-
Who's Online 7 Members, 1 Anonymous, 1071 Guests (See full list)
-
Member Statistics
-
Forum Statistics
38093
Total Topics1101938
Total Posts
-
Our picks
-
Recikliraj i uštedi!
neshaoct posted a topic in FCA Srbija - Vesti,
Do kraja godine građani imaju priliku da zamene stari auto novim modelom Fiat Tipo uz Fiat Eko Bonus
Crossroad Adria, članica OMR grupe, lansirala je kampanju Fiat Eko Bonus, tokom koje su građanima Srbije omogućene ekonomske pogodnosti za recikliranje automobila i zamenu starog za novo Fiat Tipo vozilo. Akcija daje mogućnost da svako ko kupi model Fiat Tipo, uz recikliranje starog ili zamenom polovnog automobila, dobije popust od 2.000 evra.
''Fiat Eko Bonus inicijativa u Srbiji u fokus stavlja ekološki aspekat pri kupovini automobila, svest o mogućnostima, potrebi i značaju reciklaže za očuvanje životne sredine, ali i finansijskim pogodnostima za svakog ko želi da postane vlasnik novog vozila. Mislim da su ovakve akcije bitne jer zaista podižu svest kod ljudi da je moguće da svako od nas doprinese očuvanju životne sredine, a do sada je zahvaljujući Fiat Eko bonusima u Srbiji reciklirano više od 14 hiljada vozila'', izjavio je Igor Ševo, komercijalni direktor kompanije Crossroad Adria.
Zamena po principu ''staro za novo'' moguća je za ograničenu količinu vozila Fiat Tipo za koju kompanija Crossroad Adria odobrava specijalan FIAT eko bonus. Bonus u iznosu od 2.000 eura moguće je iskoristiti do kraja godine, ukoliko se novi Fiat Tipo kupuje uz reciklazu ili zamenu staro za novo. Radi se o vozilu sa najvišim nivoom opreme - style tech. Aktuelni su i različiti vidovi finansiranja od poznatih auto kredita, preko finansijskog lizinga do opcija dugoročnog renta. Kontinuirani napor ka podizanju svesti o očuvanju životne sredine uspešno se i prethodnih godina sprovodio sa reciklažnim centrima za Fiat vozila, zahvaljujući kojima je do sada reciklirano više od 14.000 vozila u Srbiji.
Sve informacije o vozilu i uslovima kupovine, kupci mogu saznati kod ovlascenih dilera iz naše prodajne mreže.- 0 replies
Picked By
neshaoct, -
Stellantis zabeležio snažan rast prodaje tokom 2023.
neshaoct posted a post in a topic,
U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5.9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18.4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.
U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27.4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV).
U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine.
Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila. Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.
Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana ''Dare Forward 2030'' kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.
Kompletan tekst možete pročitati klikom na ilustraciju iznad.Picked By
neshaoct, -
-
FIAT predstavio New Fiat 600 Hybrid, novi nivo elektrifikovanog ''Italijana''
neshaoct posted a post in a topic,
Nakon zvanične prezentacije modela New Fiat 600e u Lingotu 4. jula, FIAT najavljuje hibridnu verziju koja će biti dostupna od 2024. godine: New Fiat 600 Hybrid. FIAT još jednom dokazuje svoju relevantnost: New 600 će biti dostupan samo u električnom ili elektrifikovanom izdanju, dok će hibridna verzija biti namenjena onim zemljama gde je prelazak na električne automobile i dalje spor.
Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, rekao je: ''Naša strateška vizija ostaje potpuno električna, a 500e kao najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi podstiče našu odlučnost da nastavimo i učinimo električna vozila zaista dostupnim svima. Međutim, takođe ćemo ostati relevantni u zemljama kao što je Italija, našem domaćem tržištu, gde električna vozila još uvek nisu toliko popularna. Zato, za ove odabrane zemlje, zajedno sa novim potpuno električnim modelom New 600, ponudićemo hibrid visokih performansi koji će, nadamo se, otvoriti vrata svetu sa više elektrifikacije.''
- The New Fiat 600 Hybrid - Tehnologija
Hybrid je pametno i korisnički prijateljsko rešenje koje se sve više traži među kupcima. Naime, ponudićemo im zadovoljstvo modela New 600 u ''P2'' hibridnom paketu: Ima 100 KS, samo 110 do 114g procenjenih CO2 emisija (privremeni podaci pre homologacije). Hibridni pogonski sistem će biti dostupan u dva nivoa opreme: New Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i New Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.
MHEV motor ugrađen u Novi Fiat 600 Hybrid je najbolji primer tehnologije i garantuje udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, New 600 Hybrid pruža pravo hibridno iskustvo, omogućavajući korisnicima da uživaju u izuzetno komfornoj i električnoj vožnji ne samo u gradu pri brzinama do 30 km/h, već i na gradskim i seoskim putevima kada vozač otpusti pedalu gasa u stabilizovanim uslovima ili na nizbrdici, i u istoj situaciji na autoputu.
Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.Picked By
neshaoct, -
Alfa Romeo svetska premijera Doživite poseban trenutak sa nama - 30. avgusta u 17 časova
neshaoct posted a post in a topic,
Samo još malo nas deli od sastanka sa istorijom Alfa Romea.
U sredu, 30. avgusta u 17 časova u prenosu uživo iz Alfa Romeo Muzeja, brend će otkriti svetu izvanredan projekat, stvoren s jasnom željom da postane nešto jedinstveno i vredno svoje istorije. Biće to trenutak čistog italijanskog automobilskog uzbuđenja koji je dobro iskusiti iz prve ruke.
Doživite ga sa nama...Picked By
neshaoct, -
FIAT potvrdio da je vodeći brend kompanije Stellantis u prvom polugodištu 2023. sa globalnim rastom od 10%
neshaoct posted a post in a topic,
U prvom polugodištu 2023. brend FIAT potvrdio je svoju globalnu lidersku poziciju značajnim rezultatima.
Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT (CEO) i globalni direktor marketinga (CMO) kompanije Stellantis, rekao je:
''U poslednje dve godine, ostvarili smo niz uspeha unutar kompanije Stellantis, i učinili smo FIAT profitabilnijim i globalnijim nego ikada pre. Ove godine, FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, značajno doprinoseći izvrsnim rezultatima grupe. FIAT se pokazao kao vodeći Stellantis brend po prodaji u prvom polugodištu 2023. sa 645.000 jedinica, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu. FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa udelom ukupne prodaje od preko 50% van matične regije, što je jedinstveni slučaj u automobilskom sektoru. Pored toga, predvodimo prelazak na održivu urbanu mobilnost zahvaljujući našem modelu novi 500 - globalnom simbolu 100% električnog vozila - koji je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi. I nastavićemo da utiremo put ka elektrifikaciji lansiranjem modela Fiat Topolino i novog Fiat 600e, koji su prvi novi modeli bazirani na Stellantis platformi. Zahvaljujući sinergijama i mogućnostima unutar grupe, u naredne 3 godine naš plan proizvoda će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, uzora i omiljenog brenda.''
U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je pokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jačim i otpornijim na ciklične promene. To je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 14.1%, i apsolutni lider u Brazilu, najvažnijem neevropskom tržištu za ovaj globalni italijanski brend, sa udelom od 22%. Takođe, Fiat Strada je drugi najprodavaniji automobil u Brazilu i prvi među lakim komercijalnim vozilima.
Izvanredni rezultati postignuti su i u Evropi, gde je brend zabeležio 271.800 registracija od ukupno 645.000 prodatih jedinica širom sveta u prvih šest meseci 2023. godine. U Evropi, gde je FIAT uvek bio lider na tržištu gradskih automobila, brend je apsolutni lider u Italiji sa tržišnim udelom od 12.8%, a legendarni Fiat Panda je najprodavaniji automobil na tržištu. U Evropi, novi Fiat 500 je najprodavaniji Stellantisov električni automobil, najprodavaniji električni automobil u segmentima A i B i među prvih pet u svim segmentima u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj i Španiji, uz to što je najnagrađivaniji FIAT svih vremena.
Rezultati u MEA regiji takođe su značajni, posebno na turskom tržištu gde je FIAT lider sa udelom od 18.2%, zahvaljujući modelu Fiat Tipo koji je najprodavanije vozilo u Turskoj. Pored toga, FIAT je postavio put za dalje širenje u MEA regiji, prvo se vraćajući u Alžir, a zatim postavljajući temelje za proizvodnju modela 500 Hybrid - prvog hibridnog vozila koje će se prodavati u Alžiru - i modela Doblò u toj zemlji, u fabrici Tafraoui - Oran, do kraja 2023. godine.Picked By
neshaoct, -
-
Alfa Romeo objavio rekordne poslovne rezultate za prvih 6 meseci 2023. na globalnom nivou
neshaoct posted a post in a topic,
Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.
Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.
Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%). Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%). U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast. Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%.
Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.
Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.
U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija ''Inicijalna studija kvaliteta'' (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom.
Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor Alfa Romeo:
''Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Zato održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.''
Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.Picked By
neshaoct, -
-
-
Popusti, pogodnosti, akcije
-
Aktuelni postovi
-
Da sam uzeo bolji primerak ne bih se čukao? Ovaj auto zapravo super služi u odnosu kakva je lešina bio kad sam ga kupio i za koje pare. Nije imao nekih specijalnih problema, samo je zapušten a i koristi se kao sekundarni auto i moja zanimacija. Čak manje zeza nego čuveni EVO koji je bio kao nov a stalno nešto štuckao i na kraju završio kako je završio. +i on je čukan na isti način i dok sam tražio vrata u boji udarili su ga na parkingu. Istorija se ponavlja. I EVO je fasovao klapnu gasa.
-
Naleteo mu los primerak ali bio i jeftin jbg kolko para tolko muzike
-
CO2 emisije novih automobila u Evropi su porasle Za to je najviše kriva Nemačka. Čini se da je višegodišnji pad emisija CO2 iz novih automobila u Evropi zaustavljen. Automobili su prošle godine u proseku emitovali više nego godinu ranije. Prošle godine su novi putnički automobili u proseku ispuštali 106,8 grama CO2 po kilometru. Godinu dana ranije prosečna emisija je iznosila 106,4 grama po kilometru, prema podacima Evropske agencije za okolinu (EEA). Iako je to i dalje ispod cilja EU-a od 115,1 grama za 2024., značajno je iznad cilja od 93,6 grama za 2025. godinu, piše Revija HAK. Između 2019. i 2023. emisije iz novih automobila u Evropskoj uniji, Norveškoj i Islandu su pale za 28 posto. Prema EEA-i, to je uglavnom posledica rasta voznog parka električnih vozila u EU, koji je narastao na tržišni udeo od gotovo 24 posto. Za to smanjenje su uglavnom odgovorne severne zemlje EU-a. Švedska, Danska i Finska su prepolovile emisije CO2. U nekoliko istočnoevropskih i južnoevropskih zemalja tranzicija je bila puno sporija jer se tamo još uvek kupuje značajno više automobila s klasičnim SUS motorima. Nemačka je, međutim, najveći ‘krivac’ kada je u pitanju nedavni rast. Nemačka je odgovorna za oko četvrtinu ukupne prodaje novih automobila unutar EU. U 2023. prosečne emisije CO2 su porasle za 3,6 posto, sa 113 na 117,1 gram po kilometru. Važan, ako ne i glavni uzrok, jeste ukidanje subvencija za električna vozila krajem te godine. Preuzeto sa: autoblog.rs
-
Lancia Ypsilon HF & Ypsilon HF Line U Italiji se pojavila nova TV reklama posvećena novom Ypsilonu HF sa 280 KS i Ypsilonu HF Line – dva čista izraza sportskog DNK brenda i važnih strateških koraka u njegovoj evoluciji. U stvari, bliži se datum dolaska Ypsilon HF modela – visokoperformansnog drumskog modela – i prednarudžbine Ypsilon HF Line modela, koji donosi HF jezik na pristupačnije pogonske sklopove, a istovremeno zadržava svoj prepoznatljiv stil i oznaku. Novi video prikazuje različite ličnosti dva nova Lancia vozila, ističući performanse Ypsilon HF električnog modela od 280 KS i Ypsilon HF Line modela (dostupan kao hibrid sa 110 KS i kao električna verzija sa 156 KS). Štaviše, muzika naglašava priču i performanse dva automobila dok se kreću kroz moderni grad, gradeći ka vizuelnom i zvučnom krešendu. Zvučna mešavina meša udaljeni odjek slona sa bubnjevima. Zajedno sa slovima HF, isti simbol se pojavljuje na karoserijama i unutrašnjosti dva Ypsilona, ponavljajući se tokom cele reklame pre nego što se konačno pojavi na nebu u obliku oblaka. Reklama se završava snažnom i značajnom notom, sa figurom koja lebdi iznad dva automobila. Novi Ypsilon HF Line dolazi ekskluzivnim dizajnerskim detaljima, od posebnog prednjeg branika, preko 17-inčnih aluminijumskih felni, do tamno brušenih završnih obrada. Unutra, sportska prefinjenost se nastavlja visokokvalitetnim materijalima, perforiranim kožnim volanom i ekskluzivnim S.A.L.A. digitalnim interfejsom. S druge strane, Ypsilon HF je drumska verzija visokih performansi prvog vozila iz nove ere brenda i ima 100% električni motor od 280 KS. Uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi, Ypsilon HF kombinuje superiorne performanse sa dizajnom inspirisanim najradikalnijim vozilima iz prošlosti Lancije, uključujući spušteno vešanje i prošireni trag točkova. Ova verzija prikazuje obnovljenu posvećenost brenda proizvodnji moćnih i uzbudljivih vozila koja kombinuju održivost i inovacije. Lancia je takođe potvrdila da Ypsilon HF ima širi trag točkova, sportskije vešanje, nove točkove od 18 inča, kao i doteranu spoljašnjost (auto je 4 cm širi od standardnog modela) i unutrašnjost sa sportskim HF sedištima i volanom sa HF logom. Kako se navodi, Ypsilon HF je izraz najkonkurentnije duše brenda i visokih performansi. Lancia je ponovo inspirisana svojom prošlošću, reinterpretirajući je da gleda u budućnost sa velikom ambicijom. Negde između činjenice i legende, kaže se da je još 1953. godine malog slona izabrao kao amajliju za sreću Đani Lanča – sin Vinčenca Lanče i generalni direktor proizvođača automobila od 1949. do 1955. godine. Značenje proizilazi iz ideje da, kada jednom počnu da trče, slonovi postaju nezaustavljivi. Prvobitno prikazan u plavoj, a zatim u crvenoj boji, simbol izgleda da potiče iz istočne mitologije, gde predstavlja sreću i pobedu, pod uslovom da mu je surla ispružena napred. Danas, novi Ypsilon HF i Ypsilon HF Line nose novi HF logo - savremenu i perspektivnu verziju istorijskog amblema. Simboli nasleđa, osnovni elementi značke - HF akronim i kultni slon - pojednostavljeni su i u liniji i u formi, stvarajući novu ravnotežu koja prenosi inovativnost, premium i italijanski duh, sa notom eklekticizma, a sve to uz poštovanje nepogrešivih geometrija brenda Lancia. Konkretno, boje potiču od zvaničnog logotipa Fulvije Coupe iz 1966. godine, dok je nagib slova inspirisan logotipom Lancije Delte iz 1990-ih da bi se izrazila brzina i radikalnost. Sa novim Ypsilon HF i Ypsilon HF Line modelima, Lancia otvara novo poglavlje u svojoj istoriji – ono koje crpi snagu i iz inovacija i iz sećanja. Iako služe različitim misijama, oba vozila dele isti duh i odlučnost koju otelotvoruje crveni slon. U videu, on nas vodi kroz evokativni gradski pejzaž u plemenskim ritmovima, sve dok konačno ne poprimi oblike na nebu, postajući moćna, kvazi-mitološka slika. Jer kada crveni slon ponovo poleti, legenda se ponovo rađa – i ništa je ne može zaustaviti. Preuzeto sa: autoblog.rs
-
Prednja stop svetla bi mogla da spreče do 17 posto saobraćajnih nesreća Sa Tehničkog univerziteta u Gracu dolazi zanimljiva studija, koja predlaže da se na vozila ugrade stop svetla napred i bočno, jer bi to moglo da spreči mnogo saobraćajnih nesreća na raskrsnicama. Rekonstrukcije nesreća na raskrsnicama su otkrile da bi dodatno stop svetlo na prednjem delu vozila moglo sprečiti značajan deo saobraćajnih nesreća, pokazalo je novo istraživanje naučnika s Tehničkog univerziteta u Gracu. Prema njihovom predlogu, za razliku od zadnjih, prednja stop svetla bi svetlela zelenom bojom te bi lako mogla da se uklope u postojeći dizajn vozila, prenosi Autonet.hr. Prednja stop svetla drugim učesnicima u saobraćaju, posebno onima koji dolaze iz suprotnog smera, jasno signaliziraju kada vozilo počinje da koči, a njihovo gašenje može da upućuje da će se vozilo ponovo pokrenuti. "Takav vizuelni signal značajno skraćuje vreme reakcije drugih vozača, čime se skraćuje potrebna udaljenost zaustavljanja i smanjuje verovatnoća nesreće." Tim istraživača je analizirao uticaj takvog tehničkog rešenja na bezbednost u saobraćaju kroz studiju rekonstrukcije nesreća. Analizom 200 stvarnih nesreća na austrijskim raskrsnicama je utvrđeno da bi dodatno prednje stop svetlo moglo da spreči između 7,5 i 17 posto sudara – naravno, sve zavisno o brzini reakcije vozača u pojedinom slučaju. U četvrtini slučajeva, takva svetla bi barem usporila udarac i time smanjila težinu povreda putnika. Rezultati su nedavno objavljeni u naučnom časopisu Vehicles. Iako ideja o prednjem stop svetlu postoji već neko vreme, do sada je nijedan proizvođač automobila nije uveo u serijsku proizvodnju. Budući da su vozila s prednjim stop svetlima do sada testirana samo u sklopu terenske studije u Slovačkoj, istraživači su u ovoj analizi koristili kombinaciju rekonstrukcija i simulacija. U Centralnoj bazi podataka za dubinsku analizu nesreća su odabrali 200 nesreća, rekonstruisali njihov tok, pa zatim simulirali te scenarije, ali uz pretpostavku da vozila s bočnih puteva imaju prednja stop svetla. Ako su bila vidljiva vozačima na glavnoom putu, simulirana je brža reakcija i kraći zaustavni put. Razlike između stvarnih događaja i simulacija su poslužile za procenu efekta potencijalne prevencije nesreća. Prednja stop svetla bi svetlela zeleno i mogla bi relativno jednostavno da se ugradei u postojeća vozila, zahvaljujući modernim rasvetnim tehnologijama. Međutim, istraživači su zaključili i da se, zavisno o poziciji, ona ne bi uvek idealno videla, pa imaju i dodatan predlog – osim napred, stop svetla bi mogla da se postave i bočno te da se tako baš svima oko vozila može dati do znanja kad se ono zaustavlja, a kad nastavlja kretanje. Preuzeto sa: autoblog.rs
-
-
Topics
-
Today's Birthdays
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".