Vule 850 Posted May 18, 2015 Znam da je recimo u Merivi toliko kratak prenos stavljen na 1.3 motor, da je potpuno besmisleno, 120 voziš na 3200rpm, bolest, gradom lagano petom možeš voziti i to bez da se guši auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2654 Posted May 18, 2015 (edited) Pa izgleda je isti menjac, jer isto ide 120 na 3200 U svakom slucaju, nisam vozio nista drugacije od atmo benzinca, da bi barem malo smisleno isao (za moje pojmove), mora da se predje u gornju polovinu obrtaja Edited May 18, 2015 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 18, 2015 Inace, sto se tice poredjenja benzina vs. dizela - kao pogonskog goriva, dizel ima vecu energetsku vrednost po litri od benzinca, tako da se sa litrom dizela moze dobiti vise energije nego sa litrom benzina Poenta kod dizela je da se manje energije rasipa na toplotu, zato manje trose, potrebno je manje goriva za isti rad, zato se zimi sporije greju Sve to stoji,ali to je beznacajno kada pricamo o performansama dizel vs benzin.Svi znamo kako (ne)ide Golf sdi. Da nije turbine ova tema ne bi ni postojala.A sve vecom ugradnjom puzica u benzince dizeli gube svoj glavni argument. Jeste da ih sada ima znatno manje na nasem trzistu.Ali to je uslovljeno prosecnom staroscu vozila na nasim ulicama koja su starija od 10 god.Kod novih auta taj procenat je mnogo veci.A o zemljama EU da ne pricam.Obejtkivno 1.4 turbo benzin ide bolje nego moj jtd. Ne bi bilo korektno da sam ja to rekao iako sam stekao isti utisak Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted May 18, 2015 Vule je lepo napisao par strana ranije. Vodi se dijalog benz vs nafta, u odnosu šta ko vozi. Nije mi jasna priča, sad se pojavio ovaj motor, sad će da konstruišu sa tri turbine ! Kolege, kad ćemo mi to da kupimo, da li ćemo uopšte da kupimo, koliko je to izdržljiv motor, koliko košta održavanje istog.Ne želim nikoga da baksuziram, užasno mnogo košta kad rikne jedna turbina, a zamislite kad riknu dve.Ajmo malo realnosti, pričamo o onome šta vozimo ! Koliko ljudi učestvuju na ovoj temi sa turbo benzincima i sa atmo dizelima ?Kao mala deca, kad porastem biću direktor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 18, 2015 Pa ne pricamo o Tesli na elektro pogon ili Toyoti na vodonik Ti automobili su danas realnost.Naveo sam vec i primer naseg foruma gde ima nekoliko predstavljenih i gde su ljudi porucili i cekaju da im se isporuce... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted May 18, 2015 Pa GDE, KO, KOLIKO TROŠI, KAKO SE PONAŠA, KAKVI SU UTISCI ?Sad ću da prelistam celu temu, da ih pronađem !Za mene je to Tesla-mobil. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4627 Posted May 18, 2015 Vec par puta hocu da komentarisem pa se suzdrzavam, poenta naslova je dizel vs benzin kao pogonska goriva, a ne kao tehnika konkretnih motora.Onda ne bi trebali porediti 8v i 16v motore, nego trazi se nacin da se diskvalifikuje turbodizel koji u vecini slucajeva urinira po benzincu.Ima xyz ozbiljnih testova od renomiranih auto novinara gde su poredili benzince, atmosferca sa turbakom ili kompresorom i nijednom niko nije prigovorio.Evo test gde je novi turbo m3 popisao vremesnog rs4, vi bi ste verovatno rekli da je m3 nula za rs4 kada mu skines turbo...Ne verujem sta citam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 18, 2015 Tema je kompleksna i moze se sagledati iz vise uglova i razlicite stvari se mogu porediti.Sta je tu sporno? Eto moze se porediti gorivo nezavisno od tehnologije agregata a moze se porediti i sa uvazavanjem tehnologije u kojoj se to gorivo koristi. Ja sam se ukljucio u raspravu kad je spomenuto da ni jedan benzinac ne povlaci ispod 2000 Rpm i diskutovao sam samo o tome jer mi drugi aspekti ove rasprave nisu zanimljivi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted May 18, 2015 A sve vecom ugradnjom puzica u benzince dizeli gube svoj glavni argument.A koji je to glavni adut?Da nije snaga?Ne ona je samo pride a glavni je potrosnja a nju kao adut sigurno dizel jos ne gubi.Tvoj 1.2 16v 80ks benzinac, trosi vise nego moj 1.9 16v 140ks dizel u istim sasijama, a zamisli koliko onda vise trosi kao tvoj sa turbom?Da, mom je skuplja registracija i odrzavanje, ali daleko udobnija i laksa voznja, dugotrajniji motor sigurno, a o performansama bi bilo jako glupo polemisati.Rekao sam vec par puta i benzin i dizel su dobri, svaki na svoj nacin, nekome ovo nekome ono vise odgovara i zato ne volim da komentarisem u ovoj temi Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4627 Posted May 18, 2015 Valjda je osnovno da se gledaju agregati slicne nabavne cene i snage, pa da se porede troskovi eksploatacije i performanse u praksi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted May 18, 2015 (edited) tehnologija se menja konstantno, i ne moze se raspravljati previse o izvedbi motora. Jedino sto bi po meni imalo smisla je raspravljati o pogonskinm gorivima i to za koliko novca moze da se dobije snage, obrtnog momenta, zagadjenja i ostalih parametara u slucaju benzinca i dizela. To da li ima turbo, dva turba, da li je atmo, da li je ceo motor crna kutija i sl, ne sme da ima uticaja. Tesko da ima smisla ogranicavati raspravu. Ako sam sa benzincem dobio dobre performanse, sto bih sad bio diskreditovan ako ima turbo? Mogu da budem diskreditovan sa "to kosta boga oca, trosi ko nenormalan, kvari se brzo" (argumenti i dokazi). Nismo deca pa da kazemo, ne mozes da se igras s nama, imas turbo na benz, mi prihvatamo samo turbo na dizelu. inace je tema za kokice i limunadu Edited May 18, 2015 by Mel Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 18, 2015 A koji je to glavni adut? Torque.Po meni. glavni je potrosnja a nju kao adut sigurno dizel jos ne gubi. Ne gubi.Ali se ta razlika toliko smanjila da uz skuplju cenu dizela od benzina vise nece biti znacajan faktor.Bar ne za nekog ko prelazi manje kilometraze. Valjda je osnovno da se gledaju agregati slicne nabavne cene i snage, pa da se porede troskovi eksploatacije i performanse u praksi. Naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted May 18, 2015 A realno da se svađamo ovde je bespredmetno.Da valja samo jedan motor onaj drugi bi prestao da se proizvodi, zar ne?Svaki motor ima svoju ciljnu grupu.Pa pre 20 godina da smo vodili ovu raspravu, šta mislite kako bi se odvijala?Zamisli Stila sa atmo dizelom, 3000 kubika i 60 konja Ja sam ceo život vozio benzince a prvi dizel koji sam upalio bio je moj JTD.Dizel mi se više sviđa jer se lakše vozi i stvarno dobro ide.A ako ćemo o ekonomičnosti (nabavna cena, registracija,potrošnja, održavanje, dugovečnost), ja mislim da nema boljeg rešenja od 1.3mjet motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 104 Posted May 18, 2015 ako je 1.3mjet sa 6brzina onda moze Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted May 18, 2015 Htedoh da napišem nešto i vidim da je Joshi napisao sve što mislim @Zhorz ima i 1.3 sa dužim petobrzincem. Npr: Inače, što se isplativosti tiče ja smatram da je Punto 1.3 neprikosnoven. A za poređenje automobila mislim da još nemamo pravo da kudimo i hvalimo turbo benzince. 2 komada koja sam ja vozio asm dobio na po 200km i više ih nisam video. Možete da zamislite kako mi je bilo onda bitno da li im smetaju obrtaji i gaženje kada treba da pređem 160km na Autobahn-u i 40 na magistrali i da ne vidim više auto.Pojma nemam da li će takvom automobilu turbina trajati 50 ili 350 000km, kako mu kvačilo podnosi obrtni moment i tako dalje.Jedino što za sada znam je da lepo idu, a za ostalo ćemo već videti za par godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3603 Posted May 18, 2015 Šta se kome sviđa je jedna stvar a karakteristike su drugo.Bez namere da ističem bilo koju vrstu agregata bacam akcenat na trenutne standarde i propise od kojih smo za sada prilično udaljeni.Međutim, kako u ovoj zemlji sve ide od nazad tako očekujem da će se strožije norme uvoditi pre nego se ostvare uslovi za njihovu primenu.Zato me neće čuditi da se jednog dana probudim pa da shvatim da ni GAS kao pogonsko gorivo nije ekološki prihvatljivo. O ostatku neću da mislim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 18, 2015 Ne funkcionise tako pogon po pitanju obrtaja No svidja mi se ova tema, kad god neko napise neko iskustvo koje dizel ne podize u nebesa, odmah nije bio ispravan I bas i drugi 1.3JTD sa kojim sam imao iskustvo je imao bas totalno iste simptome neispravnosti i bas je isto tako vozac demonstrirao njegove osobine kao moje iskustvo sa ovim 1.3JTD na 2000km Bese neka prica da 1.3 nema varijabilnu turbinu, onda ako se ta pali na 1700 obrtaja, mogu misliti kako je sa varijabilnom, odmah u leru pun bust gura Pazi , da je ispravna sigurno ne bi povlačila tek od 2500 već od 2000 ako govorimo o Corsi D , koja se isto ponaša kao i Grande.Što se tiče Corse C njena peta je jako slična Puntovoj dakle 0,76 dok je diferencijal sporiji 3,55:1 u odnosu opet iso Punto 3.353:1.Što se tiče varijabilna vs obična tj Grande sa 75 KS i 90 KS ja nisam primetio neku razliku. Oba su mrtva do 2000 o/min. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted May 18, 2015 (edited) @mijajlovićU pravu si. Ne treba biti epohalno centriran kako je to definisao Pijaže.Tako se verovatno pre 150 godina kočijaš smejao onom u automobilu jer ne može uzbrdo i glavi se u blatu Edited May 18, 2015 by joshibeast Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted May 18, 2015 Ivane ako imaš negde informaciju napiši za GP Evo 1.3 85ks prenose. Baš me zanima da li je ovo na ovom klipu tačno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 104 Posted May 18, 2015 nista to ne vuce bez ciscenja usisne grane Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 18, 2015 Evo ti bolje poređenje. Našao sam test Fiat (nije više Grande) Punto 1.3 MJT II 85 KS (ECO model 90 g/km CO2)V max 173,3 km/h pri 3500 o/minpotrošnja90 km/h- 4,29 l130 k/h- 6,58 lgrad- 5,49 lotvoreno- 5,05 lautoput- 7,14 l0-100 km/h- 13,6 s0-130 km/h-25,8 sElastičnost70-90 km/h- 7,7 s70-120 km/h-19,8 skočnice100 km/h-0- 45,4 m130 km/h-0- 74,1 mmasa 1090 kgStim što ovaj Punto ima duži dif 3,053 u odnosu na 3,562. Fiat (Grande) Punto TwinAir 0,985 ks/5500 145 Nm/2000V max 171,9 km/h-5700130 km/h VI-3600 o/minpotrošnja90 km/h- 4,6 l100 km/h-5,3 l130 km/h-7,57 l140 km/h-8,47 lgrad- 8,50 lotvoreno- 6,13 lautoput - 8,33 l0-100- 12,5 s1268 kgH-149 cmFord Focus SW 1.0 EcoBoost125 ks/6000 170-200 Nm/1500-4500196,8 km/h-5150 o/min Vpotrošnja90 km/h-5,21 l130 km/h- 8,33 lgrad - 8,00 lotvoreno-7,35 lautoput- 9,17 l0-100- 10,9 s1232 kgH-148 cm Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted May 18, 2015 Ivane ako imaš negde informaciju napiši za GP Evo 1.3 85ks prenose. Baš me zanima da li je ovo na ovom klipu tačno.Ja bih voleo da je tačno, ali čisto sumnjam . Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 552 Posted May 18, 2015 Da li je moguce da GP sa 0.9 twin air motorom ima 1268kg? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 18, 2015 Punto 1.3 MJ Pop 85 KS85 KS/3500 o/min200 Nm/1500 o/minprenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min1. 3,909:1................................................37.3 km/h2. 2.238:1...............................................65,2 km/h3. 1.444:1..............................................101,1 km/h4. 1.029:1..............................................141,9 km/h5. 0.767:1..............................................190,3 km/hR 3.909:1................................................37,3 km/hDiferencijal..................................................3.053:1Gume175/65 R15...........................................O=1.857 m120 km/h V............................................2522 o/min130 km/h V............................................2732 o/min150 km/h V............................................3152 o/minmax..............173,3 km/h...........................3642 o/min0-100 km/h...................................................13.6 s0-130 km/h.....................................................25,8 snorma....................................................4.4/2.9/3.5masa...................................................1090/1665 kgGrande Punto 1.3 MJ75 KS/4000 o/min190 Nm/1750 o/minprenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min1. 3,909:1.............................................32.02 km/h2. 2.238:1.............................................55.93 km/h3. 1.444:1.............................................88.70 km/h4. 1.029:1............................................121.66 km/h5. 0.767:1............................................163.22 km/hR 3.909:1..............................................32.02 km/hDiferencijal..................................................3.560:1Gume175/65 R15...........................................O=1.857 m120 km/h V............................................2940 o/min130 km/h V............................................3186 o/min150 km/h V............................................3676 o/minmax..............170 km/h...........................4166 o/min0-100 km/h...................................................13.6 s0160 km/h.....................................................77.7 snorma....................................................6.2/3.5/4.5masa...................................................1105/1665 kgGrande Punto 1.3 MJ90 KS/4000 o/min200 Nm/1750 o/minprenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min1. 3.818:1...............................................32.0 km/h2. 2.053:1...............................................59.5 km/h3. 1.302:1...............................................93.9 km/h4. 0.959:1.............................................127.4 km/h5. 0.744:1.............................................164.2 km/h6. 0.614:1.............................................199.0 km/hR 3.545:1................................................34.5 km/hDiferencijal.................................................3.720:1Gume185/65 R15..........................................O=1.894 m120 km/h V/VI..............................2922/2412 o/min130 km/h V/VI..............................3166/2613 o/min150 km/h V/VI..............................3653/3015 o/minmax.......175 km/h.......V/VI...........4262/3517 o/min0-100 km/h...................................................11.9 s0-160 km/h...................................................47.4 snorma....................................................5.9/3.7/4.5masa..................................................1130/1690 kgGrande Punto 1.6 MJ120 KS/3750 o/min320 Nm/1750 o/minprenosni odnosi......................brzina pri 4000 o/min1. 3.818:1...............................................32.6 km/h2. 2.158:1...............................................57.7 km/h3. 1.300:1...............................................95.8 km/h4. 0.959:1.............................................129.9 km/h5. 0.744:1.............................................167.4 km/h6. 0.614:1.............................................202.9 km/hR 3.545:1...............................................35.1 km/hDiferencijal.................................................3.650:1Gume185/65 R15..........................................O=1.894 m120 km/h V/VI..............................2867/2366 o/min130 km/h V/VI..............................3106/2564 o/min150 km/h V/VI..............................3584/2958 o/minmax.......190 km/h........V/VI..........4540/3747 o/min0-100 km/h.....................................................9.6 s0-160 km/h...................................................28.4 snorma...................................................5.9/4.1/4.8masa..................................................1190/1750 kgGrande Punto 1.9 MJ120 KS/4000 o/min280 Nm/2000 o/minprenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min1. 3.818:1...............................................35.5 km/h2. 2.053:1...............................................66.1 km/h3. 1.302:1.............................................104.2 km/h4. 0.959:1.............................................141.5 km/h5. 0.744:1.............................................182.4 km/h6. 0.614:1.............................................221.0 km/hR 3.545:1...............................................38.3 km/hDiferencijal.................................................3.350:1Gume185/65 R15..........................................O=1.894 m120 km/h V/VI..............................2632/2172 o/min130 km/h V/VI..............................2851/2353 o/min150 km/h V/VI..............................3290/2715 o/minmax.........190 km/h.......V/VI.........4167/3439 o/min0-100 km/h...................................................10.0 s0-160 km/h...................................................29.1 snorma...................................................7.5/4.5/5.6masa..................................................1205/1765 kg Quote Share this post Link to post Share on other sites