Tomash 17 Posted September 6, 2021 (edited) Pozdrav, nov sam na ovom forumu, a imam jedno pitanje. Primetio sam u toku voznje kada se pojavi belo sivi dim koji je u vidu gustog oblaka i oseca se, kad da sam bacio dimnu bombu dolazi do povecanje potrosnje, range mi pada i za 70km, nisam ispratio trenutnu potrosnju. Tada auto postane bucniji. Dok se to desava ne pali se dpf lampica. Kada duze vozim dim se izgubi i range se vrati na stanje pre pojave dima. Uradjen je mali servis. Sta bi mogao biti uzrok pojave dima? Hvala. Edited September 13, 2021 by neshaoct formatiranje 1 vicent reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted September 6, 2021 @TomashUključivanje funkcije čišćenja DPF filtera. Naglo skače potrošnja po bordu (Ic - trenutna potrošnja), malo gubi snage i prilično dimi. Ništa strašno, tako treba. Samo ga povremeno produvaj na autoputu/magistrali da se očisti, veći je učinak i auto bolje podnosi tada nego u gradu. DPF lampica se NE pali dok radi regeneracija, kada se upali znači da je baš začepljen. 1 Tomash reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted September 6, 2021 Hvala puno na informacijama, da ne brinem i ne prizivam lampicu Kada se javi čišćenje ako sam u mogućnosti da vozim na oko 3000 obrtaja, jel ce to ubrzati proces? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted September 6, 2021 Iskreno nisam nešto primetio da se proces "ubrzava" držanjem obrtaja na 3,000rpm. U proseku je meni regeneracija DPF-a oko 10-15 min. Mislim, neće mu škoditi, može malo da se "pogura" čišćenje sa višim obrtajima, ali mislim da je bitnije da je auto u pokretu zbog hlađenja samog motora. Isto tako kolege forumaši su vadili fizički i gasili softverski DPF, neki ostavili, pojedini dodaju aditive za čišćenje, drugi ne. Stvar izbora. Ako auto pretežno voziš po centru, računaj da će ti regeneracije biti u proseku na 200-300km (nije pravilo, ali po forumu sam stekao takav utisak), dok na otvorenom putu može biti i na oko 500-600km tek. @Tomash Imaš OVDE ceo podforum vezano za Brava koji voziš (to je Nuova Bravo), pošto u ovom podforumu za njega nećeš naći ništa jer je vezan za stariji Bravo. 1 Tomash reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted September 6, 2021 Važi, obratiću pažnju sledeći put kad se aktivira, koliko dugo traje i na koliko km, pa da se uporedi prosek. Hvala još jednom. P.S. Mogu admini da prebace temu ako nije problem. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted October 8, 2021 Ispratio sam kako radi na nekih 50km pali regeneraciju u gradu, traje 10-ak min. Zbog određenih okolnosti još uvek nisam ispratio na otvorenom. Da li postoji mogućnost štelovanja softerski kada će se upaliti regeneracija? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted October 8, 2021 (edited) Ne, jer to zavisi od zapusenosti sistema tj razlike u pritisku sonde ispred i iza DPF filtera. Ali mozes manuelno da pokrenes regeneraciju putem dijagnostike (tkz prinudna regeneracija) da se preventivno bolje ocisti. Ako radi na 50tak km, moj savet ti je da ga bas dobro razgazis na APu na jedno 2800-3000rpm da se bolje ocisti jer mi se cini da je bas dobro zapusen. To je manje bezbolna varijanta. Druga je ciscenje (hemijsko-mehanicki) i to boli dzep a treca je skidanje i softversko gasenje (mislim takodje boli dzep al no problem posle... Ako je auto ispravan). Edited October 8, 2021 by ISV_01 1 Tomash reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted October 20, 2021 (edited) Bas tako je i bilo dobro razgažavanje, mislim da se produžio raspon između uključivanja regeneracije. Inače pitao sam za svaki slučaj koliko košta čišćenje dpf-a komplet (demontaža, dijagnostika, čišćenje, montaža i resetovanje) npr. u DPF servisu iznosi 140e i traje 15h. Čisto da podelim informacije kad sam se već interesovao. Edited October 21, 2021 by Ivan Ne citiraj prethodni post 1 2 Dzimbo, Ivan and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted October 20, 2021 Nekome ce znaciti svakako. Bitno da je sada duzi razmak izmedju regeneracija, pa se drzi te prakse kada imas cumurasa 1 Tomash reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted March 25, 2022 (edited) Nakon pokušaja da ga na otvorenom produvam, odlučio sam da odvezem auto kod majstora da sredi dpf filter, pošto nije davalo rezultate. Palio je regeneraciju na 100km...postalo je nepodnošljivo, a i nije dobro za motor rekao bih... Evo sličica kakav je bio i kakav je nakon odrađenog tretmana. Na prvoj slici je oštećenje keramičkog saća, ovi žuti ja ih nazvao stalaktiti. Crvena prebojenost je od aditiva, prehodni vlasnik je pokušao da ga očisti hemikalijama, što može biti jedan od uzroka oštećenja saća, barem mi je tako rekao majstor. Sutra preuzimam auto, pa se nadam da će sada raditi normalno kao i kod vas Edited April 19, 2022 by Ivan Sredjene slike 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
krajo 14 Posted April 19, 2022 (edited) @Tomash Šta bi na kraju, da li si preuzeo auto i da li je riješen problem? Edited April 19, 2022 by Ivan Ne citiraj prethodni post, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomash 17 Posted April 23, 2022 @krajo Bio sam u gužvi ovih dana pa kasnim sa odgovorom. Da preuzeo sam auto već narednog dana, smanjila se potrošnja, a interval između paljenja regeneracije je sada varijabilan, zavisno od načina vožnje, pretežno je bila gradska pa kada je extremna gužva smanji se interval. Tek sam sada vozio na autoputu i sve je bilo ok. Po kompjuteru prosečna brzina bila je 112 km/h, potrošnja 4.2l. Vreme regeneracije se smanjilo bude maximalno do 10min, kao i količina dima... To su neka zapažanja za sada... 1 krajo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aca441 0 Posted May 14, 2023 (edited) Pozdrav, imam problem oko fiat brava 1.6 mjtd 77kw, auto je poceo da dimi i ispusta sivo beli dim i to prilicno mnogo. Bio sam kod majstora i pregledao ga je i prikacio na dijagnostiku i nije pokazalo ni jednu gresku. On sumnja da su mozda karike ili glava motora, a moze biti i da mu ne odgovara ulje sto sam mu sipao za mali servis, u pitanju je Total 10w40. Auto je kao casa i nema nigde kapljice ulja kod motora suv je kao barut. Auto je presao 265k pravih , ako je neko imao slicno iskustvo neka napise da znam kako da resim problem. Edited May 17, 2023 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted May 15, 2023 Krenes redom. 1. pogresno ulje si sipao - ide 5w30. Auto sigurno ne bi dimio sivo beli dim na auspuh zbog pogresne gradacije ulja. Promeni ulje, ali pre promene prvo utvrdi zasto dimi. 2. Izvuci merac od ulja i pogledaj nivo ulja na meracu. 3. Pogledaj bocu od antifriza i vidi da li fali. ako fali ili je prazna onda je verovatno glava i ubacuje antifriz u cilindre i sagoreva i dolazi do sivo belog dima. 4. Na starijoj generaciji znao je da zvekne hladnjak izmenjivac toplote egr gasova pa se slivao antifriz u izduvni sistem i sagorevao sivo beli dim, nisam siguran da li je i ovde isto reseno pa ce neko od kolga da pomogne 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5901 Posted May 15, 2023 7 hours ago, DraganUS said: Na starijoj generaciji znao je da zvekne hladnjak izmenjivac toplote egr gasova pa se slivao antifriz u izduvni sistem i sagorevao sivo beli dim, nisam siguran da li je i ovde isto reseno pa ce neko od kolga da pomogne ovo A postoji mogucnost i da je pukla usisna graana koja je plasticna i kroz koju prolazi antifriz. Ako nema DPF, moze i 5W40. Svakako promeni ulje prvo i prekontrolisi da nema negde roze tecnosti 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 15, 2023 (edited) Crni dim - previse goriva. Ako je samo kod hladnog motora najcesce mehanicki problem (cure dizne, prevelik pritisak), ali ako je i kod zagrejanog onda je najcesce elektricni problem (senzori, racunar...) Plavi dim - trosi ulje. Kod hladnog motora najcesce problem gumice ventila/turbo, kod zagrejanog karike, Beli dim - trosi rashladnu tecnost. Kod hladnog motora se to zanemariuje jer je najcesce samo kondenz od hladnog izduvnog sistema i toplih gasova. Kod zagrejanog je mehanicki problem da sagoreva rashladnu tecnost (problem sa usisinom, dihtunzima, pukla glava...) Ako ovo neki majstor ne moze da prepozna, istina nesto je teze kada auto ima katalizator i/ili DPF u izduvnom sistemu, onda bas i nije neki majstor. Edited May 15, 2023 by YUgisa 3 kakoonobese, darkman14 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted May 17, 2023 @Aca441 Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Pogledaj prethodno napisane postove, a mozes da bacis pogled i na ovu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/67608-fiat-nuova-bravo-16-mjet-105-19-mjet-8v-beli-dim-pri-jutarnjem-paljenju/ Quote Share this post Link to post Share on other sites