Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

3 hours ago, podunavac said:

Kako se na kraju pokazao taj benzinac sa 105ks i 6 brzina, za turbo air sam pročitao da su rizični samo prvi 2010 godište....

Oba koja pominjes su MultiAir motori. Samo sto je 105 KS atmo motor, a 135 KS turbo. Oba imaju MultiAir hidro-razvod koji obezbedjuje veci torque i manju potrosnju. Da, razvodi su problematicni u pocetnim serijama (i jedina potencijalno skupa zvrcka na motoru godine 2010) zbog uzih uljnih kanala, a dosta zavisi i od odrzavanja, kvaliteta i redovne zamene ulja. Na kasnijim serijama je to poprilicno ispravljeno.

Ako se vec ulazi u pricu sa hidro-razvodom, svakako bih isao na turbo varijantu, kad je bal nek' je s muzikom :) . Ozbiljna motorizacija za karoseriju te tezine, vozim 140 KS varijantu u tezem Bravo Sportu i uzivanje je za voznju. Snaga u celom rasponu obrtaja, maltene dizelskih oko 260 Nm u Sport modu. Mislim da je na Puntu MA 130 Nm, a MA Turbo 206 Nm. Veliki i mali servis maltene po ceni atmosferca, registracija malo jace od 20.000 din, manja potrosnja od starijih T-Jet... Pisao sam dosta o samom motoru, pa mozes da pogledas pomocu Search, da se ne ponavljam.

Ako te vise pase slabiji i jednostavniji motor, onda je za poslednja godista atmo jedino preostalo resenje od benzinaca (TwinAir kosacicu ne bih uzimao u razmatranje). O njima i dizelima je ispisano sve do u detalje. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi,ja sam za moj 1.4 77ks platio registraciju(opština Novi Sad) sa njihovom uslugom nošenja u SUP ukupno 28.400 din ,tako da će cena regostracije za ta dva Multiair motora pre biti nešto preko 30.000

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel vozio neko skoro GP Evo u 1.4 77ks izvedbi ? 

Da li je to mucenje sa tim motorom, kakva je potrosnja ? 

Auto bi se vozio najvise po gradu, samo bojim se bice veliko mucenje... 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni 1.4 16V po gradu trosi 7.5l, samo tih 0.5l manje mi je trosio punto 2 1.2 8V

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnju kod mog ću znati kad potrošim ovaj rezervoar i ponovo naspem do čepa,naravno i podelim sa kilometrima.Bc neću ni da gledam i ono koliko još km mogu preći,jer ti parametri se stalno menjaju.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne verujem bas da trosi 8L, meni Giulietta ne trosi toliko, doduse ne vozim bas u spicu. 

Taj 1.3mjet je i pravljen za grad, nece trositi 4L ali nekih 6 je realno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trosi ti 6l po BGu i mozes sa njim bas lepo da se navozas po guzvama i ovom haosu u gradu. Na otvorenom je 4.7 ali ako ne prelazis 130. Ja bih jurio onaj sa 6 brzina i tu ide jos nize, pogotovo ta 6 brzina vadi pricu na otvorenom, a mnogo znaci.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/21/2019 at 12:39 AM, blackhand365 said:

Ono u čemu sam u nedoumici je kakav auto mogu očekivati za novac koji sam spremio, a to je 3500€ za auto i 500€ za propratne troškove, u pogledu godišta, stanja, kilometraže itd. Gledajući oglase, čini mi se da stariji, 2006-7-8 idu ispod 3000 a mlađe od 2010 , evo varijante, za preko 4000 a da je za moj budžet neki vakum. Hteo bih neku ocenu šta bih realistično mogao uzeti za ovaj novac, da skrešem nerealna očekivanja pre nego što krenem u obilazak.

Pozdrav,

Za početak, pametno je što si razdvojio novac za kola i novac za prateće moguće troškove, a ne da se zaletiš pa svih 4000€ trošiš na kola pa se posle krpiš za registraciju, prenos,servis (zavisi šta ti sleduje od navadenog) :lol:

Ja sam prilikom kupovine i nakon svih troškova ostavio oko 200-300€ sa strane (ne sećam se tačno). Kasnije su potrošeni na redovno održavanje :)

Realno gledano do 3500€ ćeš pre naći lepog GP nego neki EVO pošto se oni i dalje kreću oko 4000-4500€ (zavisno od godišta).

Obzirom da si pomenuo do 10.000 km godišnje, verujem da će dosta ljudi reći da je bolje da tražiš benzinca. Za početak jeftiniji su od dizelaša, mada ni ovo više nije sigurno, tj nije razlika u ceni ogromna.

Opet se sve svodi na to na kakav primerak naletiš, tako da kreni ti da gledaš i obilaziš. Uživo je uživo, pogledaš, probaš, oslušneš, povedeš nekog pouzdanog ko se razume više od tebe, pa ako ti odgovara dođeš sa pravim majstorom ili ga vozite kod majstora na kompletnu proveru (ovo je najbolja solucija). Ne možeš ti na gledanje ustanoviti da li je dobar ili ne, tj možeš onako na prvu loptu, ali to je posao za majstora u servisu gde može sve komplet da se pogleda.

Postavi sebi neki "cilj" sa cenom, opremom, motorizacijom i ne žuri, oglasi su prepuni pa će naleteti neki odgovarajući :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, duskogrbic0501 said:

Vidi,ja sam za moj 1.4 77ks platio registraciju(opština Novi Sad) sa njihovom uslugom nošenja u SUP ukupno 28.400 din ,tako da će cena regostracije za ta dva Multiair motora pre biti nešto preko 30.000

Jesi li prebacio premijski stepen sa prethodnog vozila (15% manja cena polise) ili su te ubacili u default 4. stepen? Pricam o ceni redovne registracije tokom perioda posedovanja, u 1. premijskom razredu osiguranja, a naravno da ne dajem pare kojekakvim agencijama. Cena ukupne papirologije za Bravo Sport 1.4 MA od 140 KS je malo jace od 22.000 dinara + tehnicki kako se snadjes (ranije sam imao besplatan, zadnji put sam platio 2500 din). Informacija je, kao i uvek od mene na forumu, iz prve ruke a ne rekla-kazala.

Apropo izbora motora, tu smo da pomognemo sa tehnickim informacijama. I tu se prica uglavnom zavrsava, svako od nas ima svoje kriterijume i potrebe i izabrace za sebe (performanse, kompleksnost, odrzavanje, registracija,...). Naravno da svako ko sedne iz turbaka u atmo, sa duplo manje Nm, imace izrazit osecaj manjka snage. Sto nekom drugom mozda uopste nece biti smetnja, jer je navikao mozda i na slabiji auto od tog koji trazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dekirs said:

Taj 1.3mjet je i pravljen za grad, nece trositi 4L ali nekih 6 je realno.

1.3 Mjet 84ks - 6,8 litara u pravoj Bg gužvetini. Mereno viiše puta od čepa do čepa.

U iole normalnijim uslovima gradske vožnje bude oko ili ispod 6 litara, opet zavisno od doba dana. Beograd je postao nepodnošljiv za saobraćaj pa samim tim i potrošnje skaču :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto bi se vozio svaki dan Banovo brdo - Nbg, tako da sto se tice guzve nije strasno, verujem da bi se vrtelo oko 6L :)

Veci je problem naci normalan primerak za okej pare. Cene idu preko 4k za 2011o godiste, onda to ukljucuje i drugu stranu, moze fin Bravo za 4k da se pazari sa 1.6 motorom isto godiste ili malo stariji, al za klasu bolji auto.. Videcemo :)

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, duskogrbic0501 said:

I prethodni auto je bio godinu dana kod mene,tako da nisam ni imao neki premijski razred nego sve ispočetka.

Premijski razred je u neku ruku vezan za vozaca i prenosi se sa vozila na vozilo. Mozes da ih saltas svaki cas, ali imas pravo da sa overenim kupoprodajnim ugovorom i kopijom stare polise prebacis (recimo prvi) premijski stepen na svako sledece vozilo.

A agencije i osiguranja obilato koriste neupucenost vecine ljudi, naravno da to i ne pominju kao mogucnost nego se prave blesavi. Nije u pitanju samo inicijalnih 15% ustede. Vec ti iz default 4. stepena treba 3 godine da dodjes do prvog. A sto je najgore, u slucaju ne daj Boze udesa, zbog "bonus-malus" sistema ce se iduce godine placati mnogo veci iznos polise, ako je udes skrivljen iz 4. nego iz 1. stepena (kacio sam ranije tabele, koje rigorozno forsiraju malus, a vrlo malo bonus i savesne vozace). Kao da im nije malo sto nas vec godinama deru sa "privremeno" 50% vecim cenama polisa, od onih poplava pre neku godinu. Imamo celu temu o osiguranju, da ne off-ujem dalje ovde.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem te u potpunosti.Realno i sam sam od tih neupućenih.To pravo prebacivanja nikad nisam iskoristio(a mogao sam),naročito,radi dojma o toj temi,što sam za 5 godina promenuo 5 auta i sada sam na 0 što se tiče premije osiguranja.Trebao sam na ti ranije misliti.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznat sam i sa benzinci a 105ks i sa turbo motorima 135ks i za taj od 135ks izađe registracija na 28.000din bez tehničkog i bez prvih tablica. A za 1.3 tu oko 19.000

Svi kažu da je 1.3 MJT za po gradu, slažem se ali stariji modeli bez DPF-a dok će noviji za dva meseca začađaveti total. Znam slučajeve gde su ljudi skidali DPF jer nisu znali šta da rade od muke. 

Pratim oglase već godinu dana i nisam naleteo ni na jedan 1.4 8v sa boljom opremom (maglenke, digitalna klima, tempomat, asr, sve funkcije na volanu, pozivi Bluetooth...) to samo imaju benzinci neki od 105ks i skoro svi od 135ks. Vozio sam G. P. 2007 1.4 8v ali očuvan sa 80.000 pređenih ide solidno (nije za jurnjava i trkanje) za grad milina. Ne treba mi nešto posebno brz auto jer imam motor sa 135ks i vozim se često. A što se potrošnje tiče na 1.4 135ks znam od vlasnika da na gradskoj ide na 10l ladno.... Dok dizel 1.3 preko 7 ne može nikako. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad po bordu,kaže prosečna potrošnja 6,4 l/100km u uslovima Novog Sada.Tačno ću znati kad ga ponovo dopunim do vrha na istoj pumpi.Mol pumpa,aditivirani 95 oktana benzin.Verujem da bez problema može i obični.Ako tako ostane na toj potrošnji,po meni je to ok.Golf 4 74kw je trošio u proseku 6 isti uslovi,skuplje gorivo,skuplje održavanje,skuplja registracija.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, podunavac said:

i za taj od 135ks izađe registracija na 28.000din bez tehničkog i bez prvih tablica.

Ja ne znam gde pronalazite ove cifre (jedino ako se pita u nekoj agenciji, onda mi je jasno). Upravo ovo isto sam naveo i u svom primeru, pa licno platih :) - redovna registracija, prvi premijski stepen, malo jace od 22.000 din u maju. Verovatno slicno godiste auta, malo veca snaga (140 KS)... Nema sanse da bude 28.000 din, pogledajte bilo koji online kalkulator registracije. Posto se pomenu i potrosnja - ukupna prosecna po cepu, u vecem i tezem Bravo Sportu, za godinu i po je sa zadnjim cepovanjem tacno 6.87l . Imam dosta i otvorenog puta, ali se isto tako i zisne u Sport modu. Normalno da je svaki benzinac osetljiviji na lokal ili przenje na otvorenom i da tu vise trosi. Ko ne trazi performanse i auto je uglavnom za grad od A do B - obican atmo je svakako jednostavnija i jeftinija opcija. Cisto dajem svoje misljenje, posto je inicijalno pitanje bilo za MA motore - sem tog (ako si te srece, potencijalnog) MA razvoda nikakav bauk, naspram uzivanja i lakoce voznje koju pruza turbak.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Auto bi se vozio svaki dan Banovo brdo - Nbg, tako da sto se tice guzve nije strasno, verujem da bi se vrtelo oko 6L
Veci je problem naci normalan primerak za okej pare. Cene idu preko 4k za 2011o godiste, onda to ukljucuje i drugu stranu, moze fin Bravo za 4k da se pazari sa 1.6 motorom isto godiste ili malo stariji, al za klasu bolji auto.. Videcemo
Sad me interesuje koja je razlika izmedju 1.6 i 1.9 na Bravu u potrosnji. Znam da 1.9 po BG tesko ide ispod 7.5 - 8

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Pluto said:

Sad me interesuje koja je razlika izmedju 1.6 i 1.9 na Bravu u potrosnji. Znam da 1.9 po BG tesko ide ispod 7.5 - 8

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

Ja sam tako nesto, u proseku 7.5L. Ima perioda kada je manja guzva pa bude 6.8L, ali ima i perioda kad bude 8L i vise, sve zavisi koliko je njesra u saobracaju tih dana..

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, duskogrbic0501 said:

Ja sam mog pre pet dana registrovao.28400 GP 1.4 8v

Ma OK, ti pominjes za prvu registraciju: nove tablice i saobracajna, 4. premijski stepen, tehnicki, usluga agencije i nosenje u SUP...

A kolega za MA prica samo za registraciju bez tehnickog i tablica (redovno produzenje), a za istu tu cifru - licno platih produzenje 6.000 din manje, pre 5 meseci. Moze da se proveri i na bilo kom kalkulatoru registracije ;) .

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...