Jump to content
FAS Euroauto Goran
BaneT

Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?

Recommended Posts

Ima na forumu vlasničko uputstvo za Punta mk.2b iz 2008. godine, i tamo pišu iste ove svećice kao u uputstvu za Punto Classic.

http://www.fiat-lanc...showtopic=38861

Ne kažem da se stvari iz uputstva ne menjaju. Npr. u knjižici uz mog Stila piše Selenia 20K...u međuvremenu je Selenia izbacila novo ulje pod nazivom Selenia K i u svim uputstvima za kasnije primerke, pa i u onom uputstvu koje stoji okačeno na forumu za Stila, piše Selenia K kao preporučeno motorno ulje za benzinca 1.6

Ali, čini mi se da se prevelika zabuna unosi u sve ovo.

Kao...jedni ovlašćeni rade ovo, drugi ono, jedna uputstva za jedne, a druga za druge ovlašćene. Ne, nije tako. SVI imaju iste norme, ista uputstva, iste napomene šta se i kako radi. Imaju bre propisano i koliko sati je predviđeno da traje određena intervencija i ne smeju na računu da stave da je trajala duže, niti da je trajala kraće od toga. Naravno da imaju razlilčite cene za svoje usluge jer su oni konkurencija i smeju da imaju različite cene.

Isto tako, ako neko ima tolike strahove da mu neće uraditi sve ono što je napisano, ako su sigurni jedino i samo ako stoje majstoru nad glavom dok im menja ulje i filtere...onda...da li stoje i kuvaru nad glavom u restoranu kada odu na večeru...ili sede i čekaju da im se iznese, a nemaju pojma da li je neko kinuo u njihov tanjih, pljunuo ili šta već... :whistle:

Druga je stvar što je npr. ranije Delta jedno vreme sipala Shell motorna ulja po default opciji jer je jedna od Miškovićevih firmi uvozila to ulje za Srbiju, dok Seleniu nije uvozio on. Ali, to nema veze sa uputstvima iz Fiata, već sa činjenicom da su bili bahati, moglo im se. Čak, ako si hteo Seleniu, morao si da potpišeš papir da si odbio Shell i da si hteo baš nju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ulja i nije toliki problem. Za cuvene svecice vec moze malo da "zakoci" , jer jednostavno ako pratis tu preporuku probaces da uvrnes svecice koje imaju drugaciji navoj, sto zna da bude "neprijatno".

Vrujem da za svaku intervenciju postoje iste norme. To je tako normalno da ne treba komentarisati. Toliko norma-sati i tacka.

Cene se razlikuju za istu intervenciju po 3x opusteno, a trebalo bi da i vrednost norma-casa u svim ovlascenim servisima bude ista.

Kako tacno dolazi do tih razlika, ja zaista ne znam, ali tako je trenutno kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a trebalo bi da i vrednost norma-casa u svim ovlascenim servisima bude ista.

A, zašto bi trebala? :whistle:

Dakle, kupuju po istim cenama delove od Fiata, onda treba da imaju i istu cenu radnog sata...gde je tu kapitalizam i konkurencija? :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kapitalizam se ne razumem bas, otud i ova moja dilema :)

Salim se malo... Negde sam procitao sledece : radni cas u servisima Fiat grupacije iznosi toliko i toliko. Otud sam laicki zakljucio da je kod svih isto( ruke), s tim da je cena delova razlicita i otud mesto za trzisnu utakmicu i konkurenciju...

Ali, bio sam u zabludi...kao i uvek...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali 30k u idealnim uslovima (citaj strano gorivo bez vode i ostalih nezeljenih sve prisutnih supstanci u benzinu i plinu u srbiji)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema nekih odredjenih pravila, jedno je fabrika propisala a drugo je praksa pokazala ali sto kaze predhodni post do 30k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, nije na odmet zameniti, ako budem nesto ranije petljao - menjacu i njih.

Primetio sam da mi sa ovim NGK V-Line svecicama kada palim prvi put, ujutru...malo duze vergla, misllim to je bukvalno 0.5 sekundi, neko ne bi ni primetio, ali recimo da je sa starim svecicama, koje je jos bivsi vlasnik stavio, i koje su bile skroz gotove - pre hvatao...valjda su ove V-Line neke takve

Mogao bih probati one iridijumske ili tako nesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za fiat punto 1 1.2 44kw 96 god svecice su sledece

Ako ti kod motora pocinje sa 176B1.000 idu NGK BCPR6E-VG ili CHAPMION RC9YCC

Ako ti kod motora pocinje sa 176B4.000 idu NGK BCPR6E ili CHAMPION RC9YCC

Ovo su podaci iz autodate,a kod motora vidi iz saobracajne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljao sam 2 puta zaredom NGK V-line i posle nekih 3 hiljade km imam problema, jave se detonacije, pocinje auto da se gusi lagano, i to me mnogo nervira. Da li da stavim obicne NGK? Ili Denso, cuo sam da nisu lose? Citam po netu da ljudi sa Bosch-ovim svecicama nemaju problema, dok se tu i tamo zale na NGK, neki ih hvale do neba, pojma nemam sta da radim, cuo sam i da se Bosch dosta kopiraju tj. da ima dosta falsh svecica te marke...

Posto vozim da plin da li da stavim "hladnije" svecice?

Zaboravio sam da napisem, promenjene su bobine juce, kablovi pre 2000 - 3000 km...

Jedino su svecice ostale, plin je nastelovan.

Hvala unapred na odgovorima.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem kod NGK svecica je sto ima dosta plagijata(kopija) da ne mozes da provalis da li su orginalne ili ne!!Ja sam stavio NGK V-line pre 1000 km i sve radi savrseno samo sto nisam svecice kupio u Srbiji.Ali cim sam ih stavio odmah sam osetio razliku..i stare su mi bile NGK i to menjane u Nemackoj posto imam knjizicu servisnu iz Nemacke i menjanje su na 70.000 km.I na dve svecice te stare mi je pisalo NGK Fiat.

A sa novim odmah je postao zivlji i nikad problem sa paljenjem i vucom.A isto sam sve odradio komplet.Kablovi,svecice i jedna bobina koja nije valjala

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da li je neko od vas nekad cuo za celicnu cetku i nacine ciscenja svecica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusar, u pravu si bio, posle ciscenja i podesavanja zazora svecica nestale su detonacije... Prsnuo sam malo i WD 40 u kablove. Nisam ih celicnom cetkom cistio vec smirglom, bilo je taloga na njima. Sad je sve cool. Hvala na savetu, to sam cesto radio dok sam imao skuter ali vidis nisam se setio za auto :D. Sledeci put kad se jave detonacije bacam ih i kupujem Champion ili Bosch. Ove NGK su japanske koje imam ali cu ipak probati i sa drugim brendom. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doslo je vrijeme da zamijenim scjecice, Punto 1.2 16v.

U uputstvu koje sam dobio uz auto stoji da u ovaj auto idu iskljucivo NGK DCPR8E-N svjecice. Ne navode se nijedne druge. Kod mene su trenutno DCPR8E (bez ovoga -N). E, sada, problem je sljedeci, s obzirom da kod mene u Banjaluci i okolini nigdje ne mogu da se nadju bas ove svjecice, pokusao sam da nadjem neke ekvivalentne. Vidio sam u Auto Dati da pored gore navedenih u ovaj auto idu i Champion RA4HCX, a u Hajnesovom Manualu se navode jos i neke Bosh YR7DE. Da li je neko na ovom autu koristio neke od ovih Champion ili Bosch i kako su se ponasale?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke svecice su izbacene iz proizvodnje, npr za mog Punta ne postoje vise obicne vec samo v-line svecice, NGK. Bas sam i ja gledao u uputstvu koje idu i iz Autodate ali su mi rekli da vise tih nema, tj ne proizvode se.

Verovatno ce ti biti ok i sa Champion i sa Bosch, samo gledaj da ih nabavis od proverenog dobavljaca jer se svasta prodaje, ako naletis na fals onda dzabe ime, tj brend, zezaze te, pogotovu ako si na plinu...

Bosch su extra, po pisanju ljudi sa raznih foruma. I NGK su dobre ali original. Mene su npr zezale posle 3000 km ali posle ciscenja su opet extra. Vozim na plin. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

poz

Kod mene su do prekjuce bile BERU....koje se ne pominju u uputstvu proizvodjaca ali su svejedno radile dobro...kaze majstor vrhunske svecice. Promenio sam ih svejedno u NGK, onaj stari tip za puntisu 2001.

Misljenja sam da je pametno stavljati tacno one koje sugerise proizvodjac tj. FIAT za taj tip i godiste auta. Kao i sve ostalo na automobilu a narocito sto se elektrike tice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mi druge, izgleda, nego da kupim Champion, koje se ovdje po dafault-u stavljaju u Punta. Malo je samo obeshrabrujuce to sto sam ovdje na forumu vidio da se osam ljudi od deset, otprilike, izjasnilo negativno kada se radi o Champion svjecicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...