Jump to content
Goran
BaneT

Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?

Recommended Posts

Ja primenio lambda sonde i prestao da štuca... ista dijagnoza bila...sa tim da se pre toga promenjene svećice i kablovi,a dizne i drugi sklopovi ubrizgavanja i dotoka goriva provereni.

Na 155k km

 

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, kakoonobese said:

Ukoliko se uključivao CheckEngine, poželjno je dijagnostikom pročitati o kojoj se grešci radi. To će dati smernice za dalje.

 

Do sada smo razmatrali mogući problem sa svećicama ili kablovima. Ovo što navodiš ukazuje na druge potencijalne uzroke.

Mislim da treba suziti uzroke na 2 kategorije:

1. struja (svećice, kablovi ili bobine)

2. napajanje gorivom/vazduhom (dizne, klapna,....)

 

 

Prvo, nije otklonjena sumnja da su u pitanju svećice ili kablovi, Svećice su menjane pa je ta mogućnost manje verovatna ali je ne treba isključiti jer se može desiti da zazori nisu adekvatni ili svećice nisu originalne.

Ukoliko imaš stare kablove koji su bili ispravni, ili nekog ko može da ti ih pozajmi, lako se može utvrditi da li oni prave problem.

Kada su u pitanju bobine, opet je najlakše uzeti/pozajmiti jednu za probu. One ne moraju de se skidaju/montiraju u svrhu testa. Dovoljno je da se prebace kablovi sa stare na novu i da se tako proba. Ako se ne varam, postoje 2 bobine koje su identične pa test treba uraditi maksimalno 2 puta (za svaku bobinu). Idealna situacija je da se iz prve pogodi problematična bobina (ako je ona problem) i da se izbegno dalje testiranje.

 

Nemamo informacije o prethodnim intervencijama na sistemu napajanja gorivom/vazduhom. Ukoliko su u neko skorije vreme čišćene dizne, mogao bi se isključiti i taj uzrok. Po pitanju dotoka vazduha, uvek je moguće proveriti zaprljanost klapne i po potrebi naprskati CarbCleaner . Tom prilikom naprskati detaljno sve šupljine i klapnu sa obe strane. Ostavi se da odstoji 10-ak minuta pa se postupak ponovi (ukoliko je bilo jako zaprljano). Nemoj da te iznenadi teže paljenje motora nakon ovog tretmana i kratkotrajan nepravilan rad. To traje dok se ne eliminiše CarbCleaner pa se rad motora automatski stabilizuje. Postoji tema u kojoj je objašnjena kalibracija parametara usisa vazduha (mislim da se pritisne gas da ide do 4000 obrtaja na nekoliko sekundi , i tako 2-3 puta).

 

Raspisao sam se, a ne znam da li je ovo uopšte od bilo kakve pomoći.......

 

Bilo je od pomoći svakako. I hvala na tako iscrpnom odgovoru :respect:

Dakle, malopre sam došao od majstora i ispostavilo se da je jedan kabl od svećice bio malo pregrižen, verovatno od miševa. Majstor ga je zalepio trakom i sada ne da vuče nego lepi za sedište :)

Ali me je ipak posavetovao da promenim sve kablove, što ću i učiniti.

Hvala svima na odgovorima, i pozdrav!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mlnmnc sačuvaj te stare u gepeku jer zlu ne trebalo ako se desi ponovo da neki kabl probije ili se ošteti zameniš samo njega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si stara škola kao i ja...i ja sačuvam kablove zlu ne trebalo...a bilo da je i trebalo,da se bar do majstora dovuče...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK DCPR8E-N ili Bosch YR7DE (mislim da je ta oznaka).

Sad sam skoro menjao NGK za Bosch. NGK izdržao 60k pretežno gradske vožnje na TNG. Izdržao bi sigurno još nego radio reatest sa zamenog rezervoara pa reko serviseru da stavi i nove svećice kad sam već kod njega.

Stavio je Bosch jer, po njegovim rečima, nije siguran da li su sada NGK originali što stiže kod nas. Ja bih ipak NGK ako ti neko garantuje originalnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Vozim punto 2011 1.2 LPG (fabricki). Posle zamene kablova Bosch i svecica NGK dcpr7e imam problem. Kada auto stoji duze od 6 sati ili prenoci mora iz drugog puta da upali,dok kada vozim krace relacije pali iz prve kao mina. Sta to moze da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda svecica nije odgovarajuca. 

Evo upravo gledam, za moj 500l ide ista svecica kao i za tvoj. 

NGK za oba automobila imaju oznaku dcpr7en-10 sa kataloskim brojem 4983 a vidim da dcpr7e bez N i 10 na kraju ima kataloski broj  3932.

Takodje postoji i dcpr7en bez broja 10 na kraju sa kataloskim brojem 4795..

Upravo trazim svecice za svoj auto pa sam primetio tu razliku a nisam siguran da li ima razlike u samim svecicama.

Edited by dvla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle duzeg vremena da napisem neku rec u vezi desavanja sa navedenim Puntom 1.2 16v, mozda nekome pomogne!!!

 

Menjam usisno crevo od kucista vazduha do klapne gasa pa reko aj da ocistim svecice proverim zazor, malo dostelujem zazor na 0.8, ocistim sve konektore, MAP senzor, klapnu gasa, itd. Uradim ja to upalim sve ok, vozim po gradu prilicno, i primetim da na leru nepravilno radi, izmedju 700 i 1000 obrtaja, prima gas kao LUD, ide ubija, ali ne valja ler i jos neka desavanja u toku voznje.

Skinem minus klemu, raskacim sve konektore, izvadim svecice NGK DCPR7E-N-10, crne da crnje ne moze biti, zazor oko 0.8, po specifikaciji ne valja...

 

Svecice za Puntice su svecice za motore-dvotockase, DCPR8E, DCPR8E-N, DCPR7E-N, DCPR7E-N-10 koriscene mnogo pre pojavljivanja 1.2ccm, 8 i 16v motora, po specifikaciji DCPR7E-N-10 svecica za motore je 0.7-0.8 a sve ostalo 1mm.

Podesim 1mm, vratim sve konektore, upalim auto, step motor drzao preko 1000 RPM, pa spusta polako, to je ok, auto prede na leru, i dobro prima gas u voznji, cak odlicno, zagrejao se i posle dva ventolatora prede, ali ima malu knedlu-zadrsku, na prvom davanju gasa dok radi na leru, kad vozim sve ok. Ugasim auto, samo dam kontakt da se upale lampice i cekam-slusam, step motor radi nesto i to je trajalo oko minut. Upalim auto bolje prima gas i ide odlicno, ali ugasim auto opet samo dam kontakt i odmah drzim pedalu gasa do kraja oko 60ak sekundi, Step motor opet radi nesto....

 

Posle ovih procedura, motor BOMBA...

Da pomenem da su kablovi BOSCH-pre njih NGK kablovi. Ne primecujem neku spec razliku BOSCH-NGK. Ali NGK-Bosch i ostali proizvodjaci NEBO I ZEMLJA.

 

Auto imam od 2006. presao preko 300.000km, samo redovno i kvalitetno odrzavanje... Inace sipao sam prvi put CASTROL MAGNATEC 10x40 A3/B4 jbt. motor se nenormalno utisao,

Izvinjavam se na duzem textu, nadam se d anekome moze da pomogne.

 

ako ima pitanja izvolite...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekodoranje-objasnjenje slova i brojeva na NGK svecicama

ngk decoding.JPG

 

https://online.flippingbook.com/view/17923346/4/

 

Trazenje odgovarajuce SVECICE, MAP, MAF, SONDE, KABLOVI ITD. NGK

https://web.tecalliance.net/ngk-catalog/en/home?sessionArticleCountry=AL&sessionTargetCountry=

 

Kucajte podatke vozila i motora kad izadje spisak citajte od-do datum koja svecica je za koji motor-godiste... N na kraju oznake svecice, znaci SPECIJALNO UZEMLJENA ELEKTRODA-POJACANA.

DCPR7E-N-10....N=POJACANA. 10=1 MM ZAZOR, SVE SU FABRICKI PODESENE OD MODELA DO MODELA, 0.7-0.8-0.9 ... 10-1mm zazor je napisan na svecici jel nije bas standardno... 

Edited by Chika Kure

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Chika Kure said:

Dekodoranje-objasnjenje slova i brojeva na NGK svecicama

ngk decoding.JPG

 

https://online.flippingbook.com/view/17923346/4/

 

Trazenje odgovarajuce SVECICE, MAP, MAF, SONDE, KABLOVI ITD. NGK

https://web.tecalliance.net/ngk-catalog/en/home?sessionArticleCountry=AL&sessionTargetCountry=

 

Kucajte podatke vozila i motora kad izadje spisak citajte od-do datum koja svecica je za koji motor-godiste... N na kraju oznake svecice, znaci SPECIJALNO UZEMLJENA ELEKTRODA-POJACANA.

DCPR7E-N-10....N=POJACANA. 10=1 MM ZAZOR, SVE SU FABRICKI PODESENE OD MODELA DO MODELA, 0.7-0.8-0.9 ... 10-1mm zazor je napisan na svecici jel nije bas standardno... 

Prilikom ciscenje-smirglanja-podesavanja zazora svecica, ne praviti pritisak na unutrasnu elektrodu nikako, varnica mora da ima odredjeni oblik-velicinu-temperaturu, ako ostetite-zalomite ili nagnjecite elektrodu od dobre ili solidne svecice napravite LOSU. Sve sto radite sa elektronikom na ovim motorima, radite polako-pazljivo-bez preagresivne hemije-cetkice za zube SOFT model ITD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jedno pitanje, nadam se da je ovde ok.

 

Skoro sam bio sa ženom u taštovini i taman da krenemo nazad krene auto da štuca. Imam dijagnozu u kolima i povežem je i lepo kaže missfire.

 

Pošto su relativno skoro menjani i svećice i kablovi bio sam siguran da je bobina. Ali pošto nisam mogao da čekam da vidim šta je ostavili smo auto tamo kod familije da ga oni srede. Ispostavi se da je svećica ipak bila u pitanju.

 

Sad sve je sređeno, majstor zamenio svećice i sve radi ok. Ono što mene zanima je da li ove svećice izgledaju kao svećice od oko 2500km?

 

IMG_20241213_203228669_HDR.jpg

IMG_20241213_203235344_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ti bitno kako izgledaju ako ne rade...imam ja takav slučaj na motornoj testeri, svećica izgleda super i nije stara, ali ne radi, stavim novu, radi super...

Share this post


Link to post
Share on other sites

veoma loše sagorevanje, dal je bogata smeša. bolje ti proveri lambda sondu ili sl

 

ja godinama vozim na TNG, i koristim BRISK Silver svećice, zadnja kupovina, bile su oko 800din/kom. Menjam ih na 30 000km, kad ih skinem, em su svetlo sive, em su veoma malo potrošene, jedva nešto lošije od novih koje stavljam. Ali, tako sam navikao, i do sada, a na TNG imam oko 250 000km, nisam imao problema sa svećicama.

 

 

uporedna fotka pri zameni svećica, moja tema

 

 

20210713_191815.jpg.702b3522809b189ec7de4df4e8abe1fb.jpg

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno tako izgleda, ono što mene buni je zašto?

Zet kaže možda majstor nije zamenio svećice ali sam poprilično siguran da jeste. Ovako izgleda kao da vozim hibrida, pola benzin pola ulje da sagoreva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stavio si nove, teraj par hiljada km, pa proveri stanje. Ne znam da li može preko dijagnostike da se proveri sagorevanje. Ili na teh servisu, kada guraju onu sondu u auspuh. Vidi nešto...

 

troši li ti ulje... kakva je potrošnja benzina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzin je ok, oko šest bez one penzionerske vožnje. Ulje je curilo na poklopcu pa je zamenjen ali opet ima oko pola merača na 1000 kilometara.

 

To mi je neka predpostavka da može biti ali mi je čudno da je na starim izdržao barem 10.000. To jest od kad je uzet do zamene na nove svećice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, maksha said:

Bukvalno tako izgleda, ono što mene buni je zašto?

Zet kaže možda majstor nije zamenio svećice ali sam poprilično siguran da jeste. Ovako izgleda kao da vozim hibrida, pola benzin pola ulje da sagoreva.

Koji je auto u pitanju? Nisam čitao sve. U svakom slucaju benzin. Očisti klapnu gasa, MAP ili MAF senzor. Ako je MAP-pressure, mora da dihtuje sistem usisa, proveri da ne vuče negde falš vazduh( od kutije filtera i cevi do klapne gasa). Očisti Lambda sonde, proveri zazor na svećicama, ne odgovara uvek 0,7-0,9mm probaj 1.0-1.1, stari su to motori. Mozda treba da se kalibriše klapna gasa. Sve ovo dovodi do loseg sagorevanja ako je motor iole zdrav. To je sat vremena a ne kosta nista...Nije baš uvek do bobine, kablova, svećica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, maksha said:

Hvala, Zastava 10 je u pitanju. Probaću sve od navedenog pa javljam ako šta otkrijem.

Senzore ne čistiš ččetkama i četkicama samo neki CARB Cleaner ili zadnja solucija Brake Cleaner. Izvini ne znam koliko znaš materiju, posveti malo vremena senzorima, kontakt sprej za konektore senzora i kompjutera  itd. itd. Ako su komponente ispravne to mora da radi-prede.

Edited by Chika Kure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu kalibracije klapne gasa. Klasična klapna sa sajlom. Ako je crna kao svećice očistiš brake cleanerom. Ne samo klapnu nego sve što tu možeš da dohvatiš iza klapne. Naprskaš na krpu i polako. Ne možeš ništa da pokvariš. 

 

I jeste glupo i verovatno nije ali proveri filter vazduha. 

Edited by zarekg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...