Jump to content
FAS Euroauto Goran
Bokili

Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?

Recommended Posts

malo da podgrejem temu jer jurim ovih dana da ugradim gas i mogu vam reci da su razlike u cenama jako velike 

a i ovi sto imaju jače cene ne stavljalju bolje delove sistema

 

sokirao sam se kad je jedan jak servis dao cenu od 530e za stag go fast i valtek dizne

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima u AMSS Lovato za istu sumu u Somboru u "Magnetu",pošto im CMV AMSS u istom objektu odmah rade papire i njih,naravno posebno naplate...

"Dora" je skuplja,ali lepo naštimaju sistem i uvek imaju delove kada se radi servis,tako da je sve relativno vremenski kratkotrajno.Gledao sam ga kada je montirao lpg u v8 jeepa

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradio sam Zavoli uredjaj u ovlascenom servisu. Ono sto me sad zanima je servis uredjaja. Znam ds se radi na 15 000km. Nesto mi je ovaj u servisu rekao je da se na 15000 menja filter mali a na 30 000 i veliki filter ( ili ako nesto). Sad gledam u knjizici i tamo stoji da postoji samo jedan filter i da se on menja na 15k km. I jel moze neko da mi napise cenu servisa i gde radi? U servisu su mi rekli da je negde oko 4-5 000 din, sto mi se cini da je malo mnogo :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@voodoons Jel ima zamena samo jednog filtera? Tj nema onog veliki i mali filter? To je pretpostavljam cena sa rukama i materijalom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki uređaj ima dva filtera, jedan grubi (tečne faze) i koji se nalazi u sklopu isparivača i drugi gasovite faze (to je onaj metalni aluminijumski). Ovaj drugi se menja najkasnije na 15.000 km odnosno svakom malom servisu a taj grubi na svakom trećem ili četvrtom (izdrži i duže). On zaustavlja metalne opiljke iz boce i slične grube nečistoće pa može dugo da izdrži. Da bi se zamenio mora da se skine isparivač sa auta i da se rastavi sklop koji je na njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam još nešto. Ovlašćeni servisi retko menjaju taj drugi filter koji se nalazi u isparivaču (čitaj: nikad). U Stojanovu u NS-u za 8 godina mi ga nikad nisu promenili, samo menjaju filter gasovite faze i teraj dalje, pa sam na nekih 62.000 km otišao u drugi servis i tražio da ga zamene. Majstor je izvadio isparivač iz auta, rastavio ga na radnom stolu i zamenio filter. Od tada više nije menjan a auto sada ima 143.000 i vreme je odavno da se zameni, pa ću ovih dana otići da ga promene (ova teme me podsetila na to :D ). Ja inače imam i treći filter koji sam ubacio u ono vreme jako lošeg plina (na 84.000 km), ne bi li sprečio začepljivanje dizni a i taj je već dobrih 60.000 km u autu pa je i njemu odavno vreme da se menja (već sam hteo par puta da ga promenim ali nisam mogao da nađem uložak za njega). On je inače stavljen iza onog "metalnog" (između njega i dizni) kao pomoć tom "metalnom" i lovi sve ono što taj "metalni" propusti (a taj ne pušta mnogo), pa sigurno može daleko više da izgura, ali ga ipak treba menjati ranije. Ovako izgleda:

Filter2.jpg

 

Filter.jpg

 

20160429_172535.jpg

Osim cilindričnog filtera unutra ima i neku spiralu uz koju se plin "penje" i na njoj bi trebalo takođe da ostaje deo prljavštine. 

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u AK Kole rekli da se taj filter gasovite faze menja na 15000km, a ovaj drugi na 30 000km. Gledam servisnu knjizicu filtera i tamo stoji samo zamena filtera za gas na 15k km, a stoji jedna stavka gde pise pregled reduktora/isparivaca koja se radi na 30k km. Moguce da je to ta zamena sto mi je ovaj serviser rekao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, taj filter je toliko grub da može bez ikakvih problema da izdrži 50-60 pa i više hiljada a da se ne začepi i pravi probleme. Verovatno ga zato mnogi servisi i ne menjaju ili menjaju tek kada krenu neki problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko kosta njegova zamena kad se tako kasno menja? Ako nije skupo, promenio bih ga na svakom trecem malom servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao samo taj filter na 10-22k, drugi filter niko nikad nije spominjao. Isparivac je menjan na 80k km a sad je eto zgazio 7-mu godinu i 100-ak k km...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam filter je džabe, više verovatno košta majstorov rad da skine isparivač, rastavi ga, zameni filter i sve vrati nazad kako je bilo. No kažem vam to treba raditi na svakom trećem ili četvrtom servisu, nema potrebe ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na LandiRenzo uredjaju ima i neki filter tecne  na multiventilu. Mali je, okrugao. kao tockic neki. (Slika 1)  Filter gasne faze je taj spominjani protocni, u alu kucistu. Oba su oko 350 din. Lako se menjaju. E, sad ima i set za isparivac koji sadrzi i neki filter i dihtunge. Nije neka nauka i to otvoriti i zameniti. Meni je kolega na poslu zamenio na nekih 90000km od ugradnje. Posle tog zahvata nije bilo trzanja kad prebaci na plin, a hladan je. Ova prva dva filtera sam menjao na 10000-15000km. 

Taj set za isparivac sam kupio kod Dore za 800din. A on je trazio za ruke oko 4000din.

Napomena-sta god da rastavljate od instalacije-PRVO ZAVRNITE PLIN NA BOCI!!! TJ, DA NE IDE KA MOTORU!

 

t faza.jpg

f tecne.jpg

Membrane-za-Landi-li02-sekvent-plin_slika_O_80701129.jpg

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradio sam plin u dobla 1.4 16v 70kw 2010.god.  kod Dore. Qbox 4 plus, stag isparivac i dizne. Ljudi su odradili posao maksimalno profesionalno, pedantno i brzo. Sve je spakovano i nastelovano beaprekorno. Odmah zavrsio atest i krenuo da se vozim. Auto ide isto kao na benzin, a potrosnja plina je za oko 10% veca u odnosu na benzin nevezano grad ili autoput. Generalno sam prezadovoljan. Five thumbs up za DORU. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao bi da ti troši i manje po instalaciji jer je čist sistem, čistiji od onog benzinskog u njemu koji je prešao km i km. Druga stvar je da proizvodjaci kažu kod sekventa da je +/-5% normalna razlika ali manje više ne treba da bude razlike. Razlika dolazi u zavisnosti od kvaliteta plina, lošijeg plina treba više da bi postigao potrebnu kalorijsku vrednost. Posle ta razlika može da bude u zavisnosti od stanja i održavanja celog sistema. Ali dok je sistem nov, trebao bi raditi bez nekih razlika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teorija je jedno praksa drugo. Imam vise vozila na gas i ovo je najekonomicnije. Razlika je 1l gasa vise u odnosu na benzin, sto je za vozilo od 1400kg i aerodinamiku cigle vrh. Ja prezadovoljan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 2010-te ugradio Lovato na auto sa pravih 110.000km i bez ikakvih problema u radu. Iznenadio se da je auto neko vreme bolje išao na plin nego na benzin. Potrošnja ista kao i na benzin, 12-15l po gradu sa prosečnom brzinom 12-22kmph i tako prešao 100.000km. Kad sam išao u grčku, potrošnja 6-6.5l a toliko sam trošio i na benzin. To je sve iz prve ruke, nisam napisao iskustvo koje sam čuo već lično iskustvo. Ako je auto ispravan, uredjaj ispravan, gorivo u granicama normale kvaliteta, razlike i ako ima ona je mizerna. Svakako ne možeš ni dva auta na isto gorivo uporediti u realnom radu i reci da su identični uslovi u kojima je merenje vršeno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako moze pomoc..

 

imam sluzbenog GP 2018g sa fabrickim plinom, kupljen nov u AK kompresor.

 

uzeto je u toj turi mislim 6 kom...prvih cca 25hiljada sve je radilo odlicno, a od tad imamo konstantne probleme.

 

Ukratko, ja koliko svatam problem lezi u ocitavanju kolicine plina u boci, nakog cega auto ne prebacuje na plin, ocitava da je prazna boca, izbacuje check engine itd...svaki put kada ne prebaci na plin, ugasis auto i upalis ga odmah i on uredno prebaci na plin(posle vrati i ocitavanje kolicine plina i izbrise check engine)....

 

U AK kompresor za ovih dve godine smo auto vozili izmedju 10 i 20 puta...i na pocetku su se pozivali na kvalitet goriva, a kvar resavali ciscenjem sistema jer se naime zbog prljavog goriva skuplja neka smola itd pa se sistem zapusi(kada ih pitas kako se prebaci na plin nakon gasenje/paljenja auto kazu jer se zagrejao sistem)...takodje su dva puta menjali neki sensor pritiska u boci valjda...ali evo i to je trajalo dve tri nedelje i opet problem...

 

Da li mi mozete preporuciti servis za plinske uredjaje za koje znate da su strucni, a i da mogu da rade fabricke plinske uredjaje.

 

Pozdrav

Nikola

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola1978

 

Probali ste kod nekog drugog ovlašćenog? Barem ih u Beogradu ima više, pa se može birati.

Ne morate ići u AK Kompresor jer nije on davalac garancije, nego fabrika...što znači da možete u bilo koji ovlašćeni servis, ne samo u onaj gde je auto kupljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde mogu pogledati spisak ovlascenih servisera za fabricki plin, pa da ih kontaktiram?

 

Ili mislite na ovlasceni serviser Fiatovih vozila generalno?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola1978

 

Ako je taj Grande iz Fiatove fabrike izašao sa plinom (TNG instalacijom), onda se taj auto može servisirati u bilo kom ovlašćenom servisu Fiata, posebno u okviru garancije.

U Srbiji su ovo ovlašćeni servisi: klik OVDE

 

Ako je taj Grande izašao iz Fiatove fabrike bez TNG instalacije - onda to što sada ima nije fabrički plin, nego naknadno ugrađeni.

To je kao i svaki drugi naknadno ugrađeni plin, samo što je to onda ovde izgleda uradio diler (prodavac), koliko razumem AK Kompresor. Onda garancija na taj uređaj ne potpada pod fabričku garanciju, nego je stvar dilera. Verovatno je diler preuzeo i garanciju na ceo motor jer tom naknadnom ugradnjom TNG-a više nema ni fabričke (Fiatove) garancije na motor.

Uvek je bolje sam izabrati TNG instalaciju, nego to prepustiti dileru jer interesi vlasnika i dilera po pitanju ugradnje TNG-a nisu isti. Vlasnik želji što bolji, što kvalitetniji uređaj koji mu neće praviti probleme bilo koje vrste, dok diler želi onaj naknadno ugrađeni plin na kome najviše zarađuje.

 

Ako je ovo drugo (naknadno ugrađeni TNG) slučaj, možda je najbolje da pitate u Kompresoru da li je uređaj odrađen od strane baš zaposlenih u AK Kompresor (mala mogućnost), ili je to odrađeno od strane nekog drugog servisa specijalizovanog za naknadnu ugradnju gasa (veća mogućnost). Onda oterati ''na sam izvor'', tj. kod tog drugog koji je i ugradio TNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto je sa fabrickim plinom, ali je sad u junu ili julu izasao iz garancije, pa s obzirom kakva iskustva imam sa AK Kompesorom bi otisao u bilo koji servis koji je strucan za fabricke plinske uredjaje.

 

Ne znam koliko su ostali ovlasceni serviseri sa spiska strucni za TNG uradjaje, da nije ista prica ko sa AK Kompresor...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...