britvic 0 Posted July 13, 2011 Videvši da su neki imali problema sa alternatorom, a obzirom da treba da idem na odmor, moje pitanje je da li postoji mogućnost provere ispravnosti alternatora?Možda i neki savet na šta da ukažem majstoru da obrati pažnju na osnovu Vaših iskustava, jer ne bih da čujem ono ako je OK ne diraj, itd.Bio sam pre nekoliko dana na akcijskoj proveri vozila u AK Voždovac (pozdrav za sve majstore, a naročito za BANETA), gde je sve bilo OK.Moje pitanje je laičko, jer stvarno nemam dodirnih tačaka sa tom vrstom elektrike, pa me razumite jer stvarno tu vrstu "iznenađenja" ne bih nikome poželeo.Nuova Croma 1.9 110 KW Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted July 13, 2011 Izmeri punjenje alternatora na akumulatoru u leru. Ako je 13.8 do 14.4V sve je u redu. Ako je ispod ili iznad nesto nije u redu. Dalje od toga podrazumeva skidanje alternatora sto se ne isplati dok se tj ako se ne pokvari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
britvic 0 Posted July 13, 2011 Proveravali akumulator na examineru u AK Voždovac, na leru, svetlima i sa uključenom klimom i sve je ok i zadovoljavajuće. znači ništa da se ne dira, a po mogućstvu ugradititi nešto kao ti što si uradio za merenje napona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko1984 2 Posted July 13, 2011 Notorni je mislio da proveris koliki napon ti daje alternator (on ti dopunjava akumulator u voznji). Upalis auto,raskacis kleme sa akumulatora,uzmes unimer (ako je digitalni,podesis da meri napon jednosmerne struje do 20 V),stavis pipaljke na kleme i ocitas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
britvic 0 Posted July 13, 2011 Hvala Marko, to već ja ne mogu da uradim , ali ću bar znati šta da kažem majstoru. Bitno mi je bilo da se meni malo razjasni, šta i kako proveriti.Ukoliko i ove provere budu OK, da li i na samom alternatoru treba nešto proveriti, jer su svi iznenada pregoreli, bez ikakvih simptoma koji bi ukazivali na slabljenje napona?Izvinite ako su za Vas ova pitanja smarajuća, ali želim da predupredim sve što je moguće, jer znam jedino funkciju alternatora i ništa više što ima veze sa njim (održavanje, remont itd). Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted July 15, 2011 Notorni je mislio da proveris koliki napon ti daje alternator (on ti dopunjava akumulator u voznji). Upalis auto,raskacis kleme sa akumulatora,uzmes unimer (ako je digitalni,podesis da meri napon jednosmerne struje do 20 V),stavis pipaljke na kleme i ocitas.Ovo nikako ne treba raditi!!! Višak struje koji alternator proizvede i koji bi trebao da primi akumulator, na ovaj način ništa ne prima taj višak i prvo što strada su diode! Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted July 15, 2011 Ja nisam nikada raskacivao kleme, nema potrebe, lepo se vidi razlika u naponu na akumulatoru sa ugasenim i upaljenim autom. Na ugasenom autu sa odlicnim akumulatorom je to od 12.6 do 12.8 a u radu sa ispravnim alternatorom od 13.8 do 14.4. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 14, 2012 (edited) Imam probelm sa punjenjem akumulatora. Kupio sam nov akumulator Topla 55mAh, punjenje bilo 13,85v u servisu gde sam uzeo akumulator receno mi je da je to donja granica punjenja i da treba odraditi servis alternatora. Auto radio normalno nedelju dan, medjutim kada sam 7. dana vozio sa upaljenim grejanjem i grejacima retrovizora i zadnjeg stakla doso kuci (relacija je bila kratka oko 2km) ugasio auto sutra dan pokusao da ga upalim cvrc prazan pa sam ga palio na kablove.Majstor sumnja na regler, trebalo bi sutra da skine alternator i da vidi koji je tip reglera kako bih znao koji da kupim. Zanima me kako se utvrgjuje ispravnost alternatora jer kako sam ja razumeo majstora da tek kad stavim novi regler mocice da ispita rad alternatora. Od cega se sastoji regler? Nailazio sam na netu slike i izgleda mi kao mali deo koji je zaliven. Edited December 15, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 660 Posted December 14, 2012 Sastoji se od dioda koje regulisu napon punjenja i kad neka od njih crkne vise ne radi kako treba. Da mora da se skine da bi znao tacno koji je tip u pitanju. Utvrdjuje se ako sto se meri punjenje alternatora na leru i pod opterecenjem i ima odredjene granice iz kjih ne sme da izlazi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 15, 2012 Ticma mislim da si pomesao, regler se ne sastoji od dioda. regler je zaseban deo isto kao sto je i blok dioda zaseban, regler se sastoji od cetkica i on valjda regulise napon punjenja a diode taj napon samo peglaju, posto alternator proizvodi naizmenicnu struju. A ovo dalje sto si napisao si u pravu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 660 Posted December 15, 2012 U pravu si moja greska, sad sam se setio da su diode na ploci Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 15, 2012 Danas zamenjen regler ali se punjenje nije mnogo poboljsalo, sada na leru puni 13,9v a pod opterecenjem pada opet na 13,7 pa i manje.Majstor probao da dovede jednu zicu direktno sa akumulatora do alternatora i tada se punjnje povecalo za o,10v pretpostavlja kada se stavi deblja zica da bi trebalo da poveca bar za 0.2v. Nadam se da ce to da resi problem izgleda da sam dzaba kuovao novi regler Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 660 Posted December 18, 2012 Regler nije jeftin da bi ga menjao badava, kakav je to majstor kad ne zna u cemu je problem pa napamet mena delove, uzas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 18, 2012 Jbg boljeg nema u okolini od 20km a oni dobri su u gradu i kod njih mora da se ceka i po mesec dana. Regler sam platio 2500 din, ako ne resi stvar dodatna zica onda bih onako laicki rkao da je problem u diodnom mostu, ali ako uspe da postigne bar 14v pod svetlima ostaje tako do daljnjega akumulator mi nije tesko da skidam preko zime Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 660 Posted December 18, 2012 Kod mene je bio problem sto je neko prethodno remontovao alternator ali je bio strucnjak pa je stator sa namotajima bio naslonio na kuciste, za malo da ceo ode u pm . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 18, 2012 Kod mene nije pipan alternator bar tako mi majstor reko a ne bi me lagao zato sto smo rodjaci i znamo se od malena Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 19, 2012 (edited) To su verovatno onda diode probile ili bar neka od njih (mislim da 6 bude na plocici).Kada je direktno doveo napajanje na alternator napon je morao da ode u PM jer alternator moze da proizvede mnogo vise snage nego sto je potrosacima normalno potrebno.A cek malo kako je doveo direktno kabal kada se to regulise preko reglera a cije se cetkice direktno naslanjaju na kolektor rotora?Da on to nije pojacavao onaj debeli crveni kabal koji ide direktno na akumulator sa alternatora ? Ako je to radio onda stvarno nemam komentara,daj boze da ti on to sve odradi bez da zameni citav alternator.Samo ti njemu kazi da proveri diode (valjda zna to...)Samo da dodam da nemoj da ostavljas da napon bude manji od bar 14.2-14.3v jer ce te opet zezati posebno ako bude nekog minusa. Edited December 19, 2012 by tox Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 19, 2012 (edited) Da da pojacao je taj crveni tj kabal koji ide na + klemu akumulatora, sada puni pod svetlima 14,2v a sa upaljenim grejanjem oko 14v cini mi se. Palio sam ga hladnog samo malo duze zavergla ali ne vergla vise tromo kao sto je ranio verglao. Ovaj novi regler je malo povecao napon malo ali za ove hladnije uslove nedovoljno. Videcu kako ce se ponasati sada ali planiram da vadim akumulator cim nekoliko dana ne planiram da ga vozim to mi je i majstor sam reako ili da ga palim svakog dana daradi 5,6 minuta ili da vadim akumulator.Jos jedna interesantna stvar, auto je bio u garazi 2 dana nije plajen a u garazi se greje i akumulator se opet ispraznio, pa je sinoc majstor izvuko osigurac radija, posto mu je ponasanje radija bilo sumnjivo jer se displej radia sam palio i gasio u stanju mirovanja motora.Sto se tice dioda mislim da ih je proveravao video sam kad je skinuo regler da je uzeo i merio na diodnom mostu diode Edited December 19, 2012 by MilanM Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 19, 2012 Taj kabal je i ovako debeo kao prst,pojacavanje tog kabla skoro da nema svrhe osim ako nemas u autu neku muziku od 1000w.Neka proveri sa instrumentom skidanjem jedne kleme da li vuce struju i koliko,normalno ja da vuce nesto malo,do 50mA (0.05A) ako imas daljinsko zakljucavanje.Kao sto vec rekoh neka proveri diode,ispravan alternator mora da daje 14.4v kada je sve upaljeno,doduse sa malo gasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 19, 2012 (edited) U servisu akumulatora su stipaljkom izmerili da vuce 0.03A, kada stavljam kleme zavarnici malo jace e sad nisam uporedio kako sada varnici kada je iskljucen radio ali sam proslje nedelje testirao akumulator i na onom minusu drzao ga u autu ali sa skinutom klemom i palio je bez problema samo je malo tromiji bio prvi zaverglaj. Ostaje mi da vidim kako ce se ponasati ovih dana posto nema nista od ponovne voznje kod majstora jer se slavi S.Nikola cele nedelje.Zakljucavanje nije daljinsko od muzike imam samo fabricki radio sa pretpostavljam fabrickim zvucnicima. Edited December 19, 2012 by MilanM Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 19, 2012 To za varnicenje prilikom prvog spajanja kleme je normalno,napune se kondenzatori u motornom racunaru,radiu i ako ima jos nekih elektronskih sklopova.Kod mene se isto desava,merio sam da povuce par ampera kada se klema tek spoji i drzi tako 1-2 sekunde da bi onda palo na 0.03-0.05A.Takodje je normalno da malo sporije vergla prvi put, ulje se stisne na hladnoci pa se sve teze okrece ,akumulator se malo "umrtvi" kada je hladno,malo veca kompresija kod hladnog motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 19, 2012 (edited) Tako mi i drug reko da je to normalno na hladnoci da malo teze vergla. Kako se meri da li vuce kada je skinuta klema? Upravo sam proveravao varnicenje prilikom skidanja kleme pre su se videle varnice sada se samo cuje prilikom kontakta kleme sa akumulatorom ali se varnica ne vidi a i zvuk pucketanja je dosta slabiji Edited December 19, 2012 by MilanM Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 19, 2012 Ako je varnicilo,pucketalo i prilikom skidanja kleme onda nesto ipak vuce struju,osim ako ti nije ostalo nesto upaljeno.Siguran nacim merenje koliko struje ide iz akumulatora je da se otpoji jedna klema,multimetar se podesi na merenje struje (najveci opseg),jedna pipalica multimetra se spoji na otpojenu klemu a druga na slobodan pol akumulatora.Na ovaj nacin je multimetar vezan redno i meri struju i to je koliko ja znam jedini pouzdan nacin merenja jacine struje koja protice.Kako su to merili sa stipaljkom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanM 12 Posted December 19, 2012 Prilikom stavljanja i skidanja kleme uvek je kljuc bio van brave za paljenje i nista nije bilo ukljuceno. Obuhvato je stipaljkom kabal koji dolazi na - pol akumulatora ne secam se dal je taj instrument imao jos jedan kabal koji je zakacio na masu auta ili je samo drugom rukom sravcigerom napravio vezu sa masom, znam da je nesto u onom otvoru gde je rucica za otvaranje haube gurnuo nesto (srafciger ili deo instrumenta)cackao i ustanovio da vuce cini mi se 0.03A Quote Share this post Link to post Share on other sites