Jump to content
FAS Goran
bolens

Ugradnja tempomata u Punto/Stila/Multiplu/Nouva Bravo/Alfa 147/Alfa 156

Recommended Posts

E sa ovim radovi bi bili daleko laksi :) ali znas ono kad doneses rucicu kuci i drmaju te pundravci, i moras odmah da je ugradis, i onda ugradis pomocu onoga sto nadjes u garazi :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zato dok cekas brzu postu odeš do prodavnice i na osnovu iskustava drugih i pomoći od kolega sa foruma pokupujes ove zezalice i ugradnja bude dečija igra.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zasto volim za svaki slucaj da ubacim osigurac kod ovakvih stvari. Tako radim i kod dovodjenja napona na retrofit fabricku navigaciju, mada uglavnom ljudi to preskacu. Po meni, 'leba ne jede, a moze da znaci. Fabricki je osigurac za Cruise Control F35 od 7,5 A (sa pina 17 na Junction Unit).

Kao sto znamo, na semi je H7 rucica tempomata, D4 konektor kod accu, M10 motorni racunar, B2 Junction Unit, a M1 Body Comp:

 

cc1.jpg

 

Ostalo je vec sve objasnjeno, evo jos 2 slicice koje sam davno izvadio iz E-Learn, mozda pritreba:

cc2.jpg  cc3.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ko misli da treba ;) . Licno, isto odradim i kad naknadno ugradjujem navigaciju, rekoh ti onaj dan kad smo se videli. Na dodatnu liniju za +12V sa kontakta (koju moramo da izvucemo na A4 CN da bi se uredjaj upario sa Body Comp-om) zveknes osigurac od 7,5A i miran si. Na stranu sto je i fabricki tako (F49 od 7,5A, a pored navigacije koriste ga i kontrole na volanu, parking senzori, senzori za kisu/svetlo, kontrole za Sunroof, znaci uglavnom ove dodatne zezalice):

 

image.jpg

 

Izvinjavam se za off, posto je tema o CC. Cisto da pojasnim ovo oko osiguraca kod naknadno ugradjene elektronike, po meni - 'leba ne jede.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da verujem gde zivim. Onokuciste osiguraca na provodniku - nema. Japaneri - nije da nema nego niko cuo. Termo buzir-svemirski brod!

Jedva sam nasao i kabl u Smederevu i to 0.75! Jer 0.5 nemaju. Ima onaj za zvucnike koji nije cuo za kvalitet.

I uspeo sam da izbunarim tekstilnu traku.

Narucio preko neta japanere i nosace osiguraca i buzir, pa sutra da se zezamo :)

Planirao sam 4 zice da uvijem jednu oko druge i oblepim tekstilnom izolir trakom i da stavim 7.5A osigurac ispod volana.

Da li ima potrebe da stavljam osigurac i na + sto dovodim na zeleno belu zicu crnog konektora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da izvuces liniju sa osiguraca na akumulatoru, cini mi se da je bas Branko stavljao sliku stranu-dve unazad u svom tutorialu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram da montiram rucicu Tempomata na mog Stila, ne deluje mi nesto komplikovano s obzirom da Stilo ima vec instalaciju za to, jedino sto me cudi je to da se ne pali lampica na tabli ako ima komplet instalaciju, ako sam sve dobro shvatio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da se upali lampica ali preko dijagnostike da mu ukljcis da ima tempomat i onda kad aktiviras tempomat pali se lampica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam skapirao,na punta ne moze da se ugradi tempomat.Citao sam vise foruma i do sad niko nije uspeo na punta to da resi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacija tj razvucene ili ne razvucene zice nemaju veze sa signalnom lampicom. Kakvu god instalaciju da imas kada povezes pravilno rucicu tempomat ce ti raditi ali da bi dobio signal na instrument tabli moras aktivirati tu opciju u body computeru pomocu dijagnostike.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravio sam proxy proceruru na dijagnostici i lampica uredno radi na Stilu. Nastao mi je drugi problem, ne rade zmigavci kad daljinskim putem zakljucavam i otkljucavam auto. Prije je to radilo. Kako da to rijesim preko FES-a?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima opcija, ali treba ti kod kartica za to, ako je nemas zaboravi na migavce.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz

Imam stilo sa dinamic opremom 2005 god, ima izvucen dzek ispod volana. Sad me zanima prilikom spajanja rucice da li trebaju kleme da se skinu sa akumulatora i da li je dovoljno da se spoji sa dzekom i da sve ostalo radi ?

Tu mislim i na lampicu na tabli?

Edited by steel

Share this post


Link to post
Share on other sites

steel@

 

ne moras da skidas kleme, samo ga upodi i vozi a na tabli moras da uljucis preko dijagnostike. Duze te izadje kopcanje kompujtera i dijagnostike za auto nego ukljuciti lampicu tempomata.

Ja kad sam kupovao tempomat, ukljucio sam ga dok je motor radio, dakle na zivo, kad sam ga ukljucio auto je na kratko izgubio obrtaje kao kad palis tudja kola preko kabla, osetno teze radi motor, ali to samo na kratko. Liku se zurilo pa sta da radim morao sam nabrzaka da isprobam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam skapirao,na punta ne moze da se ugradi tempomat.Citao sam vise foruma i do sad niko nije uspeo na punta to da resi.

 

Kako ne može? Šta je onda ovo?

 

cxcb52019.jpg

http://www.ebay.com/itm/Fiat-Punto-2-Column-Switch-VALEO-cruise-control-board-computer-rain-sensor-2003-/151262575066?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2337f3b9da&vxp=mtr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski na svaki automobil koji ima drive by wire moze da se ugradi tempomat dodavanjem rucice ili prekidaca. Moze i na automobile sa sajlom za gas ali je potrebno vise petljanja osim dodavanja same rucice. Za ovu prvu varijantu samo je pitanje rasporeda pinova na ECU a za to mora da se pita Google.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ste pogledali ovaj link što sam stavio, piše da je za Punta 2003, iliti Mk2b (naš Classic). I još je Valeo, originalni fabrički deo. Da nije toliko skup (oko 200 EUR sa dostavom, a gde su još carina i PDV kada stigne) - sutra bih ga kupio i probao da ugradim... A možda ih hoću koliko sam lud za takvim "fabričkim budževinama" u autu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

steel@

 

ne moras da skidas kleme, samo ga upodi i vozi a na tabli moras da uljucis preko dijagnostike. Duze te izadje kopcanje kompujtera i dijagnostike za auto nego ukljuciti lampicu tempomata.

Ja kad sam kupovao tempomat, ukljucio sam ga dok je motor radio, dakle na zivo, kad sam ga ukljucio auto je na kratko izgubio obrtaje kao kad palis tudja kola preko kabla, osetno teze radi motor, ali to samo na kratko. Liku se zurilo pa sta da radim morao sam nabrzaka da isprobam.

 

Jel mora da se skida volan ili bez skidanja moze rucica da se zasrafi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...