Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Pre neki dan mi se upalila lampica za servo i sija, a servo mi radi...i danas opet isto...Jel to od hladnoce mozda ili sta znam jel se susretao neko s ovim?

Hvala

Edited by neshaoct
spojeno by SikterBre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E kad nahvatam vremena i burazera koji ima alat, krecem u akciju, pa sta bude. Ako i zajebem nesto isto mi se hvata. Da je racunar odavno bih ga sredio :pc: , ali sa automobilima nemam iskustva. :question: Mada, ako su ti lemovi onda ga sredjujem 100%. Brine me taj senzor, 50% je on, 50% lemovi... Svakako javljam rezultat rada. :secret:

Jos ne pitah, je l' moguce skinuti ovu masineriju i voziti bez nje? :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ne pitah, je l' moguce skinuti ovu masineriju i voziti bez nje? :scooter:

Mozes skinuti sve....ali onda moras zameniti i letvu volana. Ako ne zamenis bice ti jako tezak volan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko bi kostalo da se to sve povadi, elektromotor, i cjeli onaj stub gdje se nalazi senzor polozaja i komp i da se stavi letva bez serva i mozes li mi reci koliko bi onda volan bio tezak u poredjenju sa nekim drugim autom bez serva? Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedno zapazanje... imao sam blago krckanje u volanu, kada energicno namotavam. Kada sam promenio gume i reglirao trap, to je nestalo. 100% sam siguran da je posle reglaze trapa drucaciji osecaj pri motanju volana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko bi kostalo da se to sve povadi, elektromotor, i cjeli onaj stub gdje se nalazi senzor polozaja i komp i da se stavi letva bez serva i mozes li mi reci koliko bi onda volan bio tezak u poredjenju sa nekim drugim autom bez serva? Poz

Ne znam koliko kosta letva....sve ostalo pa i rad mozes kompenzovati kroz delove koji ostanu od tvog auta. A volan ce biti tvrd od prilike kao kod Yuga, ili svakog drugog auta koji nema servo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti gorane, ionako sam mislio mjenjati letvu jer u ovoj se cuje tuk tuk kod otpustavnja ili motanja u mjestu, a servo me zeza otkad sam kupio auto i bas mi je zakazao u par kriticnih situacija na putu, kontam da je bolje da ga se rjesim nego poginem hah :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz. Citao sam svasta nesto ovde, pa nisam tacno ni siguran sta da mislim.

U poslednje vreme je pocela da mi se pali lampica, ali servo radi.mada mi se jednom dogodilo da mi je totalno blokirao volan ali to je bilo samo jednom.Nemam nikakvih lupkanja,krckanja i sl.gume sam stavljao zimske tako da je sve centrirano/balansirano,naravno i trap. Akomulator je nov, promenio sam pred zimu, stari je bio na izdisaju, ali to nema nikakvog efekta.Cudno je to sto ima dana kada se uopste ne pali sve je normalno,a onda ima dana kada od kako upalim auto ne gasi lampicu ali ne oteza volan sve radi normalno.Ne znam sta da radim i mislim, a nemam pouzdanog majstora za ove probleme, jer od skoro imam punta,pre sam vozio mazdu,koja nije imala putni racunar i majstor koji je meni pouzdan ne radi dijagnostiku,a ne bih da naletim na neke derace koze.Ako neko zna neke inforacije ili preporuke za majstora bio bih zahvalan.Da odem bar sa nekim informacijama, a ne kao duduk tamo, ko tele na klanje. :laughing:

Edited by Djuro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Pri svakom novom paljenju ne sija crveni volan, pa kada ga mrdnem uglavnom levo uplali se i oteza volan a oseti se na volanu nesto nalik na vibraciju pa na udarac i lampica prosija. Pri novom paljenju lamprica ne svetli pa opet posle nekoliko cimova volanom se upali. Teracu ga na dijagnostiku, mada moze da se desi da mi nista ne pokaze, ali me interesuje jedna stvar: Da li postoje neki jasni simptomi da je riknuo samo senzor? Nesto sam trazio po netu pa se obicno kada je senzor u kvaru cuje neko zujanje pri okretanju volana dok auto radi. Od jednog coveka kod kojeg uzimam delove trazi 100e za motor i 150 za senzor, brate..mnogo je ne mogu da verujem. Pokusacu onu foru sa ciscenjem kontakata centrale motora samo ne znam sta dalje ako to ne pomogne. Ovak mi se ne svidja varijanta da redovno otkazuje servo jer je opasno u voznji. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav! Evo da se javim nakon godinu dana, meni je krepao servo, misleci da je motoric vrisnuo ponovo sam prelemio kontakte. Na kraju je krepao ECU serva, inace jako rijetko krepava ali eto. Sve radi vec godinu dana, rabljeni ECU me kostao nekih 500kn sa kalibracijom.

Navodno modeli do 2003-04 krepava motoric, na modelima od 2004+ senzori... Tako kaze bivsi elektricar u Fiat servisu. Ako imate pitanja slobodno pitajte

Kod nas postoji opcija da dobivate reparirani motoric u zamjenu za svoj neispravni. Naravno uz nadoplatu. Ali sve u svemu reparirani motoric nije nista drugo nego prelemljena tiskana plocica i eventualno zamijenjeni releji. Tako da ako imate znanja sta i kako to napraviti, mozete uz jako mali trosak. A ako je senzor u pitanju, onda je to druga prica.

Svi vi kojima servo malo radi, malo ne radi, prelemite kontakte!

Edited by brunci

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Djuro, Formula F

Na sve što vas zanima je odgovoreno, tj. pisano je u prethodnim postovima ove teme. Nema druge nego da se pročita. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam rjesio napokon problem sa servom ali pravo nakon godinu dana raznih pokusavanja, uglavnom se gasio kad ga trznem ili na puni lijevi, covjek fino spojio na dijagostiku i postavio tockove ravno i podesio neki nulti polozaj volana u senzoru i sad sve fino mogu i obicni i city trzati, vrtiti u mjestu brzo i motati do kraja. Gresku koju je komp prijavljivao je neispravan senzor pozicije volana sto ne mora znaciti da je zapravo neispravan. Reko mi je isto da kad se skine panel ispod volana i ako polako se namotava do kraja ako se u motoricu cuje krkljanje da je u 99 slucajeva treba raditi kalibraciju, a vjerovatno se ovo desilo jer je neko prije mene mijenjao nesto na autu oko sklopa za upravljanje i nije drzao volan ravno pa se poremetio taj polozaj. Sve rjeseno za 10 eur.

Eto pa ako nekome bude trebalo ovo iskustvo nek prvo pogleda tu kalibraciju pre nego kupi senzor, elektroniku ili motoric.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gde si ti to radio (koji majstor, ako čisto zatreba), ako nije tajna (a ne bi trebalo da bude? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iz Banja Luke majstor se zove Zare ili brko ga zovu nalazi se kod drugog kruznog toka kad se ide prema laktasima, ako nekome zatreba :)

Edited by n0va

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes` malo daleko za mene, ali hvala u svakom slučaju što si podelio iskustvo! :)

Edited by Dejans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu proceduru kalibracije možeš obaviti u bilo kom servisu koji ima Examiner, a svi koji rade italijane ne mogu bez njega. :thumbup: Obično serviseri to i odrade, čisto kao poslednji pokušaj pre većih zahvata, nekada uspe, nekada ne. Nekada i kada uspe, posle određenog vremena krenu isti problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je uspjelo sad se ne gasi ni servo ni city servo, desilo mi se jednom da se ugasio posle kalibracije ali pretpostavljam jer je bilo grijanje do kraja, muzika pojacana i duga svjetla upaljena i jos par dzidza mizda oko elektronike upaljeno, a akumulator slab i bio je minus pa je mozda zbog toga inace je dobar.

Jos samo da rjesim kad cimam volan u mjestu malo levo desno cuje se tuk tuk i u voznji kad ga pustim da se vrati sam napred cuje se tuk, letva nema lufta i sve je ispravno oko mehanike tockova, znaci zvuk se definitivno cuje iz letve, jel zna neko mozda zbog cega se ovo desava, da ne otvaram sad novu temu? Da napomenem ovo se cuje i kad je ugaseno auto i kad je upaljeno i iritira me jako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ne lupka kad prelazim preko rupa, a isto tako nije kardan vec direktno iz letve lupka, upravljivost vozila je normalna pa me intresuje sta lupa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...