proverite i u lokalnoj samoupravi (gradska uprava, opština...). U slučaju da je do oštećenja došlo na auto-putu, magistrali ili regionalnom putu, možete da kontaktirate JP Putevi Srbije (0800/111-104, sajt).

 

Šta ako odbiju da vam nadoknade štetu?
Ukoliko preduzeće zaduženo za održavanje puta na kojem ste oštetili vaš auto odbije da nadoknadi štetu, sledeći korak je žalba upravljaču puta. Upravljač puta je:

  • Za ulice i lokalne puteve - lokalna samouprava
  • Za državne puteve - JP Putevi Srbije

Šta ako ni žalba ne pomogne?
Tada možete samo da preko suda zahtevate naknadu štete od upravljača puta. Teško je proceniti koliko će suđenje da traje, ali ukoliko imate dovoljno jakih dokaza, trebalo bi da dobijete na sudu i da vam se isplati odšteta.

 

Šta ukoliko policija ne želi da izađe na lice mesta da napravi zapisnik?
Policija je obavezna da izađe na lice mesta i da napravi zapisnik ukoliko ste vi to tražili, bez obzira na to što nije reč o sudaru sa drugim vozilom. Dakle, činjenica da ste vi jedini učesnik u ovom incidentu, što nema povređenih i što materijalna šteta možda nije velika ne znači da policija može da odbije da napravi zapisnik.

 

Da li da ostavim auto na licu mesta na putu ili da ga sklonim sa strane?
Zakon kaže:

Vozač, odnosno učesnik saobraćajne nezgode u kojoj je nastala samo manja materijalna šteta dužan je da:

  1. upozori ostale učesnike u saobraćaju o postojanju vozila i drugih prepreka na putu, ukoliko ih sam ne može ukloniti,
  2. ukloni vozilo i druge predmete sa kolovoza, ako onemogućavaju ili ugrožavaju odvijanje saobraćaja, odnosno ako preti opasnost od novih saobraćajnih nezgoda,
  3. preduzme mere zaštite koje su u njegovoj moći da se spreči nastajanje novih i uvećavanje postojećih posledica nezgode.

Da li će policija pisati i vama prijavu za vožnju neprilagođenom brzinom?
Više vozača nam se požalilo da su dobili prekršajnu prijavu da su vozili neprilagođenom brzinom od strane policajaca koji su radili zapisnik. Napominjemo da nismo dobili dokaze od tih vozača, kao ni zvaničan odgovor od nadležnih. Zato ne možemo da ništa da tvrdimo, ali ponovo pozivamo one koji su imali takav slučaj da nam se jave.

 

Šta kaže zakon?

''Zakon o putevima'' u Članu 13 kaže sledeće:

  • Upravljač javnog puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu puta, u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja uključujući i organizaciju naplate putarine.
  • Upravljač javnog puta odgovara za štetu koja nastane korisnicima puta zbog propuštanja blagovremenog obavljanja radova na održavanju puta propisanih ovim zakonom, odnosno zbog izvođenja tih radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.

Međutim, u ''Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima'' u Članu 35 piše:

  • Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe opasnosti.

Da li ova stavka može na sudu da se iskoristi za odbacivanje zahteva za odštetu ne možemo da kažemo. Takođe imamo i Član 42 istog Zakona:

  • Vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi ili ima razloga da predvidi, odnosno da vozilom upravlja na način kojim ne ugrožava bezbednost saobraćaja.

Šta kažu nadležni?
Podsećamo da je 21. oktobra 2021. na RTS-u gostovao glavni inženjer JKP ''Beograd put'', gospodin Ivan Đokić, koji je tada rekao da u slučaju da zbog rupa na putu dođe do oštećenja na vozilu, da se šteta može naplatiti i da je procedura laka. Izjavio je da vozači u 100% slučajeva uspevaju da naplate štetu, odnosno dobiju odštetu. Tu izjavu možete da pogledate klikom OVDE (snimak sa RTS-a).

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...