Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

A dpf i 90% gradska vožnja? Kako se pokazao u tom motoru od 84ks, jel problematican.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka


Nije neka najbolja varijanta, ali produvaš ga i to je to.
Ja vozim benzince zbog 95% gradske vožnje

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ne moze DPF da se "ustroji"? Ionako nicemu ne sluzi, osim da nervira.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, mitros said:

Molim forumase za misljenje za ovaj auto,lepo ga je oprao i slikao,ali je ova km ubedljivo najmanja sto sam do sad video ovo godiste. Mozda je mnogo skinuo  km da ne bude MALO sumnjivo?

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15010754/fiat-punto-e-v-o-13mjtd

 

Untitled8.thumb.png.425b3e0ad19061a6be4363176a82cbbb.png

 

 

Evo ja danas gledao taj Punto na oglasima. Prvo nema digitalnu klimu (što me nervira) ali ajde... Drugo izgleda da je udaran otpozadi, gepek ne naleže svuda kako treba (nisu ista rastojanja gepeka i krila) pogledaj malo bolje. Vidi se da ni branik nije baš nalegao na krilo već strči ispod krila kod točka. To je moje zapažanje.....  I ja sam u poteri eva-punta pa pratim stalno.... :)

38 minutes ago, Flex said:

Zar ne moze DPF da se "ustroji"? Ionako nicemu ne sluzi, osim da nervira.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

Uštroji, misliš skine.... Može ali je zafrkancija velika i možeš za godinu dve biti vraćen sa tehničkog jer oni znaju po modelu auta da li fabrički ima DPF ili nema. Drugo nije samo skinuti njega, šta je sa softverom? Sonda pritiska izduvnih gasova pre i posle DPF-a, sonda temperature gasova pre i posle DPF-a i još neke sitnice ima tu koje koče... Sve će to praviti grešku ako skineš samo njega. Mora softverski da se reši, opet ako budu tražili na tehničkom pa trebaš duplo platiti vraćanje svega... Gde je računica.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za tehnicki ali imace tu sema (kao i za sve ostalo) jos dugo dugo.
Pa znam da mora softverski ali sve se to resava. Bolje odradis odmah to i ne boli te glava posle, bar bih ja tako uradio.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex Možda si u pravu... Samo da to neko odradi i garantuje da neće zajeb*vati.. Čuo sam da se umesto DPF-a stavlja mali lonac jer je bez njega suviše otvoren izduv pa dobija neki glup zvuk.  Drugar mi ima 1.3mjt kupio polovan iz Italije (nema pojma koliko je prešao) i nije nikada imao problema sa DPF-om. Kada se uključi lampica malo ga stisne u trecoj i odradi posao kako treba. On ima taj auto već dobrih 5-6 godina i na satu ima 230.000 km inače vozi sve tu levo desno retko na otvorenim putevima. Ovo tipa dijagnostika pa provera DPF-a pri kupovini auta.... pa to ne pali na 90% mesta. Bukvalno ti ne daju da otvoriš čep ulja dok auto radi kamoli nešto drugo.... Jedino u ovlašćenom (ako nisu u dilu sa prodavcem, a jesu sigurno) 

Edited by podunavac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to, samo kod proverenog majstora.
A za ovo sto kazes da ne daju proveru, pa odmah bih se okrenuo i otisao. Jok kupices ga na njegove lepe reci.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4 hours ago, podunavac said:

Evo ja danas gledao taj Punto na oglasima. Prvo nema digitalnu klimu (što me nervira) ali ajde... Drugo izgleda da je udaran otpozadi, gepek ne naleže svuda kako treba (nisu ista rastojanja gepeka i krila) pogledaj malo bolje. Vidi se da ni branik nije baš nalegao na krilo već strči ispod krila kod točka. To je moje zapažanje.....  I ja sam u poteri eva-punta pa pratim stalno.... :)

 

A sta kazes za kilometrazu?

Edited by mitros

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, CikaKURE said:

Evo malo da detaljnije objasnim svoju situaciju. Imam do posla 3.5km gradske vožnje. Hteo sam da prvo kupim evo-a 1.3 mjt pa se sad lomim, prvo zbog dpf-a, a drugo zbog brzine zagrevanja. Milsim da bi mi mozds bio bolji benzinac za te moje potrebe

22 hours ago, CikaKURE said:

A dpf i 90% gradska vožnja? Kako se pokazao u tom motoru od 84ks, jel problematican

23 hours ago, dekirs said:

Pa zagrejace se i taj mali 1.3mjet ako nije gasen EGR i ako je sve ispravno

22 hours ago, dekirs said:

Pa pazi dpf ko dpf u svakom je isti, kontam da moze doci do nekih problema, ali.. Ako ga isteras povremeno da ga "produvas" ne verujem da ce ti praviti problem.

Evo neko moje mišljenje i iskustvo obzirom da điram upravo taj 1.3 mjet sa 84 ks (sa DPF-om).

Dakle realno imaš baš kratku vožnju, 3,5 km i svega nekih npr 7-8 minuta, koja u dosta slučajeva neće biti dovoljna za postizanje radne temperature, ili će biti dovoljna tek da se postigne ali ti si već stigao i gasiš auto. U zimskim uslovima ili hladnim jutrima za ovo vreme nećeš postizati radnu temperaturu.

Dakle tvoj DPF zbog nedovoljne temperature će češće biti zapušen i samim tim češće raditi regeneracije kako bi sagoreo sve što se nakupilo u njemu. Ovo nije nikakav bauk i to je neminovno svima koji imaju DPF, i ja sam takođe baš dosta u gradu, ali ja trenutno prelazim znatno veću kilometražu od ove koju si ti naveo i ta "dizel ekonomičnost" mi igra ulogu u računici. Regeneraciju nikad nisam ostavio nedovršenu i auto je baš uvek izvozan kako valja i dok se regeneracija ne završi.

Na ovom konkretno motoru meni to traje od nekih 5 minuta (ako me zadesi na pravcu - most, bulevar, autoput) do 10 minuta (ukoliko ipak ima malo gušćeg saobraćaja ili dok se izvučem iz sporijih ulica) i mislim da mi nikad nikad nije trajala duže od 10 km, ali moram reći da me je par puta zadesila u trenutku kada sam negde žurio ili sam pristizao na odredište a morao da nastavim dok se regeneracija ne završi (jako jako iritirajuće).

 

Možda sam se malo nepotrebno rasprdeo, ali mislim da sam jasno preneo iskustvo i moguć razlog da možda potražiš benzinca ili mlađeg Grande Punta 1.3 mjet bez DPF-a (npr onaj od 75 ks).

Pozdrav :)

Edited by hibi011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iz istih razloga pazario benzinca, jer nemam kilometražu za dizlo i jer su mi dnevne vožnje 5-7km gradske vožnje sa 5-6 zaustavljanja... Lakši je i za održavanje

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hibi011 Druže jesi li siguran da uopšte postoji Evo i Punto 2010-2014 bez DPF-a? Ja sam našao 2010 evo sa tim starijim MJT motorom 75ks Euro 4 pa mi je bilo sumnjivo da u novom tipu auta ležiji starija generacija motora.... Vidim da takva vozila ili nemaju nikakvu opremu ili jedva nešto malo od opreme ili su teretna. Verovatno su namenski rađena kao komercijalna vozila pa su bila i jeftinija kao nova... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi imaju dpf, ali dizelka od 75ks nema komplikovano kvačilo

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, mitros said:

 

A sta kazes za kilometrazu?

Ne znam šta da ti kažem po pitanju kilometraže to je svuda problem.... Vraća se kao dobar dan još tamo preko. Ja pitam prodavca (koji drži jaku cenu auta) šta potvrdjuje pređenu kilometražu, on mi kaže carinska deklaracija. Ili se sprda ili misli da sam teletabis..... Većina prodavaca ima iste fore. Mora da se vidi stanje auta, kilometraža je tek tamo na nekom desetom mestu nakon ustanovljen stanja auta. 

1 minute ago, neshtry said:

Svi imaju dpf, ali dizelka od 75ks nema komplikovano kvačilo

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Nemaju DPF od 75ks... Sigurno.. To znam provereno. Ovi noviji MJT sa 83ks imaju svi (ako nije skidan). Kakvo sad komplikovano kvačilo, nikad čuo za tako nešto? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio je na plivajuci zamajac verovatno.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima, kuća do i mene, prvi komšija grande punto 75ks, 1.3mjet, 5 vrata ,2007. ima dpf.

Da na plivajući...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@podunavac

Iskreno ja mislim da u tom godištu 2010+ ni jedan dizelaš nije izlazio iz fabrike bez DPF-a, ja sam u mom prethodnom post-u zato i napisao kolegi da možda potraži mladji Grande Punto bez DPF-a (do 2009-og godišta), a ne Punto EVO.

E sad, ti pominješ Punto EVO sa motorom koji je išao u Grande Punta, verujem da je kod njih sve moguće zato što ima kolega na forumu koji ima Grande Punta (mislim da je 2009) sa motorom koji je ide u Punto EVO :question:

Da, zvuči zbunjujuće :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, neshtry said:

Euro 5 i dalje svi sa dpf

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

Da tako je ali Euro 4 nema DPF sa 69 i 75ks...  Motor starije generacije kao na slici... 

Screenshot_20191025-135156.png

37 minutes ago, hibi011 said:

@podunavac

Iskreno ja mislim da u tom godištu 2010+ ni jedan dizelaš nije izlazio iz fabrike bez DPF-a, ja sam u mom prethodnom post-u zato i napisao kolegi da možda potraži mladji Grande Punto bez DPF-a (do 2009-og godišta), a ne Punto EVO.

E sad, ti pominješ Punto EVO sa motorom koji je išao u Grande Punta, verujem da je kod njih sve moguće zato što ima kolega na forumu koji ima Grande Punta (mislim da je 2009) sa motorom koji je ide u Punto EVO :question:

Da, zvuči zbunjujuće :blink:

Da kao što ima ovaj motor sa slike u evu 2010 god... To je stariji tip motora drug ima u običnom puntu taj motor a Punto je mnogo stariji.... Ima i evo 2009 godiste to sam viđao na oglasima. Ja gledam ili benzinca (sto je nemoguće naći sa boljom opremom) ili evo sa tim starijim motorom bez DPF-a ili da uzmem najnoviji Punto i negde oteram da to povadi i sredi softverski (što verovatno košta ko zna koliko a nije nešto komplikovano odraditi). Turbo benzinac ima dobru opremu ali tu je plivajući zamajac, turbina, opet moguće komplikacije...... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, neshtry said:

Ima, kuća do i mene, prvi komšija grande punto 75ks, 1.3mjet, 5 vrata ,2007. ima dpf.

Da na plivajući...

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Ja i dalje ne verujem da 2007 ima dpf.... DPF je ustvari neki prelaz sa Euro 4 na Euro 5..... Šta će u toj priči 2007 godiste i još fiat (da je neka druga marka jača pa i ajde). A što se tiče plivajućeg ja znam da ga ima kod auta sa 6 brzina.. Benzinac 90ks, 105 ks, turbo 135 ks, 1.6 MJT sa 120 ks.....  Čemu plivajući u 1.3 sa 69, 75 i 83 ks..... Ja do sada nisam naišao ni na jedan od tih da ima plivajući (možda upakovano nešto od drugog) kao što pakuju fiksni umesto plivajućeg. 

:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dpf ovaj, a 2007. ali nema plivajuću. Ne znam da li euro 4 ili euro 5....

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlast se izgleda sprema  već da nam zagorča život.  Euro 4 motori i stariji skuplji za registraciju uskoro..... 

 Zabrana uvoza Euro 3 i Euro 4 od nove godine.... 

Ja ne znam šta oni misle, od čega radni čovek živi u ovoj zemlji.... 

Screenshot_20191028-184458.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim da je resenje benzinac? Po meni vlast treba da zabrani vozila koja nemaju dpf i vozila koja su dosta stara, ako dodje do nekih mera ja cu prvi da predjem na benzinca ili da ubacim dpf.

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ćemo sa 5/6 vozila koja se kod nas voze,država će dati regres kao taksistima,ili grešim temu?Dpf je dobra stvar,pod uslovom da si kupio novi auto,da imamo dobro gorivo,motorna ulja...da nam je standard veći,održavali bi i dpf a ne gledali kako da ga "uštrojimo"(lično sam počeo voziti benzin,jer smatram da je 1900 kubika preterano za 8000 km godišnje,tako da me to ne dotiče).Znam da je ovo forum i da svi imamo pravo izneti svoje mišljenje.
Drugo,smatram da je ugradnja dpf u Euro IV normu zavisila najviše od tržišta,npr.imao sam Pežoa 307 1.6 hdi 66kw koji nije imao plivajući,ALI je imao dpf.Tako i svi Fiati iz naše teme.Euro 5 sigurno imaju.
Oni mogu zabraniti uvoz starijih polovnjaka,ali da zabrane vožnju ne.Pa dok traju.Naše je da ih održavamo(ako možemo ).

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto nije nasušna potreba, već vid neophodnog luksuza. Na žalost i da imamo veće prihode 5/6 Srbalja bi skidali dpf, zatvarali egr, nemenjali sijalice, vozili zimske gume cele godine... To nam je u venama, da zaj... bližnjeg, a posebno državu! 

A i kvalitet goriva, puteva, ulja, usluga... bili bi viši da smo i mi bolji, jer nije Srbija ta koja vara svoje građane, već, opet Srbi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...