mikisxy 6 Posted April 8, 2009 posto sam kroz posao primetio da dosta ljudi nije obavesteno pa da napisem ovde bar za klubovce:zadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindra i to je kraj kocionim celjustime jer se ne radi reparacija.to je tako jer su kocioni cilindar i mehanizam rucne u jednom Quote Share this post Link to post Share on other sites
zlox 1 Posted April 9, 2009 tnx za info kontam vec duze vreme - da nije ovog foruma nista zivo ne bih znao oko mog auta, sem OCS-a i rupe gde se sipa gorivo Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 9, 2009 ima dosta stvari koje se ne mogu procitati u klasicnom upustvu kao i da klimu treba upaliti s vremena na vreme pa cak i zimi cisto da promesa malo i ako ce je automatski iskljuciti posle par sekundi Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted April 9, 2009 Ovo za klimu je tačno i ja praktikujem. Nego, promenio sam diskove pre 15-20k km i već su malo potrošeni. Da li da što pre menjam jevtine pločice ili je to normalno za ovu kilometražu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 28, 2009 neki vek zamenskih diskova je oko 3 seta plocica.to je prosek ne vozimo svi isto i pod istim uslovima i plocicama Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted April 29, 2009 Hoće li zadnje pločice da se prijave računaru kada su potrošene, ili ih treba vizuelno kontrolisati? Napred sam menjao pločice i znam kako izgledaju nove, kako istrošene, nazad nemam pojma. 3mm je baš malo mesa da se ostavi na pločicama, nadam se da se oglase pre tog momenta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted April 29, 2009 (edited) Ako se dobro sećam, zadnje nemaju "senzor"... Samo prednje... Edited April 29, 2009 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted April 29, 2009 ma senzor se i na prednjim u 78,4% slucaja istopi i ne reaguje Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted April 29, 2009 nema na zadnjim nikakvu sinalizaciju samo na oko Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted July 10, 2009 Koja je pocetna debljina mesa plocica, na Z10/Punto?I na kojoj debljini su zrele za zamenu?Pitam ovo jer mislim da z10 nema senzor, bar se ne spominje u uputstvima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 10, 2009 namotaj volan na levo sagni se i videces ako od plocice ide jedna zica to znaci da ima ako ne ide onda nema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted July 10, 2009 Boki kod tebe mogu da se motaju zadnji točkovi? Inače, meni se čini da je 3-4-5mm već spremno za zamenu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 10, 2009 (edited) pa kad covek prica o senzorima pretpostavljam da prica o prednjim tockovima jer je gore vec receno da na zadnjim senzor ne postoji,duso moja!!! Edited July 10, 2009 by boki Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted July 10, 2009 Hvala Dovla, znaci na 3,4,5mm je spremno za zamenu, kod mene je 7-8mm, dakle moze to jos da se guli.Inace nema Z10/Punto senzore za istrosenost.NE znam da li je to na Grandeu sredjeno.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted July 10, 2009 Grande samo na prednjem levom, a i stilo isto. Z10 nema verovatno zbog jeb*ne ustede. Koji su diskovi na z10 (240mm-257mm)??? I da koliki je klip (48mm-54mm)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted July 24, 2009 Danas sam menjao zadnje plocice.Nisu pale ispod 3 mm ali me interesuje jedna druga stvar.Kad sam sa drugarom zamenio plocice pogledam stare kako su habane i ustanovim da su mi vise pojedene plocice sa levog tocka u odnosu na iste sa desnog.Po zakljucku mogu samo da kazem da desni tocak slabije koci od levog.Moze li neko ili Mixy da mi kaze zbog cega i isto ako moze da se otkloni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 24, 2009 ne mora da znaci da slabije koci moze da bude i sajla rucne da ide teze na tom tocku pa malo sporije otpusta i zato trosi vise tu stranu,ili da se vrse zaprlja samo leziste plocica pa ih ostavi da dodiruju disk jos neko vreme posle otpustanja kocnice.cista fizika u pitanju i obavezno ciscenje kocionih mehanizama pri zameni plocica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2009 (edited) posto sam kroz posao primetio da dosta ljudi nije obavesteno pa da napisem ovde bar za klubovce:zadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindra i to je kraj kocionim celjustime jer se ne radi reparacija.to je tako jer su kocioni cilindar i mehanizam rucne u jednomovo nije tačnoispao mi je jedan cilindar, izbrusili smo disk, zdanji levi i vratili smo cilindar najnormalijefora je u toem da se taj vrti u suprotnom smeru od normalnog smerazavrtanja šarafa Edited August 2, 2009 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted August 2, 2009 ...sta ti to znaci ispao ti zadnji cilindar,sta znaci izbrusili smo disk? mislis li da posle 200 stila uradjenih kocnica ne znam da se cilindar uvrce i gura a alat za tu rabotu drzim na polici kao ukras? Ono je veoma tacno a potrudi se malo sa proveris i fabricko upustvo za stila koje je dalo tu meru ne ispod 3mm nisam ga ja izmislio. Ako imas informaciju gde postoji set za reparaciju zadnjih celjusti podeli ga sa ostalima kad pukne gumica gde da nabavimo, a da ne menjamo komplet celjusti Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2009 (edited) moj odgovor se odnosio na ovu tvrdnju, možda sam ja pogrešno razumeozadnje plocice na stilu ne treba pustiti da padnu ispod 3mm jer se izvuce gumica sa cilindravidi ovako, mogu ti reći šta je bilo, kako je majstor to sredio,mogu samo da ga pitamotišli su mi sileni i zadnji ležajevi na oba točka, da to nije otišlo, ne bi ni znao u kojem su stanju kočnice nazadkad je skinuo, na zadnjoj levoj strani disk plocica nije bilo, na desnoj flic papir od pločicalevi disk izgreban od čeljusti, klip cilindra izleteo napolje, šta je bilo sa gumicom nemam pojmaali majstor mi je pokazao kad je skinuo točkove i jasno se videlo da su od pločica ostali parčići, tragovi ogrebotina na disku i da klip stoji malo nakrivo uglavnom, nikakve čeljusti nisam kupovaočovek sredio i rade kočnice super, bolje nego pre osetnoe sad, jesam li ja pogrešno razumeo ili ne ali meni su pločice na levojstrani nestale, nije ih bilo, 3mm za njih tada je bila misaona imenica Edited August 2, 2009 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2009 kad sam napisao pločice, mislio sam na kočiono "meso", obloge Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted August 3, 2009 to sto si imao srece da se vrati klip (inace da ti je ispao ostao bi bez kocionog ulja vrlo brzo) a da ti gumica ostane citava je vrlo redak slucaj.poenta price je da mi je drago da si izbegao dodatni trosak na sve sto si radio ali ne daje ti za pravo da tvoj slucaj poredis sa ostalim i pocnes post sa "ovo nije tacno" jer je to tebi verovatno prvi put da se sreces sa tim i takvo pisanje bi moglo da navede druge vlasnike da postupe "moze do metala" bez problema jer poenta ovog druzenja na forumu je pomoci prakticno i savetima ostalim clanovima.ponavljam tvoj slucaj je redak vise je ljudi kojima je gumica "riknula" a kako jos nema seta za reparaciju morali su da menjaju kocionu celjust. bolje spreciti nego leciti. zar ne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 4, 2009 dobro, ok, hvala za infosamo prenosim kako je bilo kod mene pa mi je malo cudno delovao taj post.ako si se osetio uvredjenim s postom, pardon. niko nije nameravao dovesti u pitanje tvoje iskustvopozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted August 4, 2009 danas radio stila klinickom centru imali isti slucaj kao ti s tim da je disk bio upropasten i njima sam uspeo da vratim cilindar,ali kao sto napisah u vecini slucajeva nece pa je bolje proveriti plocice s vremena na vreme nego iskusvati srecu.nisam sujetan nego vise volim preciznu definiciju jer je bilo ranije nevolja zbog nejasnog opisa ili obrazlozenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Detritus 0 Posted June 3, 2010 Evo da se prikljucim ljudima kojima se ova stvar desila.Juce sam promenio komplet plocice ( napred i pozadi ) i zadnje su bile u jako losem stanju. Cilindar desnog tocka se zavrnuo bez problema ali levi je pored toga sto je bio pred ispadanjem, imao drugi problem, koji u stvari predstavlja razlog i objasnjenje zasto ga je nemoguce vratiti nazad.Ovako, dok nismo provalili sta se desava, tj da leva strana celjusti u kocionom cilindru ima kontra navoj i da smo ga u stvari odvrtali 20 minuta, palo nam je na pamet gomila stvari sta i kako moze ovo da uzrokuje, sto se kasnijim otvaranjem kompletnog cilindra pokazalo kao tacno. Dakle, kada se zadnje plocice istrose, cilindar izlazi vise nego sto je predvidjeno, a koliko mi deluje ume da izleti i skroz. Razlog zasto ga je nemoguce u vecini slucajeva vratiti je taj sto rucna kocninca vremenom deluje silom na ionako izvucen cilindar i upropasti navoj kojim se taj cilindar u stvari usrafljuje u svoje leziste na nulu. Navoj je inace jako kratak, max 1 cm sa sirokim brazdama i nije ga tesko zeznuti. Kod mene je bio slucaj da su prva dva kruga toliko bila upropascena da je bilo nemoguce izvesti. Ovo smo sve videli kada smo resili da ga otvorimo skroz ( pri cemu za otvaranje cilindra treba petougaoni kljuc ili u nasem slucaju cekic i sekac, jer smo se od tih kljesta ionako oprostili ) Stvar u principu funkcionise ovako, vi zavrcete kapicu, a sraf koji je unutar same kapice i ima lezajeve, proklizava i nemoguce ga je vratiti i na silu "probiti" upropaseni prvi red navoja. Probali smo cak i presom da ga drzimo....Epilog price je kao sto je receno, ne dozvoliti da se plocice ogule do metala, a s'obzirom da su u AP sportu dzabe, nije ih lose ni promeniti kad se spuste malo manje od pola, za svaki slucaj.U mom slucaju, ceh je kostao 80e za druga polovna kljesta, a da mi drugar nije radio ceo taj mehanicki zahvat, verovatno bi njegovo vreme kretalo na jos oko 20-40 evropskih novcanica, sto ce reci +100-120e zbog nemarnosti..... Quote Share this post Link to post Share on other sites