Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kojim automobilima se kupci vraćaju?

Recommended Posts

dacia p 01.jpg

 

Najbolja je kompanija Tesla, a iznenađenje je - Dacia.

Čak 86.6% privatnih vlasnika Tesle koji su prošle godine u Nemačkoj zamenili svoj stari automobil za novi ostalo je verno marki. To je proizašlo iz istraživanja tržišta koje je sprovela nemačka firma za analizu tržišta Dataforce koju je naručio nemački Automobilwoche. U obzir su dolazili samo privatni kupci. Sledi Dacia na drugom mestu sA procentom lojalnosti od 73.6%.

''To nije iznenađujuće i usko je povezano sA pozicioniranjem Dacije kao vrlo jeftine marke. Većina Dacijinih kupaca je dolazila sa tržišta starih, polovnih automobila, a sada uživaju u pogodnostima novog automobila po ceni dobrog polovnjaka. Kada se navikneš na to, ne vraćaš se tako brzo polovnom modelU'', kaže Laura Odinius iz Dataforce-a. Treće mesto pripada Toyoti. Japanci beleže procenat lojalnosti od 59.2% za 2022. Prema Odiniusu, za to su uglavnom zaslužni stariji kupci: od 75. godine života 75% kupaca lojalno je marki koju voze, prema istraživanju. Najbolji nemački brend je Mercedes na petom mestu sa stopom lojalnosti od 53.9%. VW sa 49.4% je na jedanaestom mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, lojalniji su kupci Dačije, nego kupci Toyote.

A to govori i da su kupci Dačije uglavnom veoma zadovoljni onim iz programa Dačije što su prethodno kupili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

A, možda... samo možda ljudi koji kupuju Toyotu mogu da kupe faktički bilo koji drugi brend automobila (u istom segmentu) za iste/slične pare, tj. mogu da biraju pa je Toyoti zato teže da ih zadrži... dok kupci Dacie za iste pare u istom segmentu mogu da kupe šta drugo novo? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Sram me bilo"???

Zbog čega... možda zbog toga što sam prepričao reči glavnih likova za Dacia brend (Denis Le Vot i Xavier Martinet)?

Opusti se, pričamo o autima, ne treba da budeš tako emotivan o autu bez obzira koji brend u datom trenutku imaš.

 

- September 16, 2022

Quote

Now, Renault is recalibrating the Dacia formula. "Unbelievably low prices" is out, and "best value for money" is in. 

 


“It’s not ‘low cost.’ We are concentrating on the essentials,” sales and marketing chief Xavier Martinet said Tuesday at a media event outside Paris.

 

 

Quote

The idea is to shift the perception of Dacia from purely a budget brand to one that will appeal to buyers who want “value for money,” Le Vot said, not necessarily the cheapest car they can find.

 

Quote

It’s not clear, however, what the brand’s electrification strategy will be – the Spring EV minicar, imported from China, is its sole electrified model -- but executives have expressed confidence that EV powertrains will come down in price enough to retain Dacia’s loyal customer base (60 percent of customers are repeat buyers) in the coming years.

 


“We do not think our best days are behind us,” Martinet said.

 

 

I Dacia želi da postane nešto drugo, samo ne znam jesu li previše zakasnili sa tim jer je i njima jasno da više neće moći da budu najjeftiniji auto u godinama ispred nas...

 

Kupci koji žele najjeftiniji nov auto na tržištu nemaju lojalnost prema brendu i normalno je da je tako.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije velika razlika između Dacia i srednje klase od pre 5 godina ili između jakog trima kod Dacia i srednjeg kod Renault,mada ima ušteda  joje se jasno vide.Renault već usko sarađuje sa kunezima baš iko low budget elektricara i nastaviće,bolje biti zajedno nego konkurencija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekada se kao argument za značajnu lojalnost kupaca Toyote brendu navodilo da su Toyote kvalitetne iznad proseka i da je to razlog njihovog zadovoljstva i zašto ne menjaju brend.

Sada, kada su Toyotu u lojalnosti deklasirali i Dacia i Tesla, odjednom se menja filozofija o uzrocima lojalnosti brendu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam uvek za polovan auto neke bolje klase nego za novu daciu ili npr. skodu scalu i sl. automobile tog segmenta i cenovnog ranga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim je legitimno da svako za svoje pare bira šta želi, pa da se neko, ako traži karavan, za 20-21.000e izabere npr. novu Daciu Jogger, a neko izabere ( primera radi) 6 godina star karavan Audi A4 sa 270.000 km

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20976291/audi-a4-190hp-matrix-virt?attp=p3_pv0_pc1_pl1_plv0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svojoj vozackoj karijeri imao jedan nov, 2 gotovo nova vozila - Astru i motor (do 2 god starosti) i  5 polovnih - Yugo, Delta, Stilo, QQ i Mini.

Leona sam izabrao jer sam u tom periodu bas dosta putovao za posao, gotovo 200 dana godisnje i smaralo me je da preostalih 150 jurim majstora i kada ce Stilo da trazi neki popravak.

Ima svojih prednosti kada sedas u kola za put i ne pipnes haubu, gume, bas nista. I to sam dobio na cak 7 godina vec.


Astra i motor su isto bez greske sluzili. Astra pratkicno 100kkm presla sa samo zamenom amortizera i redovnim servisima.

 

Sa druge strane polovan auto je "ne platis na Drini nego na cupriji". Nekad vise, nekad manje, ali platis svakako.

Kroz to odlozeno placanje moze da se uzme dosta bolji automobil, ali i sa vecim rizikom, pa ko sta voli.

 

I sada sam skroz otvoren za obe varijante kada dodje vreme za zamenu kola. Mozda sam malo blizi polovnim jer za nova u opremi koju bih zeleo je mogla pre 2 godine da se kupi garsonjera sto mi je sumanuto dati za kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, moron said:

Sasvim je legitimno da svako za svoje pare bira šta želi, pa da se neko, ako traži karavan, za 20-21.000e izabere npr. novu Daciu Jogger, a neko izabere ( primera radi) 6 godina star karavan Audi A4 sa 270.000 km

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20976291/audi-a4-190hp-matrix-virt?attp=p3_pv0_pc1_pl1_plv0

dobro sad nisam mislio da kupis audi sa 270k km ali tipa za 20k bih recimo pre kupio 3-4 god star reno kadjar, skodu octaviu, superb, itd ima dosta kola tih godista za te pare ove sam lupio prve koji su mi pali na pamet, pritom mozda i za manje para od tih 20k i sa nekom normalnom km oko 100k, e sad jeste to polovno ali moze da se ubode dobar i odrzavan primerak i naravno pricam sta bih ja uradio a svako za svoj novac moze da bira.

Isto kao da imam na raspolaganju 60k eura ne bih sigurno  kupio recimo audi q7 ili mercedes glc ili koji god od tih premijuma a da su par godina stari nego bih kupio neki nov auto nize klase a nista manje opremljen tipa stelvio, x trail, sportage, itd ne znam ni ja sta sve

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve  ima svoje i nov jeftin i skup polovan,zavisi kako ti se zalomi…kod mene u komšiliku ima:

Ranault Clio mk4,od kada je kupljen nov,vuše je u servisu nego na putu…

 

jedan Logan 1.6 FL kupljen nov na nekom sajmu 2008. ,nijedan ozbiljan kvar,vozi ga žena ,lekar,nasledila od oca,170k km ,nikad ga ne bi prodala…

 

Moj drug Dušan kupio od dobrog drugara Audi A4 tdi karavan,isto 2008,sam ga doterao iz Austrija sa 220k km,dve godine ga služio fenomenalno,samo redovni servisi,gume i gorivo…ali od jesenas ne sastavi duže od dve nedelje da mu nešto ne crkne…

Onda…

Moj komša,električar,kupio grob od

Škode Oktavie mk1,2000.,dušu joj vadi,ne održava ova radi bez problema…

 

Ja sam od novih imao Daewoo Nexia limuzinu i Opel Astra G 1.4 16v twinport ,Classic izdanje,oba su bila odlična i opet bi pre kupio nov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima Stelvio i za 50 000 :D Mada je i dalje sumanuta cena.

Posle treba da parkiras tih 50k na ulici kad odes do grada i nerviras se da te ne ogrebe neko. Ili da uzmes onda auto za cuvanje Stelvia pa se onda postavlja pitanje za koga si kupio kola uopste.

 

Ja zbog tog nerviranja najvise ne bih uzeo skuplji auto da ne gledam stalno gde ostavljam, da neko ne ogrebe, ukrade i slicno.

A nazalost ponuda novih za iole normalnu cenu je bas tanka. Eto Fica hibrid ima ok cenu i to je to od kola koja se meni dopadaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali fica hibrid je samo za svrckanje po gradu, to ko ima jos jedan ozbiljniji auto pa ajde

 

imam i ja logana i punta u komsiluku koji se ne kvare, novi kupljeni pre 15 godina ali realno sta ima tu da se pokvari, klotare obicne ni klime nemaju tako da realno samo ulje i teraj dok se ne raspadne ali jbg ta kola su kupili penzosi koje ne zanima ni dizajn ni oprema ni kvalitet izrade, vec samo da je novo i da se kotrlja bez problema, tako da nije realno poredjenje takvog auta i nekog napucanog novijeg, sve ima svoju cenu samo zavisi ko sta hoce.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bih sada sagledao da li bih ja danas "ostao veran brendu" čija kola sada posedujem privatno ili poslovno:

- Toyotu, da, mogao bih, više modela,

- Hondu, da, slično kao i Toyotu.

A ako to gledam u odnosu na prošlosti i modele koje sam ranije posedovao (a prethodno ih nabavio kao nova ):

-fiat - da, bih ponovo, bez i najmanje dilema, ali, trenutno samo Tipo Cross SW (i to samo sa 1,6 MJ ili 1,5 MHEV),

- suzuki - teško da bih danas išta izabrao od aktuelne ponude, sem možda Jimny, a i on me žulja sa nekim detaljima ( npr. sa 5MT ),

- pežo - ne, ne bih, ali, nikako čini mi se, mada sam zaista imao odlična iskustva u dva navrata, jer ne podnosim i-cocpit, a i nemam baš vere u njihove današnje 1,2T i 1,5 BlueHDI ( tako da mi na celom mom ličnom spisku pežo deluje kao najudalejnija ideja ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron ne svidja ti se icoc(k)pit a tojotina resenja su ok? 
Licno misljenje, jedan od ruznijih enterijera na celom sajmu je Rav i Corolla Cross... Evo iscupacemo monitor i natacicemo ga na tablu (isto tako i fokus i slicni)

Nova honda civic hatch je bas lepa i lepo se sedi na vozacevom mestu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da u novom 308 mk3, kako god da namestim sedište vozača ( a volan postavim kako da inače držim decenijama u automobilima te klase i kako mi i odgovara ), ja ne vidim najmanje jednu trećinu instrument table. Jer je zaklanja volan.

 

*ebo ih onaj ko im je smislio i-cocpit :) 

 

Isti problem sam imao i sa 308 mk2.

 

Zato sam i "pobegao" od pežoa (iako sam prethodno bio presrećan i sa 307 i 308 mk1 ). Jer nisam video instrumente.

 

A da "držim volan u krilu", ne pada mi na pamet. I još da onda za njega zapinjem svaki put kolenima kada ulazim u kola ili iz njih izlazim. Jok. Šanse nema.

 

Što se tiče Toyote, nisam ja rekao da se meni baš dopada enterijer RAV-a ( daleko od toga, npr. točkići klimatizacije su preglomazni ), ali je barem instrument tabla tamo gde treba i kako treba.

 

Ali, eto, barem i Toyote ( kao i Honde, a i još neki ) imaju komande klimatizacije "na točkiće" ( a ne na dodir ), a ne kao kod pežoa, samo na dodir ( doduše, najnoviji bazni 308 ima "na točkiće" ).

 

Te neke "sitne stvari" me prosto odbijaju od nekih modela ( raznih brendova), do te mere da ne vidim razlog zašto bih ih izabrao dok god ima modela kod kojih takve zamerke nemam.

 

A što se tiče PSA, imali su i "faul" sa 1,2T ( oko zučastog), a i sa 1,5 BlueHDI ( oko lanca za razvod dve bragaste) i mada bih do juče "ruku u vatru stavio" za HDI, sada u njega imam vere koliko i u davni zloglasni (lančani) 1,2 TSI :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni su enterijeri kod novih pezoa od 308 ph2 bas uzas, nisu ni ranije plenili dizajnom ali ovi novi sa malim kockastim volanima i onim tablama su mi bas bljak, ali nje pezo jedini po tome, mnogo je uzasnih enterijera u zadnje vreme pogotovo od kako su krenuli tableti i da ne pricam koliko se grozim touch dugmica umesto klasicnih komandi

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, darkman14 said:

Nova honda civic hatch je bas lepa i lepo se sedi na vozacevom mestu... 

To se apsolutno slažem i taj se "autić" veoma lepo vozi, ali, recimo, za moj ukus su mu sje*ali "Headroom" na zadnjoj klupi. Trebalo je da možda bude ipak malo više. Ovako kako je sada, više mesta pozadi (za trup i glavu ) ima u Jazz-u, nego u Civicu.

A nema u gepeku ni rupu za rezervni točak, kao ni bilo koja hibridna Honda. Nemam lepu reč za to.

No, nema savrešnih kola. Još ih niko nije napravio. Svaka su po nečem falična.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron to sam i ja primetio, ja ne mogu stati pozadi... Ali koliko puta se vozis pozadi? 

Pisao sam negde u C5 temi, za razliku od PUG, c5x ima bas sve na svom mestu i nekako su unutrasnjost napravili tako da je bas prostrana (jako dobro resenje sa vratima koje daje sirinu), kao i hud koji prikazuje dovoljno informacija tako da tabla ni ne treba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...