Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo Giulia

Recommended Posts

U tehnici u vezi automobile je polazište u pravilu engleski. Čak i Talijani i Nijemci dosta koriste engleske izraze, za neke stvari uopće nemaju svoje.

 

Za onaj dio se koristi riječ fender. I to je po US engleskom koje je standard kod automobila. To je točan prijevod blatobran. I to je još ostalo od prvih automobila koji su to imali izvedeno tako da je on stajao točno poviše kotača.

U UK engleskom se uopće ne koristi ta riječ nego doslovno blatobran ili krilo. 

 

Svakako su na svakoj Giuliji i blatobran i hauba od aluminija.

 

A za ono gore. Ja sam isticao dilere kao možebitan najveći problem kod Giulie. Ima država gdje je velika opresija prema novoj politici FCA. Recimo takvi su u Njemačkoj. Recimo od Talijana sam imao informaciju kako su jako nezadovoljni Nijemcima. I onda pročitam na alfisti.hr kako neki koji žive u Njemačkoj idu u dilera i ona se ovi žale na FCA. lol

 

Bilo je tu razno raznih primjera. Recimo u UK su bili isti problemi. Onda su svi ti dileri, svi radnici, išli u druge zemlje da ne izgube zastupstvo pa se dosta popravilo. Čak je Fiat kao brand tamo skočio po JD Powers istraživanjima. To je samo dokaz da ta istraživanja veze nemaju sa kvalitetom nego mahom zadovoljstvom kupaca, a dobar diler tu čuda radi.
No opet vidio sam i po primjeru Giulie da su se prema nekim kupcima u UK jako loše odnosili.

 

Ili u SAD-u. Čovjek kupio QV i ima problem. Ode do Fiat-Alfa dilera koji je ujedno Chrysler-Jeep-Dodge-Ram diler samo je druga zgrada. Nikako riješit problem, ovi ne mogu detektirati. Ode on u Maserati-Alfa dilera koji ujedno ima BMW, Bentley, itd. Problem jako brzo i efikasno riješen, a kupac zadovoljan.

 

Kažem dileri su stvarno veliki FCA problem pogotovo u SAD-u gdje su zaštićeni kao lički medvjed. U EU se čak dosta ugovora može jednostrano raskinit. Isto tako u Europi sam FCA može imati u salonu. To u SAD-u baš i nije dopušteno, u većini država nije. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E zabole me pimpek kako kažu englezi, kod nas je krilo na automobilu, a blatobran na bicikli.

Kako god bilo, šta mene kao kupca zabole da li je diler odradio limariju na novom autu? Pa nisu to jaja pa da se polupaju u transportu. 

Za mene je diler = fabrika, kapiraš, lice firme. Ako imaju toliko problema neka preduzmu nešto. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasni to onome ko hoće da iskešira recimo 50000eur za auto. Pa normalno je da će pre da kupi OOOO kada vidi da je sve na mestu, opipa enterijer.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, N.N. said:

A u pm, ovo je ka da razgovaraš sa zidom.

 

A pa nije, ja za mojih 50 000 hocu utegnut proizvod a ako u salonu nije utegnut, ja odoh dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na onoj giulii qv sto se vrtela kod nas kao izlozbeni primerak izduvi stajali ukrivo, jedan strcao vise od drugog sto je sramota i to nijedan diler ne moze da prepravlja.

To je nedovoljna kontrola kvaliteta u samoj fabrici, ne moze niko da tvrdi drugacije.

A eto s druge strane sam ja za svoje izduve dusu izvadio jadnom coveku u auspuh servisu da ih napravi simetricnim

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Mislio sam na obrisan post, a mrzelo me da kuckam preko telefona.

Takodje, da li je najcesce plasticna obloga oko tocka onda podkrilo ili podblatobran?

podkrilo ili koruba

Edited by Easy Rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

 

sledeći put kad budeš izbacivao ove slike obradjene u photoshop-u, daj stavi nekog Opela ili Forda, biće bolja zeza. Ovi Alfisti bi odmah da se biju

:D:D:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma mi najbolje da skupimo pare pa da kupimo jednu Alfu Djuliju,pa da je raskupusamo da vidimo dal nesto strci,kakav je kvalitet,dal je sve na svom mestu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko pisanja a niko nema ni priblizno para da pazari jedan ovakav auto a samim tim su svi strucnjaci za isti :D

Nesa i N.N su svaki post argumentovali sa mnogo informacija, samo mislim da mlate praznu slamu i da se ljudima ne moze objasniti :D

Npr ja bih vise voleo da mi je kriv branik nego da dam 100k dolara za novog Porsea kao Nick Murray ( ko ne zna ko je, ima na yt sve o njegovom Porseu ) i da mi onda ulazi voda u auto, crkava elektronika itd itd..

Poenta price je da se desavaju greske svima, nisu samo Alfa i Fiat krsine, nego ima velikih gresaka i kod tih famoznih Nemaca kod kojih je sve top a opet nije. 

Koga mrzi da trazi a nije gledao evo jednog od klipova 

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/12/2017 at 11:36 PM, marko.jovanovic said:

Za mene je diler = fabrika, kapiraš, lice firme. Ako imaju toliko problema neka preduzmu nešto. 

 

Evo, par najvećih dilera Fiata u Srbiji. Potpuno izdvojene firme koje pored FCA brendova, rade i druge brendove.

Jedan radi Fiat/Alfu/Lanciu/Jeep...ali i Hondu, a od skoro Renault i Dacia vozila.

Drugi radi isto što i prvi, minus Honda, ali plus Nissan.

Znamo da su to posebne firme koje sutra mogu da prestanu da rade FCA brendove, ili da dodaju i neke druge. One potpisuju ugovore sa Hondom, FCA, Renault/Nissan, i svaki od tih principala postavlja svoje uslove. Kad smatrate da možete da ispunite te uslove, javite se njima i kažete ''hoću da budem vaš diler/ovlašćeni serviser''. Ti uslovi predstavljaju ugovorni odnos. U njemu se precizira sve. Ne može principal da dođe kod dilera kao neki kauboj i krene da zavodi red kako on misli da treba. To je druga firma sa kojom kao fabrika imaš Ugovor i možeš da radiš samo ono što u Ugovoru piše. To nije tvoja firma, to nije ''produžena'' ispostava fabrike...

 

Fabrika može da kontroliše kako radi ta firma sa kojom imaju ugovor da im bude salon/ovlašćeni serviser. Ne samo da može, nego to redovno i rade.

Angažuju se Agencije koje pošalju svog čoveka koji glumi npr. kupca. Ali, posebno zahtevnog i kupca koji nervira. Onda se beleži kako reaguje osoblje ovlašćenog prodavca (dilera), tj. da li odgovara na svako pitanje, da li je ljubazno, da li ističe one stvari o konkretnom modelu za koje je u materijalu fabrike ka prodavcu rečeno da obavezno moraju da se istaknu, da se objasne potencijalnom kupcu, i još milion drugih stvari. Taj kupac namerno zapitkuje kako radi ovo u autu, kako radi ono...a prodavac mora za svaku funkciju da objasni, da pokaže kako radi. Namerno prodavcu zvoni telefon (jer znaju da je tog dana kontrola tog i tog objekta), i gleda se da li će se javiti na telefon dok je sa kupcem, ili neće. Namerno se traže informacije koje prodavac ne može imati u tom trenutku, pa se beleži da li je prodavac rekao ''ne znam'', ili je rekao ''u ovom trenutku Vam ne mogu dati odgovor na to pitanje, ali molim Vas da mi ostavite kontakt kako bih Vas u toku dana obavestio''. Naravno, prodavac nikada ne sme da kaže da ''ne zna'', ali sme da kaže ono drugo.

 

Čak i stvari za koje vam možda ne padne i na pamet da se preciziraju i da predstavljaju obavezu dilera, preciziraju se tim ugovorima. Npr. obratite pažnju kada budete sledeći put ulazili u neki Fiat salon, pa ćete videti da svi imaju bele podove, bele pločice. Nije to slučajno. Sve se kupuje od iste italijanske firme. Tako kaže FCA jer želi da mu saloni izgledaju standardizovano. Ili, zna se kada zastave brendova moraju biti istaknute ispred objekta. Zna se i kolika je kazna za dilera ako ne budu. To su opšta pravila koja ćete videti i kod svih drugih, i nevezano za autoindustriju samo.

 

Tako se preciziraju i obaveze dilera prilikom isporuke automobila. Tu pišu obaveze dilera koje spadaju u kontrolu vozila i ispravljanje određenih nedostataka na vozilima. Tako je za sve fabrike automobila na svetu. Vidi se gore na klipu kako se proverava sve kada stigne novi BMW u salon. U ubedljivo najvećem broju slučajeva automobil nema nikakav nedostatak. To je do kontrole kvaliteta same fabrike. 

Ubedljivo manji deo automobila ima određene nedostatke. Oni mogu nastati u transportu, može ih prouzrokovati i sam diler, a mogu da budu i nedostaci koje je propustila da uvidi kontrola kvaliteta u fabrici.

Postoje nedostaci koji se mogu ispraviti od strane dilera, i oni koji ne mogu. Ove prve diler dokumentuje, i u saradnji i sa dozvolom fabrike rešava, nakon čega je vozilo spremno za salon, ili za isporuku kupcu. Rešava jer ima ovlašćene servisere za to. One iste koje i održavaju vozila u garanciji. Ugovorom je naravno precizirano ko plaća te radne sate dilera. Ono što diler ne rešava, fabrika odlučuje šta dalje sa tim.

 

Imate čitave firme koje žive od toga što potpuno nove automobile sređuju. Pomislio bi neko šta to ima da se sređuje na novom autu. Ima. :) 

Mnogi kupci po Evropi i Americi, naročito kupci skupljih automobila, zahtevaju od dilera da ne dira ništa. Da ne skida zaštite plastične panele, da ne skida lepak, da ne pere auto, ne polira ako treba...da generalno pipa auto što je manje moguće nakon isporuke dileru od strane fabrike.

 

Ko hoće ovo da razume, da shvati...- mislim da je dovoljno. 

U konkretnom slučaju oko sitnih podešavanja panela, to diler sređuje.
U drugom konkretnom slučaju koji je pomenuo Sava, to diler po običaju ne sređuje.

Ko neće, ko misli da diler ne radi ništa nego eto samo prodaje auto, jbg-a onda. Možda je bolje da se onda ti komentatori presele na Blic ili B92, tamo može da se sere do mile volje u komentarima bez ikakvog obzira na istinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, srdjos said:

ja za mojih 50 000 hocu utegnut proizvod a ako u salonu nije utegnut, ja odoh dalje...

 

Tačno. :thumbup:

Kao što kažu švabe:

 

Quote

Improve the readiness and quality of each vehicle to be viewed by prospective BMW clients thus reinforcing their expectations of BMW.

 

Gde god to može (zavisno od tržišta), Alfa saloni idu zajedno sa Maserati salonima. To je baš zato što je osoblje Maserati salona naviklo na stroge procedure, zna šta treba da rade kako bi automobili u salonu bili besprekorni.

Kod nas u SRB nema Maserati salona, uglavnom isti ljudi koji rade obične, da kažemo narodne automobile rade i Alfu, tj. rade i auto od 10.000 evra i od 70.000 evra. Verujem da ćemo se lako složiti da taj posao nikako nije isti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.4.2017. at 3:56 PM, neshaoct said:

 

Evo, par najvećih dilera Fiata u Srbiji. Potpuno izdvojene firme koje pored FCA brendova, rade i druge brendove.

Jedan radi Fiat/Alfu/Lanciu/Jeep...ali i Hondu, a od skoro Renault i Dacia vozila.

Drugi radi isto što i prvi, minus Honda, ali plus Nissan.

Znamo da su to posebne firme koje sutra mogu da prestanu da rade FCA brendove, ili da dodaju i neke druge. One potpisuju ugovore sa Hondom, FCA, Renault/Nissan, i svaki od tih principala postavlja svoje uslove. Kad smatrate da možete da ispunite te uslove, javite se njima i kažete ''hoću da budem vaš diler/ovlašćeni serviser''. Ti uslovi predstavljaju ugovorni odnos. U njemu se precizira sve. Ne može principal da dođe kod dilera kao neki kauboj i krene da zavodi red kako on misli da treba. To je druga firma sa kojom kao fabrika imaš Ugovor i možeš da radiš samo ono što u Ugovoru piše. To nije tvoja firma, to nije ''produžena'' ispostava fabrike...

 

Fabrika može da kontroliše kako radi ta firma sa kojom imaju ugovor da im bude salon/ovlašćeni serviser. Ne samo da može, nego to redovno i rade.

Angažuju se Agencije koje pošalju svog čoveka koji glumi npr. kupca. Ali, posebno zahtevnog i kupca koji nervira. Onda se beleži kako reaguje osoblje ovlašćenog prodavca (dilera), tj. da li odgovara na svako pitanje, da li je ljubazno, da li ističe one stvari o konkretnom modelu za koje je u materijalu fabrike ka prodavcu rečeno da obavezno moraju da se istaknu, da se objasne potencijalnom kupcu, i još milion drugih stvari. Taj kupac namerno zapitkuje kako radi ovo u autu, kako radi ono...a prodavac mora za svaku funkciju da objasni, da pokaže kako radi. Namerno prodavcu zvoni telefon (jer znaju da je tog dana kontrola tog i tog objekta), i gleda se da li će se javiti na telefon dok je sa kupcem, ili neće. Namerno se traže informacije koje prodavac ne može imati u tom trenutku, pa se beleži da li je prodavac rekao ''ne znam'', ili je rekao ''u ovom trenutku Vam ne mogu dati odgovor na to pitanje, ali molim Vas da mi ostavite kontakt kako bih Vas u toku dana obavestio''. Naravno, prodavac nikada ne sme da kaže da ''ne zna'', ali sme da kaže ono drugo.

 

Čak i stvari za koje vam možda ne padne i na pamet da se preciziraju i da predstavljaju obavezu dilera, preciziraju se tim ugovorima. Npr. obratite pažnju kada budete sledeći put ulazili u neki Fiat salon, pa ćete videti da svi imaju bele podove, bele pločice. Nije to slučajno. Sve se kupuje od iste italijanske firme. Tako kaže FCA jer želi da mu saloni izgledaju standardizovano. Ili, zna se kada zastave brendova moraju biti istaknute ispred objekta. Zna se i kolika je kazna za dilera ako ne budu. To su opšta pravila koja ćete videti i kod svih drugih, i nevezano za autoindustriju samo.

 

Tako se preciziraju i obaveze dilera prilikom isporuke automobila. Tu pišu obaveze dilera koje spadaju u kontrolu vozila i ispravljanje određenih nedostataka na vozilima. Tako je za sve fabrike automobila na svetu. Vidi se gore na klipu kako se proverava sve kada stigne novi BMW u salon. U ubedljivo najvećem broju slučajeva automobil nema nikakav nedostatak. To je do kontrole kvaliteta same fabrike. 

Ubedljivo manji deo automobila ima određene nedostatke. Oni mogu nastati u transportu, može ih prouzrokovati i sam diler, a mogu da budu i nedostaci koje je propustila da uvidi kontrola kvaliteta u fabrici.

Postoje nedostaci koji se mogu ispraviti od strane dilera, i oni koji ne mogu. Ove prve diler dokumentuje, i u saradnji i sa dozvolom fabrike rešava, nakon čega je vozilo spremno za salon, ili za isporuku kupcu. Rešava jer ima ovlašćene servisere za to. One iste koje i održavaju vozila u garanciji. Ugovorom je naravno precizirano ko plaća te radne sate dilera. Ono što diler ne rešava, fabrika odlučuje šta dalje sa tim.

 

Imate čitave firme koje žive od toga što potpuno nove automobile sređuju. Pomislio bi neko šta to ima da se sređuje na novom autu. Ima. :) 

Mnogi kupci po Evropi i Americi, naročito kupci skupljih automobila, zahtevaju od dilera da ne dira ništa. Da ne skida zaštite plastične panele, da ne skida lepak, da ne pere auto, ne polira ako treba...da generalno pipa auto što je manje moguće nakon isporuke dileru od strane fabrike.

 

Ko hoće ovo da razume, da shvati...- mislim da je dovoljno. 

U konkretnom slučaju oko sitnih podešavanja panela, to diler sređuje.
U drugom konkretnom slučaju koji je pomenuo Sava, to diler po običaju ne sređuje.

Ko neće, ko misli da diler ne radi ništa nego eto samo prodaje auto, jbg-a onda. Možda je bolje da se onda ti komentatori presele na Blic ili B92, tamo može da se sere do mile volje u komentarima bez ikakvog obzira na istinu. Imaju čak plusevi i minusi. :D 

 

On 13.4.2017. at 4:15 PM, neshaoct said:

 

Tačno. :thumbup:

Kao što kažu švabe:

 

 

Gde god to može (zavisno od tržišta), Alfa saloni idu zajedno sa Maserati salonima. To je baš zato što je osoblje Maserati salona naviklo na stroge procedure, zna šta treba da rade kako bi automobili u salonu bili besprekorni.

Kod nas u SRB nema Maserati salona, uglavnom isti ljudi koji rade obične, da kažemo narodne automobile rade i Alfu, tj. rade i auto od 10.000 evra i od 70.000 evra. Verujem da ćemo se lako složiti da taj posao nikako nije isti.

 

 

Ne pisi postove jedan za drugim :P :D

Nase trziste je takvo kakvo je, a saloni su nam razliciti, cak i kad se radi o istom dileru. U Kompresoru u Dunavskoj me prodavac nije ni pogledao dok nisam pitao ko je zaduzen za prodaju (prethodno sam neko vreme razgledao izlozeni primerak na svega par metara od prodavca koji je sedeo za stolom) pa su me uputili na doticnog, dok je u Kompresorovom salonu u Rakovici prodavac bio na usluzi od momenta kada sam ukoracio u salon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2017 at 4:23 PM, srdjos said:

...kod nas u Srbiji samo imas zastupnike, kakvi crni zvanicni saloni 

 

FCA u Srbiji ima zvanični salon, eno ga na početku bulevara Despota Stefana (bivša 29. Novembra):

http://www.fiatcentar.rs/

 

-----------------------------------

 

Motorsport Magazine Drag race:

 

- Alfa Giulia Quadrifoglio (510KS) vs

- BMW M3 Pack Competition (450KS) vs

- Cadillac ATS-V (470KS)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je bas mrtva trka izmedju QV i M3. Da je start oba bio istovremeno, razlike na cilju mozda ne bi ni bilo. Vidi se da je QV za delic sekunde ranije krenuo.

Sve u svemu iako mi je M3-a malo dosta, moram reci da se dobro drzi s obzirom na 60 konja manje i na pogon na samo jednoj osovini, dok je Alfa teza u proseku 100kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bingodalton

 

Ima još dosta testova, nema tu mrtve trke, uvek je Giulia ispred....evo npr. čitave analize (izvor BMW Blog) jednog takvog probanja, ali i ostalog merenja:

 

 

 

Quote

 

In this latest video review from Carwow, they get the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio lined up with the BMW M3 Competition Package and the Mercedes-AMG C63 S Coupe for a drag race first, which is simple enough. All three cars are lined up and do a standing quarter-mile race. The Alfa obliterates the other two cars, which was expected as it has the best power-to-weight ratio of the bunch. The BMW M3 Competition Package comes in second place, despite having the least amount of power. This leaves the heavy AMG in last place. It just goes to show, a diet can make a bit difference.

 

After that, Mat Watson of Carwow tests each car’s 0-60 mph times and matches them against their claimed times. He uses high-tech telemetry to record the times so they’re very accurate. The Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio did 0-60 mph in 3.9 seconds, exactly what Alfa claims. BMW’s M3 Comp Pack did it in 4.1 seconds, just a tenth behind its claim. And the AMG did it in 4.3 seconds, three tenths behind its claim. So the Alfa, the only car without launch control, was not only the fastest but the only honest one.

 

Next up is a rolling drag race, where each car starts at 30 mph and accelerates from there. Again, the Alfa wins significantly, while the BMW comes in second and the AMG in third.

 

Then comes the braking test. All cars stop in a line from 60 mph to 0. This time, the results came back in reverse order, with the AMG being the best, the BMW being in the middle again and the Alfa being the worst.

 

Next up is drift testing, which is very practical on the road. Watson again uses some fancy equipment to measure slip angle to see how much he can drift each car. In the Alfa, he was only able to manage a 30 degree drift, but it was easy and fun. In the Bimmer, he was able to do a 34 degree drift, though it seemed a bit more difficult. The Merc he actually spun into the grass the first try and then managed a 35 degree drift but said it was the most snappy of the three.


Njihov (BMW Blog) zaključak:

 

Quote

The BMW M3 Competition Package is the cheapest car of the bunch, at £59,000 to start. The Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is second cheapest, starting at £61,000. It’s the AMG that costs significantly more, at £69,000. Watson claims the Alfa Romeo is the best car of the three without question and it’s hard to argue. However, if I were to, I’d say that the BMW M3 was the better buy, thanks to its lower price, far better dealer network than the Alfa and better warranty. It also has far better technology and is still faster than the AMG. But if you want the Alfa because of its crazy cool looks, Italian flair and mega speed, I can’t really blame you.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giulia dobila ove godine nagradu za 10 najboljih interijera u Sjevernoj Americi. To je Wardova nagrada.

 

Vidim da mediji u regiji to krivo prenose kao nagradu za dizajn odnosno ljepotu interijera. Valjda ne vjeruje da BMW 540i nije osvojio iako je bio nominiran pa mora biti ljepota, a ne materijali i završna obrada. Naravno i cijena proizvoda je uzeta u obzir.

 

I Levante je među 10 najboljih u 2017.

 

http://wardsauto.com/interiors/subaru-bentley-wards-10-best-interiors-honored

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2017 at 2:40 PM, Bingodalton said:

Ovo je bas mrtva trka izmedju QV i M3. Da je start oba bio istovremeno, razlike na cilju mozda ne bi ni bilo. Vidi se da je QV za delic sekunde ranije krenuo.

Sve u svemu iako mi je M3-a malo dosta, moram reci da se dobro drzi s obzirom na 60 konja manje i na pogon na samo jednoj osovini, dok je Alfa teza u proseku 100kg.

 

Svugdje je Giulia brža.
Ne, Giulia nema AWD ako to insinuiraš.

Alfa ima oko 50 kg više.
Alfi u samom startu pomaže HD automatik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da zbunio sam se. Zadnja vuca oba.
60ks i 50kg razlike onda. Dobro se drzi M3 tu. 10% vise snage, a nek bude 4% vise mase. Na kraju je u sustini rezultat ocekivan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...