Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

14,5 samo za akumulatore namenjene za vozila sa Start/stop sistemom.

Ovi klasični 14-14,4 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Lybri 1.9 JTD kod mene je punjenje alternanora 13.9V odmah po paljenju, posle 10-ak sekundi se punjenje podize na 14,1V i tu je zakucano ma sta da upalim na kolima od potrosaca. Skoro sam servisirao anlaser i rekoh elektricaru da proveri i alternator, te mi je rezultate rekao a video sam ih i sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj početni pad je zbog dopunjavanja akumulatora. Alnaser i grejači potroše poprilično struje. Znači par minuta dok napuni akumulator napon punjenja se stabilizuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako nesto mi je i majstor objasnio, samo je pomenuo da i centrala grejaca jos neko vreme pusta struju grejacima, t.j. ukljuceni su smanjenim intezitetom i ako lampa na tabli vise ne svetli, posle tih 10-ak sekundi nema vise struje koja ide grejacima i napon punjenja se podize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine kupljen Starline akumulator, 60Ah (nije za mog Bravo-a). Prije par dana (ni godinu dana od kupovine), auto neće da upali nakon dva dana stajanja u garaži, na kablove ga morali startati. Reklamiramo, u prodavnici kažu odvezite ga kod autoelektričara na servis. On ga izvadi, ostavi kod sebe bar dana, dopuni. Izmjeri uređajem i kaže 100% napunjen, 60% mu ostalo "života". Kaže čisto smeće od akumulatora. Ovo mu je ne zna koji po redu ove marke da je za godinu dana propao. Eto čisto da znate moja iskustva sa ovom markom akumulatora. Ja sebi sada za Bravo-a trebam kupiti pa mi ovakva iskustva jako dobro dođu pri odabiru, a vidim da se Exide preporučuje pa su ta iskustva, kao što rekoh, hvale vrijedna kao i ova druga.

Edited by Luka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako, sva iskustva iz prve ruke su dobrodosla. A to ocigledno nije marka, nego "marka".

Share this post


Link to post
Share on other sites

zveknuo exide premium kupljen januar,februar 2013. ako se napuni jel ce istera zimu? ali stvarno nikad ga nisam dopunjavao niti vodio brigu o njemu a par puta je praznjen muski ali se kasnije u voznji dopunio sam verovatno nikad do kraja. ne oamtim kad mu je bilo zeleno u onom kontrolnom okcetu i sve danas , sutra cu ga dopunim i eto sad se ispraznio skoro do kraja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri alternator. Ispravan aku moram uvek da ima ok check.
Inače, pražnjenje akumulatora (nrp ostaviš radio ili svetla pa sve isisa) značajno mu smanjuje radni vek i pervormanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijednom ne prija pražnjenje i drastično mu skraćuje živitni vek.

Onaj moj bivši je izdržao oko 4 godine a da ga nisam u startu praznio dva puta sigurno bi još dugo trajao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok je punjenje proveravao pre 6,7meseci a i na tabli imam onaj satic za akumulator. uvek na kontaktu stoji na oko 12 a kad upalim auto ode preko 14. ma samo nemarnost moja da sam ga dopunjavao bar 2x godisnje trajao bi jos. u garanciji je jos mesec,dva al necu ga ni nositi nisu slepci videce da je prazan. ako ga ne sredim sta mislite da li uzeti opet exide premium ili tudor isto ima sve 64ah 640 cak je i kuciste identicno, u ceni je mala razlika. cuo sam sve najbolje za tudor kao i za exide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dosta mesta sam citao da je potrebno bar 2x godisnje puniti aku,cisto preventivno i to moze da produzi vek aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam naleteo na takve savete, i zbog toga sam kupio onaj inteligentni punjac, nece da se baci... a ne moze da skodi sa vremena na vreme da se zakaci malo, dobra stvar je sto ne mora da se skida sa auta dok se puni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje o kupovini plasticne zastite kleme prebaceno u odgovarajucu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41777-gde-mogu-da-kupim/page-111#entry1293342

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

punio sam aku nekim ctek pinjacem oko 10h kaze da je pun ali ono okce i dalje crno, pa sam ga jos par sati punio einhel neki iz metro i dalje nece da pozeleni. to znaci da je verovatno ta celija vrisnula gde je okce a cerovatno jos neka pored? a kad ga prodrmam malo pojavi se na trenutak zelena kuglica. inace pali normalno nije se ispraznio jos uvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa ne košta da ga reklamiraš. Možda te i us.ere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo vec pominjali punjenje akumulatora ja ovaj moj ostavio da prenoci na punjacu. Vec je bio skoro pun, ali mu ne skodi da odstoji malo na struji

 

IMG_20151208_221028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Akumulator će mi uskoro krepati i hteo bih da ga promenim. Zvao sam Stojanov i traze 8000 dinara za original Fiat (valjda je Exide), 60Ah. Interesuje me da li je to OK cena ili treba gledati nešto bolje tipa Varta Silver/AGM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to su sve Exide brandovi - Tudor, Fulmen, Sonnak...

Interesuje me da li je to OK cena ili treba gledati nešto bolje tipa Varta Silver/AGM?

Nema potrebe bacati pare na AGM akumulatore, kostaju par hiljada vise u odnosu na standardne.

U pitanju je tehnologija (Absorbed Glass Mat) koja je pre svega namenjena vozilima sa Start-Stop sistemima.

Sto se tice kupovine ovakvih stvari, nikad ne gledam preprodavce, nego lepo direkt kod uvoznika. Jeftinije, "sveza" roba (proveri na kucistu datum proizvodnje)...

Licno bih za 1.9 JTD birao accu veci od 60Ah (pisao sam ranije, kod mene je Exide Premium 77Ah).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako isao sam malopre do elektricara mog poznanika u backoj topoli koji je ovlasceni distributer-serviser andreja exide, nisam ni znao da je on zastupnik vec sam otisao da proverim alternator jer je zadnji put proveravam pre 6,7 meseci. kaze ovako 13,6-13.8 na leru sa i bez potrosaca znaci isto pokazuje a na gasu oko 2000-2500rpm 14.1-14.2 isto sa i bez potrosaca. u oba merenja sa potrosacima sam upalio svetla, grejanje, maglenke, cd plejer. jel to ok? negde ovde na temi sam procitao da ne sme da ide ispod 14 ali nisam procitao da li je to napisano za ler ili kad se drzi u obrtaje

Edited by Milosnis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milosnis, ok je to punjenje.

mozda su samo tudor bolji,ali su i skuplji,mada je to ista fabrika :)

A Banner? Edited by Kuvalja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...