FOXARA23 0 Posted February 11 Pozdrav drugari, imam nekoliko pitanja vezano za akumulator i alternator...u pitanju je Lancia Lybra 1.9jtd. Problem sa akumulatorom pocinje pre dvadesetak dana kada sam pokusao da startujem motor, ali uzalud...automobil je samo kratko zaverglao i nakon toga vise nije hteo ni da se cuje, akumulator totalno prazan. Prikljucim punjac, sacekam da se akumulator napuni i najnormalnije startujem motor...potom uzimam multimetar kako bi proverio punjenje alternatora, sam akumulator i kako bi utvrdio da li automobil "vuce" struju. Multimetar je pokazao da nesto "vuce" 0.03A, zatim sam nakon startovanja motora direktno na klemama izmerio punjenje i vrednosti su bile 13,88V, ali nakon nekih 30-45 sekundi vrednosti su se promenile na 14,20~14,25V ( da li je normalno da alternator nakon 30 sekundi pojaca punjenje?). Potom sam upalio potrosace, kratka i duga svetla, maglenke, grejanje na MAX, osvetljenje u kabini i grejace zadnjeg stakla...nakon cega je multimetar prikazivao punjenje od 13,90V do 14,05V, a kada sam multimetar povezao direktno na kuciste alternatora i + zicu prikazao je 14,10V~14,13V ( sa potrosacima ). U pitanju je Topla TOP 78Ah D akumulator ( star dve godine ), i posto je u garanciji jos godinu i cetiri meseca odlucio sam da ga reklamiram, ali tu nastaju problemi. Odnesem akumulator kod auto elektricara gde sam ga i kupio...dobijem zamenski akumulator, a oni moj zadrze na ispitivanju. Zaboravih da napomenem, tom prilikom su pregledali automobil, ali nista nisu prokomentarisali. Zvali su me nakon pet dana i rekli da dodjem po svoj akumulator, na pitanje da li je moja reklamacija odobrena, rekli su da je akumulator testiran i da je u potpunosti ispravan, da je baterija ponovo formirana i da vise necu imati problema sa istim. Nakon samo nedelju dana isti problem, ponovo ne mogu da startujem motor...uzimam multimetar i imam sta da vidim, akumulator totalno prazan. Odlazim ponovo kod auto elektricara i on mi kaze da problem stvara to sto automobil "vuce" 0.03A, a da se za neku normalnu vrednost smatra 0.01A...burno sam odreagovao i doticnom objasnio da tako mala potrosnja struje ne bi mogla da isprazni akumulator od 78Ah ni za puna tri meseca...ponovo su mi dali zamenski akumulator, a moj su zadrzali. Izvinjavam se zbog ovako dugackog posta. Interesuje me vase misljenje, da li je sve uredu sa punjenjem na mom automobilu, da li potrosnja od 0.03A moze uticati na to da se akumulator totalno isprazni za nedelju dana ( automobil se svakodnevno vozi ), i ako imate neki savet, sta da radim, kako da ostvarim pravo na reklamaciju? Unapred zahvalan na odgovorima! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9012 Posted February 11 22 minutes ago, FOXARA23 said: ...nakon startovanja motora direktno na klemama izmerio punjenje i vrednosti su bile 13,88V, ali nakon nekih 30-45 sekundi vrednosti su se promenile na 14,20~14,25V ( da li je normalno da alternator nakon 30 sekundi pojaca punjenje?). Potom sam upalio potrosace, kratka i duga svetla, maglenke, grejanje na MAX, osvetljenje u kabini i grejace zadnjeg stakla...nakon cega je multimetar prikazivao punjenje od 13,90V do 14,05V, a kada sam multimetar povezao direktno na kuciste alternatora i + zicu prikazao je 14,10V~14,13V ( sa potrosacima ). - Na ugašenom autu sa odličnim akumulatorom je od 12.6 do 12.8, a u radu sa ispravnim alternatorom od 13.8 do 14.4. - Normalno je kada je upaljen auto i rade potrošači (svetla, ventilator...) da se punjenje akumulatora kreće od 13.8 - 14.2. Sve ispod ili iznad toga je neprihvatljivo. - Punjenje treba da je u opsegu od 13.8 -14.5v (neki majstori kažu i 14.2V je dovoljno). Moja neka logika kaže da na starijim vozilima koja nemaju potrošače tipa računar (Yugo, Lada, stariji Golf) možda i može proći malo slabije punjenje od 13.7V, ali će se to primetiti kod dolaska hladnijih dana. - Proveriti punjenje...to je prvo što treba uraditi. Problem može biti kaiš, remenica ili sam alternator. Sve ovo su citati iz teme Provera stanja alternatora / akumulatora? pa bi valjalo baciti pogled na celu tu temu. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 0 Posted February 12 (edited) Vec sam pogledao ovu temu Interesuje me da li je normalno da alternator prilikom startovanja motora puni 13.8V, a nakon svega 30-45 sekundi vrednost skoci na 14.2V ili je normalno da od samog startovanja puni 14.2V, to me malo buni Edited February 12 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3464 Posted February 12 Meni tako na Bravu, tipa ni 10 sec nakon paljenja dodje na 14.1, a odmah po paljenju oko 13.6-8 pa podize do gore pomenute vrednosti. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 0 Posted February 13 Pa sta ti mislis, da li je to normalno ili nesto nije kako treba? Nakon sto prodje tih 30-45 sekundi, alternator pocinje da puni konstantno (14,20~14,25V), i nema nekih znacajnijih oscilacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6639 Posted February 13 Pre i posle paljenja rade grejaci, bas otprilike taj period pa te mozda to navodi na pogresan put ali svakako i da nije do toga tih 45sek slabijeg punjenja mu nista ne znaci. Ili je los akumulator ili je mnogo tih 0.03a struje koje vuce ili se nekom magijom pali u autu nesto kasnije pa vuce mnogo vise Zaboravio sam do koje vrednosti je prihvatljivo da vuce struju.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 0 Posted February 13 (edited) Pa u teoriji i po nekoj racunici ta potrosnja od 0.03A ne bi smela da isprazni akumulator od 78Ah ni za dva meseca. Ispravite me ako je ova racunica pogresna: 0.03A * 24h = 0.72A na dan 78Ah : 0.72A = 108.33 sto bi znacilo da se akumulator od 78Ah u potpunosti isprazni za 108 dana. Edited February 13 by FOXARA23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 3 On 2/12/2023 at 12:29 AM, FOXARA23 said: Multimetar je pokazao da nesto "vuce" 0.03A, Kako si merio potrosnju, amper kljestima na + kabl? Quote Share this post Link to post Share on other sites