Jump to content
FAS Goran
bolens

Ugradnja tempomata u Punto/Stila/Multiplu/Nouva Bravo/Alfa 147/Alfa 156

Recommended Posts

Pa prepoznaje se odmah po prstenovima, obliku postolja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

meni ova lici bas na stilovu rucicu od alfe je ovakva

 

tempo3zm8.jpg

 

Pa na to je Ivan i mislio

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sto je onda napisao ,,ova je rucica sa alfe,, i stavio sliku od stilove rucice.

i sad treba da pogadjam sta je mislio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je odgovorio na post iznad, gde je majkicbane pitao "Je l' ovo bas Stilova rucica?", a onda je dodao "Stilova drugacija izgleda" i stavio dve tačke ":" koje nedvosmisleno ukazuju da se sadržaj koji sledi odnosi na Stilovu rčicu koja drugačije izgleda.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je da smo ga ugradili i da je druga dimenzija voznje :laughing:  ko je sta skvatio dal je 147 il Stilova to nije bitno :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' ovo bas Stilova rucica?

 

Ova rucica je sa Alfe, Stilova drugacija izgleda, mada su funkcionalno identicne:

Dodatno stavio sliku Stilo rucice, gde se i po prstenovima vidi da su oni identicni kao na Stilo rucici za farove, brisace ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' ovo bas Stilova rucica? Koliko si je platio ako nije tajna?

 

Koliko je pouzdano to kad nema sprovedena instalacija pa majstori moraju sami?

Jel izbacuje sve sto treba na bordu (npr kad se ukljuci, iskljuci, da izadje neko obavestenje)?

 

Dakle, moja ručica je od Alfe koja u potpunosti paše - kao što se na slici može i videti. Jeste da je malčice drugačijeg dizajna (prstenovi i samo telo), ali je priključak i ugradnja jednostavna (tj. to je i najlakši deo posla). Nisam imao izvedenu instalaciju - Radanko ju je izveo od akumulatorske kutuje i tzv. braon konektora. Kablovi su sprovedeni kroz čep koji se nalazi u samom levom uglu ispod šoferke i tapacirunga koji se pri tome skida da bi se do tog čepa došlo. To je ujedno i najkraći mogući put, a da se ne prave neke nove rupe :) .

Sve je prikopčano kako treba, preko kompa je iniciran tempomat. Kada se uključi, pali se lampica na komandnoj tabli kao i obaveštenje cruise control on. Ja sam potpuno zadovoljan, a danas je prošao i veliki servis kog Gorana, tako da ne postoji nikakvo prijavljivanje greške ili bilo kakavog drugog problema. Tako, da ako ste u mogućnosti, tempomat  u ruke - dal Alfin i original Stilov, šta vam padne prvo šaka i koliko love ste spremni da date.

I na kraju, da imate bilo kakvu mogućnost poređenja, moja ručica je koštala 35e od lika iz Smedereva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako je korisna stvarcica za duza putovanja. Planiram i ja ako budem bio pri parama, i ako uspem ovde u Nisu nekog dobrog majstora za to da nadjem.

 

Volim pedantne majstore, al nazalost nema ih mnogo :D

 

Ovo kod tebe fino izgleda, vidi se da je lepo odradjeno. Sve pohvale za majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isto ugradio kod Rax-a,odlican je i pedantan,sve ie radjeno kako treba,svaki kontak je prelemljen,tako da je kao fabricki. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se skida tapacirung sa A atuba na Stilu i ona plastika na kojoj se nalaze prekidaci za osvetljenje table, podesavanje visine farova, meni i ostalo. Trebalo bi da provucem kablove od braon konektorado volana a ne znam kako se skidaju ta dva dela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stuba lagano vučeš od stuba, prvo gornji kraj, pa donji "izvadiš" iz ležišta, a taj deo oko menija nema potrebe da skidaš nego otvoris dole ona vratanca kod osigurača i imaš pristup za provlačenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto kolega rece, tapacirung na A stubu je ceo na zabice koje su po sredini stuba. A dodatno, tapacirung ima i neku trakicu kojom je vezan za stub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo reših i ja da ugradim tempomat. Ručicu sam našao na otpadu u Loznici za 40e, pošto je auto sa kog je skinuta ručica već bio prodat nisam uspeo da dobijem oba dela onog belog konektora. Moj Stilo 2002 godište u dinamik opremi nije imao izvedenu instalaciju pa sam sve izvlačio od akumulatora tj onog braon konektora D4B.

Kada skinete poklopac akumulatora potrebno je odvrnuti jedan šraf i podići sivu plastiku da osiguračima. Ispod nje se nalaze braon i crni konektor.

 

20140405_151651.jpg    20140405_151639.jpg  20140405_151647.jpg

 

Kod mene je na jednoj strani konektora D4B bilo 6 žica koje ulaze u konektor a dve na drugoj strani koje izlaze iz konektora. Te četiri žice treba povezati sa kablom  i dovesti do kabine tj kod volana i to prema sledećem rasporedu:

D4B - konektor tempomata

A02 na pin 1

A03 na pin 6

A04 na pin 5

A05 na pin 4

na pin 2 na ručici tempomata treba dovesti +12V, ja sam doveo sa kontakta.

Za razvlačenje kablova sam koristio UTP kabal sa 8 žila punog preseka gde sam spajao po 2 žile iste boje. Kabal sam provukao pored šarke haube kroz gumeni čep ispod šoferke pomoću malo deblje žice.

 

20140405_151656.jpg

 

Čep se može videti kada se skine tapacirung levog A stuba (hvala kolegama koji su mi objasnili kako se skida tapacirung i gde može da se provuče kabal)

 

20140405_153051.jpg  20140405_153058.jpg

 

Kada sam provukao kabal krenuo sam sa povezivanjem provučenog kabla i žica na braon konektoru. Za spajanje sam koristio konektore koje sam kupio u Kelco-u na Bulevaru http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?q=splice , i koštali su 12 din po komadu ali po meni vrede svaki dinar jer nema potrebe za skidanjem izolacije ili lemljenjem žica već samo čisto mehaničko spajanje (video sam da je neko ranije u temi koristi upravo njih). Pošto prvi put koristim ove konektore nakon spajanja istih sam unimerom proverio spojeve i sve je savršeno funkcionisalo.

 

20140405_155151.jpg

 

Nakon povezivanja, da bi sve bilo kako treba tj kao fabrički provedeno, oblepio sam UTP kabal crnom platnenom trakom koju sam kupio u KiT komercu i odmerio koliko mi je kabla potrebno a ostatak sam uvukao u kabinu.

 

20140405_155207.jpg

 

Dalje se radovi nastavljaju u kabini i to skidanjem donje oplate oko volana.

Odvrnuo sam šraf koji se nalazio ispod ručice migavaca i na to mesto postavio ručicu tempomata koju sam zavrnuo nešto dužim šrafom.

 

20140405_161715.jpg

 

20140405_161753.jpg  20140405_161952.jpg

 

Kao što sam već i pisao dobio bio sam ručicu koja ima samo jedan konektor pa sam isti odsekao i četiri žice koje sam dovukao od braon konektora i žicu sa kontakta sa +12V sam spojio sa žicama na ručici tempomata pomoću tzv luster kleme.

E sada ostaje još da probam da li radi, probna vožnja je bila pomalo razočaravajuća jer tempomat ne radi. Nazad na projektovanje  :laughing:  zaključak: na crnom konektoru na pin A02 treba dovesti +12V, hvala kolegi na pomoći ;) . Tu žicu najlakše ćete prepoznati po tome što su na tom crnom konektoru sa jedne strane svi pinovi popunjeni tj na svaki dolazi žica, a sa druge strane izlaze žice sa svih pinova osim sa tog A02, tj samo taj nije povezan.

Ponovo sam iskoristio konektor za spajanje žica i doveo +12V sa jednog od osigurača koji se nalaze na akumulatora na tu slobodnu žicu.

 

20140406_150410.jpg

 

20140406_150345.jpg

 

Ponovo probna vožnja, ovog puta uspešna, tempomat rad.Kada se postigne brzina preko 30km/h memorisanje se vrši na speed + a tempomat se isključuje na pritisak kočnice ili kvačila, sve radi kao da je fabrički bio ugrađen. Ostaje još da izrežem plastiku ispod volana i da aktiviram sijalicu na tabli.

Za rezanje plastike sam koristio mala oštra klješta i skalpel. Za ovo je potrebno strpljenje jer morate nekoliko puta da postavite i skinete donju plastiku da bi odmerili koliko treba da sečete.

Kada sam završio sa sečenjem usledilo je „peglanje“ proxia. To sam odradio uz pomoć FIATECUScan 2.6, kabla ELM327 v1.4 i sledeće procedure: FIAT > STILO 1.9JTD > Body > CAN Setup / PROXI Alignment Procedure > Adjustments (F7) > Cruise control light > click Execute (F10) > choose: Enabled > go to: PROXI Alignment Procedure > click Execute (F10) > when you got success to all systems than turn the key OFF > wait for 15-30 seconds > turn key ON > turn the cruise switch on - it should be on. Samo napomena da bi ključ trebalo da bude na kontaktu tokom ove procedure a ne na motor u radu.

 

20140406_170645.jpg  20140406_170708.jpg  20140406_170711.jpg

 

Ovim je ugradnja završena i ostaje samo uživanje u vožnji. Meni je obzirom na moje stanje trebalo 4 sata rada. Nadam se da sam ovim postom pomogao onima koji se odluče da sami ugrade tempomat, neke stvari sam ponovio i možda je nekome dosadno da sve ovo čita ali sam i napisao neke stvari koje do sada nisu bile napisane a bile su nejasne, naročito one vezane za crni konektor kao i uključivanje sijalice na tabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast,samo sto ja ne volim pun presek ja sam koristio licnu,jer nigde u auto instalaci se ne koristi pun presek koliko ja znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Ja sam uzeo UTP jer mi je najlakse bilo zbog provlacenja i njegove otpornosti na mehanicke uticaje a moze bilo koji kabal nema nije bitno da li je licnast ili pun presek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dobro ja sam nekako sigurniji sa licnom imas i UTP licnasti.

meni je ostalo samo da negde upalim lampicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo.

 

Vidim da se tempomat ugradjuje samo na Stila i na novi Bravo.Moje pitanje je da li je moguce ugraditi na fiat punta,posto ne vidim da je neko radio?Ja se izvinjavam unapred,ako sam mozda promasio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...