duskogrbic0501 41 Posted December 12, 2020 (edited) Ja bih pitao nešto što me već izvesno vreme zaokuplja.Imam GP Evo 1.4 77 ks.Mogu reći da sam za ovih godinu i nešto zadovoljan autom,jednostavan je i nezahtevan.Za mene najveća mana,su dosta veliki obrtaji na auto putu,npr. 4000 o/minuti na 130 tako da ga uglavnom vozim 110,a i to je 3500 obrtaja. Mogu li ubaciti 6stepeni menjač i šta bih dobio,vetovatno bi obrtaji pali u vangradskoj,ali kako bi se složilo prvih 5 steoeni?Ima li razlike u diferencijalima? Investicija nebi bila velika,samo,više me interesuje šta gubim.Ako se neko ovim bavio,molio bih da podeli iskustvo. Ili da nahranim kerove? Edited December 13, 2020 by neshaoct split topic Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 13, 2020 @duskogrbic0501 Možda može samo 5. brzina od dizela, a ne da se prepakuju sve brzine? @Sem je na svom Grande Puntu 1.4 TJet uradio tako: On 12/24/2019 at 9:16 AM, Sem said: Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000. On 12/24/2019 at 9:16 AM, Sem said: Promenio sam samo par zupčanika. Čak je i sinhron prsten ostao isti. Pošto je 5. par zupčanika u c510 menjaču na samom kraju snopa izvan kućišta samo je potrebno skinuti poklopac sa strane točka. Najteže je ustvari bilo nabaviti povoljno samo zpčanike. Jedino što je njegov 1.4 TJet, baci pogled klikom OVDE. Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 Čovek mi je rekao da imaju dve varijante.Prva petostepeni iz Pande koji ima duži 5 stepen ili šestostepeni iz GP 1.4 95 ks.Ležu šaraf na šaraf.Sto nedoumica. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 13, 2020 19 hours ago, duskogrbic0501 said: Ja bih pitao nešto što me već izvesno vreme zaokuplja.Imam GP Evo 1.4 77 ks.Mogu reći da sam za ovih godinu i nešto zadovoljan autom,jednostavan je i nezahtevan.Za mene najveća mana,su dosta veliki obrtaji na auto putu,npr. 4000 o/minuti na 130 tako da ga uglavnom vozim 110,a i to je 3500 obrtaja. Mogu li ubaciti 6stepeni menjač i šta bih dobio,vetovatno bi obrtaji pali u vangradskoj,ali kako bi se složilo prvih 5 steoeni?Ima li razlike u diferencijalima? Investicija nebi bila velika,samo,više me interesuje šta gubim.Ako se neko ovim bavio,molio bih da podeli iskustvo. Ili da nahranim kerove? Kako raste brzina tako eksponencijalno raste otpor vazduha. Za veći otpor je potrebno više obrtnog momenta ili kraći prenos=multiplikacija postojećeg obrtnog momenta. T-Jet ima "viška" NM pa nije problem kod 8v pitam se.. Dali si upoređivao nekada brzinu na satu sa realnom tipa GPS? Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 Što ide brže,precizniji mu je instrument.Sad koliko tačno ne znam,ali ako pokazuje 50 ide 48 i to malo po mali smanjuje,tako da oko 100km/h i preko što pokaže to je to.Nekad sam u Askonu koja je fabtički bila 4-stepeni ubacio 5 stepeni.U prve 4 je bila da kažem sporija(očito je bio duži prenos),ali zato je u 5-toj na otvorenom bila "Mercedes".H svetlu toga me interesuje odgovara li koja varijanta.I čovek koji to radi sam jaže da bi bilo ne pametnije,nego već poznato,ugradjivanje duže petd brzine. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 13, 2020 (edited) Ako ti ubaci 5. od 1.3Mjt mislim da će funkcionisati ok, možda postane malo ostljiv na čeoni vetar i brda ali tu u Vojvodini to neće biti problem. Edited December 13, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 (edited) Znači po Vama 6-to stepeni iz 1.4 16v ne bi pio vode...istina razlike makar na papiru nisu prevelike.Govorim o fire atmosfercima. Edited December 13, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 13, 2020 (edited) Čini mi se da je to isti menjač kao ovaj: Fiat Stilo 1.2 16 V 6 speed Active 3V 80 KS pri 5000 o/min 114 Nm pri 4000 o/min prenosni odnosi........................brzina pri 4000.........................brzina pri 6000 o/min 1. 3.909:1..................................29.2 km/h.........................................43.8 km/h 2. 2.158:1..................................52.8 km/h.........................................79.3 km/h 3. 1.480:1..................................77.1 km/h.......................................115.7 km/h 4. 1.121:1................................101.9 km/h.......................................152.8 km/h 5. 0.897:1................................127.3 km/h.......................................191.0 km/h 6. 0.765:1................................149.3 km/h.......................................223.9 km/h R 3.818:1..................................29.9 km/h.........................................44.8 km/h Diferencijal 4.070:1 Gume 195/65 R15.......................................................................................O=1.937 m 120 km/h V/VI...........................................................................3769/3214 o/min 130 km/h V/VI...........................................................................4083/3482 o/min 150 km/h V/VI...........................................................................4712/4018 o/min max 172 km/h V/VI......................................................................5403/4608 o/min 0-100 km/h................................................................................................13.4 s 0-160 km/h.................................................................................................60.8 s norma.................................................................................................7.9/5.3/6.3 masa................................................................................................1090/1600 kg Ako jeste 6. bi bila otprilike 3400-3500 rpm na 130km/h isto to bi bila peta iz 1.3Mjt. Ako nisam nešto promašio menjač sa šest je bolja ali skuplja opcija. Edited December 13, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 Hvala na odgovoru.Nadam se da će još neko da se javi(npr. Goran) sa svojim mišljenjem. Lično i ja sam bliži 6-to stepenoj varijanti.Nežurim,dobro ću se raspitati,a ako uradim,naravno i podeliti iskustva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 13, 2020 Kacio sam i ranije specifikaciju iz eLearn za GP, verujem da ce biti od pomoci. 8v ima nesto kracu prvu, dok su 2., 3., 4. i 5. identicnih prenosa. 16v ima dodatu 6. sa prenosnim odnosom 0.77, identicno kao i pomenuti 1.3 MultiJet u 5. brzini. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 Znači,koliko shvatam prvih 5 su isti,samo je 6-ta dodata kao overdrajv? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 13, 2020 Sem krace prve, u principu da, imas sve u tabeli. A gledajuci istu, da zamenis zupcanike 5. brzine sa MultiJet - ovako teoretski mi deluje poprilican skok sa prenosa 1.12 u 4. brzini na 0.77 u petoj? S obzirom da je u pitanju atmo sa samo 115 Njutna i to tek na 3000 rpm? Turbak sa 120 KS i 206 Njutna na samo 1750 rpm moze to mnogo lakse da proguta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 Ipak tu odgovara šestak više.Prve 4 su skoro identične,a 5 i 6 kraća.Mislim da bih time eliminisao ono što me nervira,rasteretio motor(produžio mu vek).Zvona menjača su identična,tako da bi ubacivanje neke duže pete bilo komplikovanije,možda jeftinije.Voleo bih sam da se(slučakno) javi neoo ko je ubacio šestaka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 13, 2020 5 i 6 su duže,pardon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 17, 2020 Epilog.Ubačen je zupčanik 5-te brzine sa Pande 1.3 mjet i auto sada pliva na auto puti 120 km/h pri 3-3100 obrtaja u minuti,naspram predjašnjih 3800... 6 1 Ivan, neshaoct, igor0511 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 17, 2020 (edited) Nadam se da se vidi. Edited December 17, 2020 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server 6 1 shuxx, neshaoct, MS PK and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10903 Posted December 17, 2020 (edited) @duskogrbic0501 druže, ovo je baš interesantno, piši malo, šta, gde, kako, koliko $$$$ meni lično prepravke menjača, su kao operacija na srcu, a možda i nije tako ..... Edited December 17, 2020 by shuxx Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 17, 2020 (edited) Gledajte,cela operacija,nije trajala ni sat vremena sa dizanjem i spuštanjem auta.Kad pogledate iza prednjeg levog točka na samom menjaču ima jedan poklopac.Kad se skine vide se dva zupčanika,jedan levo i pokriva malo i taj desni(tako da se oba moraju skinuti).Ali taj desni je upravo onaj koji koji se menja. Uglavnom,kako sam već rekao zupčanik je Panda 1.3 multijet i to mislim ona kockica sa 70 ks. Za nijansu slabije povlači(kao da je i pre povlačio) ali nisam mogao verovati,kao da vozim dizela(po broju obrtaja) i motor se ne čuje.Više od 120 nisam probavao,neki radovi od Rume do S.Mitrovice i maltene stalno jednom trakom voziš. Lik ima servis u S.Mitrovici,vozi upravo Pandu 1.3 ali joj je ubacio 6to stepeni menjač i ona mu je zakletva. Ja mogu dati i njegov broj telefona(ako admin kaže pustiću ga javno).Inače,našao sam fa se oglašava na sajtu za polovna vozila i na sajtu gde možeš svašta da kupuješ i prodaješ. Inače dok sam se vraćao,nešto me vuklo da cačkam po bordu,to malo autonomiju je povećao sa ostatkom goriva za skoro 200 km. Zaboravio sam cifra je 50e ukupno. Edited December 21, 2020 by neshaoct formatiranje 1 5 ISV_01, Nebek, igor0511 and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted December 17, 2020 Hmm....1.9 mjet sa 6.takom...razmatrao ranije, a sada mi je sve više zanimljivije... Zanimljiva operacija i deluje dosta jednostavnije samo zamena zubčanika. Ne treba nikakva posebna prepravka zubčanika ili držača (paše 1:1) ? Pusti broj slobodno, nije to komercijalni oglas pa da Admini moraju da aminuju, to je dobra preporuka. Da li si možda (ako imaš tempomat) morao da radiš "učenje" tempomata opet ili je bilo bez problema (tempomat prepoznao brzinu, nezavisno od promenjenog zubčanika) ? 2 Nebek and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 17, 2020 (edited) 064/105-8800 Ovo je broj čoveka iz S.MITROVICE koji pravi prepravke na Fiat menjačima i ime mu je Dragan. Nemam tempomat i nije zahtevao nikakvo "učenje"(ne znam ni šta bi ti bilo).Sama operacija je bila čista mehanika. Paše sve 1:1 Edited December 21, 2020 by neshaoct popravio broj telefona 4 neshaoct, Nebek, ISV_01 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted December 17, 2020 A kakav je prelaz izmedju 4. i 5. brzine? Tj da li mora da se “razvuce” u 4oj da se ne bi ugusio u 5.brzini? Mene je to izludjivalo na Stilu, najvise zbog buke na 120-130, ali je resenje bilo kupovina Leona Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 17, 2020 Ne treba ga "razvlačiti".Čak sam ga i u gradu(po staroj navici) ubacivao u 5tu na 50 na sat i vozio i do 70.Iskreno jedino ne znam kakvo bi bilo ubrzanje po potrebi,ali sa ovim motorom sam se već navikao da obilazim na zalet ili kao nekad kad smo vozili 45-55ks. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
duskogrbic0501 41 Posted December 21, 2020 0641058800 ,OVO je broj čoveka iz S.MITROVICE koji pravi prepravke na Fiat menjačima i ime mu je Dragan.Izvinjavam se kolegi(prepoznaće broj) što sam mu postavio broj i možda je bio pozivan.Inače je jedan od nas sa ovog foruma,ali nema veze sa konkretnom stvari.Moja greška i još jedno IZVINJENJE. 2 neshaoct and blingaro reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 21, 2020 @duskogrbic0501 Ispravljen je sada broj telefona i u onom tvom ranijem postu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 21, 2020 On 12/17/2020 at 10:53 AM, duskogrbic0501 said: i auto sada pliva na auto puti 120 km/h pri 3-3100 obrtaja u minuti,naspram predjašnjih 3800 On 12/17/2020 at 2:02 PM, duskogrbic0501 said: ali nisam mogao verovati,kao da vozim dizela(po broju obrtaja) i motor se ne čuje Sto samo dizela ? Pa i moderni benzinci se zbog sve veceg obrtnog vrte na daleko manjim obrtajima nego ranije. Na tih 3000-3100 rpm su vec odmakli preko 140 km/h , na cruising brzinama (nasim) autoputem su na 2500-2700 rpm. PS: Hvala svakako za povratnu informaciju oko menjaca . To je u principu isti prenos 0.77, koji smo i pominjali iznad (na 1.4 16v i 1.3 MultiJet). 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites