Jump to content
FAS Goran
Nuova Delta

Citroen C5 2.0 HDi 110hp

Recommended Posts

Pozdrav svima, evo ukratko da predstavim novi auto. S obzirom koji je model u pitanju manje vise svi znaju za isti, pa nema potrebe pisati nesto mnogo.

U pitanju je Hydroactive 3, za one koji nisu upuceni u Citroene, to je varijanta bez "sport" dugmeta i ima u/na sebi 4 komada hidro "bombi".

Trebao mi je udoban automobil za svaki dan, logican izbor Citroen Hidraulicar, jer naspram njih sve ostalo mi je manje ili vise kao na drvima da se vozim. Ko ne veruje moze da dobije voznju i u CX-u i u C5 :D :D

Kako bilo, auto je u vrhunskom stanju, da prostite usralo me je prilikom kupovine. :D

Kompletan veliki servis, mali servis, zadnje plocice, sajla rucne, senzor ABS-a zadnjeg levog tocka, kociono ulje, ulje u menjacu (manuelac) i 4 nove gume, auto dobija u cetvrtak i petak.

A, za svoju dusu, dobice i 4 nove bombe do kraja godine.

IMG_20231108_110748.jpg

Edited by Nuova Delta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing Ne znam na sta tacno mislis, ali cu odgovoriti sa DA :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam listu u garaži. Solidan spisak! :D

Preteče C5, C5 u svim verzijama!

Sa srećom i najnoviji primerak!

 

 

U kakvom je stanju enterijer nakon toliko vremena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djunis82 Skoro pa perfektan, samo se vrlo malo izlizali prekidaci za stakla na vozacevim vratima, ostalo sve na mestu i odlicno..

C5 mi je nekako prava mera auta za svaki dan, za mene licno naravno, i za ono sto volim, pa valjda odatle toliko promenjenih C5-ica. Valjda cu se na ovoj zadrzati :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Nuova Delta said:

@djunis82 Skoro pa perfektan, samo se vrlo malo izlizali prekidaci za stakla na vozacevim vratima, ostalo sve na mestu i odlicno..

C5 mi je nekako prava mera auta za svaki dan, za mene licno naravno, i za ono sto volim, pa valjda odatle toliko promenjenih C5-ica. Valjda cu se na ovoj zadrzati :D

E, da, Peugeot 406 mi jedan od auta koji sam imao želju da posedujem u prošlosti (pored Tempre, Tipa, Crome i Kappe).

Kakav ti je bio 406 vs C5 utisak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Nuova Delta said:

C5 mi je nekako prava mera auta za svaki dan, za mene licno naravno

Alal vera ako ti je C5 prava mera za svaki dan, tj. za provlacenje i parkiranje po BG :D .

Posle Nuova Bravo primetna razlika (na gore) mi je vec i sa DS5. Zato smo i uzeli i mali C2 kao ceger autic za po lokalu.

On 11/8/2023 at 11:09 AM, Nuova Delta said:

Ko ne veruje moze da dobije voznju i u CX-u i u C5

Navrati na neko forumsko druzenje kada bude gotov CX.

I javi kad dolazis, obavezno bih odvojio vreme i navratio da pogledam :) .

Automobili sa dusom, za razliku od ove danasnje bezlicne konfekcije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar imao ovakvog ali benzinjaru i to sa nesto malo km u exclusive opremi, nikad mi se nisu svidjali vizuelno ali ladja od auta, komforan, udoban, milina za put

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djunis82 406-icu je vise cale vozio, auto je imao preko 1.000.000 km (milion) i radio kao sat, mada ta motorizacija svakako ima i u Citroenima. Kvalitet enterijera maltene isti djavo, prostranost kabine i gepeka maltene isti djavo. 406 preudoban auto, Citroen jos udobniji, jer prosto opruge i hidro bombe su dve dimenzije razlicite, potpuno drugacije ponasanje auta. Mada 406-ica je zakacila 2 konkurenta iz Citroena, Xantiu i prvu generaciju C5-ice....po godinama proizvodnje.... Ja licno bih uvek odabrao Citroena zbog hidraulike, a 406 i 407 (kupe pogotovo) zbog mnogo lepseg dizajna, ostalo manje vise isti djavo, kao sto napisah...

@Ivan Toyota Yaris Mk1, koja je i dalje kod nas, ima jako los i mali ajnslag shodno jako malim dimenzijama auta, jako tezak volan za tako mali i uopste za gradski auto, jako osetljiva na gasu, sto ume da proizvodi "trzaje" prilikom prelaska preko rupa i lezecih (previse ih je u Srbiji) jer u takvim uslovima dovoljno je da minimalno noga pritisne pedalu gasa i auto cimne (reaguje). Nista od toga nema C5, iako je mnogo veci auto, a na sve to moja svakodnevna voznja ne ukljucuje centar Beograda (hvala Bogu). Mada i do mene je, ne snalazim se u malim autima, osecam se nekako ustogljeno i klaustrofobicno, koliko god razmazeno to zvucalo, prosto je tako. Najlaksi auto ikada za voznju mi je bio Fiat Stilo karavan 1.9 JTD. Sto se forumskih skupova tice nisam upucen kad i kako se odrzavaju, a posetio bih, zasto da ne... Ako ti se svidja CX slobodno mi se javi i privatnom porukom ovde, pa cu ti dati adresu, dodjes na kafu, pogledaj, provozamo se, nista sporno. Samo vec jednom da izadje iz garaza i radionica :D

@OMP Ako izuzmemo hidrauliku i nekoliko pouzdanih motora nisu nista spektakularno auta, mada iznenadjujuce je, takodje, u tu klasu auta sta su Francuzi gurali od opreme, mislim na Exclusive paket naravno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 je bio top auto i lep i komforan, udoban, sve u jednom, mnogi koji su ga zamenili 407icom su se razocarali.

Komsija preko puta mene imao xantiu, mana kod njih je izletanje amortizera koz haubu verovatno zbog bombi, video sam ih dosta, njemu isto izleteo bio a evo nekoliko dana u jednoj ulici parkirana jedna xantia sa istim problemom.... par kuca od mene mehanicar radi/o samo te starije citroene do c5 recimo i sam vozi xantiu i c5 godinama tako da je jedno vreme kod mene u ulici bilo dosta bx, xm, xantia i po koji c5 sad nesto slabo i njega vidjam, doduse stari majstor je umro skoro a ovaj mladji dolazi povremeno a dal jos radi ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Kad pritisak gasa oslabi u bombi do minimuma dodje do pucanja membrane unutra i bude bum :D

To je bio slucaj na starim tipovima bombi, onim zelenim.

Mada to je sve kad neko nikad u zivotu ne dopuni bombu ili je zameni novom..

Xantie su bile jako problematicni automobili, recimo BX je mnogo bolja varijanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zelene bombe to sam video i na xantiji i na xm-u, xantia mi se nije svidjala nikad kao ni generalno modeli citrosa 80ih i 90ih jedino mi je zx volcane 16v sa 3v bio interesantan vizuelno a verujem i dobro isao sa 150-60 konja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Meni licno su najlepsi Xitroeni one koje su dizajnirali Italijani... Recimo DS i XM

Inace svi Citroeni do 2001 imaju te stare zelene bombe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sumiramo sta je uradjeno na C5-ici, pa da ne nastavljam dalje sa ovom temom, interesantniji je CX :D

1) Veliki servis - PK kais, zupcasti kais, pumpa za vodu, roleri, spaneri, antifriz.

2) Mali servis - 4x filteri i ulje 5W-40

3) Ulje u menjacu

4) Kociono ulje

5) Srednji i donji nosac motora

6) Remenica radilice

7) 4x Dizne

8) 2x Sajla rucne

9) 2x Vodjice rucne

10) Zadnje kocione plocice

11) Prednja leva kociona klesta

12) Zadnji levi lezaj tocka

13) Zadnji levi senzor ABS-a

14) 4x Nove "comfort" bombe

15) Nov akumulator 74Ah

16) 4x novi grejaci

17) 4x Nove zimske Semperit gume, stari DOT

Generalno gledano korisceni su kvalitetniji delovi tipa: Continental, Dayco, Ina, Bosch...

Sve ukupno sa rukama majstora: 186.000 din.

Edited by Nuova Delta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Tu je negde.. Isti mi djavo ulozio odma ili ulagao s vremena na vreme i postepeno, ionako je bolji auto i od mnogo skupljih.

Kupi se nov auto, pa se proda za upola manje novca, i to za relativno kratak period.

Hocu da kazem da kako god okrenemo auto je ogroman trosak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro i ja sam vise za varijantu kupiti nesto tako pa srediti sve i znas na cemu si nego kupiti neki takav ali skuplji i kao bolji pa onda skontas da ima istih ili sl. ulaganja

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Slazem se, imao i takvih iskustava, tipa C6, C5 (od 2008 model)...

@djunis82 Neprimetne razlike.

Od 2001. do 2008. C5-ice su dolazile sa Hydroactive 3 (4 bombe) i Hydroactive 3+ (6 bombi i "Sport" dugme).

Od 2008. do 2017. C5-ice i C6-ice su dolazile samo sa Hydroactive 3+, ali u ovom slucaju od 7 do 12 bombi.

Obican Hydroactive 3 sa 4 bombe malo vise ljulja u krivinama i pliva na neravninama, prevojima na putu i slicno, mada i to nije nesto znacajno vise.

Sto se tice ostatka auta, prva serija C5 ukljucujuci i restyling (2001-2008) je malo robusnije izradjen auto, cvrsce nekako, dok C5 (2008-2017) C5 je nekako krhk auto, dosta krckavih plastika u enterijeru, losiji kvalitet izrade, ali mnogima mnogo lepsi, kako spolja tako i unutra, mnogo moderniji sve u svemu.

 

Edited by Nuova Delta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za drugu seriju C5 kazu da ne treba uzimati bez hidroaktiva jer je razlika u voznji ogromna u odnosu na obicno vesanje a prva serija ne znam jel ima sa i bez?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Nuova Delta said:

@OMP Slazem se, imao i takvih iskustava, tipa C6, C5 (od 2008 model)...

@djunis82 Neprimetne razlike.

Od 2001. do 2008. C5-ice su dolazile sa Hydroactive 3 (4 bombe) i Hydroactive 3+ (6 bombi i "Sport" dugme).

Od 2008. do 2017. C5-ice i C6-ice su dolazile samo sa Hydroactive 3+, ali u ovom slucaju od 7 do 12 bombi.

Obican Hydroactive 3 sa 4 bombe malo vise ljulja u krivinama i pliva na neravninama, prevojima na putu i slicno, mada i to nije nesto znacajno vise.

Sto se tice ostatka auta, prva serija C5 ukljucujuci i restyling (2001-2008) je malo robusnije izradjen auto, cvrsce nekako, dok C5 (2008-2017) C5 je nekako krhk auto, dosta krckavih plastika u enterijeru, losiji kvalitet izrade, ali mnogima mnogo lepsi, kako spolja tako i unutra, mnogo moderniji sve u svemu.

 

Sve vise mi se svidja C5 druge generacije tj od 2008. pa na gore model. Ima li kakvih konkretnih boljki na sta treba obratiti paznju pri kupovini, Koja je cena tih bombi kad im dodje vreme za zamenu? Koliko sam shvatio, problema sa hidraulikom nemaju sem crkavanje tih bombi koje se menjaju bez problema. Pumpa hidraulike, instalacija i to, 2.0 hdi verujem da je dobar motor, kakva im je situacija sa diznama, kvacilicima i menjacima manuelnim, automatici kako su se pokazali? Mozda previse pitam, ali vidim da se razumes u Citroene i da ih volis. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP od 2001 do 2008 svi do jednog imaju hidrauliku, dok ovi posle su mogli da se biraju sa i bez.

Trapovi su "copy-paste" sa Peugeot 407 za one koji nemaju hidrauliku i standardno tvrdi kao i manje vise svi Pezoi. Moje licno misljenje je da su posle legendarne 406-ice poceli neku "trku" sa Nemcima u tvrdoci :D

 

 

@MiloshBg Same bombe su zapravo izuzetno pouzdane. Citroen je svojevremeno davao oko 300.000km garanciju na hidro bombe/sfere. Najveci problem tih automobila su taxi vozila, vozila gradjevinara, odlicni zbog velikih tereta zbog toga sto auto ne moze da legne dole usled utovara, kao i problem ljudi koji se ne razumeju u iste, a uporedo sa tim se ne edukuju i ne odrzavaju.

Svi od 2001 imaju Aisin menjace, s tim sto su unapredjeni i noviji modeli menjaca dosli u novu generaciju od 2008. godine i kazu majstori da su generalno dobri menjaci, a oni raniji za izbegavanje. Ja nisam nesto dugo imao tog novijeg C5, razocarao sam se malo u njega, a moguce zbog toga sto sam ocekivao mnogo vise u odnosu na starijeg modela. 2.0 HDi 136ks i 163ks za svaku preporuku, naravno ako su odrzavani, varijante koje u nazivu imaju "Blue" za izbegavati, tipa 150ks i 184ks.

Kvacilo, kao i na svakom drugom autu, zavisi od voznje vlasnika, kao i prethodnih ko zna koliko vlasnika.

Dizne od 2001 do 2004 su Bosch i odlicne su, od 2004 do 2008 su Siemens, svi ih kude kako su lose, medjutim u mom prvom C5 kojeg sam imao su se pokazale odlicno, a kod caleta sluze i dalje bez trunke problema.. Modeli od 2008. godine nemaju probleme sa diznama, s tim da opet se vracam na prethodnu pricu o kilometrazi, eksploataciji, (ne)odrzavanju i sl..

Cene sfera su od oko 70e do 120e po komadu, u zavisnosti da li je iz originala ili npr I.F.H.S  proizvodjac (odlicni su).

Ne mogu one inace bas da crknu...dodje s godinama i koriscenjem do opadanja pritiska gasa koji se nalazi u njima i auto postaje tvrdji.. Najgori scenario jeste pucanje membrane koja deli gas i ulje, tada dolazi do eksplodiranja bombe (kod starijih modela), kod novih postane nenormalno tvrd ili cak legne dole skroz. To su ekstremni slucajevi npr. posle 20 godina aktivnog koriscenja, 500.000km ili vise i 100 na sat prelaska preko dzombi :D

Najprostije primetiti da li su za zamenu jeste kilometraza, kao i to da li auto, pa i covek sa njim, skacu preko lezecih, recimo tako... Pri prelasku preko lezecih (nebitne dimenzije) guzCa ne sme da mrdne od sedista :D

* Ps Pritisci gasa u bombama se razlikuju od primerka do primerka, npr. 2.0 HDi i 3.0 HDi nemaju iste bombe, tj. isti pritisak itd...*

Edited by Nuova Delta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Stare bombe, da..

A stari englezi su imali tzv. "Hidrolasticno" ogibljenje..

Ne znam tacno kako funkcionise, ali nema veze sa Citroenovim. Kod Mercedesa S klase i Rolls Royce modela su bile bombe kao kod Citroena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...