Jump to content
FAS Goran
Dovla

Kako naplatiti štetu od preduzeća za puteve / Pravda je spora, ali kad si uporan...

Recommended Posts

Tko je nadlezan za pruzne prelaze? da li preduzece za puteve ili zeleznica? Svakodnevno prelazim preko jednog prelaza na kom je kolega sa posla probio blok motora na sraf sto strsi iz slipera (drveni pragovi na kojima stoji pruga).

Preduzece za puteve je prosirilo asfaltni put sa obe strane prelaza a prelaz je ostao kakav je i bio. Ispred i izmedju koloseka do asfalta se nalaze drveni sliperi (pragovi za prugu) a razlika u visini je 30 cm!!! Izmedju sina je ulegnuce a izmedju dva koloseka je uzvisenje! Ukoliko se po sredini prelazi autom obavezno se udari o nesto!

Kolega je pokusao nesto ali ZTP i putari prebacuju odgovornost jedni na druge pa je brzo odustao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Železnica, ali ako se pravi luda zoveš saobraćajnu inspekciju, objasniš o čemu se radi i mesto (gledaj tačnu lokaciju, ulicu , kućni ili broj bandere javne rasvete u blizini, naziv prelaza). Tako sam zvao za ležeće koji se raspadaju, putari se pravili ludi kada im inspekcija izdala nalog u rekordnom roku završili. Inače za svaku rupu ili bilo koje oštećenje, neka nelogičnost, smetnja i sl. samo tačna lokacija i poziv s. inspekciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmene zakona: Za nesreće izazvane rupama na putu odgovorni putari, a ne vozači

rupe%20putevi.jpg

Kako prenosi Beta, najavljene izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju u Srbiji, kojima će biti precizirani slučajevi kada su putari odgovorni za saobraćajnu nesreću, biće gotove za tri meseca. To je danas najavio član radne grupe Milan Vujanić.

- Kada vozač naiđe na otvoren šaht i naglo skrene i sudari se s drugim vozilom, on će biti okrivljen, a ne putar - rekao je Vujanić agenciji Beta i dodao da to treba da se promeni i da do sada ni policija nije podnosila prijave protiv putarskih preduzeća niti su se ona smatrala obaveznim da nešto preduzmu. Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, smatra da se veliki broj saobraćajnih nesreća može sprečiti boljim održavanjem puteva i drugačijom preraspodelom novca od saobraćajnih kazni tako da se više sredstava ulaže u bezbednost, a ne da ide na potpuno druge stvari.

- Potrebno je utvrditi gde se strada, kad se strada, ko strada i pod kojim uslovima i sanirati crne tačke - rekao je Vujanić i dodao da se svaki dinar uložen u bezbednost saobraćaja vraća više od 30 puta. Vujanić je podsetio i da je svaki treći bolnički dan u Srbiji posledica saobraćajnih nesreća i da 50 odsto prijava u pravosuđu otpada na tu vrstu nesreća.

- Društveni troškovi su ogromni samo zato što postoje saobraćajne nesreće koje nismo sprečili, a mogli smo - ocenio je Vujanić i dodao da ako se za pet godina na jednom delu puta desi 81 nesreća, to znači da je potrebno povećati bezbednost.

On je ocenio i da su građani Srbije skoro četiri puta više u opasnosti nego na primer građani Švedske da stradaju u saobraćaju i da je zbog toga potrebno više učiniti na povećanju bezbednosti i boljem održavanju puteva. U Srbiji je 2011. u saobraćajnim nesrećama poginulo 728 ljudi, a prošle godine 650.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citirao bih neke delove ali ... tapkam :D

Ipak, zašto ne kažu gde ide taj deo novca ako je preraspodela neadekvatna ?!

Druga stvar je da ako možeš/moraš da sprečiš nesreću a svesno ne činiš da do nje ne dodje onda si valjda po kriv.zakonu saučesnik ?!

zulutapka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako gde ide? pa u rezervoar sluzbenog audija A8, direktno! zar ne znas posto je benzin? pa nece valjda da oh voze na plin, ili nedaj boze da kupe zastavine puntice?

ne mogu da verujem da nedostatk poklopca na sahtu nije odgovornost preduzeca za puteve! pa cija je majku mu, admiraliteta madjarske mornarice???

nego, na temu odgovornosti, ajde da vas cujem:

4. decembra je u kumodraskoj ulici moj drugar, Vladimir Vučićević, doziveo saobracajku. preko ulice je mesecima curila voda sa obliznjeg gradilista. u toku noci se smrzla, on je naisao kolima, isklizao, zaneo se i bocno pokupio banderu. posle tri nedelje na aparatima, preminuo je od teskih povreda glave 27. decembra 2012.

sutradan posle saobracajke, moj brat je otisao na to mesto i razgovarao sa radnicima na gradilistu, dok je ekipa beograd-puta ispumpavala vodu i cistila kolovoz. po njihovim recima, voda je tu tekla mesecima i niko nista nije cinio po tom pitanju. nije bilo nikakvih znakova za radove ili slicno.

naravno, morao je neko da naj**** da bi nadlezni nesto preduzeli.

znam da bi sigurno bolje prosao da je isao sporije, da je verovatno vozio brze od ogranicenja, da bi ga bocni air-bag verovatno spasao i sve to. pitanje je kako spreciti da ovaj slucaj ostane samo jos jedna beleska u crnoj statistici neadekvatno odrzavanih puteva srbije, kako naci ko je odgovoran za stanje puta i naterati ih da ubuduce rade svoj deo posla i da se ovakve stvari vise ne desavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mogu da verujem da nedostatk poklopca na sahtu nije odgovornost preduzeca za puteve! pa cija je majku mu, admiraliteta madjarske mornarice???

drugo ne mogu da komentarisem, ali znam da je ni oni nisu svemoguci, jednom prilikom sam video da obelezavaju jednu ulicu i normalno postavljeni su cunjevi celom duzinom ulice, da ne prelaze ljudi u suprotnu traku, jer je ulica u naselju i nemaju potrebe da jure, i genije staje, uzima nekoliko cunjeva stavi u kola i odlazi, tako se desava sa svim sto postave, kad na to dodamo i kraljeve metala desi se da upadne neki auto u sahtu, znam i za jednu mecku koja je upala resetku koja ide celom sirinom ulice, noc, nema svetla, vozacu nije palo na pamet da ce nekom da zatreba i osta prednji trap u slivniku ... i ko je kriv, pa nisu ga putari skinuli niti mogu da znaju gde je skinuta resetka dok im neko ne javi

evo ti jos jedan primer http://www.blic.rs/m/Vesti/Beograd/362167/Kamion-Cistoce-upao-u-rupu-u-Mirijevu-stanari-bez-vode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispred zgrade u Kg-u gde živim, postoji krater dubine 15-20cm, a prečnika 2 metra i to stoji tako već pola godine, niko ništa ne preduzima, bila je pukla neka cev, oni otkopali, sredili i zatrpali, ali treba to i da se zabetonira, ali ljude zabole... Nema dana da ne čujem ovako uveče da neko ne nabode i to branikom u tu rupu... Slikaću baš sutra.. A što se tiče Đapetove priče, to je već strašno bez daljnjeg, za to već treba neko da odgovara..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mogu da verujem da nedostatk poklopca na sahtu nije odgovornost preduzeca za puteve! pa cija je majku mu, admiraliteta madjarske mornarice???

drugo ne mogu da komentarisem, ali znam da je ni oni nisu svemoguci, jednom prilikom sam video da obelezavaju jednu ulicu i normalno postavljeni su cunjevi celom duzinom ulice, da ne prelaze ljudi u suprotnu traku, jer je ulica u naselju i nemaju potrebe da jure, i genije staje, uzima nekoliko cunjeva stavi u kola i odlazi, tako se desava sa svim sto postave, kad na to dodamo i kraljeve metala desi se da upadne neki auto u sahtu, znam i za jednu mecku koja je upala resetku koja ide celom sirinom ulice, noc, nema svetla, vozacu nije palo na pamet da ce nekom da zatreba i osta prednji trap u slivniku ... i ko je kriv, pa nisu ga putari skinuli niti mogu da znaju gde je skinuta resetka dok im neko ne javi

evo ti jos jedan primer http://www.blic.rs/m...tanari-bez-vode

u civilizovanim drzavama preduzeca za puteve imaju 24h patrole koje se u kombijima voze po ulicama i nose table za oznacavanje opasnosti ili radova. grad velicine beograda ima recimo 20tak takvih vozila i jedini im je zadatak da se vozikaju i zadju u svaki budzak i da problem obeleze i prijave centrali.

na nemackim autoputevima ima po jedna takva patrola ADAC-a na svakih 50 km puta i 24h krstare na tih svojih 50 km. ne moze da se desi da na putu bude komad zemlje a kamo li kamen ili komadi od kamionske gume. stanu i lepo pokupe, ako je signalizacija zaprljana operu je, ako je neki ozbiljniji problem zovu najblizi centar ADAC-a da posalje ekipu da resi problem.

itekako je problem preduzeca za puteve da kad egipcani ukradu poklopac sa sahta oznace rupu i da u najkracem mogucem roku, koji se meri satima a ne nedeljama, problem rese.

oce li neko da mi kaze da je kradja poklopaca neresiv problem? evo resicu im ga ja za mesec dana za ceo beograd: kombi, u njega agregat i aparat za varenje. zavarim svaki poklopac na dva mesta po 1cm u duzinu pa da vidim koji ce majcin sin da ga skine! ekipama vodovoda, kanalizacije, toplana i ko vec ima potrebe da silazi u sahtove lepo po jednu baterijsku brusilicu na revers pa kad dodju za pola minuta odseku var i dignu poklopac.

apsolutno je nedopustivo da vlasnici vozila koji placaju dazbine pri registraciji i kupovini goriva za svoje pare ne dobijaju adekvatnu uslugu. kad se neko skrka bude ona cuvena "nije prilagodio brzinu uslovima kolovoza". uslovi su kisa, sneg i led a ne rupe od pola metra po svakoj osi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad su oni civilizovani trebali bi i mi da budemo, a ne ovako oni 100 m iza njega a on staje i uzima par cunjeva i odlazi ... sta ce mu kombi kad on ne trza ni od radnika koji su mogli da ga vide

Share this post


Link to post
Share on other sites

u civilizovanim drzavama preduzeca za puteve imaju 24h patrole koje se u kombijima voze po ulicama i nose table za oznacavanje opasnosti ili radova. grad velicine beograda ima recimo 20tak takvih vozila i jedini im je zadatak da se vozikaju i zadju u svaki budzak i da problem obeleze i prijave centrali.

Da ne pričamo da bi svakom ulicom bar jednom u 24h trebalo da prođe policijska patrola - kolima, pešaka, na rukama kako god (zato se zove patroliranje), pa bi i oni mogli da prijave da na nekom šahtu fali poklopac i tome slično. Jednom, ali nažalost samo jednom za nepunih 20 godina vozačkog staža sam video da su panduri stali i sklonili nešto (flašu) sa kolovoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je bar nekoliko ljudi kao ovaj profesor Vujanic mozda bi i mi za koju godinu mogli da se svrstamo u kao sto neko rece "civilizovane zemlje". :thumbsup:

Ja jednom pre par godina upao u otvoren saht. Pozvao policiju, policajac napravio zapisnik i hteo da ode ne obelezivsi rupu na putu. Na moje insistiranje da obelezi rupu jer je opasna za druge ucesnike u saobracaju on je ubacio neko drvo u tu rupu koje je moglo da nanese vecu stetu nego sam udarac vozilom u rupu. Kada sam dobio zapisnik o dogadjaju u njemu je pisalo da je policajac izasao na mesto nezgode i utvrdio da na mom vozilu nije bilo nikakve stete a o otvorenom sahtu ni jedne jedine reci. Od tog dogadjaja uvek nosim sa sobom fotoaparat koji ima podesen datum i vreme pa sve po slovu zakona. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesor Vujanić je jedan od tvoraca ZOBS-a iz 2005. godine koji je oskrnavljen 2009. godine pred usvajanje. Sada polako ubacuju u ZOBS sve ono što je izbačeno iz njegovog predloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

profesor Vujanic je mogao da ide u resavsku skolu i da prepise nemacki ili svajcarski zakon o saobracaju. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dve godine naleteo sam na putu na komad gvozdja koji mi se zabio u gumu i isekao je. Tih dana sam imao ozbiljnu debatu sa organima reda i lokalne uprave koji su pridavali vaznost bezbednosti u saobracaju samo pri vezivanju pojasa i parkiranju a ostalim bitnijim cinjenicama nisu pridavali ni trunku paznje. Zainatio sam se i odlucio da "pisam uz vetar" i da "isteram pravdu" te sam tuzio preduzece za puteve zbog ostecenja gume. Zapisnik policije, racun za gumu i montazu dao sam advokatu a ostalo je bila njegova briga. Juce stigao izvestaj iz banke da je uplaceno 52.200,00 dinara od preduzeca za odrzavanje puteva. Od danas za svako ostecenje pa makar to bilo i minimalno, trazim nadoknadu stete. Kad mogu da placam pri svakoj registraciji i pri svakoj kupljenoj litri goriva za odrzavanje puteva onda cu i da naplacujem stetu pa nek' oni i dalje ne odrzavaju puteve.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije upornost jer je advokat radio posao, ali istrajnost jeste i svakako podržavam (što se može videti i iz prvog posta :) ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije upornost jer je advokat radio posao, ali istrajnost jeste i svakako podržavam (što se može videti i iz prvog posta :) ). 

 

Gresis, to su dva odvojena slucaja. Advokat jeste radio posao ali JA sam bio uporan i prikupio sve sto je potrebno tako da je advokat samo rutinski odradio posao. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slično se meni desilo pre nedelju dana na autokomandi u ul vojvode stepe, odmah preko puta amss. Isekao sam gumu po boku na loš spoj na šinama. Išao sam službenim škodilakom, pa nisam imao lično troška, ali da sam znao da moze da se istera pravda i ja bi ih tužio, jer sam bez obzira na štetu, mogao zbog toga da nastradam da sam išao većom brzinom.

Ovaj lik iz amss izašao kad je video da menjam gumu i kaže da ne prođe dan da tu neko ne raseče gumu, bila je i policija i putari na uviđaju ali niko da dođe da to popravi. Verovatno čekaju da rekonstrukcija ulice dođe do autokomande. A do tad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...