Jump to content
FAS Goran

luther

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About luther

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Kraljevo
  1. Rešen prolem! :thumbsup: Releji su bili u pitanju (ne tranzistori kao što sam lupio ranije ). Mislim da je u 90% slučajeva ovaj kvar. Popravka me koštala celih 2000 din. Princip "uradi sam" što se tiče skidanja motora, a onda asistencija elektroničara kome je lemilica prirasla uz ruku. Onda opet samostalno sklapanje i euforija kad vidiš da se nije upalila crvena lampica u obliku volana posle starta motora! Kad samo pomislim koliko su hteli da mi naplate znanje pojedinci... Elem, veliko hvala svim članovima koji su pisali u ovoj temi i svoje znanje podelili sa nama.
  2. Bar to nije neka nauka. Imas cela 4 šrafica koji se vide iz aviona . Kad ih odviješ i skineš masku, videćeš ploču računara, najveći od onih džekova (kod mene je plave boje mislim) je taj čijim vađenjem, a zatim vraćanjem resetuješ servo. Možda je pametnije da se odmah baciš na popravku, neće ti ta fora trajati dugo pre nego rikne totalno.
  3. Ajde da malo oživim temu. Znam da će mi neko odgovoriti tako što će me uputiti na čitanje teme od početka , ali morate shvatiti da je na ovih 35 strana puno rečeno, razbacano na sve strane, pa je teško sklopiti priču iz svega . Uz to, jesam čitao sve postove, sa manje ili više pažnje, doduše, ali još uvek ima nekih nedorečenih stvari (barem meni) . Sa druge strane, vidim da ima i novih članova sa istim problemima kojima niko nije odgovorio na pitanja (iz onog razloga - čitaj pa ćeš naći ) pa ovaj moj post možda i njima pomogne da provale šta je problem . Nekako će sve to u jednom postu biti mnogo sažetije i svakako lakše za pročitati od čitanje 35 prethodnih strana . Elem, početni simptomi su bili otkazivanje rada serva uz paljenje crvene lampice u obliku volana na kontrolnoj tabli. Problem se rešavao posle ponovnog startovanja automobila - sasvim razumljivo jer je novim startom resetovan računar koji javlja grešku i sve radi lepo neko vreme. U početku je razmak izmedju 2 otkazivanja trajao par meseci, pa par nedelja, pa par dana...dok nije polčeo otkazivati na nekoliko minuta. Naravno, nisam svaki put gasio pa palio auto, vozio sam bez maske ispod volana i kad bi se desilo da zakuje servo ja sam ga fizički resetovao vadjenjem džeka iz računarske jedenice. Naravno posle nekog vremena ni to nije pomagalo, jednostavno je riknuo totalno , a ja sam od Puntića sa volanom koji okrećeš malim prstom seo za Fap 13 za koji ti treba poluga da bi ga okrenuo. Obzirom da sam nailazio na sto različitih majstorskih priča, da su mi tražili da im dovezem auto i ostvaim ga dok ne obave posao, odustao sam od popravke jer sam provalio da me mažu i da planiraju da me oderu za neki sitan posao . Taman kad sam se pomirio da je riknuo i da cu se patiti na motanju, proradi sam od sebe, radi par dana pa opet rikne... Opet tako ne radi par meseci, pa proradi sam od sebe, ludilo. Onda naletim na ovaj forum i tu saznam neke stvari koje sam danas počeo da sprovodim u delo. Naime, skinuo sam motor, celih 15 min je potrebno. Svakako puno hvala svima koji su se potrudili da okače slike koje su od velike koristi , ali niko nije objasnio najbitniji deo priče, meni je barem najbitniji, a to je: 1. Kako se vadi pločica iz motora? Sa gornje strane je neka guma koja je zalepljena i koja se, tako deluje, ne može skinuti, a da se ne ošteti. Na nekom od linkova koji su postavljeni je objašnjenje uz par slika, ali na žabarskom pa sav onaj tekst ne vredi ni pet para , a sa slika se donekle može shvatiti procedura. 2. Po vadjenju pločice, kako utvrditi ispravnost ona dva kondenzatora (ako su kondenzatori uopšte )? 3. U slučaju da je na pločici sve ok, koji je sledeći korak u traženju problema? (mada zbog onog povremenog "vraćanja u život" verujem da je to problem) 4. Da li propratni zvuk lupkanja u predelu servo uredjaja prilikom prelaska preko neravnina ukazuje da je nešto drugo u pitanju ili nešto nije dobro pričvršćeno pa lupa? Gledao sam, ali je prevelika gužva dole pod volanom pa je teško videti. Znači, kad naidjem na neravninu, recimo naletim na rupu ili predjem preko šahte, čuje se lupkanje, kao da nešto zavibrira i tom prilikom udara u nešto. Napominjem sve to se dešava u predelu serva, moguće i letve volana, video sam da je neko i tako rešio svoj problem. Preterao možda jesam, ali će ovaj post svakako pomoći mnogima, ne samo meni. Naravno, uz pretpostavku da će neko ko zna (pouzdano) odgovore na ova pitanja odvojiti nekoliko minuta svog vremena da odgovori na njih .
  4. Ukoliko pritisnem kocnicu dok je uljucen desni migavac, on iz normalnog rada predje u ubrzani. Kod nekih auta migavac ubrzano radi kad neka od sijalica na migavcima rikne. Medjutim, ovde je sve ok, rade sva tri, zadnji, bocni i prednji i rade normalno dok ne pritisnem kocnicu, a tad ubrza skoro duplo.
  5. Naravno, riknuo onaj sakriveni do kog nikako ne moze da se dodje, a da se ne skida pumpa ili bar neki njen deo. Moze neko malo da uputi ko ima iskustva sa ovim problemom? Znaci 1.9 D grejac br4 ili br1, zavisi sa koje strane se gleda... Znaci sta skinuti da bi se doslo do njega? Cela pumpa? Prva dva idu lagano, treci malo zeza ako je zapekao, ali se i do njega dodje, ali ovaj je skroz ispod pumpe.
  6. Upalim auto, ali se lampica za grejac ne gasi vec treperi nekoliko sekundi, a onda ugasi. Sta mi indicira? Otisli grejaci...? Punto mk.2 1.9D
  7. Mozes skinuti sve....ali onda moras zameniti i letvu volana. Ako ne zamenis bice ti jako tezak volan... Bio sam van Srbije neko vreme pa sam se navratio. Pojasni mi (ili neko drugi) molim te. Pitanje se odnosilo na to da li je moguce voziti bez sklopocije nekoliko dana dok se ne izvrsi popravka na njoj. Volan je tezak i ovako, meni nije jer sam navikao, ali ko sedne za volan zali se da vozi Fapa . Znaci moguce je skinuti sve ovo i voziti neko vreme, a onda kad se obavi reparacija serva vrati sve u prvobitni raspored?
  8. E kad nahvatam vremena i burazera koji ima alat, krecem u akciju, pa sta bude. Ako i zajebem nesto isto mi se hvata. Da je racunar odavno bih ga sredio , ali sa automobilima nemam iskustva. Mada, ako su ti lemovi onda ga sredjujem 100%. Brine me taj senzor, 50% je on, 50% lemovi... Svakako javljam rezultat rada. Jos ne pitah, je l' moguce skinuti ovu masineriju i voziti bez nje?
  9. Ma brate, ja tolio dugo teram bez serva da mi je bas svejedno , ali planiram da prodajem auto, a ne ide da ga prodajem neispravnog. Ako pronadjem one slike koje su bile negde ovde na forumu, skidam sam plocu pa sta bude. Ako procitas ceo moj post videces da sam bio na dijagnostici. Majstor kaze da je otisao elektromotor i kaze da mu ostavim kola pa ce on da sredi za 100e, a onda servo proradi (a nikako ne bi mogao ako je riknuo elektromotor). A nece da radi kad sam ja tu nego da mu ostavim auto pa ce on to da obavi. Tad sam shvatio da me mulja i da nije to sto on prica. Umesto da je popravio, uzeo 30e i svi srecni, ostao je bez icega. Negde gubi kontakt, nema druge. Nikako da nadjem te slike, neki majstor je to okacio na ovom forumu (ali dok je bio stari forum), ali sad ne mogu da nadjem. Sve je lepo bilo objasnjeno, uslikano, obelezeno gde sta i kako...
  10. Koliko kostaju sada popravke CITY serva? Meni to ne radi 3-4 god. Nisam hteo da dajem 100+ e u to vreme jer sam siguran da je realna cena daleko manja. Sad kontam da je mozda cena sisla na razuman i realan nivo, pa da se raspitam u vezi sa mojim problemom. Simptomi su bili kao i vecini, u pocetku je "iskakao", najcesce na pun levi, ja ga samo resetujem tako sto istekam pa ustekam kabl koji ulazi u plocu ispod volana (sve vreme sam vozio bez maske pod volanom sa gomilom kablova) i on proradi opet kako treba. Jedno vreme je taj reset vrsio posao, ali je onda riknuo skroz. Lik kod koga sam bio na dijagnostici mi je tad tvrdio da je otisao elektromotor, iako po mojim saznanjima to ne moze da se desi. U medjuvremenu se naviknem na tezak volan i odustanem od popravke iz malo pre navedenih razloga. Onda je pocelo da se desava nesto cudno. Servo proradi sam od sebe, radi neko vreme i opet rikne. Jos cudnije je da je to najcesce bilo kad je vazduh bio dosta vlazan, posle neke kise recimo. Nekoliko puta tako. Ocigledno nije riknuo elektromotor, pre mi deluje kao neki kontakt. Bila je negde na forumu slika stampane ploce serva sa nekom pricom o lemljenju... Sve mi govori da to moze biti, jer cim on proradi ponekad sam od sebe. negde gubi kontakt i nekad, u odredjenim uslovima, uspe da sprovede informaciju i radi kako treba. Ima li neko iskustva sa tim? Je l' pokusavao neko sam da resi problem, bez da ga neko odere? Ili jos bolje, ako ima neko ko to radi uz razumnu cenu. Ne stoji se satima u kanalu zamazanih ruku do ramena od ove popravke.
  11. Ma kakav D2, od kad imam ovaj auto sipam iskljucivo eurodizel. Ptanje je koliko bi on podneo D2. Nije ovo prvi put, dva puta sam imao problema sa diznama zbog vode u gorivu. Bezobrazni su koliko su neposteni. Em te rade za lovu, em ti sjebavaju auto i prave stetu koja moze skupo da te kosta.
  12. Ma ok je, zaledilo gorivo. Nema sta, NIS ima zaista kvalitetan dizel. Zalosno da nas toliko deru za gorivo, a da je kvalitet toliko ocajan da dizel zaledi na -10, ako je i toliko bilo. Na svu srecu nije bio ozbiljniji kvar, a uplasio sam se da je pumpa riknula.
  13. Krenem iz grada kuci veceras i nasred puta poce auto da stuca, stanem kraj puta i nikud dalje. Dam kontakt, pogasi sve lampice normalno, ali nema sanse da upali. Sve izgleda kao kad ostane bez goriva, ali nije prazan. Da li neko zna sta bi moglo da bude, tek da saznam sta bilo dok ga ne odslepam kod majsora? Inace je auto vozen u toku dana, tako da ne verujem da je nesto zaledilo. Mada, kakvo nam gorivo prodaju...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...