Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

2 hours ago, duskogrbic0501 said:

Pa sad po bordu,kaže prosečna potrošnja 6,4 l/100km u uslovima Novog Sada.Tačno ću znati kad ga ponovo dopunim do vrha na istoj pumpi.Mol pumpa,aditivirani 95 oktana benzin.Verujem da bez problema može i obični.Ako tako ostane na toj potrošnji,po meni je to ok.Golf 4 74kw je trošio u proseku 6 isti uslovi,skuplje gorivo,skuplje održavanje,skuplja registracija.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
 

Za 1.4 8v  75ks je to normalno i to me ne buni uopšte jer sam već vozio takav 2007 god. Meni je neverica kod ovih 16v sa 105 i 135 ks.... Sigurno dosta više vuku goriva od klasika 8v... 

Meni bi 8v zavrsio posao ali pošto ne mogu da nađem sa nikakvom opremom razmišljam i o dizel varijanti (samo zbog opreme.)   

Ovi od 105ks imaju 6 brzina i čuo sam da su ti menjači više kvarljivi i da ih niko ne radi a potraga za poslovnim ne pije vodu ni u Italiji. Imaju li oni plivajući zamajac ili samo dizel sa 6 brzina ima plivajući? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče opreme kod mog Fiata,naveo sam ti uglavnom sve,ne znam još tasteri na volanu,zadnja klupa deljiva...abs to je već nornalno.Meni lično nedostaje tempomat i mislim da bi mu lično više "čučnule" alu felne,ali pare nikad nadavati koliko bi trebalo.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duskogrbic0501 Dobro si ti našao tog punta sa tom opremom, kažem ja pratim već godinu dana svaki dan gledam i nisam naleteo još na tog klasik benzinca 1. 4 sa boljom opremom. Ja trazio 5 vrata pod obavezno. Reci mi koje ti je godiste auto, koliko ima pređenih, ima li lajsnu na vratima, spustene pragove? Ako možeš napiši mi i cenu koliko si dao za njega (može i inbox).  A pod ovim pare nikad ne davati koliko bi trebalo sigurno si mislio na cenkanje sa prodavcima? Probao sam više puta uživo a i telefonom, spusti kako ko neko 50e i ni makac a neko 200-300 mada ti što spuste postave dosta jaču cenu tako da se sve to vrti tu negde. Inače ako se pojavi neki povoljan auto ode za 24h. Ja zauzet poslom, i još da bijem 200-300km u jednom pravcu i da bude "druže sad sam ga prodao pre tebe" taman da se obesim :)

 

Edited by podunavac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema šta pp.Prvo plaćen je 3800e.Godište je 2010 uvoz iz Slovenije,jedna vlasnica-vidi se po papirima,sad da li je vozila samo u crkvu i na pijacu,ne znam,ali je na satu 110kkm.Lajsne na vratima ima ali nema spuštene pragove.Čak je i boja neka kameleon,crna kad je tamno,a kad ga sunce obasja,probija neka crvena perla ispod.Umesto pola sata na tehničkom,ostao sam sat jer Šabani nisu znali boju da "ubodu".Kupljen je id tipa u Rumi koji doteruje po malo i u tu cenu su mi ga došlepali u NS za džabe,da ne plaćam probne.Tehnički mi je 100 m od kuće,sporednim ulicama.Ako još šta mogu pomoći...

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, podunavac said:

Meni je neverica kod ovih 16v sa 105 i 135 ks.... Sigurno dosta više vuku goriva od klasika 8v... 

Ako volis da verujes nagadjanjima, pre nego iskustvu iz prve ruke i zelji da se drugarski pomogne informacijama ;) - pogledaj sta je MultiAir sistem, kako radi, za sta sluze MultiLift, Full Valve Opening, Early Valve Closing, Partial Valve Opening, Late Valve Opening modovi rada, za koliko se povecava torque i smanjuje potrosnja (pogotovo na turbacima i pogotovo kada se u obzir uzmu performanse). Sistem koji je, preko MultiAir II, stigao do svoje 3. generacije koja se nalazi u najnovijim Fiatovim GSE motorima (1.0 T3 i 1.3 T4 Firefly). Apsolutno je normalno da savremeni downsized turbaci imaju bolje performanse, nizu potrosnju i emisiju gasova, od zastarele FIRE tehnologije koja vuce poreklo jos iz 80-ih.

Posto pitas i za menjace, kod Fiata su generalno uglavnom FPT i nije bilo nekih problematicnih. Sem "cuvenog" C544, koji je u stvari GM-ov proizvod i plod njihove saradnje sa Opelom tokom prosle decenije ("zloglasni" M32).

Konkretno u MA 105 ide FPT-ov C514 koji je u maltene svim njihovim benzincima, ovde u sestobrzinskoj izvedbi. U MA Turbo 135 verziju ide (takodje FPT-ov) C510. Za plivajuci takodje moze da se proveri u eLearn ili ePer po broju sasije, a naravno da ce ga imati svi jaci modeli (kod mene je recimo C635 menjac+plivajuci). Evo ispod i kompletne lista transmisije za sve modele Punta, u pitanju je MY12 (ako nekome zatreba, mogu da okacim i za starije):

 

Untitled1.thumb.png.628c9264b551b8048879f2839dbb9dcd.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Evo i potrosnje za MY12 verzije po fabrici, cisto da i to ne ostane samo mrtvo slovo na papiru. Uporedite 1.4 atmo i 1.4 MA verzije, pa mi recite je li to na MA nesto manje ili "dosta vise", kako se tvrdi :) (na stranu sada jos i primetno veca snaga i obrtni). 

U praksi, sem bapske voznje na otvorenom, naravno da ovo ne pije vodu ni za jednu motorizaciju :) (dao sam cisto kao medjusobno poredjenje). Iz mog iskustva sa MultiAir na tezem i jacem Bravo Sportu, na fabricku kombinovanu treba dodati 1.2 l po cepu (realnih 6.87 l za godinu i po u vlasnistvu, umesto deklarisanih 5.7 l):

 

Untitled3.thumb.png.0b87d48019aaa3270605a4ea39014e21.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@podunavac

Spičio sam ja taj dan za Valjevo da vidim jednog Pug-a 207 1.4 benzin....prodavac mi kaže dodjite slobodno,lepši je nego na slikama.Nije računao da ćemo doći nas trojica i bukvalno ga rašarafiti...šta reći?Fiata sam video na slikama,pa ajde u povratku da navratimo i da ga vidimo.I eto u dvorištu je.Za pare si možda i u pravu,oni lako puste cenu,svi,na neku unapred projektovanu cenu i ti misliš to je to.No pustio je još 100.A za pare,kad sam rekao da bi mu bile lepe alu felne,mislio sam da čovek treba na sve strane rupe da zakrpi,pa zasada ostaje na fabričkim.


 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao ja taj auto na oglasima i zvao lika, ne mogu da se setim šta mi nije odgovaralo.. Baš se sećam, doveze po auto dva do tri auta ima maksimalno. Jesi li vodio nekog majstora sa sobom, terao ga negde da ga provere???  

 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi,išao sinov šurak,po zanimanju Šapčan,koji se bavi i kolima(rasturanjem),moj sin papire gledao(to mu struka) i ja oko mehanike,miran i tih rad,ne dimi kad se zagreje,probali par krugova.Da se ne zavaravamo,polovna kola kupujemo i uvek će biti neko ulaganje.Moje mišljenje,za eazliku id kolege koji je za Multiair(lepo),ja sam za jednostavnije stvari,naročito polovne.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oglasima Fiat Evo 2010 god... A mašina 1.3 MJT 75 ks i to stariji tip koji je išao u Grande Punta pre Eva.... (verovatno nema ni DPF kao stariji modeli) Da li postoji ta kombinacija ili je motor menjan? Ja koliko znam ne postoji ali nisam 100% siguran...  Nisam zainteresovan za taj auto ali me kopka a možda će poslužiti još nekome ta informacija... 

Screenshot_20191025-135156.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs Jel bato, osh mi prodas Djulku, nalozicu kuma da ti uveze jedan GP

Salu na stranu, ako bas gledas potrosnju, sto ne uzmes puntaru obicnu 1.3 mNjet malo stariju i uzivas? Ja se sa njom sit navozao. GP je ipak malo al osetno tezi auto pogotovu za tu konjazu.

 

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, duskogrbic0501 said:

Moje mišljenje,za eazliku id kolege koji je za Multiair(lepo),ja sam za jednostavnije stvari,naročito polovne.

Ako mislis na mene, (iako ga vozim) u ovoj prici cak uopste i ne naginjem na MultiAir, jer je lagani gradski auto u pitanju. Nego cisto pokusavam da iskustveno i tehnicki precizno odgovorim na pitanja postavljena u vezi tog motora, potrosnje, registracije, menjaca i pomognem koliko mogu.

Lepo sam napisao da ce svako od nas pazariti na osnovu svojih potreba. I da ce onaj kome nisu potrebne performanse, ko trazi jednostavnost i prevoz po gradu od A do B izabrati verovatno obican FIRE.

Drugo, ovaj forum cita dosta ljudi sa strane a ne samo oni u trenutnoj prici - valjda je poenta da ostavimo i neki koristan podatak, licno iskustvo, fabricku specifikaciju koju ce zainteresovani kasnije procitati. A ne da to budu price rekla-kazala... Volim da probam novije tehnologije, vec sam slicno slusao pre jedno 13-14 godina za JTD, gde su me svi odgovarali da ne kupujem zabarsko djubre od 1.9 dizela u Stilu. U koje se posle par godina, tamo od 2010-11 klelo pola Srbije :lol: i postao je novi Golf II. Kod nas obicno prodje jedno 15-ak godina da neka novija tehnologija bude sire prihvacena.

3 hours ago, podunavac said:

Na oglasima Fiat Evo 2010 god... A mašina 1.3 MJT 75 ks i to stariji tip koji je išao u Grande Punta pre Eva.... (verovatno nema ni DPF kao stariji modeli) Da li postoji ta kombinacija ili je motor menjan? Ja koliko znam ne postoji ali nisam 100% siguran...

Uzmes lepo VIN, uneses u ePer i gledas 100% tacne informacije, bez ikakve zabune i nagadjanja. Kog dana je proizveden, koja motorizacija, broj motora, koji menjac, da li ima DPF, zamajac, sta je u spisku opreme... Sta god ti padne na pamet - auto kao na dlanu, rasclanjen do poslednjeg srafa. Jos bolja stvar je eLearn.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim forumase za misljenje za ovaj auto,lepo ga je oprao i slikao,ali je ova km ubedljivo najmanja sto sam do sad video ovo godiste. Mozda je mnogo skinuo  km da ne bude MALO sumnjivo?

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15010754/fiat-punto-e-v-o-13mjtd

 

Untitled8.thumb.png.425b3e0ad19061a6be4363176a82cbbb.png

 

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

Molba da se uz linkove oglasa ostavlja i PrintScreen oglasa (sto nam je i pravilo navedeno u podnaslovu ovog podforuma).

Kada navedeni link istekne, cela prica ovde postaje beskorisna za buduce citanje. Dodao sam PS za ovaj i prethodna 2 sa Balkana.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja tražim grande punta kao i kolega i isto razmišljam o multiair motorima. Koliko kosta rešavanje tog famoznog problema koji može da se zadesi?

 

Evo jedan lep, spušta mu se cena već 3 puta, ne znam ima li neki problem koji ja ne vidim.

 

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/14984621/fiat-evo-14-multiair-6-brz70c2c7f782df68a8a22f846bff29f67a.jpg

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levi far pusta vodu, papucice deluju dosta ishabano (kilometraza smanjena), opis kao da je dete pisalo. Ne svidja mi se uopste, lici na nasminkanu krsinu.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, CikaKURE said:

I ja tražim grande punta kao i kolega i isto razmišljam o multiair motorima. Koliko kosta rešavanje tog famoznog problema koji može da se zadesi?

Ne postoji Grande Punto sa MultiAir, motor je novije generacije (motor godine 2010.) i ide u Evo i Punto MY12.

Sto se tice same MultiAir jedinice, u pitanju je elektro-hidro razvod koji upravlja usisom u nekoliko modova:

 

5db59b0585b5a_s-l640(1).thumb.jpg.c2a96f4f4cf9f8e5229084d7028931ec.jpg 

 

Omogucava povecanje snage za 10%, torque 15% i smanjenje potrosnje za 10%. Na atmo i nije toliki dobitak, prava stvar za performanse je kombinacija ove tehnologije i turbo motora. Pisao sam dosta na tu temu, da se ne ponavljam. Izuzetno su vazni redovni servisni intervali i kvalitetno ulje, posto MA jedinica u radu koristi upravo motorno ulje. Kao i kontrola zasebnog, malog MA filtera koji je lociran u samoj jednici, sa leve strane gledajuci odnapred:

 

multi-air-oil-strainer.thumb.jpg.5d9647c0d13a36660ff2c7faeee4bf43.jpg

 

Sto se tice kvarova iste, resavanje ide od 150 EUR pa navise, u slucaju reparacije kod Brane iz Vranica. Nas majstor Goran mi rece da se u slucaju zamene resava za cca 400 EUR. Ganc nove se mogu naci za 600 EUR, a najskuplja varijanta je kod nasih ovlascenih - Milance iz Bogunovica mi rece da je kod njih nesto preko 800 EUR. Sve info su iz prve ruke kada sam se raspitivao za kupovinu.

Tako da potencijalni kvar MA jedinice nije jeftin i to treba uzeti u obzir. Motor je vise za entuzijaste i ljude koji vole performanse, bar dok se ovde ne omasovi (uglavnom se takva vozila uvoze iz Svice, tamo ih ima prilicno, u raznim modelima Alfe i Fiata). Iako neko rece drugacije - upravo zato nigde nisam ni potencirao MultiAir motor za lagani, gradski autic kao sto je Punto. Ako neko trazi samo prevoz od A do B, jednostavan i slabiji non-turbo motor kao sto je FIRE i strahuje sta moze da se pokvari - verujem da ce za vecinu iznad napisano biti dovoljan razlog da odustanu. Neko ko je ranije vozio dizele i zna cene njihovih potencijalnih "zezalica" (EGR, DPF, plivajuci, kvacilo) gledace na te cifre malo drugacije. Dalje, po mom skromnom misljenju, samo sa atmo MA motorom se ne dobija mnogo, za potencijalni trosak oko jedinice (105 KS i 130 Njutna). A sa MA Turbo, autic poput Punta je kao raketa (135 KS i 206 Nm). Tako da je pitanje da li ce bilo koja varijanta nekome ovde odgovarati. Plus im je sto uglavnom idu sa odlicnom opremom, imaju lepe performanse, vrlo lepo se voze, turbaci imaju snage kroz ceo raspon obrtaja, nizu potrosnju od atmo iste zapremine, registracija nije visoka, redovno odrzavanje i veliki/mali servisi maltene po ceni benzinskog atmo motora... To je najkrace moguce oko MA, nadam se da ce moje skromno misljenje i iskustvo od godinu i po voznje i nesto duzeg trazenja (doduse Giuliette/Bravo Sporta) biti od pomoci. Tu sam za dodatna pitanja, ako posle ovog posta i dalje bude zainteresovanih :lol:.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan

Svaka čast na detaljnom objašnjenju.

Evo malo da detaljnije objasnim svoju situaciju. Imam do posla 3.5km gradske vožnje. Hteo sam da prvo kupim evo-a 1.3 mjt pa se sad lomim, prvo zbog dpf-a, a drugo zbog brzine zagrevanja. Milsim da bi mi mozds bio bolji benzinac za te moje potrebe. Zadnjih 12 god vozim 1.9jtd i plašim se sad da sednem u 1.4 od 80ks. S obzirom da godišnje predjem oko 10k, mogao bi da podnesem malo veću potrošnju, ali plašim se kvarova i održavanja tih motora. Ovi moji lokalni majstori pojma nemaju niti su to videli. Jedino da dolazim kod Gorana na servise.

Nisam pametan šta da kupim, mjt ima da se probere, benzinci su retki, nije neki izbor.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema na cemu ;) , ako mogu da pomognem sa jos nekom info - tu sam. Bio sam u slicnom razmisljanju kao i ti ;) , samo klasa iznad (Compact). Takodje vozio 1.9 turbo dizela punu deceniju i slazem se da posle toga nije lako sesti u atmo (i duplo manji torque), tako da te potpuno razumem.

Jedino sto je vama malo lakse jer atmo i nekako nosi B segment i vise je namenjen za grad, a u ponudi motora je za Compacta turbak vec "must have". Pa onda biraj izmedju 1.6/2.0 MultiJet ili 1.4 T-Jet i 1.4 MultiAir Turbo. Tako sam i dosao do ideje o MA (ima ih bas dosta npr. na Giuliettama u verziji od 170 KS), a prelomio kada sam ga probao i kako mi je lepo legao. Sry za off.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zagrejace se i taj mali 1.3mjet ako nije gasen EGR i ako je sve ispravno.

Nije to ne znam koliki motor, mozda nece toliko brzo ko benzinac, ali nece ni kao taj 1.9 sto vozis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi dpf ko dpf u svakom je isti, kontam da moze doci do nekih problema, ali.. Ako ga isteras povremeno da ga "produvas" ne verujem da ce ti praviti problem.

Pre kupovine svakako proveriti dpf na dijagnostici da se vidi koliko je cesto radjena regeneracija i da li je vec krenuo da pravi problem. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...