Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

HANKOOK  Ventus Prime 3 K125 91V 6700din

 

DUNLOP  Sport BluResponse 91V 8300din a sportmaxx rt2 par stotina skuplje

 

CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 8700din

 

Evo ti neka moja preporuka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 2000 3000din manje ne isplati se ici na tigar, riken, starfire itd. Gume su kolko  vidim ove sezone bas snizene, cene su odlicne za novu gumu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična dok se ne deformiše.
Meni se jesenas pojavilo "seckanje" na volanu, pri brzinama 40-60 km/h, kad radim korekcije volanom po centimetar levo-desno, a prilikom vraćanja u nulti položaj. Već sam mislio da je letva volana bacila kašiku, ali je nestalo prilikom montaže zimskih guma. Sad se sa ponovnom montažom Dunlopa opet javilo.
Tako da pustite te priče da se Tigar deformiše, a premium su bez mana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali ce tigar ds za 2 godine mozda i manje ds bude neupotrebljiv, i gde mu je onda usteda. Em ih menjas cesce em nemas dobru  gumu, pa onda jurite ustedu tu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conti SportContact5 u 18" je 13700, mislim da jeftinije ne postoji, PremiumContact6 ista cena. Ni Mishelin nije nesto preterano skuplji ali mislim da ne vredi te pare a ide i do 29k po gumi...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja poenta je bas kao sto nekoliko kolega rece, daleko manja cena.

Opet ponavljam, naravno da Prima nije premium guma niti ce ikad moci da se poredi sa istim ali daleko od toga da je za smece.

Jos jednom cu vam izvuci podatke o gumama koje su meni bile opcije. Buduci da je vrlo retka dimenzija 185/50 r16 jedino sto sam mogao kod nas da kupim je:

Toyo Proxes T1R - 9800

Dunlop SP Sport 9000 - 14000

Conti Premium Contact 2 - 13500

 

Tigar Prima - 4300

 

Rejseri, vrlo dobro znam koje su razlike izmedju ovih guma jer sam ih vec vozio, da je usteda ogromna a kvalitet hmmm zadovoljavajuc, jeste. Moja poenta nije bila da kazem da je Tigar sve i sja, nego da ne sirite informacije po forumu kako ce ljudi odmah po kupovini Tigra te iste gume baciti u smece. Neko posle vaseg postovanja cita to sto ste napisali, a mnogi ce vase reci shvatiti kao bukvalni savet. A vase pisanje mi se cini da nije merodavan savet. Jbg, neko hoce budzet gumu zato sto ne moze ili nece da plati 3-4 puta skuplju gumu. Za njih je Tigar skroz ok solucija.

Do skoro (u poslednjih 10 godina) sam i ja imao taj stav da na moj auto idu samo i iskljucivo najbolje gume. Ovaj put sam dao Tigru sansu i zasad se nisam pokajao. Kako ce biti sledece ili one tamo godine, ostaje da vidimo. Po mojoj racunici, taman da sledece godine moram da menjam gume, meni se isplati. Koliko vidim, nisam jedini koji tako misli.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet kazem, za one koji ne prelaze preveliku kilometrazu (ne ocekuju vise od 20.000 od guma) taj Tigar sigurno moze da sluzi 3-4 godine. Ustalom imam iskustva sa tri godine starim (kod prijatelja) i nije nesto bitnije izgubio na svojstvima. Jedina bitinija stvar koju sam ja primetio na njoj, je da ne voli hladnije vreme, preko 15 je vec dobra, a dobra je i na pregrevanje. Uostalom nije poenta mog pisanja da je Tigar super, nego da odredjen model gume moze biti super dok ostalo ne mora kod jednog proizvodjaca i to nema veze da li je budzetna ili premium. Toyo nemam iskustva, ali po testovima sto vidim, nije mi nesto sto uliva poverenje u tim standardnim modelima, ali kad su u pitanju "poluslikovi" dalje od njih i ne razmisljam previse. I Michelin koji sam ja imao je bio super tacno 4 godine i onda je za 2 meseca poceo da se vozi ko druga guma mada je bio razumno dobar dok je posle 6 godina bio komican. Uz to je potrajao 30-35000km dok od Tigra ocekujem mozda 12000 :D I kad sam kupovao gume, taj Michelin je bio po raznim testovima sto sam ja nasao uvek medju prva tri i u to vreme je kostao okruglo 400e, a Tigar sam platio 150.

 

Uostalom procitajte ovu temu malo vise u nazad i slicne teme po drugim forumima, kad se pojavila Tigar Prima/Syneris, svi su bili vau a sad kao svima nesto ne valja, sad je Sava i Lasa zakon a samo zato sto prodavci isto valjaju neku pricu kako Tigar ni slucajno, znam to jer mi drug kupuje sad gume. Ispiranje mozgova ;) 

 

Svaka guma moze da ima defekt, pogledajte malo oglase pa ce te naci brdo oglasa sa 4 ili 2 gume bez obzira na brend sa "odlicnom" sarom, ali eto jedna ima balon i slicno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, YUgisa said:

kad se pojavila Tigar Prima/Syneris, svi su bili vau a sad kao svima nesto ne valja, sad je Sava i Lasa zakon

 

Moja prica.
Tigar jednostavno nisam ni gledao, jer kada nesto kupujem u 99% slucajeva gledam da zaobidjem najjeftiniji artikal, jer nije za dzabe najjeftiniji.

Nemam nista licno protiv tigra, ali verujem da ova nova verzija Save UHP2 posto kosta skoro 50% vise od prime - mora biti bar 25% bolja i dugotrajnija (ovo dugotrajnija - prvenstveno mislim bez gubitka na kvalitetu posle 2-3 godine...)

Pogotovo sto koliko sam citao stvarno ima fine ocene. Lassu sam nesto brzo izbacio iz kombinacije, prvo Lassa mi nesto ne uliva poverenje, a drugo bucnija je 7-8-10DB od drugih guma iz istog cenovnog ranga. A ako nesto ne volim - to su bucne gume. Auspuh moze da bruji, da se dernja, ali gume - <_<

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam u tom fazonu, jer sam iskusio cesto da delovi koji su ubedljivo najeftiniji budu i najbolji. I to za neke stvari koje sam mogao objektivno da izmerim da je bolje, ne ovo filozofiranje oko guma sa merenjem guzice da li je bolje ili ne. Mada istina, retko kad rizikujem za sebe, uzmem i ja vecinom najbolje sto znam da je sigurno dobro, ali mojim prijateljima i porodici uvek trazimo neki kompromis i kad nadjemo dobar, onda ga primenim i ja kod sebe. 

 

 

Tj da se ispravim, nije da je taj najeftinijji bio u globalu najbolji, ali cesto jeste bio bolji od osnovnog modela poznatog/"najboljeg" proizvodjaca (za koji se vecina odluci jer najbolji model najboljeg proizvodjaca je ipak "preterivanje") ili je barem jednako funkcionisao za nekad 4 puta manju cenu.

 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine sam u prodavnici Vulco u SM primetio pneumatike Kelly. U cenovnom rangu kao Tigar, ali daleko kvalitetnije i pouzdanije - bar su to reci prodavca (a verujem da su ok, jer sam dobar sa prodavcem i verujem da mi ne bi uvalio njesra). Tigra npr. nemaju u ponudi, osim ako neko ne insisitira na kupovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa - ja bas i pravim kompromis sada, nadam se ne na samom kvalitetu :)


Fuldu sam opet zbog nekih svojih afiniteta merkao kao best-buy ali eto verujem da ce i Sava zadovoljiti potrebe, svakako necu vise vijati najbolje vreme na Vencu :) nemam vise kola za to :(:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i znas da nemas sanse protiv mene pa brze bolje prodao auto :P:D Ici cu i ja za jedno dve nedelje na Miseluk i Venac :D Moja sestra je imala Nokian gume na Astri na prednjoj osovini i nista specijalno bolja nije bila od Synerisa, kostala je u trenutku kupovine nekih 40-50% vise i taj set sto je imala je poceo da puca na sve strane posle nisam siguran jel 4 ili 5 godina. Tako da ne smaram dalje, moje misljenje je da zalazi u neki srednji segment, nije premium, mozda nije najbolji neki srednji (visi) segment gde bih ja tu smestio Fuldu i Hankook ali pruza puno za pare. Savu vidim da mnogi hvale za vece dimenzije, taj UHP2 model, ali njega nema valjda ispod 16" i nisam bas vidjao pozitivna iskustva sa tim manjim merama tj drugim modelima.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javi mi samo koji dan.

Mislim da ne idem taj dan do dede u Irig, da te ne usisa Garrett GTB15V VNT kad ga budem stiscao uzbrdo! :P

Sad sam ozbiljan, javi se kada budes dolazio... ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost samo prolazim u tranzitu, nemam vremena za druzenje, idem rano ujutro i vracam se kasno uvece, nosim neke delove i radim pripremu za trkacki Jugo ;)

 

Ja sa mislio da uzbrdo mozes na leru, a ono mora gazit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja isto imam problem sa dunlop streetresponse 2,posle skladištenja vraćen set na auto, vuče u jednu stranu, bio kod trapadžije sve proveravao sve u redu, zamenim gume levu za desnu vuče u drugu stranu...

Sent from my E5823 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, YUgisa said:

a sa mislio da uzbrdo mozes na leru, a ono mora gazit :P

 

Na leru se polako popnem, klaj klaj, ali ako ga stiscem skoci na vrh Venca i pri tom usiše pola životinjskog sveta F. Gore :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, YUgisa said:

Savu vidim da mnogi hvale za vece dimenzije, taj UHP2 model, ali njega nema valjda ispod 16" i nisam bas vidjao pozitivna iskustva sa tim manjim merama tj drugim modelima.

Sve si dobro rekao, Intensa UHP(2) se ne radi ispod 17''. Od letnjih, u manjim dimenzijama je Intensa HP i Perfecta, koje zaostaju po rezultatima. Imaju i onu Adapto (All season).

Nevezano za ovo, ne znam cemu komentari tipa "rejseri", ako neko ima pozitivno iskustvo i preporucuje skuplju gumu. Razlika se vidi vec i u obicnoj voznji (recimo udobnost i tisina sa Conti), zadrzavanje karakteristika sa trosenjem ili starenjem gume, isplativost, itd. itd... Da ne ispadne da je jedina razlika u nekim granicnim slucajevima, a da u suprotnom obican vozac nece nista primetiti. Mozda nekome ove karakteristike nisu bitne, ali (posto sam vozio svasta) da se ne primete - malo teze.

 

1 hour ago, Milutin-NS said:

te ne usisa Garrett GTB15V VNT kad ga budem stiscao uzbrdo

Ovaj Milutin istaknuti traktorista (ili se godinama uspesno prikrivao).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa komentari tipa rejseri su za ove kojima je razlika izmedju Tigra Prime/Synerisa i nekog premium segmenta na nivou izmedju saksije i Ferarija ;) Mada ih ja ne shvatam zasto uopste voze bilo sta sem poluslika :D Nemaju nikakvo opravdanje da voze bilo sta ispod neke R888 i slicnih guma :D Realno mogli bi imati i 2 letnja seta, za suvo i kisu :D 

 

 

Da rezimiram:

16" i manje uzeti Tigar Primu/Syneris

17" i vece uzeti Savu UHP2

Kad je budzet ogranicen :D

 

Michelin ili Continental ako imate para, a Toyo ako se zeli poluslik :D Zimi se preselite na sever Vojvodine gde ima 2 nedelje snega na kolovozu, to idite pesice i svi zadovoljni :D

 

Imam srece sto uzbrdo ima vise krivina :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...