Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Kvalitet goriva, TNG / pumpe za izbegavanje

Recommended Posts

Za još duži rad motora

 

aditivi.jpg

 

Tehnologija aditiviranja goriva sve prisutnija u ponudi najvećih naftnih kompanija. Ponuda motornih goriva u Srbiji je iz godine u godinu sve raznovrsnija, što vozače ponekad stavlja pred slatke muke. Ova goriva su već dugo u upotrebi, a istraživanjima je potvrđeno da na različite načine mogu uticati na smanjenje potrošnje, povećanje snage i produženje radnog veka motora.

 

Ponuda motornih goriva u Srbiji je iz godine u godinu sve raznovrsnija, što vozače ponekad stavlja pred slatke muke u vezi sa izborom goriva za svog četvorotočkaša. Gotovo svi prodavci motornih goriva danas na svojim pumpama u asortimanu imaju i sopstvene, ekskluzivne brendove goriva, za čiju upotrebu tvrde da pri radu automobila donose posebne prednosti u odnosu na standardna goriva bez aditiva. Reč je o takozvanim aditiviranim gorivima koja su, kako sam njihov naziv upućuje, obogaćena dodatnim aktivnim supstancama - aditivima, koji bi trebalo da doprinose boljem radu motora. Bez obzira na to o kojem je prodavcu reč, prednosti koje se najčešće ističu pri upotrebi ovih goriva su povećane performanse motora i njegovo čišćenje. Ono u čemu su stručnjaci svakako saglasni kada je reč o aditiviranim gorivima na našem tržištu jeste to da se kontinuiranom upotrebom tih goriva produžava radni vek motora, i to na dva načina.

 

Prvo, supstance u aditiviranim gorivima najčešće smanjuju trenje koje se stvara u pumpi za gorivo. Na taj način se produžava životni vek pumpe, ali i čitavog motora, budući da motor pokreće pumpu i da manje trenje i otpor u pumpi za gorivo vode ka uštedi snage i rasterećenju rada motora. Drugi način na koji aditivirana goriva produžavaju radni vek motora je to što aktivne supstance čiste instalaciju za gorivo i sam motor od naslaga nečistoća nastalih sagorevanjem goriva. Naslage su neminovna pojava, ali ukoliko se nagomilaju, one drastično opterećuju rad motora i smanjuju njegovu efikasnost, što može dovesti do čestih kvarova.

 

To potvrđuju i laboratorijska istraživanja koja su pokazala da se sa potrošenih pet-šest rezervoara pojedinih goriva sa aditivima koja se prodaju na srpskom tržištu motor može očistiti i više od 80 odsto. Koristi od aditiva mogu imati i novi, relativno čisti motori, jer aditivi u gorivu sprečavaju formiranje naslaga. Pored svega toga, rezultati ispitivanja nekih kompanija govore u prilog efektima koje aditivirana goriva mogu ostvariti na same performanse motora. Tako je kompanija NIS objavila rezultate ispitivanja koja su rađena u nezavisnom centru za ispitivanje vozila u Milbruku, u Velikoj Britaniji. Iako se može raspravljati o meri u kojoj aditivirana goriva mogu uticati na performanse, zavisno od modela i starosti motora, kao nesporna ostaje činjenica da aditivirana goriva u izvesnoj meri produžavaju radni vek motora i umanjuju sklonost ka kvarovima. Međutim, takođe je izvesno da samo povremena upotreba aditiviranih goriva ne donosi željene efekte, već je za njihovo ostvarenje potrebno koristiti aditivirana goriva u dužem periodu. Zato se redovna upotreba aditiviranih goriva po ceni većoj za svega nekoliko dinara od običnog goriva može posmatrati i kao dugoročna investicija u automobile onih koji se odluče za upotrebu te vrste goriva.

 

Rezultati nastali poređenjem performansi motora prilikom upotrebe standardnog evro BMB 95 benzina i prilikom upotrebe aditiviranog benzina u ponudi kompanije NIS pokazali su da je (posle pređenih od 500 do 1.000 km) upotrebom aditiviranog benzina došlo do povećanja snage motora od sedam i poboljšanja dinamike ubrzanja za 10 odsto, praćenog uvećanjem obrtnog momenta za 5 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIS imaju samo aditiviran benzin od 100 oktana, dok Lukoil i OMV aditiviran od 95 i 100 oktana. Ko je ovde lud :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko i kako kontroliše kvalitet goriva na domaćim pumpama?

 

170654-gorivo.jpg

 

Gde je veliki novac, tu su i velike malverzacije - to svi znamo. Nažalost, do 2014. nije postojao način kontrole koji bi iole efikasno mogao da zaštiti vozače. Godine 2013. inspekcijskom kontrolom utvrđeno je da su čak 22 od 70 proverenih pumpi prodavale gorivo lošeg kvaliteta. Trebalo je da saznamo o kojim pumpama je reč kada policija i sudovi završe svoj deo posla, ali do toga nikada nije došlo. Pogledajmo kakva je danas situacija i da li će vozači koji daju mnogo novca na akcize, a pritom i plaćaju kontrolu goriva moći da saznaju koje pumpe prodaju dobro, a koje loše gorivo?

 

Kako se danas kontroliše gorivo?

Na dva načina:

- Proverava se da li je na pumpu stiglo legalnim putem - ovo se kontroliše markiranjem goriva.
- Proverava se kvalitet goriva u laboratoriji

 

Kada je počelo markiranje goriva?

Od 1. februara 2014. godine započeo je program markiranja, odnosno obeležavanja goriva posebnom supstancom - nanomarkerima.

 

Na kojoj lokaciji se dodaje marker?

Vrlo mala količina nanomarkera dodaje se gorivo u skladištima i u rafineriji - odmah nakon proizvodnje, u početnim fazama transporta, odnosno pri izlasku iz rafinerije, prilikom uvoza, itd.

 

Kako se proverava koncentracija markera u gorivu?

Proverava se posebnim detektorima koje proizvodi ista kompanija koja proizvodi i same nanomarkere. Reč je o kompaniji Authentix, članici konzorcijuma od tri kompanije koje se bave markiranjem goriva u Srbiji. Detektor se koristi na terenu i ukoliko pokaže da u gorivu nema dovoljno markera, inspektor privremeno zabranjuje prodaju goriva i odmah šalje gorivo na analizu u laboratoriju. U laboratoriji se još preciznijim metodama obavlja provera, a čitava procedura traje dan ili dva, pa ukoliko se potvrdi da je sa gorivom nešto muljano, privremena zabrana prodaje postaje trajna, dok firma ide na sud i dobija kaznu. Vlasnik pumpe ima pravo da traži dodatnu laboratorijsku analizu koja se obavlja u Vojno-tehničkom institutu, čija će se analiza uzeti kao konačan dokaz na sudu.

 

Ko u stvari proverava da li u gorivu ima dovoljno markera?

Sredinom 2013. godine raspisan je međunarodni tender - tada je odlučeno ko će obavljati markiranje goriva. Reč je o konzorcijumu koje čine tri firme. To su:

SGS - svetski lider u oblasti kontrole kvaliteta i sertifikacije.
Authentix - proizvođač markera i detektora koji se koriste za kontrolu autentičnosti goriva, lekova, novčanica i drugih proizvoda.
Nanoinspekt - predstavnik kompanije Authentix za Srbiju i Jugoistočnu Evropu.
Tržišna inspekcija odlučuje kada će i koja pumpa ili skladište biti kontrolisani.

 

Kako to izgleda na terenu?

Samim detektorom rukuje neko iz kompanije SGS, mada su i sami inspektori obučeni da to rade. Tačnost detektora se testira pri dolasku na pumpu i nakon što se analize završe. Inspektor koji vodi kontrolu upisuje svoju šifru, o kojoj pumpi je reč, kao i ime tehničara koji je rukovao uređajem.

 

Sprečavanje zloupotreba

Svi podaci koji se prilikom analize unesu u detektor (rezultati, vreme, itd) ne mogu da se brišu i redovno se ubacuju u centralnu bazu.

 

Ko kontroliše kontrolore?

U ''SGS Beograd'' su u februaru 2017. za list Blic rekli da njihov rad, pored tržišnih inspektora, kontroliše posebno radno telo Vlade Srbije, u kojem su predstavnici ministarstava energetike, trgovine, finansija, ali i BIA i MUP.

 

Koliko dugo marker ostaje u gorivu?

Proizvođač kaže da je marker hemijski stabilan, tj. da u markiranom gorivu ne može vremenom da se smanji koncentracija markera.

 

Kako radi detektor?

Markeri u gorivu detektuju se fluorescencijom, po sličnom sistemu koji se koristi prilikom izbora - kada vam prst isprskaju ''nevidljivom'' tečnošću koja može da se vidi pod ultraljubičastom lampom. U ovom slučaju se markeri (tj. gorivo) osvetljavaju laserom određene talasne dužine svetlosti, a na osnovu ''povratne'' svetlosti određuje se njihova koncentracija.

 

Koliko traje provera na pumpi?

Sama provera prisustva/koncentracije markera u gorivu traje 10-15 minuta, ali inspektor mora da proveri i oznake na automatima za gorivo, računovodstvenu i prateću dokumentaciju i slično.

 

Na koliko pumpi je otkriveno neregularno gorivo u prvih 6 meseci od početka kontrole?

Od 3.000 uzoraka proverenih u prvih 6 meseci od početka ovog načina kontrole dokazano je da su 32 uzorka imala koncentraciju markera ispod dozvoljene granice. Stoga je 1.200.000 litara goriva stavljeno van prometa. Inače, trebalo bi da svaka benzinska pumpa bude proverena bar jednom godišnje po pitanju markiranja.

 

Šta se dešava sa neregularnim gorivom?

Postoje 3 mogućnosti:

- Prerada
- Reizvoz
- Uništavanje

 

Šta ako se u rezervoar na pumpi u kojem se nalazi markirano gorivo doda ''divlje'' gorivo?

U tom slučaju, biće smanjena koncentracija markera, na osnovu čega će moći da se zaključi da je dodavano gorivo koje nije markirano, tj. da je stiglo ilegalnim putem.

 

Šta ako se utvrdi da u gorivu koje prodaje neka pumpa nema dovoljno markera, tj. ubačeno je ''divlje'' gorivo?

Ta pumpa se privremeno zatvara - od 6 meseci do 3 godine, a firma dobija novčanu kaznu - od 1.5 miliona do 3 miliona dinara.

 

Da li marker može da utiče na osetljive dizne za ubrizgavanje goriva?

Proizvođač tvrdi da je nanomarker u potpunosti bezbedan za sve vrste motora, kao i da ne utiče na rad, potrošnju, snagu ili bilo koju drugu karakteristiku motora. Ništa protiv markera nemaju ni proizvođači automobila, kao ni kompanije koje prodaju gorivo.

 

Da li se markiranjem kontroliše i kvalitet goriva?

Markiranjem se ne proverava kvalitet goriva, već samo da li je gorivo na pumpu ili na drugo mesto stiglo regularnim putem, tj. da li su na njega plaćene sve dažbine. Ipak, ekipa koja uzima uzorke goriva na pumpi uzima posebno uzorke za testiranje na prisustvo/koncentraciju markera, a posebno za ispitivanje kvaliteta goriva. Danas se svakodnevno uzimaju uzorci goriva i šalju u laboratoriju koja je formirana baš za proveru kvaliteta, tj. karakteristika goriva. Inače, propisi o kontroli kvaliteta goriva kažu da godišnje mora da se proveri oko 4.000 uzoraka.

 

Da li je naš standard po pitanju kvaliteta goriva isti kao evropski?

Standardi u Srbiji su SRPS EN 590 i SRPS EN 228 koji su identični sa evropskim normama.

 

Koliko često se vrše kontrole kvaliteta goriva?

Kontrole kvaliteta goriva krenule su početkom 2016, a do oktobra iste godine na analizu je u laboratoriju poslato preko 3.000 uzoraka. Inače, reč je o laboratoriji kompanije SGS, u kojoj se na preko 15 mernih aparatura proveravaju benzin i dizel.

 

Markiranje plina

Početkom 2015. godine markeri su počeli da se dodaju i u tečni naftni gas (TNG), poznatiji kao plin. Markiranje plina se radi na različitim mestima, pošto on dolazi iz više izvora, a skladišti se i transportuje na nekoliko načina. Na primer, u plin domaće proizvodnje uglavnom se dodaju markeri kada se puni u kamionske cisterne za transport. Kada je reč o plinu iz uvoza, on dolazi brodom ili vozom, pa se u njega markeri uglavnom dodaju prilikom pretakanja u druge rezervoare. Inače, markiranje plina je počelo godinu dana kasnije u odnosu na benzin i dizel, pošto se on drži u rezervoarima pod pritiskom, pa je za dodavanje markera neophodna specijalna aparatura ugrađena na samu instalaciju za punjenje cisterni ili rezervoara.

 

Gde se sve kontroliše da li je plin markiran?

Kontroliše se i na benzinskim pumpama i u veleprodajnim skladištima i u cisternama za transport. Kada je u pitanju kontrola na pumpama, ona traje vrlo kratko, tako da to ne utiče na stvaranje gužve na samoj pumpi.

 

Provera kvaliteta plina

U oktobru 2016. tržišna inspekcija najavila je da kreće provera kvaliteta plina (tečnog naftnog gasa). Na tenderu za obavljanje ovog posla pobedio je Jugoinspekt Beograd - ova firma će obavljati analize, a njihovo osoblje će takođe i uzimati uzorke plina na samim pumpama ili iz skladišta. U laboratoriji se ispituju sledeće karakteristike:

Oktanski broj - otpornost prema detonativnom sagorevanju, koje na razne načine negativno utiče na motor.
Sadržaj vodonik-sulfida.
Sadržaj sumpora.
Takođe se obavljaju i dva testa za napon pare, kako bi se utvrdilo koliko je plin sklon isparavanju, tj. analizira se prelazak iz tečnog u gasovito stanje, što je veoma važno za pravilan rad motora. Ispitivanje se obavlja brzo - rezultati se dobijaju uglavnom nakon 24h. Plin se sastoji od propana i butana, koji mogu da budu prisutni u različitom odnosu. Ne postoji standard koji propisuje odnos ova dva gasa u TNG-u. Uglavnom, ukoliko u plinu ima više propana, on će imati veću energetsku vrednost, pa će motor automobila imati više snage i manju potrošnju.

 

Kome se žaliti ako posumnjate na loš kvalitet goriva?

Prvo treba da se obratite prodavcu, tj. da kompaniji koja drži pumpu na kojoj ste natočili gorivo podnesete reklamaciju, a po zakonu odgovor treba da dobijete za najviše 8 dana. Ukoliko prodavac odbije vašu reklamaciju, preostaje vam samo da podnesete tužbu. Dobra ideja je da se što pre obratite i nekom udruženju za zaštitu potrošača, od kojeg možete da dobijete savete kako da se izborite sa tom situacijom, a i samo udruženje može da pokuša da ubedi vlasnika pumpe da reši problem. Možete da prijavite i tržišnoj inspekciji, nakon čega inspektori mogu da dođu i obave proveru, ali čak i ukoliko u laboratoriji utvrde da nešto nije u redu sa gorivom ili aparatom za točenje, inspekcija nema pravo da odmah reši vaš problem. I dalje morate da obavite gore navedenu proceduru, mada upravo analiza koja je pokazala da je gorivo loše ili da je neispravan aparat za točenje mora da bude glavni dokaz na sudu. Takođe, ukoliko vam niko ne odgovori na reklamaciju, to treba da prijavite inspekciji koja će kompaniju novčano kazniti.

Kontakt telefoni tržište inspekcije - kliknite na ovaj link.

 

Rezultati kvaliteta goriva od januara do septembra 2016. godine

Tržišna inspekcija je u decembru 2015. započela redovne kontrole benzina i dizela, pri čemu se mesečno na proveru u laboratoriju slalo oko 400 uzoraka sa pumpi iz čitave Srbije. Od tog broja, mesečno je bilo oko 20 uzoraka goriva koje nije imalo zadovoljavajući kvalitet, da bi se do septembra 2016. broj uzoraka nekvalitetnog goriva smanjio na 10-ak. Kada je benzin u pitanju, problem po pitanju kvaliteta uglavnom bio manje oktana i slabija isparljivost, a kod dizela cetanski broj i sadržaj sumpora. Odstupanja navodno nisu bila velika, pri čemu su u tržišnoj inspekciji ocenili da su nastala zbog transportovanja različitih vrsta goriva u istoj cisterni ili prilikom pretakanja.

 

Najnoviji rezultati

Prošle godine tržišni inspektori imali su oko 2.000 kontrola na pumpama, pri čemu su uzeli oko 4.000 uzoraka benzina i dizela za kontrolu kvaliteta i oko 6.000 za proveru nivoa markera. Propisi kažu da svaka benzinska pumpa mora po pitanju markiranja da se proveri najmanje jednom godišnje, a za proveru kvaliteta postoji godišnji plan - za 2017. godinu inspekcija mora da obavi laboratorijsku analizu 1.710 uzoraka benzina i 1.600 uzoraka dizel goriva, uz još nekoliko stotina uzoraka iz skladišta.

 

Provera markiranja od 1. januara do 31. avgusta 2017. godine

Kontrola u veleprodaji:.........................94

Broj uzoraka uzetih u veleprodaji:......191

Kontrola u maloprodaji (pumpe):.....1.022

Broj uzoraka uzetih u maloprodaji:...3.217

Negativni uzorci - veleprodaja:..............0

Negativni uzorci - maloprodaja:.............8

 

Provera kvaliteta goriva od 1. januara do 31. avgusta 2017. godine

Kontrola u veleprodaji:..........................94

Broj uzoraka uzetih u veleprodaji:.......307

Kontrola u maloprodaji (pumpe):........952

Broj uzoraka uzetih u maloprodaji:...2.277

Negativni uzorci - veleprodaja:..............1

Negativni uzorci - maloprodaja:...........47

 

Zašto javnost nema pravo da zna koje pumpe prodaju loše ili nelegalno gorivo?

Slaviša Petković, načelnik odeljenja za tehnički nadzor tržišne inspekcije, rekao je početkom 2015. da će kada se završi sudski postupak i sud donese presudu da je neka pumpa zaista prodavala loše ili nelegalno gorivo, taj podatak biti dostupan javnosti. U to vreme ni jedna krivica na sudu nije bila dokazana, pa ništa po tom pitanju nije bilo objavljivano. Međutim, od tada je prošlo mnogo vremena, pa smo ovo pitanje postavili Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i dobili sledeći odgovor: ''U ovom trenutku imamo vrlo mali broj predmeta za koje možemo reći da je doneto konačno rešenje jer se neki postupci još nisu završili, a i kada se završe subjekti koriste ostale pravne instrumente i ulažu žalbe. Takođe, ukoliko bi te podatke objavljivao državni organ, to mora stajati kao obaveza u propisu jer bi ovako mogla neosnovano da se nanese šteta subjektu. Dakle, tek kada bi u nekom propisu pisalo da je državni organ u obavezi da javno prezentuje imena subjekata koji su prekršili propis, mi bismo mogli da izađemo sa tim podacima''.

 

Autor teksta: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2017. u Srbiji zatvoreno 100 pumpi, oduzeto oko 50.000 litara goriva

 

pumpa

 

Kako prenosi Tanjug, u 2017. godini inspektori Poreske uprave obavili su kontrolu 275 benzinskih stanica širom Srbije i utvrdili nepravilnosti u poslovanju 116 pumpi što je 42,2 odsto ukupno kontrolisanih, dok je privremeno zatvoreno čak 100 benzinskih stanica. U kontrolama tokom 2017. godine, zbog nepravilnosti u poslovanju benzinskih stanica oduzeto je skoro 50.000 litara raznih vrsta motornih goriva i dodatno obračunat PDV kod svih neobračunatih manjkova ili viškova robe. Protiv odgovornih lica su podnete prekršajne prijave, saopštava Poreska uprava i navodi da je danas zatvorena 100. pumpa zbog nepravilnosti u poslovanju. Najčešće nepravilnosti koje su utvrdili inspektori terenske kontrole Poreske uprave bile su neevidentiranje dela prometa, neizdavanje fiskalnog računa, neprijavljivanje angažovanih radnika, neadekvatni godišnji popisi, nepravilno i neažurno vođenje poslovnih knjiga, kao i nepravilnosti koje se tiču popisa goriva, neproknjiženih manjkova ili nezaduženih viškova robe. Kontrolu su obavili inspektori terenske kontrole Poreske uprave u koordinaciji sa Tržišnom i Metrološkom inspekcijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošlu turu sipao Shell aditivirani dizel i primetno se auto malo gušio kad se kreće sa malim gasom, ili kad se drugom brzinom krene posle ležećeg policajca. Posle novog sipanja na Molu, svi simptomi nestali.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam sinoc nasuo pun v power dizela, u NS imaju neku akciju gde im je v-power jeftiniji utorkom.

 

Obicno sipam pored v-powera, omv max motion ili klot dizel na molu, neko mi je rekao da im obican dizel stize iz madjarske i da je bolji od aditiviranog koji dolazi sa nisa.

Ranije sam godinama, sipao skoro iskljucivo na avia pumpama dok jednom nisam doziveo nenormalnu potrosnju, tipa trosio 2l vise nego inace, nis sipam bas retko, par drugara je primetilo da im losije radi sa gdrive dizelom.

Ostale fransize (mozda neopravdano) izbegavam.

 

Bas sam sinoc guglao dal mogu da se nadju neki noviji rezultati kvaliteta goriva domacih pumpi osim onih iz 2018 godine, gde se vidi cetanski broj, gustina goriva itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mol pumpa na AP-u prema naplatnoj rampi Vrcin sa desne strane, TNG i benzin odlicni. Nikad problema. Dizel tu nisam sipao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugogodisnji sam korisnik samo Gazproma jer mi i odgovara da na mesecnom nivou imam veliki popust, zaista se dosta vozim i dosta sipam, tako da je usteda velika preko kartice, a zamerku nemam sto se tice kvaliteta, jer sam odrzavam svoj auto po svim preporukama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde da svrstam ovu temu, verovatno se i spominjala ovde?! s obzirom da se i kvalitet kao i cene menjaju, uvoz dizela bla bla.. nije loše spomenuti. Mene zanima gde ste točili i da li primećujete razliku na pumpama? Ja imam neko svoje lično iskustvo i zaista ima razlike

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

Kakva razlika u kvalitetu kad velika većina dolazi iz jedne rafinerije?! 

Po mome Benzin NIS a dizel MOL uvozni jel tako?

I ima razlike u kvalitetu jesi točio nekad na viskol ili knez petrol :wacko:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da eko i mol dovlače svoje gorivo, ali ne uvek i ne na svim pumpama. Za ostalo mislim da sve ide iz Pančeva. 

Čini mi se da ima i neki pravilnik koliko procenata može biti uvoznog goriva.

 

Opet, neretko sam viđao Knez petrol šlepere na Molovim pumpama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me šta mislite o sledećem. Preko 5 godina sipamo gorivo na jednoj pumpi, jedne kompanije. Što bi trebalo da znači da znamo potrošnju? Od pre mesec i po, dva , je pumpa promenila vlasnika. (kompaniju)  Za to vreme smo sipali preko 400L goriva u dva vozila. Nikada nismo merili koliko prelazimo , pošto se mnogo sipa, ali kada je postalo sumnjivo, merio sam zadnji put  to je bilo oko 13L na 100km. Odem na drugu pumpu, iste kompanije, opet isto??? Odem na drugu pumpu druge kompanije i potrošnja se vrati na 9-10 sa klimom i istim režimima vožnje kao i uvek. Automobile voze isti ljudi, non-stop. Deluje mi neverovatno. Nešto opasno nije u redu ovde. Nikako nemam nameru da ocrnim bilo koga, ali sam prilikom zadnjeg točenja video kontrolu, ali njihovu na pumpi. Mada to ne menja  stvar. Završili smo sa njima, po drugi put! Pazite na ovakve svari!

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, spaad said:

Završili smo sa njima, po drugi put! Pazite na ovakve svari!

Na koju pumpu da pripazimo? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imenovaću samo dobre iz ličnog iskustva, a ove ću samo napomenuti. Inače sipanje mogu i da dokumentujem screenshot-ovima iz aplikacije. Ovako, preko 5 godina AVIA, onda najveći distributer goriva kod nas. onda MOL. Ostajemo na MOLU, jer AVIE više nema u ZR. Ko je iz ZR zna, koja je pumpa.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuo sam od lika koji vozi cisternu da se svi dizeli sa aditivima toče u Smederevu i da je sve to isto. Deluje mi neverovatno. Da li čovek laže ili šta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno je poznanikov jtd 1.9 zadimio žestoko i nepravilno radio dok nije ugašen, nakon toga nije uspeo startovati motor.

Mehaničar je menjao dizne, radio sve što je znao, dok nije ispustio gorivo i zamenio ga sa nis dizelom, jtd je odmah sastavio i radi i sada.

To problematično gorivo sipano je na nekoj od knez petrol pumpi, zaboravio sam gde tu u bačkoj.

Naravno to ne znači da im je loše gorivo svuda, ali eto potrefilo se.

To važi i za sve druge pumpe, živa je to proizvodnja , živ je proces snabdevanja i svašta može da se desi usput bez namere vlasnika ili firme.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...