Jump to content
FAS Goran

Milos G

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Milos G

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 06/20/1992

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Belgrade

Recent Profile Visitors

608 profile views
  1. pozdrav, Kod mene je bio slican problem i uopste nisu bili lezajevi kako su mi kod Gorana rekli, bilo je do prednjih plocica. Nakon zamene plocica nista se ne cuje. Proveri da li ti se cuje i na desnom tocku. Ukoliko se cuje na oba, obrati paznju na buku plocica. Ako ti je i dalje sumljivo probaj skini plocicu sa nekog tocka i onda ga zavrti na prazno. Tako mozes sam ustanoviti sta te ceka. Ovi menjaci imaju probleme sa lezajevima zbog neredovnog menjanja ulja i loseg podmazivanja 6 brzine, ali generalno nisu toliko losi koliko se prica i retko dodje do momenta za remont.
  2. Pedja-Indjija bi trebalo da ima vufer.. Proveri da li vec imas izveden dzek u nutar plastike koja drzi policu. Ukoliko imas onda imas i struju i zice sa izvedenim dzekom koje idu do plastike ispod kasete kod nogu suvozaca. Ostaje ti samo da taj dzek spojis sa radiom tj. izlazima za zvucnike na euro dzeku. http://forum-auto.caradisiac.com/marques/fiat/sujet1154.htm
  3. Naravno. Sve to stoji i tako treba raditi. Ali mi nije realno da neko ko dugi niz godina radi to ne moze bez skidanja da ustanovi da li je problem do menjaca ili diferencijala. Delovi jesu povezani ali i jedan i drugi imaju svoje simptome po kojima se moze utvrditi koji je od njih problemarican. Ja sam svakako za to da problem resim kompletno i trajno ali razlika u ceni za servisiranje diferencijala i menjaca je ogromna. Cena servisiranja menjaca je oko 500 evra sto je ozbiljna cifra za auto cija se trzisna cena krece oko 3000. Zelim da znam sta me ceka. Imam potpuno ispravan polovan menjac za 300 evra koji znam u kakvom je stanju posto sam vozio taj auto par nedelja pre havarije. Ukoliko je do menjaca odmah bi uzeo drugi i zamenio ga.
  4. Pozdrav, U poslednjih nekoliko meseci sam primetio zujanje iz menjaca/diferencijala. Zvuk mogu opisati kao neko zujanje, hukanje, struganje... Sigurno se radi o lezaju ili vise lezajeva. U pocerku se culo nakvise u 6 brzini na oko 2000rpm. Sada se cuje u svim brzinama pa i leru s tim sto je na leru najtise. Naravno ovo se cuje samo dok je auto u pokretu. Najizrazene je u 3 i 4 brzini na oko 1700-2300 rpm pri dodavanju i otpustanju gasa. Inace menjac super radi. Lagano i precizno ulazi u sve brzine, nema vibracija. Jedino pri kretanju u prvoj brzini rucica menjaca ode blago ka drugoj i vrati se u normalan polozaj pri otpustanju gasa. Da li neko ima da mi preporuci nekog majstora u Beogradu ili neposrednoj blizini ko bi mogao da detaljno pogleda ovo i utvrdi u cemu je tacno problem? Zvao sam Auto Servis VN u Kaludjerici i Gorana Zemun. Oni skinu menjac pa onda utvrdjuju sta je u pitanju. Hvala unapred na pomoci.
  5. Malo kasnim sa odgovorom, tj. malo vise 1.3 multijet sa 90ks ima ozbiljan problem sa pomeranjem deklarisane granice obrtnog momenta. Posto sam mislio da je samo problem kod mene, dosao sam do par ljudi koji voze ovaj auto sa 90ks i i svi su mi potvrdili iste probleme. Pogledao sam par stranih foruma i video da ljudi ozbiljno pizde sa ovim motorima i da niko nema resenje problema. U medjuvremenu sam ocistio egr ventil i klapnu gasa. Bili su u odlicnom stanju, nisam imao potrebe da cistim. Problem i dalje prisutan. Nakon toga sam ocistio map senzor. Bio je katastrofa garav. Nakon ciscenja auto je prodisao. Mnogo bolje je vukao, ali iskljucivo na srednjim obrtajima. Na manjim obrtajima nista nije promenjeno. Potom sam kontaktirao nekoliko ozbiljnijih chip tunera u srbiji i svi su mi rekli da su navedeni motori problematicni zbog varijabilne turbine. Retko koji prodje test na valjcima. Uglavnom im je najveci obrtni moment na oko 2200rpm+. Na papiru varijabilna turbina treba na manjim obrtajima da daje dosta bolji odziv u odnosu na fiksnu geometriju ali kod ove male turbine to nije slucaj. Na kraju sam dosao do kontakta chip tunera (M+elektronika) koji mi je proverio mapu i utvrdio da je katastrofalna. Gorivo mi je bilo povecano za 45% a ostali parametri nisu dirani. Toliko o ProTuning-u kod kojih sam uradio tu mapu. Sreca pa sam presao samo 10 000km pa nije ostavilo vidljive posledice na dizne i motor. Da ne pominjem sto su me odjebali i rekli da moj auto nemaju u evidenciji kada sam trazio da mi auto vrate na fabricku mapu. Nakon toga sam vratio auto na fabricku mapu i vozio nekoliko dana na fabrickoj. Potom sam uradio remap sa linearnim povecanjem svih parametara do 2500rpm (gorivo je povecano za 12% u odnosu na fabricku mapu). Nakon 2500 rpm mapa nije dirana. Posle ovoga auto je neprepoznatljiv. Od 1200-1500 rpm auto ide mnogo bolje. Sada mogu da krenem pod bilo kojim opterecenjem i da ne razmisljam o knedli koju sam nekada imao. Od 1500 do 1750 rpm je nesto bolji nego ranije-ne puno ali je vidljiva promena. Od 1750 rpm je raketa. Napokon u svakom trenutku imam obrtni moment na obrtajima koje je deklarisala fabrika ali sada imam i dima pri punom gasu u odnosu na fabricku mapu gde je auspuh bio za polizati. Sa ProTuning prevarom auto je bio neupotrebljiv za gradsku voznju i pri punom gasu imao sam oblak dima u ogledalu. Poucen katastrofalnim iskustvom apelujem svima da ih zaobidjete. Od mene preporuka za M+ Elektroniku i ekipu. Ukoliko neko vozi Grande sa 90ks neka mi se slobodno javi i uvidi poboljsanje.
  6. Pozdrav. Ponovo se javljam zbog navedenog problema. Neko vreme se auto ponasao kako treba ali u zadnjih par meseci problem sa losim odzivom gasa na nizim obrtajima se ponovo manifestuje. Vozio sam auto u 3 servisa, ni jedan nije mogao da mi kaze sta je tacno problem. Dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku. Trazeni i dobijeni pritisak u turbini se idealno prate, dobijeni je za nijansu veci (maximalno do 0.1 bar). EGR ventil je u funkciji, na leru je otvoren oko 70%, pri potapanju pedale gasa otvoren je 2%. Pozicija se u zavisnosti od gasa krece izmedju ove dve vrednosti. Promene su u momentu. Nema kasnjenja u radu EGR ventila. Protokomer je cist i skidan je dzek sa njega. Ponasa se potpuno isto u voznji i sa iskljucenim i sa ukljucenim protokomerom. MAP senzor pokazuje vrednosti izmedju 105-150 kPa u rasponu od 750 do 3500rpm. Kriva potpuno prati obrtaje motora, reaguje u momentu i nema oscilacija kada su obrtaji motora ravnomerni. Jedino nepoklapanje u parametrima je razlika izmedju izmerene i trazene mase vazduha. Na radnim obrtajima motora dobijena vrednost je za oko 40mg/injection veca od trazene (Trazena oko 160, dobijena oko 200mg/injection). U voznji pri potapanju gasa dobijena vrednost je znatno manja od trazene i ima odredjeno kasnjenje. Maksimalna dobijena vrednost je 455 mg/injection a maksimalna trazena 970 mg/injection. Dok dobijena vrednost ne predje 350-400 mg/injection auto nece da povuce kako treba. Da li neko ima iskustva sa ovim parametrima? Sta ove jedinice zapravo znace i da li je normalno da postoji ovolika razlika izmeju dobijene i trazene vrednosti. Koje su idealne vrednosti? Filter nafte i vazduha su zamenjeni pre 3 meseca(oko 3000km). Sve 4 dizne su idealne. Pokazuju vrednosti korekcije od 0.00. Auto ponekad vrlo malo zadimi crno pri punom gasu sa 5 ljudi u autu. Ne trosi ulje, izmedju servisnih intervala nema potrebe za dolivanjem ulja. Potrosnja je izmedju 3.7-6l. Kombinovana je izmedju 4.7-5L Gledao sam malo i strane forume, dosta ljudi se zalilo na isti problem ali niko nije naveo sta je resenje. Nasi servisi u kojima sam bio su neprofesionalni i mislim da samo nagadjaju. Niko nece da udje dublje u problem. U jednom servisu mi kazu da je problem do mehanickog dela EGR-a i da treba da se ocisti ili trajno zatvori. U drugom mi kazu da je problem do turbine. Da bi trebao da ocistim turbinu, egr, usisnu granu i interkuler i ujedno da se proveri MAP senzor i sva creva pri skidanju. U trecem mi kazu da je najverovatnije problem do motornog racunara i da bi trebao njega da zamenim. S obzirom da za sve ovo treba vremena i novca ne bih da se tek tako upustam u resavanje problema cije sredjivanje kosta trecina vrednosti auta. Ukoliko neko ima iskustva sa navedenim problemom, molio bih ga za bilo kakvu pomoc. Takodje, molim da mi preporucite neki ozbiljan servis u Beogradu koji bi posvetio paznju ovom problemu. Hvala unapred.
  7. Ista je situacija i kod mene na grande puntu 1.3 multijet 90ks. Auto sam nedavno cipovao na 108 ks i stvar se nije promenila. Auto na blagoj uzbrdici sa 5 ljudi i punim gepekom pod klimom jedva krene. Moram na 1500 rpm/min da ga dignem da se ne bi ugusio. Bez klime stvar je potpuno drugacija. Krece dosta lakse. Jednostavno, mala kubikaza je u pitanju, auto je lenj do 1700-1800 obrtaja i to je to. Isto vazi i za ostale novije fiatove motore(1.6, 2.0). 1.3 jtd sa 70/75ks nema navedenih problema, 1.9 jtd 80, 116 ks takodje. Na multijet motorima su potpuno promenili obrtni moment na manjim obrtajima pa motori nisu tako elasticni u startu kao stari dobri jtd motori. To su odradili kako bi smanjili vibracije i produzili radni vek plivajucem zamajcu. Ovo sam procitao na jednom italijanskom forumu.
  8. Hvala na pomoći. Bio sam na moru, prešao sam oko 3000km nešto žustrije vožnje. Vozio sam autoputem 2x po 1h na preko 3000rpm. Sada se motor ponaša kako treba. Verujem da je ovaj način vožnje osetno pročistio motor. Sad se ponovo vraćam gradskoj vožnji i vožnji na kraćim relacijama pa ću pratiti.
  9. Provereno. Tunel je topao samo kada su grejanje/ventilacija ukljuceni. Što je temperatura podešena na višu, plastika je toplija. Na najnižoj temperaturi(16'C tunel je mlak). Pri upaljenoj klimi zagrevanja uopšte nema. Dakle, zaključak je da je zagrevanje definitivno od radijatora grejanja...
  10. Pozdrav, Vlasnik sam Grande Punta 1.3 multiJet 90 KS vise od 2 i po godine. U pitanju je verzija iz 2006 godine sa plivajucim zamajcem bez DPF filtera. Od same kupovine auto se čudno ponaša u drugoj brzini. Nekad vuče sasvim normalno (oko 1800-2000 rpm počinje da lepi za sedište). Nasuprot tome, često se dešava da do 2700-3000 rpm očajno vuče (konstantno slabo-kao da nema asistencije turbine). Nakon 2700-3000 rpm ponovo vuče kako treba. Problem je izražen isključivo u drugoj brzni. E sada, kada je problem prisutan auto u 3,4,5,6 brzini ima malo izraženiju turbo rupu (zaleće se oko 2200-2300 rpm). Kada problema nema u 3,4,5 i 6 brzini poteže već oko 1800-1900 rpm. Pre 2 godine sam odradio čipovanje. Auto je dao 107ks na valjcima i 260nm. Ni čipom nisam rešio navedeni problem. Auto se identično ponaša u drugoj brzini. Nema grešaka na bordu, Dijagnostika ništa ne pokazuje. Sve 4 dizne su perfektne- takoreci fabricko stanje, protokomer je u redu... Lamela , zamajac i kvačilo takođe. Da li je neko imao ili ima slično iskustvo? Hvala unapred na pomoći.
  11. Dvozonska digitalna klima je kod mene. Nisam skoro vozio na duze relacije sa upaljenom klimom da bih dao tacnu informaciju. Uglavnom i uz upaljenu klimu na kracim relacijama plastika je takodje zagrejana ali mnogo manje nego kada je grejanje ukljuceno. U subotu idem na more pa cu proveriti kako se ponasa samo pod klimom. Nema na cemu
  12. Pozdrav, imam isti problem na Grande-u 1.3 mjet-90ks koji sam uocio pre vise od 2 god. Posle duze voznje skinuo sam plastiku koja ide od papucice ka vozacevom sedistu i ustanovio da toplota dolazi od radijatora grejanja/klime koji je vreo. Posto mi i grejanje i klima rade odlicno nisam nista vise cackao. Dan danas nemam nikakvih problema, a toplota je i dalje na istom nivou
  13. Pozdrav, ja imam krckanje tapacira kod stuba u gornjem delu suvozacebih vrata kada prelazim preko vecih neravnina i to me prilicno iritira.Problem mi se pojavio kada sam odradio stelovanje vrata po visini. Do tad se nije nista culo. Dodatno stelovanje sam radio jer su se vrata teze zatvarala, tj. moralo se jace zalupiti posto brava nije bila u nivou sa delom za kopcanje na stubu. Problem sa krckanjem nestane kada odradim ponovno stelovanje ali se vrata ponovo teze zatvaraju. Nikako ne mogu resiti i jedno i drugo. Vrata su izradjena od previse tankog i nekvalitetnog lima koji se prilicno uvija. Kada se predje preko neravnine lim se nalo uvoje i potisne plasticni tapacir koji daje taj glupi zvuk.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...