Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Bela tabla nema veze sa godistem. Kod sportskih varijanti je bela ali ne znam kojih! U svakom slucaju ako ti se jako svidja ta bela boja to moze i naknadno da se uradi sa postojecim cajgerima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad si me obradovao nisam to znao :laughing: ne znam samo kako ali o tome kad stignu kola.definitivno izgleda da mi je najsrecnije rešenje 1.3 mjet sa 75 ks i što se tice održavanja, potrošnje, registracije i da se možda eventualno po potrebi uradi neki cipic na 85-100 ks ionako mi je 90 % vožnje po gradu šta ce mi veci auto.Pitanje je samo kako ce se ponašati kad se unutra spakuju cetiri odrasle osobe sa punim prtljažnikom i još onom plastikom od 75 kg na krovu u slucaju odlaska na more.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa iskreno govoreci ja sa 5 osoba i preko 150 kg prtljage + pun rezervoar goriva prosle godine kada sam isao na more nisam bas bio najbrzi ali sam bio medju vodecima!!! Bez preterivanja! Doduse bez krovne kutije koju nemam ali ozbiljno razmisljam da je kupim!

U principu malom MJETu samo daj gas i ne brini ide kao i veliki samo sto onda i trosi kao veliki ako ne i vise!

Prema tome odlazak na more ce mu u svakom slucaju izuzetno prijati nakon davljenja po gradu! sto se snage tice ne brini i bez chipa je ima dovoljno ali od viska glava ne boli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam vec mesec dana oglase i sveg adva primerka zavredjuju paznju, i onda naletim na jedan, na prvi pogled zanimljiv all kad bolje razmislim mozda i ne, pa bih da pitam.

Auto je GP 1.3mjt 2006 ali havarisan, nije strasno ali ima posla. Treba sigurno menjati haubu, prednji branik, farove, retrovizor i vozacki airbag, a verovatno i krila i vezni lim, iako vlasnik tvrdi da ne treba. Nisam ga gledao uzivo posto je vlasnih odsutan, ali po opisu deluje ok, dosta opreme, crni metalik sa 3 vrata.

Sad limarija i nije skupa ako nije iz ovlascenog servisa: hauba 6.000 ( 35.000 kod Bogunovica, sramota), far 7,300, branik 4,500, za retrovizor nisam pitao. Manje vise 250eur + oko 300-500eur odokativno za farbanje i sitnije zajebancije ali ostaje kljuvno pitanje airbag to ima samo u ovlascenom i cenim da nije manje od 500 eur.

Sa svime ovim taj auto bi izasao oko 4,200-4,300 eur. Za te pare ima da se kupi citav bez zezanja. Ali onda ostaje pitanje kako su onda ti tako jeftini, verovatno dolaze isto lupani pa ih ovde popravljaju,, mozda cak i ne stave airbag, da li to moze da se proveri? Meni ovo realno igra jedino ako je oprema i kilometraza kako je navedeno u oglasu, i da me izadje do max 4.000 eur, tj popravka max 1.000 eur total. Vidim da neki prodaju polovne airbag-ove, mada pitanje koliko ih ima za GP . Da li iskakanje airbag ima jos neke konsekvence, sostwerske, hardwerske (senzori, zatezaci pojaseva...)

Znacilo bi mi vase misljenje, imam jos nekoliko dana da se odlucim, pre nego se vlasnik jedinog cestitog punta za normalne pare vrati sa odmora.

Slike ovog auta sa oglasa

sw16900.jpg sw16901.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati se samo ako si majstor i ako mozes sam da uradis barem nesto, ovako da juris majstore, delove jako tesko i naravno da auto ne preplatis.

U havariji nikad ne znas na cemu si dok ne rasturis auto, uvek bude dosta dodatnih troskova na koje nisi racunao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam ovo mu je VIN broj, Dynamic 1,3Mjet 90ks je auto.

ZFA19900000160070

Ako si iz te priče i imaš konekcije sa limarima, mehaničarima možda da uđeš u tu priču sa havarisanim autom. Ako nisi bolje kupi ceo auto za koji € više ali da te ne boli glava sa cimanjem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad limarija i nije skupa ako nije iz ovlascenog servisa: hauba 6.000 ( 35.000 kod Bogunovica, sramota)...

Nije to nikakva ''sramota'', nego je original. U milimetar ista kao ta oštećena na njemu, pocinkovana takođe.

Svako ko je kupovao zamenske limarijske delove, kao i farove zna kolika je muka sve to upasovati jer dimenzije....paaaa, nisu baš iste :whistle: ...sve nešto malo duže, malo kraće. Ali, još se nekako i uspe ako je samo far npr. Ali, menjati pola prednjeg dela i sve to upasovati da valja...imaće limar mnooogo posla, psovaće te, naplatiti debeleo...i opet neće moći da ''rodi'' milimetre koji nedostaju. Na šta će to ličiti videćeš ako uradiš. Ja bih pre išao sa polovnim limarijskim delovima...

Ne pokušavam da opravdam cenu novog originalnog dela, kamo lepe sreće da je duplo skuplja od zamenskog, ili tri puta skuplja, ali eto...oni je drže na skoro 6x skuplju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesa je upravu sto se tice delova, ali uvek postoji i varijanta polovnih (za GP veoma tesko kod nas). Sto se tice samog auta ja na slici ne vidim nista strasno tj. ne toliki trosak na koliki ti racunas, meni ovo sasvim dobro izgleda ali se ponovo ogradjujem na ovo sto vidim NA SLICI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam ovo mu je VIN broj, Dynamic 1,3Mjet 90ks je auto.

ZFA19900000160070

Ako si iz te priče i imaš konekcije sa limarima, mehaničarima možda da uđeš u tu priču sa havarisanim autom. Ako nisi bolje kupi ceo auto za koji € više ali da te ne boli glava sa cimanjem...

Tako sam i ja mislio, bolje da kupim ceo auto i da se odmah vozim a ne da obilazim majstore i jurim delove.

Kada sam vec ovde, da jos nesto priupitam.

Generalno gledam 1-3mjt 75ks, toga ima najvise i najpopularniji je, malo trosi, mala registracija, nema plivajuci. Probao sam par komada, i nisam bas odusevljen performansama, mozda zato sto sada vozim punto mk1 1,2 16v sa 86ks, koji ga sije po svim pitanjima. Ovaj dizel ide samo u opsegu od 2 do 3k o/min, sto smara u gradskoj voznji, potrebno je stalno saltati. Ovak moj benzinac do 4 brzine povlaci od 1500 obrtaja pa do 7000 ako ima potrebe, daleko je elastičniji iako na papiru ima daliko manje obrtnog momenta, i max je tek na 4500 o/min.

E sad moje je pitanje, da li vredi juriti 1.3 ali sa 90ks. U startu je skuplji dosta, malo ih ima i ima onaj famozni plivajuci zamajac. Ili da trazim benzinca 1.4, pa da ugradim plin, pa da nastavim po starom. Ovaj 1.4 8v nisam probao, ali se nadam da hocu, pa je za pocetak dobro poredjenje ako neko ima iskustva. Probao sam jednog 1.4 16v sport, ali je bila tolika krsina da nisam smeo da ga probam realno, sta moze nego samo lagana voznja.

1.9 mjt je sigurno bolji motor ali je registracija koao za pravi auto :laughing: . Najvise bih voleo ovog 1.4 16v sport, ali ima jos samo jedan u oglasima, a sa druge strane nosi 17inc gume. To je 8 guma po 120eur i ode hiljadarka. Jedina opcija za tu masinu je da mu stavim 15 ili 16inc gume ali onda nije to to

Generalno trazim auto koji cu voziti narednih 5 godina, oko 100.000km. Zahtevan sam vozac, sa teskom nogom na gasu, zbog toga sam uvek vozio benzince. Mada sluzbeno sam vozio wv tdi i bogami idu dobro, posebno 1.9tdi, tak oda verujem da bi mi 1.9mjt odgovarao, ali opet registracija 30k din, malo mi mnogo, ali nista nije iskljuceno.

U svakom slicaju hvala svima na savetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako, ali NIKAKO nemoj sebi da dozvoliš luksuz da kupuješ havarisan auto pa da ga sređuješ. Ne treba ti to kad već imaš živ keš, a kupovinom havarisanog nećeš uštetedi ništa. Razmisli samo koliko košta tvoje vreme i cimanje. Nemoj raditi to sebi kad već možeš kupiti normalan auto za iste pare.

Ako se ipak odlučiš za to, razmisli o opciji polovnih delova iz razloga koje je Neša naveo. Drugo, kod Fiata možeš recimo kupiti i delove u boji i da uz malo poliranja postigneš jednakost naroito jer se radi o novijem autu, pa time dosta štediš na farbanju itd.

A što se tiče motora... pa postoji suštinska razlika između dizela i benzina. Nije to menjanje brzina toliko teško.. navikne se ;) A snaga... ako nećeš taj 75KS onda 1,9 120KS pa onda jelte plati :) Iskreno, dok sam kontao da uzmem Grande Punta razmišljao sam samo o 1,9 bez obzira o razlici u registraciji jer je to nekih 50ak € a ipak povlači ozbiljnije ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva registracija (saobracajna, tablice...) za 1.3MJET sa 75 Ks kosta 20 500 din Za Stilo 1.9 sa 115Ks preko 30 000Din!!!

Da je razlika 50e ja nikada ne bih vozio 1.3MJET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druze na sugestiji... Verovatno je dobar auto, ali je 1.9... Isao sam vec da gledam jedan 1.9 i lik mi je iskreno rekao da mi za grad ne treba ovaj vec 1.3 (registracija+zamajac, potrosnja je neznatno veca...)... U medjuvremenu sam odlucio da krenem "za srcem" i pogledam i jednu Alfu 147 :) Vozio sam se par puta u njoj, osecaj je fenomenalan (znam da je sve malo skuplje u odnosu na GP, ali kad je srce na mestu... : )... Ne zurim sad, a ionako imam puno obaveza pa i ne stizem da pratim sve nove oglase, postove... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solidnu 147 micu je nemoguca misija pronaci! Prema tome ostavi jos dosta kinte za sredjivanje ali kada to ucinis onda zaista imas auto sa dusom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

147 je realno viša klasa auta u odnosu na bilo koju verziju GP-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam 147 se ne pravi sa 1,3 dizel motorom a neces GP sa 1,9 motorom.

Jesi ti siguran,mislim ,jesi li dobro razmislio sta je to sto hoces? :smoke:

Osim ako neces 1,6 benzinjaru pa da ubacis plin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, znam toliko :) Bas gledam tu 1.6 sa plinom (105K, nije ona od 120 sa varijatorom)... Ova je 2006, na prvi pogled super izgleda, ali sam nesto skeptican... Kad sam isao da je testiram kvacilo je bilo tvrdo, kao da vozim FAP! :) Nema ni jedan papir, ali vlasnik tvrdi da je sve ok... Jbm li ga, ne zurim, videcemo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate ne mozes da kupis polovan auto bez ikakvih ulaganja to moras da shvatis. Posto se ne razumes u automobile puno onda uvek racunaj veliki servis, zamenu seta kvacila, 2nove gume min. i jedno 100e za trap, pa to kalkulisi u cenu. Npr. zamena seta kvacila za tu 147 icu nije puno skupa, i ako ti je samo to problem oko tog primerka nemoj da si skeptican uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,

Posle duze pretrage, gledanja leseva, smorio sam se i sutra teram kod majstora jednog GP 1.3mjt. 2006, Proverio sam ga na eper tu je ok ali uvek ime neko ali.

Ovo je jedini u oglasima GP 1.3mjt koji je kupljen u Srbiji, sve ostalo su benzinci. Zbog toga sto je kupljen kod nas spreman sam da platim i malo vise jer je kilometraža realnija (180,000km).

Da li neko zna da li je kod nas 2006 prodavan ovaj model GP 1,3mjt dinamic? Koliko znam ako je kupljen kod nas mora da u saobracajnoj dozvoli datum prve registracije 2006 godina, ako je iz uvoza biće datum kada je uvezen, i to je svakako posle 2006. Da li je ovo dovoljan indikator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

180 000 Km!!! Auuu! pa taj nije izlazio iz njega!

I da kupujes iz uvoza bez problema ces naci dosta manju kilometrazu a za uzvrat ces dobiti verovatno nesto nizu cenu i sigurno vise opreme. Sto ti znaci realnija kilometraza? Jedino ako znas vlasnika pa da mozes biti donekle siguran, eventualno uredna servisna...Mada ponavljam i manje od 180 000Km ces bez ikakvih problema naci iz uvoza ali da se razumemo takva kilometraza i nosi nesto visu cenu. Osim toga neka me neko ubedi da 180 000 sa nasim "kvalitetnim" gorivom nije ostavilo traga u autu!!! Razmisli malo i o tome da ne bi posle razmisljao o popravci pumpe ,dizni i ciscenju turbine.

Iskreno sa moje strane s obzirom na godiste to je dosta kilometara, ja bih pokusao naci nesto sa manje kilometara.

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa Zvezom.

To je verovatno onaj iz oglasa za 4700.. moze da bude u ne znam ni ja kakvom stanju, meni je za tu km cena prejaka.. Bolje je uzeti auto sa manje km u lošijem stanju (ne ubijen) jer sve može da se sredi a km i pare da se vrate nazad ne mogu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje je da nema sanse da ce preko naci auto sa manjom kilometrazom to godiste, 2008 se mahom prodaju sa 150 do 200 000km ali pravih. A sto se tice te kilometraze i nije prevelika ako je prava (gledajuci sebe sto prelazim skoro 30 000 godisnje bez nekog prevelikog vozikanja) jel svako ko je kupovao auto sa tim motorom planirao je da prelazi veliku kilometrazu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...