Martini 11 Posted November 12, 2012 Na modelima DPF-a nema sta da kontrolise temeraturu izduvnog gasa tako da to nema veze sa dodavanjem goriva. Promenom mape, korekcijom vremena ubrizgavanja kod cipovanja moze se prouzrokovati promena potrosnje na boardu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted November 12, 2012 Možda je tako za dizel, ali recimo TFSI motori obogaćuju smešu da bi hladili cilindar. Nije nemoguće sličan princip i kod dizela primeniti. Remapiranje uglavnom podiže temperaturu i u cilindru, a i u izduvu, tako da tu može da bude konsekvenci koje nisu samo ekološke. Naravno, ko zna šta radi, zna i gde su granice određenih motora.Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 12, 2012 (edited) Ajmo opet, imam Bravo 1.9JTD, i čipovan mi troši bar 0.5 do 1l manje. Nemam board computer, uvek sipam pun, što će reći 45-50l. Na istoj pumpi. I nije ED plin da svaki put drugačije troši. Poslednji put prosek mi je bio 6l, sipao sam pre par dana, (Mirijevo - Železnik - Altina, i po gradu. Na auto putu su manje gužve sada, još samo da otvore uključenje kod Slapa ). Nije čisto gradska vožnja, upalim auto i pređem bar 10-22km u cugu. Ajde, ima i tu deonica sa pređenih par km, ali to nije primarna vožnja. Edited November 12, 2012 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paradajz 0 Posted November 12, 2012 Ljudi ovako ja se ne razumem bas dobro toliko u kola ,ali znam po tome sto na primer auto mi je na pocetku rezerve sipam za 1000 i po gradu sa njim uz normalnu voznju i po malo izdkravanje predjem oko 100 km.E sad o cemu se tu radi ne znam, Mislim ni meni sad nije jasno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 12, 2012 Možda je tako za dizel, ali recimo TFSI motori obogaćuju smešu da bi hladili cilindar. Nije nemoguće sličan princip i kod dizela primeniti.Remapiranje uglavnom podiže temperaturu i u cilindru, a i u izduvu, tako da tu može da bude konsekvenci koje nisu samo ekološke. Naravno, ko zna šta radi, zna i gde su granice određenih motora.TapatalkTo sve sto si rekao moze da vazi za novije modele dizela koji imaju senzore temperature izduva, ili takve senzore integrisane u lambda sonde. Kod FSI-a i TFSI-a senzori su integrisani u lambda sonde i naravno da je moguce hladjenje po potrebi. Ono sto sam ja rekao je vezano za JTD prve i druge generacije a oni nemaju nacin da odrede temepraturu i da koriguju smesu u tom slucaju. Kod njih konsekvece su samo havarijske prirode a to su izgoreli klipovi, dihtunzi, slomljenje radilice i zamajci. Sto se tice hladjenja a nevezano je za ovu temu npr. kod pojedinih auto gasnih uredjaja postoji opcija dodavanja benzina u odredjenim rezimima upravo radi hladjenja ventila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted November 13, 2012 Ljudi ovako ja se ne razumem bas dobro toliko u kola ,ali znam po tome sto na primer auto mi je na pocetku rezerve sipam za 1000 i po gradu sa njim uz normalnu voznju i po malo izdkravanje predjem oko 100 km.E sad o cemu se tu radi ne znam, Mislim ni meni sad nije jasno.Mnogo neprecizan način. Ume da slaže tako i za 3-4 litre. Posebno ako kola parkiraš na zakrivljenom terenu. Sipaj pun, vozi samo po gradu 500km i onda opet put, tu će biti već tačniji podaci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paradajz 0 Posted November 13, 2012 Ok mislim sve je moguče, kad probam javljam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lalic1709 0 Posted November 18, 2012 Danas sam chipovao lybru 1.9 jtd sa fabrickih 85 na 104 kw (tako mi bar rece majstor)Razlika se oseti. Pogotovo od 3.brzine pa na vise.Auto za sada ne dimi, kvacilo ne proklizava, jedino turbo malo vise zvizdi.Majstor koji mi je ubacio mapu (za 100 eur) rece mi nesto u sta mogu tesko da poverujem:"posle nekih 100 km predjenih, auto ce ti jos vise dobiti na snazi, ECU treba malo vremena da "nauci" novu mapu"Koliko u tome ima istine?Koji su nezeljeni efekti loseg cipa na koje bih trebao da obratim paznju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted November 18, 2012 Potrebno je da ecu pokupi nove parametre,nije te slagao...Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted December 22, 2012 ajd pomoc imam cromu 2006 1.9jtd 16v sa automatskim menjacem. Posto cu na prolece da radim remont menjaca, razmisljam se i za chipovanje...koliko moze da se dobije?video sam negde da dizu do 186ks...koliko se realno dobije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9662 Posted December 22, 2012 Toliko. Računaj 20-30 KS, ako hoćeš tačno da znaš odeš na valjke pre i posle čipovanja (u istom danu). Ali na prave valjke, koji ti lepo izmere i obrtni moment, dobiješ dijagrame...a, ne na neke gluposti gde ti danaju neki papir veličine fiskalnog račun sa brojem konja po želji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted December 22, 2012 ajd pomoc imam cromu 2006 1.9jtd 16v sa automatskim menjacem. Posto cu na prolece da radim remont menjaca, razmisljam se i za chipovanje...koliko moze da se dobije?video sam negde da dizu do 186ks...koliko se realno dobije?SM kaže da im je safe čip 29ks više što bih ti i preporučio, ne proizvođača već da radiš safe čip, manje boli glava sa njim. Inače, moram da te pitam. Jel moguće da ti je malo 150 konja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted December 22, 2012 sta je SM i sta je safe chipe?pa nije da je malo ali od viska glava ne boli....i kako se chipe ponasa sa automatikom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted December 22, 2012 SM je tjunerska kuća, jedna od poznatijih kod nas zajedno sa H&S i Revochip. U SM-u se neki "blaži" tjuning naziva safe čip. Njim dobijaš malo bolje performanse vozila, ali ne bi trebalo da dovodiš u opasnost zamajac, kvačilo i turbinu. Ista stvar se u Revochipu označava sa stage 1. Naravno, ima i opcija sa ekstremnijim čipom, ali tu već raste i verovatnoća da nešto crkne.Za automatik čekaj nekog stručnijeg od mene Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 22, 2012 Automatica nema nikakve veze, parametri kompjutera se optizmizuje isto kao kod automobila sa manuelnim menjacima. Mape goriva, tajminga, pritiska, limiteri, sve se radi isto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted December 22, 2012 i hocete da kazete da je 185ks nesto sto se dobija u safe modu, a da moze da se jos vise nategne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9662 Posted December 22, 2012 Evo, ja bih nešto da kažem... Prvo, osnovno i apsolutno neophodno je da pročitaš sve što piše u ovim temama:http://www.fiat-lanc...showtopic=50828http://www.fiat-lanc...showtopic=50940...kao i celu temu na kojoj smo.Forum se mora čitati, vreme nije počelo da se broji od onog trenutka kada je tebe neka tema, priča zainteresovala da bi sada svi ponovo pisali ono što je već napisano.Što je najbolje od svega, ti ćeš imati najviše koristi od tog čitanja jer ćeš tako saznati 95% stvari koje te zanimaju. Za onih 5% pitaj.Ne postoji ništa safe...to je trgovačka fora da prodaju ovo ili ono.Postoje razne mape koje se prave na osnovu toga šta ti, ja, bilo koji deseti vlasnik svog automobila želi. U pitanju su polovnjaci koji se čipuju i oni nisu u istom stanju.Jedan će doći i reći kako hoće što veću maksimalnu brzinu, drugi će reći kako ga ne zanima maksimalna brzina nego međuubrzanja u režimu od 80 do 120...treći će reći hoću sve ekstremno do maksimuma, pa koliko izdrži...peti će reći da mu trebaju dve mape jer će jednu koristiti kada upotrebljava nitro...deseti će reći moj auto je pregazio 300.000 kilometara, neću ništa do krajnjih granica nego tek da imam blagu rezervu snage...dvadeseti će reći ja imam 10 automobila u voznom parku svoje firme, hoću da se u uslovima gradske vožnje što je više moguće obori potrošnja, makar i za pola litre, itd, itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lybra 2.0 0 Posted December 22, 2012 (edited) Imam libru 2.0 20v i hteo bih malo da se raspitam o tom chiptuning-u, sta je to i koliko kosta? Edited December 22, 2012 by neshaoct spojeno by FantomX :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 22, 2012 Nema tu sta da se cipuje, metni plin i vozi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lybra 2.0 0 Posted December 22, 2012 pa dobro ali sta je to? cemu sluzi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 22, 2012 Reprogramiranje automobilskog racunara zarad bolji performansi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted December 22, 2012 pa dobro ali sta je to? cemu sluzi?To je nepresušna tema forumaških sukoba, a u suštini služi za trošenje para ko ima viška. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3059 Posted December 22, 2012 Za one koji nemaju turbo u kolima cenim da ni za šta ne služi Eventualno da se skine blokada sa obrtaja i istera neki ventil kroz haubu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola1978 3 Posted December 23, 2012 (edited) @ neshaoctcitao sam sinoc ovu temu od prve strane, i zakljucio sam da tu niko nije siguran bas sta radi niti mozes da budes siguran u kvalitet usluge a po najmanje u neku garanciju.Koliko sam svatio postoji par firmi, a sve ostalo je uzuzetno neozbiljno i rizikujes da napravis mehanicki kvar u vidu generalne na motoru....to je moje misljenje prema onome sto sam citao, naravno siguran sam da nisam 100% upravu...zato ste vi tu... Edited December 23, 2012 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
lybra 2.0 0 Posted December 23, 2012 Samo da pitam kako to izgleda mozda moja libra ima to i da lije to vidljivo na haubi taj chiptuningmislim kad se otvori hauba Quote Share this post Link to post Share on other sites