Sem 99 Posted December 24, 2019 (edited) Pozdrav svima! Pošto sam postavljao pitanja vezano za turbo i TNG, pomislio sam da bi bio red da predstavim svoj auto.. Punto je 2009 t-jet ima ugrađen TNG 142000 km na satu, mada je to najverovatnije vraćano s'obzirom da sam na poklopcu zupčastog našao servis 113000km u 2013 :-) Auto je kupljen sa 17icama koje sam zamenio na 16 zbog udobnosti Abarth nalepnicama (mator sam za to :-)) i crnom folijom na krovu; pozadi su svetla sa Evo Gp; Pirke izduv; napred je imao xenon projektore ali sam zamenio na standard-nije mi se svidelo. Ja sam do sada još dodao remap na oko 140 ks i uradio sledeće: fabričko kućište filtera je prošireno za bolji protok; ugradio elektroniku za podešavanje jačine serva; i nedavno ugradio 5. brzinu iz Gp 1.3 jtdm da bi obrtaji pali pri vožnji na autoputu. Verovatno će se lista proširivati pošto volim da čačkam po autima... :-) Edited December 25, 2019 by neshaoct formatiranje 10 ivica su, Ivan, hibi011 and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8124 Posted December 24, 2019 Super! Kolika je razlika sa 5-om od dizela? 2 Sem and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3688 Posted December 24, 2019 Baš lepa "boja" ! Srećna vožnja ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4452 Posted December 24, 2019 Zanimljivo, da li si menjao 'sinhron' samo u menjacu ili neki drugi vid prepravke? Lepa puntara, posebno sa nadogradjenim EVO svetlima. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 24, 2019 On 12/24/2019 at 5:38 AM, MS PK said: Super! Kolika je razlika sa 5-om od dizela? Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000. Trenutna potrošnja spala na oko 6,5l. On 12/24/2019 at 8:19 AM, ISV_01 said: Zanimljivo, da li si menjao 'sinhron' samo u menjacu ili neki drugi vid prepravke? Lepa puntara, posebno sa nadogradjenim EVO svetlima. Promenio sam samo par zupčanika. Čak je i sinhron prsten ostao isti. Pošto je 5. par zupčanika u c510 menjaču na samom kraju snopa izvan kućišta samo je potrebno skinuti poklopac sa strane točka. Najteže je ustvari bilo nabaviti povoljno samo zpčanike. 2 2 MS PK, BGMilos, ISV_01 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8124 Posted December 24, 2019 Odlicno, jos malo kao dizel 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 24, 2019 Da :-) pošto je t-jet dovoljno snažan i na nižim obrtajima. Motori bez turba ne znam dali bi ostvarili manju potrošnju. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20247 Posted December 24, 2019 (edited) Pretpostavljam da si kombinovao sa menjacem sa 1.3 75, posto su oba C510.5 ? Interesantno je da su na ova dva menjaca prenosni odnosi bukvalno identicni za sve brzine, a samo je ta 5. duza kod dizela (ako se dobro secam razlika je nekih 0.07, a u poredjenju npr. sa 6. brzinom na M20 i M32 menjacima skoro 0.2). 4 hours ago, Sem said: Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000. Ne znam zasto su ga fabricki ostavili sa tako kratkom 5. brzinom, kada vec nisu dodali 6. za cruise. Takodje turbo-benzina kod mene, po cajgerima se recimo na tih 120 km/h (ili realnih 114 km/h po GPS) vrti na samo 2500 rpm. Sto me je bas iznenadilo za benzinca, a po boardu mu je tada trenutna potrosnja smesnih 5,8 l. Naravno, tek u Ic bas i ne verujem , ali deluje da je tu negde, jer je pun auto do Istanbula i nazad (uglavnom autoput, a u Bugarskoj je ogranicenje 140 km/h) - sa sve cekanjem na granicama i malo svrckanja po Stambolu, po cepu bio na tacno 6.43l . Da ne off-ujem dalje oko menjaca i potrosnje - bas lepa Puntara. Mislim da si prvi za koga sam cuo da je projektore zamenio reflektorima . PS: Gde je slikana zadnja fotka? Edited December 24, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 24, 2019 (edited) Ne znam tačno iz kog su 1.3, kupio sam samo brzine menjač je vec bio rasklopljen. Na osnovu postova tu na Forumu o prenosima čini mi se da ima malo razlike i u finalnom prenosu ali ne mnogo. Pretpostavljam da je namenjen za grad ali i tada ne škodi duža brzina za cruise. Razmatrao sam opciju ugradnje M20 ili M32 ali bi to bio dosta skuplji i komplikovaniji poduhvat. Ustvari mi je smetao ton xenona, koliko god su napredovali aftermarket xneoni nisu kao fabrika.. a žuta svetlost halogenki mi manje umara oči. Izgleda da sam osetljiv na te stvari :-) Slika je iz Sarajeva. Edited December 24, 2019 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20247 Posted December 24, 2019 (edited) 53 minutes ago, Sem said: Na osnovu postova tu na Forumu o prenosima čini mi se da ima malo razlike i u finalnom prenosu ali ne mnogo. 0.767 vs 0.838 . Jesi li imao 4300K boju ili neku plavu? Ako je ovo drugo u pitanju onda te razumem, ali si onda mogao da probas sa sijalicom sa manjom Kelvinazom. Kristalno bela je odmor za oci (uostalom i OEM varijanta), dominantna sto se tice vidljivosti, narocito po mokrom. A intenzitet svetla sijalice sa vlaknom i xenonke nema sta da se poredi, potrebno je samo imati dobar far i lepo upucan snop. Ja sam se na "novom" autu godinu i kusur borio sa obicnom sijalicom u fabrickom projektoru, a sve da se ne bih eventualno zezao sa ovim "strozijim" tehnickim i kontrolama. Na kraju nisam izdrzao , jbg, navikao sam na xenon i dobro svetlo, a i investicija je sada smesna sa ovim cenama. Progledao, da sam se posle par voznji pitao zasto sam uopste toliko odlagao ugradnju. 53 minutes ago, Sem said: Slika je iz Sarajeva. Da nije slucajno restoran/kula Bela Tabija ? Ili tu negde, Zmajevac? Edited December 24, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 24, 2019 Imao 4300 K možda je i do projektora bilo sve u svemu nije mi odgovaralo i posle 2 nedelje štelovanja sam odustao. Pretpostavljam da bi mi i na tehničkom pravili problema jer fabrički nema Punto ni projektore ni xenone. Jeste Zmajevac :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 25, 2019 On 12/24/2019 at 1:32 AM, Sem said: ...ugradio elektroniku za podešavanje jačine serva... ...na volanu? Nije ti bilo dovoljno city dugme, tj. da kažemo da već fabrički imaju dva nivoa asistencije na volanu: slabija i dodatna kad se pritisne city... Kkao to sad radi, koliko dodatnih nivoa podešavanja jačine serva ima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 25, 2019 1 hour ago, neshaoct said: ...na volanu? Nije ti bilo dovoljno city dugme, tj. da kažemo da već fabrički imaju dva nivoa asistencije na volanu: slabija i dodatna kad se pritisne city... Kkao to sad radi, koliko dodatnih nivoa podešavanja jačine serva ima? Nije na volanu, ustvari sam ugradio potencijometre dole gde je OBD port. Iskreno meni je preterano mekan volan, vrti se prelako. Na mom autu bar. Sada mogu od 0 do max da podešavam koliko da pomaže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 159 Posted December 25, 2019 (edited) @Sem Da li bi mogao da postaviš šemu povezivanja i vrednosti komponenti za tu opciju podečavanja jačine servo asistencije? Edited December 25, 2019 by neshaoct dodao tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 26, 2019 Odgovor na prethodno pitanje je sada izdvojen u vidu posebne teme za naknadnu ugradnju ove modifikacije, u delu Foruma ''Uradi sam'': https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80159-naknadna-ugradnja-podešavanja-jačine-servo-asistencije-kod-modela-sa-el-servo-volana/ 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted January 20, 2020 Evo malo novina oko Puntića: Prethodni vlasnik je uradio veliki servis, majstor zategao zupčasti kajš do kraja. Po crtanim markerima deluje da zubljenje nije radio sa alatom. Rezultat vodena pumpa njauče.. Ovo sam ustanovio još kada sam auto uzeo ali tek sada povezano sa zamenom bregasti sam uradio ozbiljniji pregled. Ne vidi se nikakav trag habanja ili curenja pa za sada ostaje ovako do sledećeg većeg obuhvata ispod haube. Bregaste sam stavio iz Punta 1.2 16v sporting. Donele su malko manje Nm do 2500 rpm, ali se motor slobodnije vrti do limitera. Prethodni max pritisak 1.45 sada 1.35 bar. Ubrzanje od 80 do 120 u 4. brzini oko 5.2 sec (ručno mereno) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted February 5, 2020 Doživeo prvi veći kvar sa GP. Svećica u 3. Cilindru je izgubila vrh zahvaljujući prevelikom pritisku i temperaturi. Komad se najverovatnije zaglavio pod usisni ventil koji je posle imao bliski susret sa klipom Nakon detaljnog pregleda logova zaključak je da je kombinacija lošijeg gasa prevelikog pretpaljenja i spore reakcije gasnih dizni dovelo do momentalne detonacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8124 Posted February 5, 2020 E jbg. Jesi li nasao drugi klip? 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted February 5, 2020 Jesam, stavio nov original. Motor inače prilično dobro deluje unutra. Jedino su sicevi ventila bili malo potrošeni ali je sada i to sređeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4452 Posted February 5, 2020 Dobro si prošao, moglo je biti dosta problematičnije. Jesu li ventili preživeli bliski susret ? 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted February 5, 2020 36 minutes ago, ISV_01 said: Dobro si prošao, moglo je biti dosta problematičnije. Jesu li ventili preživeli bliski susret ? Da imao sam sreće. Hilzne su prošle neoštećene. 1 klip 4 ventila nova, kompletna obrada glave set zaptivača. Moglo je biti mnogo gore :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted February 10, 2020 Motor sklopljen, vožen nedelju dana, deluje ok. Stigao Vl36 sa Abarth GP montiran juče. Za sada deluje kao da se lepo uklapa sa mapom, nema siromašne smeše. Auto povlači do oko 5800 prilično dobro. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6799 Posted February 10, 2020 Koliko su ti bile stare svecice? Da li bi podelio ovde AFR log? Ili barem napisao vrednosti neke? Baci pogled i na moju temu, ako ti nije mrsko, kacio sam neke logove sa lambde... 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted February 10, 2020 4 hours ago, horvat said: Koliko su ti bile stare svecice? Da li bi podelio ovde AFR log? Ili barem napisao vrednosti neke? Baci pogled i na moju temu, ako ti nije mrsko, kacio sam neke logove sa lambde... Koliki zazor na svećicama misliš? Nemam Afr log pri ruci. Nemam pristup wideband senzoru samo pratim fabrički senzor nažalost Pogledaću temu može link? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6799 Posted February 10, 2020 Just now, Sem said: Koliki zazor na svećicama misliš? Pa mislim na starost u smislu koliko km si presao sa njima pre nego sto se to desilo? I koje su svecice bile? Nemam ni ja pristup wideband senzoru, nego sam MultiEcuScan-om snimao ovu obicnu, pre katalizatora... evo linka: Quote Share this post Link to post Share on other sites