Jump to content
FAS Goran
Dovla

Kako naplatiti štetu od preduzeća za puteve / Pravda je spora, ali kad si uporan...

Recommended Posts

Mnogo se potezalo ovo pitanje nakon usvojenog novog ZOBS-a da li je preduzeće za puteve odgovorno za štetu nastalu na vozilu usled neobeleženih udarnih rupa i sl. Ne svojom voljom prošao sam kroz celu proceduru i to izgleda otprilike ovako.

Kretao sam se jednom beogradskom (ovo je važno za kasniju priču) ulicom i usled kiše i neobeležene rupe ogrnomnih dimenzija u svim koordinatnim osama koja je bila ispunjena vodom udario sam i prednjim i zadnjim točkom leve strane i tom prilikom iskrivio obe felne. Zaustavio sam se na licu mesta i pozvao policiju radi uviđaja. Iako se to dogodilo oko 23h i iako je je noć bila mirna patrola je došle tek negde oko 1:15. Napravili su uviđaj za 15min, uradio sam alko-test, napisao izjavu i završili smo taj deo posla. Rekli su mi da odem do Dunav osiguranja u Ustaničkoj da mi izvrše procenu štete tj. da sačine zapisnik o nastaloj šteti. S obzirom na to, da se vodim kao strani državljanin i vozilo je registrovano van Srbije, ovo zadovoljstvo koštalo je 1000rsd + PDV. Takođe, rekli su mi da se policijski zapisnik podiže tek za mesec-dva takođe u Ustaničkoj ulici.

Zapisnik osiguranja

Otišao sam u Ustaničku gde je procenitelj bio na licu mesta i po izvršenoj uplati izašao ispred na parking kako bi sačinio dokazni materijal. Uslikao je broj šasije, stanje na kilometar-satu kao i štetu koja je bila vidljiva spolja. Sačinio je zapisnik u kome je stajalo da je neophodna zamena obe felne (prednje i zadnje desne) i da nalaže optičku kontrolu. To podrazumeva da za iste pare koje sam uplatio on dođe kod nekog majstora (kojeg ja predložim) i na dizalici pogleda šta je to još oštećeno na vozilu. Moj deo posla je bio da zovem majsotra, zakažem termin pregleda i obavestim procenitelja dan ranije o terminu. Kao što rekoh, ovaj deo bi bio besplatan tj. uključen je u cenu koju sam već platio bez obzira na to gde se taj majstor nalazi na teritoriji Beograda. Lično to nisam uradio jer sam zaključio sa majstorom da od tog udarca nije ništa više stradalo.

Kompletiranje dokumentacije

Nakon mesec i po dana, pozvao sam Ustaničku gde sam dobio informaciju da je zapisnik stigao i da mogu doći po njega. Ovu ''uslugu'' sam takođe platio u nekoliko taksi, a u ukupnom iznosu od oko 1000-1100rsd sa PDV-om. Pošto je prošlo već dosta vremena u međuvremenu sam izvršio popravku na kolima i sačuvao fiskalne račune. Na sajtu Beograd puta http://www.beogradput.com/ sam video koja je sve neophodna dokumentacije neophodna za naplatu štete. Osim navedenih dokumenata (zapisnik policije i osiguranja) bio je neophodan i zahtev VLASNIKA vozila za naknadu štete. U tom zahtevu neophodno je navesti činjenično stanje, šta se dogodilo i na koji način, da se navede da li je šteta sanirana i ako jeste da se prilože računi i takođe da se ostave kontakt podaci (adresa, telefon itd) na koje će vas izvestiti o ishodu tj. odgovoru na vaš zahtev. Taj zahtev se ne mora overavati u sudu, dovoljan je svojeručni potpis vlasnika, a takođe se u tom zahtevu ceo postupak može preneti na treće lice ukoliko npr vlasnik vozila na neki način nema veze sa celim događajem (npr nije on vozio, nije platio popravku štete, neće da se bavi tom procedurom i sl) pri čemu eksplicitno treba da navede da sve informacije i uplate idu na račun tog-i-tog.

Obaveštenje i realizacija

Svu tu dokumentaciju predao sam neka dva meseca od dana nastanka štete jer sam samo policijski zapisnik čekao mesec i po, pa dok sam se organizovao da ga podignem pa dok sam prikupio ostatak dokumentacije i dok sam stigao do prostorija Beograd puta proteklo je još neke 2 nedelje. Dva meseca od dana podnošenja tog zahteva Beograd putu, a četiri meseca od dana nastanka štete, pozvala me je gospođa iz pravne službe Beograd puta i obavestila me da će mi isplatiti ~90% od tražene odštete (a u traženu odštetu tu su ušle takse za zapisnike i cene delova i ruku za zamenu) i da treba da donesem fotokopiju lične karte i kartice iz banke na koji račun treba uplatiti odštetu. Tu dokumentaciju sam odneo juče, a danas su mi legle pare na račun. Ono što ću zasigurno još tražiti jeste neko pismeno rešenje ili odluka o celom slučaju čisto da dokumentacija bude kompletna i to bi bilo to što se tiče naplate štete u Beogradu.

Saveti

Ono što bih svima savetovao jeste pre svega strpljenje koje je u ovom slučaju vrlo potrebno. Takođe, savetovao bih da SVU dokumentaciju čuvate na jednom mestu (npr. fascikli) i da NIKAKO ne dajete originale dokumenata nigde već da ih čuvate samo za sebe. Ukoliko vam neko treži dajte mu kopiju ili original na uvid, ali originale čuvajte kod sebe jer se u firmama kao što i sami znate lako dešavaju slučajevi da stvari ili dokumenti ''nestanu''. To je posebno važno za fiskalne račune koje ćete teško dobiti opet. I još jedan savet - strogo pratite proceduru, sve što vam nije jasno pitajte, ako neko nešto ne zna pitajte ga ko zna, budite uporni i ne odustajte ni pod kojim uslovima jer se mogu desiti sitne provokacije sa druge strane kako bi vas naterali da odustanete od postupka.

Komentari

Da li vredi uloženog truda? Svakako vredi!

Da li je komplikovano? Jeste ali ne mnogo, podaci i informacije su lako dostupni i transparentni.

Da li se nešto može naučiti iz celog postupka? Sigurno!

Za sve dodatne informacije i pitanja stojim na raspolaganju, a nažalost, uskoro bi trebalo da imam sličnu priču, ali iz drugog grada.

Temu ćemo pinovati jer je svakako korisna ljudima da znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDENTIČNO tebi i ja sam razbio karter. To je ova najavljena druga priča iz drugog grada :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka chast za post,prochitao sam ga celog i stvarno ga treba zalepiti ;)

Strpljenje,strpljenje i samo strpljenje! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temu ćemo pinovati jer je svakako korisna ljudima da znaju.

Ili, kako kažete...zalepljena, uokvirena... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupa na putu - rupa u džepu

Ukoliko nalete na rupu na putu i oštete automobil, slupaju vozilo zbog klizavog kolovoza, tom prilikom se još i povrede, građani mogu da traže odštetu od JKP „Beograd put” i bez odlaska na sud. Međutim, procedura za podnošenje zahteva nije nimalo jednostavna, a na dobijanje pojedinih dokumenata čeka se čak mesec dana.

Koliko dugo traje prikupljanje dokumentacije i čekanje na odluku da li će šteta biti nadoknađena pokazuje slučaj Nebojše Jovanovića. Njegov automobil je pre mesec i po dana prednjim točkovima propao kroz asfalt u Južnom bulevaru, a Jovanović je tek prošle nedelje podneo zahtev za nadoknadu štete.

- Čekao sam mesec dana na zapisnik o uviđaju saobraćajne nezgode od MUP-a i kad sam ga dobio podneo sam zahtev. Ostalu dokumentaciju lako sam prikupio i sada treba da sačekam odluku pravne komisije JP „Beograd put“. Međutim, još se ne zna kada će ta komisija zasedati, a i kada donese odluku ona mora to proslediti osiguravajućoj kući „DDOR Novi Sad“ koja odlučuje u kojoj meri će platiti odštetu - priča Jovanović koji je od „Beograd puta“ tražio odštetu od 30.000 dinara.

Prkupljanje dokumentacije, sve u svemu, traje tek nedelju dana a najviše vremena potroši se dok se dobije izveštaj policije.

- Iskreno, više sam izgubio vremena nego novca. Praktično sam samo platio 1.100 dinara za zahtev za dobijanje zapisnika MUP-a o uviđaju saobraćajne nezgode. Osim računa o kupljenim delovima, morao sam iz moje osiguravajuće kuće da uzmem listu delova koje ona osigurava - ističe Jovanović.

Da li će u ovom slučaju biti nadoknađena šteta odlučiće komisija JKP „Beograd put” koja zaseda jednom mesečno. Ključni dokaz u ovom i sličnim postupcima je policijski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi, a veoma je važno i da dokumentacija bude potpuna.

- Najvažnije je da građani ne pomeraju automobil sa mesta nezgode, pozovu policiju koja će sačiniti zapisnik. Stranka koja podnosi zahtev mora da ima policijski izveštaj, da priloži fiskalne račune i prateću dokumentaciju, fotokopiju saobraćajne i vozačke dozvole, ovlašćenje ukoliko ima od nekog da upravlja vozilom i da se obrati nama - kaže Vlada Mitić, pomoćnik direktora JKP „Beograd put” i predsednik komisije za procenu štete.

Mitić navodi da mesečno pristigne oko 50 zahteva za nadoknadu štete ali da su mnogi neosnovani jer „ljudi pokušavaju da prevare komisiju kojom on predsedava”. Ipak, Mitić ne zna koliko je odluka komisije doneto u korist ljudi koji su podnosili odštetne zahteve, a precizne podatke o tome nemaju ni u pravnoj službi JKP „Beograd put”.

Ukoliko se vozač žali JKP „Beograd put”, a njegov odštetni zahtev bude odbijen, postoji mogućnost i da sve završi na sudu.

To pravo vozači imaju po Zakonu o bezbednosti saobraćaja koji propisuje da upravljač puta, kao privredni subjekt, može biti kažnjen kaznom od 100.000 do 800.000 dinara, a predviđena je i kazna za odgovorno lice od 6.000 do 50.000 dinara.

Česte zloupotrebe

U JKP „Beograd put“ pozivaju vozače da se slobodno žale ukoliko misle da ima osnova ali da ne pribegavaju malverzacijama.

- Dešava se da čovek kaže da je upao u rupu od pet metara dubine a u stvari je imao neki sudar pa bi od nas da naplati odštetu. Traže i po milion dinara za neke slučajeve. Često se „hvataju” za zimski period kada kažu „naleteli smo na klizavu ulicu na led i neočišćen sneg”, a ja imam izveštaj nadležnog da je ulica očišćena - kaže Vlada Mitić, predsednik komisije za procenu štete u JKP „Beograd put”.

Zahtev se podnosi se na adresu JKP „Beograd put”, Nušićeva 21, Beograd sa naznakom: Komisiji za naknadu štete.

Šta je sve potrebno

- Zapisnik o uviđaju saobraćajne nezgode*

- Fotokopija vozačke i saobraćajne dozvole

- Fotokopija Zapisnika o proceni štete od strane osiguravajućeg društva

- Fotokopija profakture servisa o iznosu popravke ili račune a ukoliko je popravka izvršena

- Foto dokumentacija relevantna za utvrđivanje štete.

*izdavanje košta 1.100 dinara

Izvor B92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo ono što sam ja napisao i definitivno priča se poklapa sa mojim iskustvom. Najveći problem se javlja u policiji gde im je rok za izdavanje policijskog zapisnika 30 dana i koji oni u 99% slučajeva maksimalno koriste. To što se komisija Beograd puta sastaje jednom mesečno je po meni korektno i nije predugačak period naročito što (prema podacima B92) imaju tek 50ak prijava mesečno pa i nema potrebe za češćim zasedanjem. Ja mogu da razumem da je policajcima potrebno više vremena da naprave zapisnik o nekoj većoj saobraćajnoj nesreći gde je učestvovalo više vozila ili gde ima povređenih itd... tada je proces prikupljanja podataka dugačak (ko je povređen, koliko, jesu li lakše ili teže telesne povrede itd itd), ali u ovakvim situacijama naletanja na rupe i sl. postoje tri podatka koje treba uneti - ko, gde i koliko, i da se na takav zapisnik čeka mesec dana to je neobjašnjivo. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 17.07. imao bliski susret sa rupom kada su mi se obe felne na motoru iskrivile, umalo nisam pao. Pozvao sam policiju, obavili su mi procenu stete iz maticnog osiranja, spremio sam profakture, delova jos uvek nigde nema, pa cemo videti sta ce nadoknaditi, i recicu sta je bilo.

Naravno, ko ce da nadoknadi pretrpljeni strah sto srecom nisam pao sa motora, sto je lako moglo da se desi...i to sto sam mesec i po dana bez motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako preduzeće za puteve mora da ima nešto što se zove ''osiguranje po delatnosti''. Konkretno, Beograd put je osiguran kod DDOR Novi Sad i kada neko traži odštetu ona se zapravo dobija od DDOR Novi Sad, a ne od Beograd puta. Što se pretrpljenog straha tiče, to ide preko posebne tužbe u sudu direktno protiv Beograd puta. Međutim, u tom slučaju veštaci swtupaju na scenu, ti moraš kod psihologa i psihijatra da procene tvoj bol i patnju, pa zatom saobraćajno veštaci da procene da li je moglo da dođe do pada prilikom udarca u rupu itd itd... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo ono što sam ja napisao i definitivno priča se poklapa sa mojim iskustvom.

Komotno su mogli tvoju pricu da iskoriste za clanak, tj da je iskopiraju sa foruma, defintivno je korisnija. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja verujem da oni ovakve priče smišljaju kada se nekome od ''njihovih'' tako nešto dogodi i onda im padne na pamet da malo piskaraju o svemu i svačemu, poznavali materiju ili ne... ovde ih je dosta ukakilo i poklapa im se priča sa istinom, ali je primetan pokušaj negativne konotacije i pljuvačine po policiji, osiguranju, Beograd putu itd... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako preduzeće za puteve mora da ima nešto što se zove ''osiguranje po delatnosti''. Konkretno, Beograd put je osiguran kod DDOR Novi Sad i kada neko traži odštetu ona se zapravo dobija od DDOR Novi Sad, a ne od Beograd puta. Što se pretrpljenog straha tiče, to ide preko posebne tužbe u sudu direktno protiv Beograd puta. Međutim, u tom slučaju veštaci swtupaju na scenu, ti moraš kod psihologa i psihijatra da procene tvoj bol i patnju, pa zatom saobraćajno veštaci da procene da li je moglo da dođe do pada prilikom udarca u rupu itd itd... :thumbsup:

Ponekad mi je zao sto nisam advokat...ma kakav vestak, zamisli da u krivini izgubis obe gume i da vozis na felnama...jedna ide levo, zadnja desno...uzas. Srecom nisam pao i to je najbitnije. Da je normalna drzava, dobio bih odstetu i za to...a ovako videcemo. Ako mi ne isplate stetu za ovo, tuzicu ih, pa da vide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo imaj u vidu da ako im odneseš profakture, oni će odštetu uplatiti direktno prodavnicama, a ti samo da odeš i podigneš delove ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nas opet... meta i odstojanje su malo drugačiji, ali slučaj sličan :) Da bi meni bilo lakše da pišem, a i da ne bi bilo sve monotono, poslužiće forma dnevnika :)

19.6. subota - u Pančevu, u ulici dugačkoj ukupno 150m nalećem na ulegnuće na putu (dakle nije rupa nego ulegnuće) i otkidam čep na karteru, komada jedan. Ulegnuće se vidi, ali se ne vidi da je toliko duboko, a i naišao mi je kamion u susret i morao sam tuda... zvao sam policiju i napravili su uviđaj i rekoše da dođem 22.6. (utorak za 3 dana) po zapisnik.

21.6. ponedeljak - kontaktiram preduzeće za puteve - Vojvodinaput Pančevo ovim povodom. Ljubazna sekretarica mi odmah izdiktira mobilni telefon izvesnog Branka koji je zadužen za to. Zovem njega i on me pošalje u Dunav osiguranje jer su kod njih osigurani, da sa njima sve završim i on mi ljubazno diktira mobilni telefon nadležne gospođe u Dunav osiguranju, izvesna Branka. Gorepomenuta Branka, mi saopštava da im je procenitelj na odmoru i da dobijaju pozajmicu iz Beograda ponedeljkom, sredom i petkom, ali da je taj ponedeljak i sreda su već prebukirani pa da mogu kod procenitelja tek u petak 25.6. Između ostalog, objasni mi da mogu auto da popravim u Auto centru Pivašević koji je ovlašćeni Fiatov servis i da će Dunav osiguranje na kraju platiti DIREKTNO (velikim slovima jer je bitno za kasnije) servisu. Takođe, me obavesti da oni ne mogu platiti servisu popravku dok ne donesem kopiju zapisnika iz policije i mišljenje pomenutog gospodina Branka iz Vojvodinaputa, ali da je to čist formalizam i da neće biti problema da će ''ona to da završi sve sa Brankom''.

Ovde sam već počeo da gubim strpljenje jer vidim čemu cela situacija vodi - auto stoji u mestu minimum 2 nedelje dok se svi nagode, i počnem da urgiram da se ceo postupak ubrza jer sam strani državljanin, i nemam vremena da čekam toliko, a i nemam gde ni da budem tj. da spavam... međutim niko ništa.

22.6. utorak - Odlazim u policijsku stanicu po zapisnik (kako su mi rekli policajci kad tamo zaprepašćenje... službenica mi kaže da ja treba tek da uplatim nešto oko 400rsd za taj zapisnik, pa da će ga oni meni poslati U ROKU od 30 dana na kućnu adresu. Objasnivši joj da sam strani državljanin i da ta procedura ne može za mene da važi jer moram to da regulišem što pre naišao sam na isti odgovor - plati - čekaj DO 30 dana - pa radi dalje.

23.6. sreda - U prepodnevnim časovima pokušavam da ipak nahvatam pozajmljenog procenitelja Dunav osiguranja, i pomenuti je 3x posećivao Auto centar Pivašević (bio sam u dosluhu sa gazdom autocentra), ali je on uporno odbijao da mi izvrši tu uslugu odloživši me za petak. U popodnevnim časovima kontaktiram načelnika saobraćajne policije povodom ove sramote od 30 dana čekanja za policijski zapisnik i posle 20min čovek mi se javlja sa sledećom instrukcijom - policajac koji je radio uviđaj ne radi sutra (četvrtak) nego u petak od 13h, tako da ti otiđi tamo u 14h i uzmi to.

25.6. petak - Celo prepodne se jurim sa proceniteljem. Od 9-11h čuli smo se 5-6x i svaki put mi kaže da je u gužvi i da ga zovem za 10-15min. Oko 11h meni pukne film i bezobrazno mu kažem da je preterao i da hoću ODMAH da mi to završi a ne da me zavlači nedelju dana i opet da ne uradi na šta mi on kaže da će biti u servisu u pola 12. Zakačim auto na šlepu sa komšijom i pravac u servis, bili tamo u 11:20 kad mi kaže gazda servisa da je procenitelj otišao pre 4-5min i da je bio tu 2h... znači bio je u servisu i nije hteo da mi uradi procenu. Zovem ga ponovo sad mi se naravno ne javlja... pozove ga taj gazda i kaže mu da ima auto za procenu (ne kaže o kome i o čemu se radi) i ovaj kaže da će doći oko 13h. :blink:

Probam da ga ja pozovem još koji put, međutim ne javlja se... oko 13:15 mi se javi i kaže da će doći za 15min... stigao je za 45min odnosno u 14h. Nakon verbalnog obračuna, uradio je šta je trebalo i otišao, a ja odatle odlazim u policiju po zapisnik gde me dočekuje ona ista službenica sa negodovanjem što sam intervenisao kod načelnika jer bi oni kao to poslali inače za 4-5 dana i da mi kao nije rekla da će zapisnik da bude za 30 dana :rolleyes:

Sa tim zapisnikom odlazim u Dunav osiguranje odakle me šalju u Vojvodinaput po taj njihov obrazac da bismo ubrzali proceduru odnesi/donesi, međutim kako je bio petak, u 15h (kad sam ja stigao) nikoga nije bilo u firmi iako rade do 16h. Auto je ostao u servisu da se radi i gazda reče biće gotov u ponedeljak.

28.6. ponedeljak - Prvo se čujem sa gospodinom Brankom iz Vojvodinaputa i kažem mu o čemu se radi i da bih ja došao... on mi reče da se čuo sa gospođom Brankom iz Dunava i da je sve ok da dođem za pola sata. Ja tako i uradim, međutim tamo saznajem da on tek treba da ode na lice mesta, pa da vidi to ulegnuće, pa da tek onda napiše mišljenje Dunavu o tome i da mu za to treba ''dan/dva''. Nažalost, zbog toga što mi se auto danas završava u servisu, a ne mogu da ga uzmem bez garantnog pisma Dunav osiguranja, a garantno pismo ne mogu da dobijem dok taj mamlaz ne napiše svoje mišljenje...

Ponovo pristupam nepopularnoj metodi kontaktiranja direktora Vojvodinaputa i odjednom gos'n Branko LIČNO dostavlja već oko 14h svoje mišljenje u Dunav osiguranje. Odlazim u Dunav osiguranje gde mi gospođa Branka TEK TADA kaže da se za štete po delatnosti tj. u ovom slučaju kada je odgovoran Vojvodinaput, NE IZDAJU garantna pisma već moram ja da platim, a oni da mi refundiraju. LEPO je pitam da li to znači da će mi oni umanjiti iznos i ona mi KATEGORIČKI kaže - NE, nego se samo revidira spisak delova, pa se eventualno odbije višak, ako je nešto ugrađeno što ne piše u zapisniku osiguranja.

Pogledam zapisnik osiguranja i vidim da tamo piše samo karter... ulja i filtera nema! Odmah joj kažem za to i ona će meni na to - ništa se vi ne brinite, naš procenitelj je stručnjak i kada bude zasedala komisija, on će znati da li to treba ili ne treba da se menja. Tako ''spokojan'' odlazi mu servis po auto gde saznajem da njima još nije ni poslat karter, a kamoli ugrađen :wallbash: Kažu, stići će sutra ujutru i do kraja radnog vremena će biti montiran.

29.6. utorak - Zovem servis oko 15h i kažu mu da zovem u 17h. Zovem u 17h, kaže mi da zovem u 18h (a inače rade do 17h). Zovem u 18h i kaže mi - namontirali smo ga pre 10min i upalili da radi, predlažem da ostane ovde do ujutru, da se preko noći sad ohladi pa da ga ujutru ponovo upalimo da vidimo da li je sve ok.

30.6. sreda - konačno me zovu iz servisa oko 11h i kažu da je auto završen, opran, sređen i da mogu da odem da ga preuzmem. Šta je tamo bilo, pisao sam ovde i mnogo je bolno da se toga sećam :) Sve u svemu, platim tu nešto oko 26000, polovan karter, 5l ulja, filter ulja i rad... odnesem to u Dunav osiguranje i ostavim podatke o tekućem računu i rekoše mi da će biti ubrzo isplaćeno...

13.7. utorak - na moj račun leže nešto malo manje od 17000rsd. ODMAH sam se zaputio na lice mesta gde sam direktno otišao kod gospođe Branke i dobio iduće objašnjenje - karter i ruke su prihvaćene... ulje je prihvaćeno 50%, a filter ulja nije prihvaćen uopšte. To je ''višak delova''. Na moje pitanje - koji je GENIJE smislio da je ulje i filter ulja VIŠAK DELOVA kada se menja karter ona reče - procenitelj, ali ne onaj koji je radio procenu, već onaj što je bio na godišnjem. I još povrh svega toga, odbiju mi još 30% štete, na ime brze vožnje, neopreznosti i moje odgovornosti. Tom prilikom mi uruči rešenje, na koje sam mogao da uložim žalbu.

23.7. četvrtak - Nakon konsultacija (OPET) sa direktorom Dunav osiguranja pošaljem žalbu u kojoj jasno objasnim pre svega da je u toj ulici NEMOGUĆE voziti preko ograničenja, kao i to da je NEMOGUĆE promeniti karter, a nasuti samo 2,5l ulja.

05.8, četvrtak - Dobijam obaveštenje od Dunav osiguranja da je komisija nakon razmatranja moje žalbe i intervencije direktora, odlučila da smanji procenat moje odgovornosti sa 30% na 20% i da će mi uplatiti razliku...

11.8. sreda - Leglo mi je još oko 1700rsd na račun. Ukupna šteta je bila oko 26000, a priznata oko 22000... ni dan danas mi nije jasno, od čega su računali tih 10%.

ZAKLJUČAK - POUKA

Pre svega da se izvinim za smaranje. Nekome će možda koristiti. U celoj ovoj priči zgrožen sam nekim činjenicama koje sam shvatio.

- Ukoliko strani državljanin napravi prekršaj, postoji nešto što se zove ''ubrzana procedura'' i sudi mu se na licu mesta. A ukoliko taj isti strani državljanin ne daj Bože ima udes, on ne može dobiti zapisnik policije po ''ubrzanoj proceduri'', a samim tim i popraviti auto i naplatiti štetu osiguranju.

- Pančevo je malo mesto i svi ljudi koji vrše sličnu delatnost se poznaju međusobno i jedni s drugima su na TI. To što su oni međusobno na TI nije toliko strašno, koliko je stršan njihov neprofesionalizam. Procenitelj koji tako landara po gradu i boli ga uvo, gospođa u Dunav osiguranju koja ne zna šta je šteta po auto-odgovornosti, a šta po delatnosti i koja se kako isplaćuje, gospodin u Vojvodinaputu koji me je bukvalno IZBACIO iz kancelarije kada sam pokušao da mu objasnim da sam strani državljanin i da mi treba njegov papir što pre, a ne za ''dan/dva'' itd.

Ako bih rekao da mi je u celoj stvari najmanje stalo do para reklo bi se - pa što si se onda koji moj tužio s njima? Naravno, nadoknada novca je bitna, ali razočarava činjenica da sam ja morao da idem od jednog do drugog da izigravam kurira, da ne postoji JASNO DEFINISANA procedura šta, kako i kome i koliko i kada i kako nego Branko-Branki, Branka-Dejanu, Dejan-Branku i na kraju svako svakome i nikome ništa :wallbash: Takođe, na SVIM mestima je morao da interveniše neko ''odozgo'' i pokazalo se da je SVE moguće odraditi čak istog dana, samo ako postoji volja i razum. Ali očito da ne postoji. To je nešto što mnogo razočarava u celoj priči i situaciji, a to je izgleda i (dozvoljeni) mehanizam kojim se ljudi odbijaju da se upuste u bilo koju proceduru naknade štete protiv njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam ja imao susret sa rupom pre nekoliko godina, priznali su mi stetu za felnu, a za gumu negde oko 50%. Stvarno, guma je bila istrosena i ne mogu da ti priznaju putnu vrednost, jer nije novo. Recimo felna se ne trosi, za razliku od gume i ulja. Ako imas neku potvrdu/racun da si skoro menjao ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh od ovolikog teksta zaboravih da napišem sve detalje... imao sam račun i overenu knjižicu da sam pre nepunih 1000km radio mali servis tj. promenio filtere i ulje. Ali to nije opravdanje, ti si sa tom gumom mogao da prođeš još neki broj kilometara, a sada si MORAO da kupiš novu. Ta razlika u ceni i istrošenoj gumi treba da bude vrsta kazne... ako ti možeš da platiš kaznu+štetu prilikom neke nezgode koju ti izazoveš, zašto oni ne bi platiili tu kaznu u vidu nadoknade nove gume iako ona nije bila nova? I ono što mi je ostala nedoumica, po kom kriterijumu oni procenjuju da sam ja kriv 20%, a oni 80%... al' dobro, kao što pomenuh, novac nije toliko problem koliko je problem kako ceo sistem funkcioniše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja treba da preuzmem motor sa servisa koji sam platio, a sledece nedelje cu predati dokumentaciju za odstetu, pa cu javiti ishod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cisto da znate, osiguranje i svi ostali u ovim pricama su duzni da priznaju svaki racun koji je izdalo preduzece registrovano za tu vrstu delatnosti. terajte auto kod SVOG majstora i kad izmenja sve sto treba nek to lepo stavi na racun i kraj, moraju to i da plate!!! zaboravite teoriju "ovlasceni servis sa kojim osiguravajuca kompanija ima ugovor" to sluzi za pranje love a kad stvarno nekom moraju nesto da poprave nastaju problemi i cene su nenormalne!!!

citam pricu o zameni kartera polovnim za 26.000 i ne mogu da verujem! najnormalnije si za pola te love mogao da zavrsis isti posao za pola dana u registrovanoj mehanicarskoj radionici i to manje vise bilo kojoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na osnovu čega tvrdiš da moraju da plate :question: ko će ih naterati kad oni nepriznaju nijedan servis osim ovlašćenog (umanje 20% kao star ti auto) ili njihovog ugovorca :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu je đape u smislu da će oni te pare dati ovako ili onako. Poenta da servisima sa kojima imaju ugovor je da se ti ne cimaš i da ne daješ svoj novac. Da li oni te pare kasnije peru ili ne, njihova stvar, bitno je da ti ne daješ svoj keš iz džepa ;) Što se moje štete tiče, karter je koštao 150€ na njega se plaćao PDV znači oko 180€, ulje i filter su oko 60€ i 3 radna sata mehaničara sve ukupno izađe 26000... e sad, da li je taj karter mogao jeftinije da se kupi ili ne, to je sad za razmišljanje, ja o tome nisam želeo da mislim u tom trenutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na osnovu toga sto sam vec 3 puta naplacivao stetu iz saobracajki na osnovu procene stete i specifikacije delova za zamenu i broja radnih sati koje su sastavili agenti osiguravajucih drustava.

kad se desi pizdarija, nebitno jel saobracajka ili rupa na putu, sacekam policiju, naprave zapisnik, kad ga zavrse (u roku od 30 dana) sa tim zapisnikom i autom pravac na procenu stete. sa specifikacijom delova i radova pravac u servis kod drugara (automehanicarska SZR). lepo napakujemo racun u dlaku po specifikaciji i osiguranje to lepo isplati i to u roku od 15 dana cini mi se ili tako nesto.

procene su im uglavnom realne. ponesto ucarim tako sto napr puknuti branik zakrpimo a ne zamenimo kako je napisano u proceni, krilo se opegla ako moze, delovi se kupe na otpadu umesto u radnji i eto. inace priznaju recimo 60% od cene novih delova kad je polovan auto u pitanju tako da taman pokrije cenu polovnih.

poslednji put, procena je bila 350e za delove i rad, mene je kostalo 250e, isplatili su po racunu 350 i taman sam nadoknadio delimicno cimanje, setnju i to sto mi je auto bio nekoliko dana van pogona.

pre 10tak godina me je neki magarac udario od pozadi na semaforu, vozio sam fiat 132. zaintacio sam se, otisao u deltu i uzeo profakturu za nov plasticni nosac tablice koji se nalazi izmedju stopaljki jer stvarno nigde nije mogao da se kupi. naravno, ni delta ga nema na lageru, mora da se poruci, sve skupa oko 200dm (jos su bile marke). po toj profakturi su mi sastavili ugovor o sporazumu za naknadu troskova nabavke delova u iznosu od 60% cene dela i isplatili kesh. naravno da sam plastiku pokrpio, i tako je 80% ispod tablice. da sam bas hteo, mogao sam i da ga porucim iz italije u sopstvenoj reziji za pola te cifre.

pre tri godine udarim ja od pozadi neku curku u toyoti yaris koja je naglo zakocila i smotala da bi napravila polukruzno gde nije dozvoljeno. meni je branik na fiatu bravo spao sa zabica, njoj isto. izadjem, izderem se na nju i vratim se u auto i odem. GRESKA!. napustio sam lice mesta. sutradan eto pandura na mojim vratima. curka je naravno pomerila auto i pozvala policiju i slozila izjavu da sam je iz cista mira opalio od pozadi. naravno, dobronamerna baba sa autobuske stanice je zapisala moj broj. natovarise me kao magarca! napustio lice mesta, jesi li sta pio, prijava sudiji za prekrsaje. nije proslo ni 15 dana, stize meni postom zahtev od njenog osiguranja za naknadu stete, sitnica, 27.000din za nov branik, montazu i farbanje! napustio sam lice mesta, moje osiguranje ne pokriva troskove. iskuliram ja to...

svakih 19 dana su mi slali isti dopis dok mi 3 meseca kasnije nije stigao poziv od suda. majmuni me tuzili. da ne pricam sad redom, stiglo je i do toga da su mi sudski plenitelji dolazili na vrata... dok nisam dobio od sudije za prekrsaje da se postupak obustavlja jer je ona kriva za saobracajku a ne ja. onda sam lepo nazvao to isto njeno osiguranje i objasnio im da cu ih do neba ganjati za pokusaj prevare, iznude, uznemiravanje mene i porodice, uz argument da su bez sudske odluke oni unapred odlucili ko je kriv. naravno da su odustali od naplate stete i povukli tuzbu.

nauk:

treba biti uporan, pomalo bezobrazan, zapretiti tuzbom ako treba i stvari se lepo rese. osiguranje inace uglavnom ide djonom, ne vidim sto bi drugacije sa njima?

auuuu, 150e za polovan karter?

pa od cega je majku mu?

sledeci put pokupi otkinuti deo ako mozes da ga nadjes i donesida ga zavarimo. krpili smo drugar i ja aluminijumski karter od bmw v12, bio je u 10tak komada pa je ipak radio i nije curio na kraju...

p.s.

glupo receno sledeci put. ne daj boze nikad vise da se desi ali u slicnoj situaciji, cak i ako fali neko parce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam parče i hteli su da ga vare, ali pošto je puk'o na samom čepu, nije bilo moguće srediti... a zašto je 150 i da li je to realnda cena, stvarno ne znam, baš ću pitati na nekom otpadu kad budem išao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predao sam danas kompletnu dokumentaciju (zahtev, zapisnik, procenu stete, kopije dokumenata i predracuna). Kazu na pisarnici da je jako neobicno sto je neko tako sve skupio. Eto, ne znaju odakle mi informacije :)

Videcemo sta ce i koliko isplatiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri meseca nakon podnosenja zahteva, poslali su mi obavestenje u kome ce mi isplatiti iznos. Naravno, on je manji od onog koji sam trazio i koji pokriva samo deo materijalnih troskova. Ko zna da li postoje ostecenja na ramu, viljusci ili lezajevima motocikla...da ne spominjen nematerijalnu stetu - sto nisam vozio motor, sto sam platio registraciju a nisam mogao da vozim, sto srecom nisam pao samo motora iako su oba tocka iskrivljena...

Oni imaju foru da su osigurani kod DDOR-a i sve ide preko osiguranja. To mi je rekla sluzbenicia iz pravne sluzbe Beograd Puta, i dodala je da je njihova odluka koncana i da postoji mogucnost da me odbiju :)))

Nasmejao sam se u sebi i rekao sam da ukoliko ne budem zadovoljan isplatom, da cu im dokazati da to ne moze biti konacna odluka. Na to je odgovorila da je to mogucnost, sudskim putem. Naravno, ja sam joj rekao da jeste, i da ne moze neko osiguranje da zakljucuje da li ce mi isplatiti stetu, jer je MUP oznacio JP Beograd Put krivim za tu nezgodu i stoga oni moraju da snose odgovornost zbog ugrozavanja bezbednosti saobracaja i takodje meni da nadoknade stetu.

Banda. Nisu me mnogo zakinuli i mrzi me da se cimam u ovoj "pravnoj drzavi"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi svaka vam čast na upornosti. Desetka nije imala ni tri meseca kada mi je na autoputu 5 km pre naplatne rampe Ruma istrčao pas. Pukao hladnjak (sva sreća nije i onaj od klime). Kakav je postupak oni što naplaćuju putarinu nemaju pojma.

Pitao policajca koji mi reče "nisi prilagodio vožnju uslovima puta". Upitam ga" Jel ovo auto put ili zoološki vrt" Kaže "seljaci ukrali ogradu" i tako bi se mi prepucavali u nedogled. Pošto mi auto treba i da bih izbegao svu muku koju ste opisali, izaberem jednostavnije ali za mene nepovoljnije rešenje.......odšlepam auto kući......novi hladnjak i novi Paraflu 100E.

Da je sreće, bolje reći reda i zakona policajci bi svoj posao radili savesno i po zakonu, seljaci što kradu ogradu bi bili u ćuzi, a štetu bi naplatio na licu mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...