FOXARA23 29 Posted February 11, 2023 Pozdrav drugari, imam nekoliko pitanja vezano za akumulator i alternator...u pitanju je Lancia Lybra 1.9jtd. Problem sa akumulatorom pocinje pre dvadesetak dana kada sam pokusao da startujem motor, ali uzalud...automobil je samo kratko zaverglao i nakon toga vise nije hteo ni da se cuje, akumulator totalno prazan. Prikljucim punjac, sacekam da se akumulator napuni i najnormalnije startujem motor...potom uzimam multimetar kako bi proverio punjenje alternatora, sam akumulator i kako bi utvrdio da li automobil "vuce" struju. Multimetar je pokazao da nesto "vuce" 0.03A, zatim sam nakon startovanja motora direktno na klemama izmerio punjenje i vrednosti su bile 13,88V, ali nakon nekih 30-45 sekundi vrednosti su se promenile na 14,20~14,25V ( da li je normalno da alternator nakon 30 sekundi pojaca punjenje?). Potom sam upalio potrosace, kratka i duga svetla, maglenke, grejanje na MAX, osvetljenje u kabini i grejace zadnjeg stakla...nakon cega je multimetar prikazivao punjenje od 13,90V do 14,05V, a kada sam multimetar povezao direktno na kuciste alternatora i + zicu prikazao je 14,10V~14,13V ( sa potrosacima ). U pitanju je Topla TOP 78Ah D akumulator ( star dve godine ), i posto je u garanciji jos godinu i cetiri meseca odlucio sam da ga reklamiram, ali tu nastaju problemi. Odnesem akumulator kod auto elektricara gde sam ga i kupio...dobijem zamenski akumulator, a oni moj zadrze na ispitivanju. Zaboravih da napomenem, tom prilikom su pregledali automobil, ali nista nisu prokomentarisali. Zvali su me nakon pet dana i rekli da dodjem po svoj akumulator, na pitanje da li je moja reklamacija odobrena, rekli su da je akumulator testiran i da je u potpunosti ispravan, da je baterija ponovo formirana i da vise necu imati problema sa istim. Nakon samo nedelju dana isti problem, ponovo ne mogu da startujem motor...uzimam multimetar i imam sta da vidim, akumulator totalno prazan. Odlazim ponovo kod auto elektricara i on mi kaze da problem stvara to sto automobil "vuce" 0.03A, a da se za neku normalnu vrednost smatra 0.01A...burno sam odreagovao i doticnom objasnio da tako mala potrosnja struje ne bi mogla da isprazni akumulator od 78Ah ni za puna tri meseca...ponovo su mi dali zamenski akumulator, a moj su zadrzali. Izvinjavam se zbog ovako dugackog posta. Interesuje me vase misljenje, da li je sve uredu sa punjenjem na mom automobilu, da li potrosnja od 0.03A moze uticati na to da se akumulator totalno isprazni za nedelju dana ( automobil se svakodnevno vozi ), i ako imate neki savet, sta da radim, kako da ostvarim pravo na reklamaciju? Unapred zahvalan na odgovorima! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted February 11, 2023 22 minutes ago, FOXARA23 said: ...nakon startovanja motora direktno na klemama izmerio punjenje i vrednosti su bile 13,88V, ali nakon nekih 30-45 sekundi vrednosti su se promenile na 14,20~14,25V ( da li je normalno da alternator nakon 30 sekundi pojaca punjenje?). Potom sam upalio potrosace, kratka i duga svetla, maglenke, grejanje na MAX, osvetljenje u kabini i grejace zadnjeg stakla...nakon cega je multimetar prikazivao punjenje od 13,90V do 14,05V, a kada sam multimetar povezao direktno na kuciste alternatora i + zicu prikazao je 14,10V~14,13V ( sa potrosacima ). - Na ugašenom autu sa odličnim akumulatorom je od 12.6 do 12.8, a u radu sa ispravnim alternatorom od 13.8 do 14.4. - Normalno je kada je upaljen auto i rade potrošači (svetla, ventilator...) da se punjenje akumulatora kreće od 13.8 - 14.2. Sve ispod ili iznad toga je neprihvatljivo. - Punjenje treba da je u opsegu od 13.8 -14.5v (neki majstori kažu i 14.2V je dovoljno). Moja neka logika kaže da na starijim vozilima koja nemaju potrošače tipa računar (Yugo, Lada, stariji Golf) možda i može proći malo slabije punjenje od 13.7V, ali će se to primetiti kod dolaska hladnijih dana. - Proveriti punjenje...to je prvo što treba uraditi. Problem može biti kaiš, remenica ili sam alternator. Sve ovo su citati iz teme Provera stanja alternatora / akumulatora? pa bi valjalo baciti pogled na celu tu temu. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted February 12, 2023 (edited) Vec sam pogledao ovu temu Interesuje me da li je normalno da alternator prilikom startovanja motora puni 13.8V, a nakon svega 30-45 sekundi vrednost skoci na 14.2V ili je normalno da od samog startovanja puni 14.2V, to me malo buni Edited February 12, 2023 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4417 Posted February 12, 2023 Meni tako na Bravu, tipa ni 10 sec nakon paljenja dodje na 14.1, a odmah po paljenju oko 13.6-8 pa podize do gore pomenute vrednosti. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted February 13, 2023 Pa sta ti mislis, da li je to normalno ili nesto nije kako treba? Nakon sto prodje tih 30-45 sekundi, alternator pocinje da puni konstantno (14,20~14,25V), i nema nekih znacajnijih oscilacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8104 Posted February 13, 2023 Pre i posle paljenja rade grejaci, bas otprilike taj period pa te mozda to navodi na pogresan put ali svakako i da nije do toga tih 45sek slabijeg punjenja mu nista ne znaci. Ili je los akumulator ili je mnogo tih 0.03a struje koje vuce ili se nekom magijom pali u autu nesto kasnije pa vuce mnogo vise Zaboravio sam do koje vrednosti je prihvatljivo da vuce struju.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted February 13, 2023 (edited) Pa u teoriji i po nekoj racunici ta potrosnja od 0.03A ne bi smela da isprazni akumulator od 78Ah ni za dva meseca. Ispravite me ako je ova racunica pogresna: 0.03A * 24h = 0.72A na dan 78Ah : 0.72A = 108.33 sto bi znacilo da se akumulator od 78Ah u potpunosti isprazni za 108 dana. Edited February 13, 2023 by FOXARA23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 73 Posted March 3, 2023 On 2/12/2023 at 12:29 AM, FOXARA23 said: Multimetar je pokazao da nesto "vuce" 0.03A, Kako si merio potrosnju, amper kljestima na + kabl? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 9 (edited) Pozdrav drugari, Imam problem sa akumulatorom ili alternatorom na Lybri 1.9jtd. Problem sam primetio prosle godine/zime, kada sam primetio otezano verglanje, a nakon samo nekoliko dana i ubrzano praznjenje akumulatora... Akumulator koji sam imao u tom trenutku je bila Varta Silver Dynamic 77 ili 78Ah. Da skratim pricu, akumulator sam odneo na reklamaciju i nakon nekoliko dana su mi javili da je reklamacija odbijena i da je sa akumulatorom sve u redu. Nakon odbijene reklamacije, proverio sam punjenje alternator, a isto tako sam proverio da li neki od potrosaca "vuce" struju i sve je bilo kako treba...punjenje alternatora je bilo negde oko 14,2-14.3, a auto je u stanju mirovanja vukao negde izmedju 0.02 i 0.03A. Posto sam ustanovio da je sa automobilom sve u najboljem redu, ponovo sam otisao da reklamiram akumulator. Ovog puta sam otisao direktno sa automobilom i tom prilikom sam zahtevao da pregledaju ispravnost automobila kako bi se i sami uverili da je sve u redu. Posto su i sami utvrdili da je sa automobilom sve u redu i da nisam neko koga mogu bas tako lako prevariti, odlucili su da mi daju potpuno novi akumulator, a posto nisu imali Vartu dobio sam - EXIDE 77Ah 760A PREMIUM. Nakon toga nisam imao nikakvih problema tokom citave zime (2023/2024), kao ni u toku godine, ali pre par dana sam primetio da se akumulator iz nekog razloga ponovo prazni brze nego sto bi trebalo. Kako ponovo ne bih dosao u istu situaciju, odlucio sam da malo detaljnije pregledam sve i evo sta sam ustanovio. Prvo sam proverio da li neki potrosac u automobilu "vuce" struju u stanju mirovanja i nakon merenja sa profesionalnim multimetrom...ispostavilo se da auto i dalje vuce tih 0.02/0.03A, sto je u dozvoljenim granicama. Kako mi djavo nije dao mira, odlucio sam da pronadjem potrosac koji je odgovoran za to minimalno izvlacenje struje, osigurac po osigurac, relej po relej. Nakon malo truda i izgubljenog vremena, uspeo sam da pronadjem malog gremilina koji vuce 0.015-0.020A kada je automobil u stanju mirovanja...u pitanju je alarm. Posto sam u tom trenutku bio siguran 99%, da nijedan od potrosac nije odgovoran za praznjenje akumulatora, odlucio sam da ostavim prikacen multimetar u toku celog dana i da na svakih sat vremena proveravam vrednosti kako bih bio siguran da se neki od potrosaca nekom magijom nije ukljucio i poceo da izvlaci struju u nekom momentu. Posto se za narednih 10 sati vrednosti nisu menjale, bio sam 100% siguran da potrosaci ne izvlace struju u stanju mirovanja i da je po tom pitanju sve kao sto bi i trebalo da bude. Potom sam proverio punjenje samog akumulatora, tako sto sam multimetar prikacio direktno na +/- klemu. Multimetar je pokazao punjenje od 14,15V u trenutku kada svi potrosaci na automobilu bili pogaseni, nakon sto sam upalio grejanje, duga i kratka svetla punjenje je opalo na 13,88 - 13,93V-, a nakon paljenja preostilih potrosaca punjenje je dodatno opalo i to na svega 13,68 - 13,8V. Zatim sam raskacio multimetar i ponovo ga prikacio, ali ovaj put direktno na bakarni +/- kabl i vrednosti su se poboljsale za nekih 0,05 - 0,07. Posto sam primetio da postoji razlika u punjenju kada multimetar povezem direktno na kleme i kada ga povezem direktno na kabl (sto je donekle i normalno jer je bakar bolji provodnik), odlucio sam da proverim punjenje direktno na alternatoru kako bih bio siguran da li je sam alternator ispravan ili nije. Nakon sto sam povezao multimetar direktno na "+" alternatora i "-" na samo kuciste alternatora ocitane vrednosti punjenja prilikom rada u leru sa pogasenim potrosacima su iznosile 14,24V, a nakon paljenja svih mogucih potrosaca u automobilu (muzika, grejanje, maglenke, zadnja maglenka, grejaci zadnjeg stakla, svetla u kabini, svetla u vratima, kao i duga i kratka svetla), punjenje je sa 14,24V opalo na 14,18V, sto je maltene idealno punjenje. Iz svega navedenog dolazim do zakljucka da je problem u samoj instalaciji, odnosno negde izmedju alaternatora i akumulatora. Posto je zamena celokupne inastalcije previse komplikovana, a verovatno nije ni jeftina...interesuje me da li bi pojacavanjem mase direktno sa alternatora na akumulator dobio ispravno punjenje? U slucaju da je navedeni problem moguce resiti pojacavanjem mase, molim vas da mi neko objasni kako to da uradim i koji presek zice moram koristit za tako nesto? Ako je bilo ko od vas imao slican problem, molim vas da mi kazete kako ste isti resili... Svaka vrsta pomoci i saveta je dobrodosla! Edited November 10 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8104 Posted November 9 Ja koliko procitah ti i nemas problem, verovatno imas samo puno kratkih relacija pa ne stigne da se dopuni akumulator u voznji, a mozda je i taj drugi na izdisaju, nista cudno. Ako bas hoces da probas da li bi dodatna masa popravila stvar, dodaj bilo koji kabal za probu pa proveri. 3 Bouz, FOXARA23 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 9 (edited) To sam zaboravio da napomenem, akumulator je testiran od strane elektricara na moj zahtev i potpuno je ispravan, za sta sam dobio i potvrdu...da ne dodje do zabune, nije testiran od strane elektricara kod kojeg sam kupio taj prvi akumulator i od koga sam nakon reklamacije dobio novi. Pomislio sam i na to, ali problem je u tome sto ja predjem izmedju 15-30km dnevno, naravno, cesto se desava da predjem i mnogo vise od toga, ali recimo da je to neki prosek u najvecem broju slucajeva...tako da mislim da je to sasvim dovoljno da se akumulator dopuni ako je alternator ispravan. Posto sam utvrdio da je alternator ispravan, a same vrednosti punjenja nisu jednake kada multimetrom merim na samom alternatoru (14,18V sa svim potrosacima) i kada merim na klemama (13,68V sa svim potrosacima)... slozices se da nije mala razlika i da ipak postoji neki problem. Edited November 9 by FOXARA23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1324 Posted November 9 Ako sam dobro razumeo imaš razliku 0.5 V ? 0.5 V nije nešto mnogo da ti toliko smanji struju punjenja ali nebitno.... Misliš da je problem masa alternatora - minus klema?izmeri napon između minus kleme i masa alternatora kao i izlaz alternatora i plus klema. Negde moraš da izmeriš tih 0.5V Kako je proveren akumulator? Nešto baš ne verujem u te moderne elektronske testere sa tankim kabelima. Lično više verujem amper kleštima koja mere struju kratkog spoja akumulatora. I na kraju probaj skinuti klemu preko noći. Jednom sam imao sličan problem na Alfi 155. Rele koji uključuje grejanje sedišta je u stanju mirovanja dobivao 8-9 V te bi ponekada uspeo napraviti spoj i uključiti grejanje sedišta. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8104 Posted November 9 To sam zaboravio da napomenem, akumulator je testiran od strane elektricara na moj zahtev i potpuno je ispravan, za sta sam dobio i potvrdu...da ne dodje do zabune, nije testiran od strane elektricara kod kojeg sam kupio taj prvi akumulator i od koga sam nakon reklamacije dobio novi. Pomislio sam i na to, ali problem je u tome sto ja predjem izmedju 15-30km dnevno, naravno, cesto se desava da predjem i mnogo vise od toga, ali recimo da je to neki prosek u najvecem broju slucajeva...tako da mislim da je to sasvim dovoljno da se akumulator dopuni ako je alternator ispravan. Posto sam utvrdio da je alternator ispravan, a same vrednosti punjenja nisu jednake kada multimetrom merim na samom alternatoru (14,18V sa svim potrosacima) i kada merim na klemama (13,68V sa svim potrosacima)... slozices se da nije mala razlika i da ipak postoji neki problem.Nije mala km, 14.2 je odlicno, 13.6 je malo . Jesi li probao da ocistis kontakte na alternatoru?Sent from my SM-A346B using Tapatalk 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1324 Posted November 9 Ne bi bilo loše i pregledati četkice na regleru. 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 73 Posted November 9 Ne znam da li su tacne price da neodgovarajuce veliki akumulator alternator nije u stanju da napuni kako treba. Ja sam polovinom 2018 kupio Exide Premium 64 ah isto za Lybru 1.9, jer pise u knjizi da ide i taj. Pune 2 godine mi je radio vukao struju, cupao sam osigurac kada ne bih vozio neko vreme a naravno X puta sam zaboravio pa mi je izvukao akumulator skroz. Palio na kablove ne znam koliko puta ali evo prosle nedelje sam prodao auto sa tim akumulatorom. Po knizi za 1.9 ne ide preko 70ah max a jedino za 2.4 ide 72ah. 2 FOXARA23 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 9 @Zvezdo da razlika je je tacno 0.5V izmedju punjenja koje izmerim direktno na alternatoru i punjenja koje izmerim na klemama akumulatora...ja ipak mislim da je to ogromna razlika. Sto se tice merenja, neka velika masina je u pitanju, velicine poput one koju koriste za punjenje klime...ne mogu ti tacno reci jer se ne razumem. Cetkice su promenjene, kao i klizni prsten. @MS PK jesam, ako mi verujes nisam ih samo ocistio nego sam ih usijao da se blistaju, kako kontakte na alternatoru, tako i kleme na akumulatoru, pa cak i one dodatne metalne delove koje Lybra ima u onoj kutiji na plus klemi. @kaskabgd nije ovo toliko jaci akumulator i sama Ah manje vise nije vazna, bar ne u ovo slucaju, mnogo su vazniji neki drugi parametri poput startne snage samog akumulatora, a posto je sam akumulator 12V punjenje nije nikakav problem. Ah predstavlja ukupnu kolicinu energije koju akumulator moze da pruzi, a sto je veci broj Ah to akumulator moze duze da pruza tu energiju. A i imao sam pre ova dva akumulatora istu tu Vartu Silver Dynamic 78Ah i trajao je skoro citavih 7 godina, tako da sam siguran da to ne predstavlja problem. @Zvezdo Misliš da je problem masa alternatora - minus klema?izmeri napon između minus kleme i masa alternatora kao i izlaz alternatora i plus klema. Negde moraš da izmeriš tih 0.5V Vidis, to mi nije palo na pamet da uradim...sutra cu i to proveriti Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 674 Posted November 9 (edited) Meni Lybra puni 13.7.13.8v sa svim potrosacima vec ihaj i ne vidim da je to neki problem. ( Mada i nisam nesto zaintresovan za autoelektriku uopste) Ne treperi lampica od aku niti pali istu.... Ukljucih se u temu jer eto meni isto tako puni ali nemam problema ( mozda sto dopunim aku jednom godisnje ) ... Svakako mozes isprati masu sa akumulatora do kacenja na sasiju, mislim da je na krilu ,a da se drugi deo racva ka menjacu. ( davno sam gledao pa nemoj me drzati za rec ali sutra nesto radim oko kola pa mogu tacno pogledati) Pa i tu malo ocisti, podmazi i vidi da li ces nesto dobiti Sta znaci da ti se aku prazni brze nego sto bi trebalo, a pre toga je celu godinu radio kako treba? Edited November 9 by werp690 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 9 Da, upravo tako, masa je povezna na skoro svaki deo sto se tice mase koja se nalazi na krilu ona u potpunosti cista, a ovaj kabl od mase na menjacu je prljav, jer mi je curilo ulje sa poklopca ventila pre nego sto sam promenio dihtung, pa se nekako i taj deo na menjacu zaprljao i onda se na to ulje zalepila sva moguca prljavstina, to sam bas danas video. Mislio sam na to da se sam akumulator sve manje i manje dopunjava, odnosno da nikada ne uspe da se napuni 100% u toku voznje. Pre 8 dana sam merio napunjenost akumulatora i multimetar je pokazao 12.74, a svakog narednog dana je pokazivao sve manje i danas je pokazao citavih 12.57V. 1 werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 674 Posted November 10 Opet kazem da sam za autoelektriku skoro pa "duduk" ...Znam da upotrebljavam multimetar da izmerim voltazu, otpor itd, zamenim sijalicu, osigurac, akumulator i dalje od toga ne idem.... Cudno mi je sto kod mene isto tako puni pod opterecenjem( merio pre godinu dana ) i evo i dan danas pali i radi ok, a kod tebe opada napunjenost aku. Da mu to nije dovoljno, opadalo bi kao i kod tebe ili gresim? Ako idem cistom logikom i ako se nastavi da ti tako pada V ti za neko vreme ces imati prazan aku, a zar nije 13.7 - 13.8 dovoljno da ga popuni ako je da kazemo potpuna napunjenost istog 12.7V.... Vise razmisljam naglas nego sto ti dajem neki konstruktivni savet, a voleo bi i da se jos neko ukljuci..... 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 10 Pa pazi, ne mogu ni ja za sebe reci da sam neki strucnjak za autoelektriku, ali sam dosta toga naucio prosle godine kada sam se po prvi put u zivotu suocio sa problemima vezanim za akumulator. Stvarno ne znam zasto opada, mozda problem i nije u samom punjenju, ali koliko ja znam 13,8V je donja granica za ispravno punjenje...a meni spadne na 13.68V, pa sam na osnovu toga zakljucio da je punjenje lose. Informacije do kojih sam ja uspeo da dodjem, sto sa interneta, sto od ljudi koje poznajem i autoelektricara...90% njih se slaze da je od 13,8V do 14V ok punjenje, od 14V do 14,40V je odlicno, a od 14,40V do 14,70 je neka gornja granica, dok je sve preko 14,7V i sve ispod 13,8V lose punjenje. Sutra cu proveriti i ovo sto mi je rekao @Zvezdo, pa cu vam javiti da li je problem na relaciji altrnator/akumulator ili je ipak nesto drugo u pitanju. I ja bih voleo, zato sto su kod mene uvek neki fantomski kvarovi i nikada ne moze da bude jednostavno kao kod drugih ljudi 1 werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 674 Posted November 10 (edited) Quote I ja bih voleo, zato sto su kod mene uvek neki fantomski kvarovi i nikada ne moze da bude jednostavno kao kod drugih ljudi Vozis Lybru.... ( Da ti ne nebrajem te fantomske koje se i ne trudim da resim ) Bas javi sta si uradio i kako si resio problem. Edited November 10 by werp690 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 10 (edited) Lybra je u mom vlasnistvu vec 14 godina, a uskoro ce i punih 15...tako da je znam u dusu sto bi se reklo. Slobodno nabrajaj, mozda ti mogu pomoci da resis neke od tih tvojih fantomskih problema/kvarova Edited November 10 by FOXARA23 1 werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 674 Posted November 10 Tagovacu te u mojoj temi ako se ikada odlucim da ih resavam... Hvala na kolegijalnosti! 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
FOXARA23 29 Posted November 10 Nema na cemu, tu smo da pomazemo jedni drugima kad god je potrebno! Ionako ne volim da mi majstori (monteri) petljaju oko automobila, znas o cemu pricam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 17518 Posted November 10 Kod mene je bilo problema sa masom na akumulatoru,žica istrulela, pa sam instalirao novu i očistio mesto gde se kači masa.U međuvremenu mi je sama pobuda na alternatoru oslabila,pa sam preventivno promenio i alternator, a na anlaser u promenio četkice.Sada pali kao mina i lepo dopunjava akumulator.Problem su i kratke relacije kod mene,to dosta snajka ceo sistem 1 FOXARA23 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites