Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Samo ga pusti da se hladi uvek posle vožnje i neka odradi minut u leru pre nego što kreneš i nemaš frke :)
Jesi držao otvorene prozore možda? Mnogo je primetnija sa otvorenim.

 

I skidaj ovu navlaku više možda se i auto žali pa zato zuji   :harhar:

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj navlaku više da mi dirate, razbija mi monotoniju !  :laughing: 

Ma otvoreni prozori uglavnom, mada je i dalje za nijansu bučnija nego što bi trebalo, gotovo da sam siguran. Znam, pustim ga da se rashladi uvek, ali kad ga tek palim, retko ga pustim da odradi u leru nego krenem odmah, međutim vozim do 2 hiljade obrtaja, bez naglih zaletanja i kočenja, prvih nekoliko minuta, čisto dok se zagreje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Bravo 1,2 16V 2001

Sipano u vecini slucajeva na NIS-u - 2.217,66 Lit.

Predjena kilometraza - 36.591 km (najvise udela u kilometrazi  Novi Beograd - Pancevo - Starcevo)

Prosecna potrosnja - 6.06 l/100km

Edited by Ritmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što radiš je OK. I ne treba da ga puštaš u leru da se zagreva. To piše u svakom uputstvu.

 

 

Iskreno ne bih se 100% složio sa ovim. Žao mi je što sad off-ujem, ali piše u većini uputstava za novija vozila da su pogodna za hladan start. Što bi po sprski rečeno značilo- neće ništa da mu fali ako ga budeš terao čim ga upališ. I to je tačno. Predlog za ovo je u tome što ako je motor zagrejan ne znači i da su kočnice, trapovi i ostali delovi i da možeš da ga teraš kako hoćeš ako prvo pola sata odradi u leru i sigurno bi neko to pogrešno razumeo.

 

Sa druge strane, svakom turbu prija da mu ulje prostruji malo pre gašenja ili nakon paljenja čime mu se i život produžava, a to svakako neće smetati motoru ukoliko ostale sklopove ne maltretirate odmah nakon paljenja. Tako da je na vama da odlučite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne zaboravite i gume .... I one imaju velikog udela u potrosnji... Hladne gume su uvek ispod dozvoljenog pritiska ( ako su propisno napumpane i to na pritisak iz knjizice i po mogucstvu da su pumpane na "hladno"  a da uz to ne ispustaju po malo) i samim tim i veca povrsina gazenja a i veca potrosnja goriva.Jako bitna stavka pogotovo za gume all season koje preferiraju srpski vozaci zbog besparice 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo imam ja jedan predlog za Dejicu i organizatore sledeceg skupa.

Predlazem da okupljanje bude na Novom Beogradu na primer, a da skup bude na drugoj strani BG-a,

a da Dejica bude zaduzen za prevoz ucesnika (jednog po jednog, naravno) do mesta odrzavanja skupa.

Rutu bi trebalo da osmisli neko iz BG-a i to tako da se prolazi kroz centar i da se ne zaobidju mesta gde su najvece guzve, uska grla, pozeljno i radovi na putu...

Svi ucesnici ovog testa bi Dejici platili prevoz i to u odnosu na predjenu kilometrazu, racunajuci najvecu potrosnju ikada zabelezenu kod Dejicinog automobila od 5.7l/100km.

Znam da je ovo skolski primer lake zarade za Dejicu, medjutim ako se nekim cudom desi da prosecna potrosnja predje neverovatno visokih 5.7l/100km ocekujem od Dejice da umesto da zapali automobil isti proda, a da novac od prodaje pokloni nekom od sirotista za decu bez roditelja kojih na zalost ima previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo tom logikom, ima ovde jos nekih kojima auto po BG-u trosi dosta ispod onoga sto fabrika deklarise kao gradsku potrosnju. Jedino sto mogu da priznam kao relevantno za BG potrosnju je da neki taksista napise koliko mu auto trosi. Znam da sam svojevremeno na pumpi pricao sa likom koji taksira sa karavan restyle 156 JTD 115 i da mi je rekao 8l, a zimi 8.5l. Prijatelj mi vozi 500l po gradu Beogradu i trosi mu 8.8l benzina - znaci graCke voznje.

 

Jos samo da podvarak napise da mu GT JTS trosi do 8l po gradu i to ako ga cepa, inace 7l... pa da se samobanujem sa ovog foruma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je totalno ok da troši oko 8l ispravan auto od 2000 kubika po BGu. Napisao sam negde davno, koliko se sećam meni je za vreme prošlogodišnjeg Beer fest-a bio prosek ~9 litara od centra do Ušća i sa još malo vožnje po kružnim tokovima i Vračaru. Isto tako sam imao  i par puta prosek oko 4 litre na otorenom putu i svaka vrednost između ove dve mi deluje sasvim normalno i prihvatljivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas nasuo  rezervoar  do cepa potrosio 5,4l na 100km gradske voznje podrucje paracin  prezadovojan :)



i jos nesto kod mene u mestu ima 20  automobila, sa jtd motorima, od 1,3 pa sve do 2,4jtd  i nikom iz mog kraja netrosi jtd preko 6l na 100km, evo jedan moj drug ima punta 1,9jtd 59kw i kaze da mu trosi 4,8 u gradskoj, i ja mu verujem jer moj  rekord u stilu sa tim motorom je 5,2  jer, punto je dosta laksi auto.   Prema tome  i manja mu je potrosnja,  ovde kod mene svi koji procitaju ove vase komentare se cude jer kazu da liti, ljudi po beogradu, nevoze lade nive  moje resenje za vas je da se iselite iz beograda, ko sav normalan svet i potrosnja ce vam pasti  begajte bre , kad cujem da nekom dizel trosi 8l na 100km zgranem se ajde da je  to bmw 530 dizel  sa 250 konja pa da razumem ali ove posipke od po 1 900 kubika sa tom potrosnjom neverovatno . :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pametno zboris prijatelju .Svaka ti je ka u Njegusa.

Sa 60 konja na ovog jednog :horse: i ni gram benzina nece potrositi 

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

bmw 530 dizel  sa 250 konja

Nisi ti prosao pored E60 530d, a kamoli ga vozio. Pride 5.2l za Stila JTD gde ti voziš je jako, jako velika potrošnja. U BG nema potrebe za Ladom Nivom, pošto je sve asfaltirano. Uzdravlje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaaajjj... ne znam da li smem da napisem sledece, a da me ne proglasite dejicom2... upravo sam se vratio svojom standardnom rutom iz rodbine (85 km ravnog puta + Fruska gora). Za vreme ravnog puta potrosnja mi je varirala izmedju 3.1 I 3.2 litre, na usponu na F.goru potrosnja je bila oko 9 litara, pa je taj upon podigao prosecnu potrosnju na 3.5, ali se posle spustanja smanjila na kraju na 3.4 litre (naravno ne moze na iatu) Prosecna brzina mislim 55 km/h.

Tajna uspega je sto je 90% voznje bilo konstantnim brzinom oko 50 km/h pro 1500 obrtaja, sa samo DVA pritiska na kocnicu (jbg.semafori). Pre krivina sam usporavao kocenjem motorom. Uslovi voznje: Iskljucena klima + dete koje spava na zadnjem sedistu + prazan put.

Napominjem da je ovo iskljucivo eksperiment... od ovog najverovatnije ne mogu manje...I da sam u toku prosle nedelje isao dva puta na isti put sa normalnom voznjom I potrosnjom prvi put od 3.8 I drugi put 4.1 litara na istoj deonici, I sa 15 min kracim vremenom.

Jos jedna interesantna konstatacija: manje trosi u 4. Brzini (trenutna potrosnja oko 2.7 - 2.9 litara pri odrzavanje konstantne brzine), nego u 5. (Oko 3.0 - 3.5) pri istim obrtajima.

Da ne mislite da su mi svi rezultati takvi (mada sam ranije pisao o tome, al ponovicu):

- grad (Novi Sad... citaj ravno) - oko 6 litara

- otvoren put oko 4

- autoput 130 km/h - 4.8 do 5.1 litra (do Grcke I nazad... 98 km/h prosek jer ima 1/3 magistralnog.

Sutra stize fotografija borda za ovih zadnjih 85 km ako je potrebno.

P.s. prosek na oko 5300 km do sada 5.1 l/100 km. Oko 30% gradska, 30% vangradska, 30% autoput. Gde je onih 10% nestalo ne pitajte... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedna interesantna konstatacija: manje trosi u 4. Brzini (trenutna potrosnja oko 2.7 - 2.9 litara pri odrzavanje konstantne brzine), nego u 5. (Oko 3.0 - 3.5) pri istim obrtajima.

 

Zanimljivo je što sam to primetio na dizelima, dok je kod benzinaca obrnuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj rodjak ima Stila 1.9 80 konja i on po gradu nije uspeo da spusti ispod 6.5l, ne znam kako Dejica uspeva :laughing: :laughing: :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je obrtni moment u direktnoj vezi sa tom racunicom :)

 

U stvari, ako su obrtaji isti, logicno da je brzina manja u nizem stepenu, snaga ista jer su isti obrtaji ali je manji otpor vazduha...

 

Au sto filozofiram!

 

Jos nije kraj meseca da podvucem crtu, ali na oko 2400 km prosek mi je 5,7!

Svaki dan kuca posao autoputem, cesto je BG-Obrenovac i malo svrckanja po centru, Slavija, Bulevar...

 

Dejice, ja ti verujem da postizes te rezultate, citam sve ali retko kada pisem, ali iskreno mislim da tvoj auto place za jednim dobrim izuvanjem na autoputu, cisto da izbaci te sandjame sto si mu natalozio niskim obrtajima. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj rodjak ima Stila 1.9 80 konja i on po gradu nije uspeo da spusti ispod 6.5l, ne znam kako Dejica uspeva :laughing: :laughing: :laughing:

Pa ovako kako totti  kaze, samo ne kapiram ljude koji se svo vreme primaju i ulaze u raspravu.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta reci?

SveCki rekord je 3.14l sa ko zna kako modifikovanim pasatom, a to nas covek postigne sa benzincem (do fruske gore) kad krene u tazbinu :wub:

Daj nek im neko sroci mejl da se ti strendzeri novinari ne blamiraju...

:p

via tt2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako si mislio na Atu, on sveCki rekord postize sa dizelasom, ali on je konkurisao za novog fiatovog test vozaca, i nikada nije presao 1500 obrtaja tako da je njegov rekord apsolutno ispravan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ivan: nije benzinac vec 1.3 dizel

@bojan: a kako ti vozis sa detetom koje spava? 100 km/h kroz sela?

U normalnim uslovima sam ja taj koji pretice vecinu vozila, pun gas (ili do prvog kolena makar) pri preticanju, sto dize potrosnju na 4.1 litre.. prosecna brzina mi nikad nije ispod 60 km/h... ovo je samo experiment kao sto rekoh. U mestima do 55 km/h, van mesta oko 85 po gpsu, sto je oko 10% vise na brzinomeru... sve u okviru ogranicenja naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ivan: nije benzinac vec 1.3 dizel

Izvini, ja te nisam pomenuo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko polako vozi brze stize... pre nedelju dana sam imao prosek 98 km/h od Grcke do NS, sve sa granicama, od Toronija? Koliki je tvoj bojane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...