Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Takodje kolega nadam se da znas da postoje srpski ventili za T-Jet i pravi ventili za T-Jet koje ugradjuju u glavu motora kod nas. Posto nisu od istog materijala cak se razlikuju fabricki za 120ks i 150ks. Nadam se da nisi dobio srpske jer ce izduvati brzo. Na srpskim pise made in Serbia. Ja sam ventile nasao u Madjarskoj za mog i porucio. 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Branislav @shuxx

Ono na šta mi je Dora ukazao je nedoslednost trimova tokom podešavanja mape plina. Iskustvo.

Ja sam obratio pažnju na separacionu posudu ulja koja je i generalno bila problem.

No, i pored toga nešto je pravilo problem na četvrtom cilindru koje sam i sam konstatovao kontrolom pri zameni svećica.

Četvrta je za razliku od rugih uvek bila za nijansu tamnija iako je u radu motora bilo bez ikakvih simptoma.

Naravno to su bile jako male i zanemarljive razlike koje nama bez iskustva ništa ne znače.

@MS PK

Vozim već preko 30g.

Sa plinom imam kontakt još od vremena sankcija i nemaštine.

Nikad sličan problem nisam iskusio.

Pašče je skroz ok. ;)

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde si radio glavu? Nadam se da nisi dobio srpske ventile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam neki budući auto, masa njih u ponudi su dizelaši. DA, jeftiniji su u početku ali eventualni kvarovi plus potrošnja, plus sve skuplji dizel.. me maksimalno guraju na stranu TNGa u benzincu, tj turbobenzincu... tako da ću se ja VEROVATNO, kao i ti, držati gasovitog goriva u budućnosti

 

Sa Z10 guram kilometražu, nije snažan auto, ali  je potrošnja oko 6.5l TNG na 100km, što je 600din, ili malo više od 3 L Dizela... na magistralnom / otvorenom putu

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, MS PK said:

Na plinu i metanu se uvek platilo na " ćupriji"

Zivo me zanima sta je uzrok... Ali to i ja htedoh da kazem, generalno - hebo vas plin na ovim relativno novijim turbo motorima. I posle "cist" MultiAir potencijalno skup :mellow: .

Kao i moj drugar Mijailovic, imao sam kontakt sa TNG takodje od sankcija i one bede i nemastine '90-ih. Ali su i tada motori bili najprostiji moguci, atmosferci, prilicne trosadzije goriva, a benzin "krsten" vodom uvozen iz Rumunije, skup i kupovan na flase... S druge strane isparivaci, membrane, elektromagnetni ventili, Lovato vs Landi :) , pretakanje iz plinske boce okrenute naopacke polivane vrelom vodom ili opet iz boce pomocu rucne pumpe, dodatna instalacija, bakarna i gumena creva, tadasnje valjkaste (narandzaste) boce koje su bukvalno jele gepek, neretko neko stelovanje i štuckanje (sada i atesti)... Od tada mi se licno i zgadilo :) , danas su TNG moderniji sistemi, nemam nista protiv naravno kome pase - ali sam sebi rekao da to na moj auto vise nece ici. Pogotovo od kako su pocetkom 2000-ih krenuli dostupni turbo motori. Tada dizelasi, a u zadnjih 10-ak godina i turbo benzinci.

 

Koji su em drasticno manji potrosaci sa boljim performansama, samim tim i sve komplikovaniji, sa gomilom dzidza, benzinci vecinom sa direktnim ubrizgavanjem...

T-Jet je jos stara skola i jednostavan turbo motor od pre skoro 2 decenije - i konstrukcijom i perfomansama, a lagani su i za ugradnju i solidno nose TNG. Pa ko sta voli :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Branislav

Glava je rađena kod lokalnih majstora gde ovaj moj pajtos inače radi te stvari.

Stvarno ne znam koji su ventili u pitanju ali sam siguran da bi mi skrenuli pažnju na takve stvari.

No i pored toga sve je to boza/limunada.

Sve i ako bide nekih problema reši se a nije ni preterano komplikovano, odnosno, mala je to stavka u odnosu na neke druge stvari.

Uglavnom sada sve radi kako treba a kada dođe vreme o tođe ću brinuti.

@Ivan

Upravo to što navodiš.

T-jet je sasvim običan atmosferac sa turbinom kojem nikako ne smeta plin, nebi trebalo, kojem je samo napasovana turbina.

Ventile deli između ostalog i sa Lančiom 1.2.

Pa izvedite zakljućak.

Najlakše je sad ući u diskusiju oko toga .... čiji je veći.

Mene to ne potresa već idemo dalje. ;)

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma daleko bilo da osporavam bilo ciji izbor, svako ima svoju racunicu i afinitete. Samo kazem da su danas ti odnosi dosta drugaciji, a pogotovo ako neko ima iole vise otvorenog puta (i pogotovo magistrale), moderni benzinci trose daleko manje nego ranije. A komplikovaniji su za naknadne igrarije. 

Ako planiras da zadrzavas auto jos neko vreme, bar si ulozio za sebe i odradio "refresh" masine.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrećemo malo sa teme, izvinjavam se 

 

ALI, za jedan model, sam skinuo potrošnju sa spritmonitora, benzin i dizel, ubacio u moju tabelu, napravljena poodavno, i matematika je očigledna. Naravno, izbor je samo moj, ili vaš.

U zavisnosti od ličnih afiniteta.

Tabela nije updatovana sa strane investicije u TNG, samo u cene goriva.

 

U Srbiji se na Dizel vozi oko 80 % i više, a država to valjano oporezuje akcizama i puni budžet.

 

ukratko, sa TNGom se štedi 30% u odnosu na BMB, i 20% u odnosu na Dizel.

 

 

 

tng.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa vecinom navedenog. Neosporno je voznja na TNG jeftinija, ukupno veca autonomija...

Prilikom kupovine prethodnog benzinca nisam se bas dobacivao do tabela i racunanja, znam otprilike okvirno kolika je ta razlika po racunicama drugara. Seo, provozao, "sela" mi motorizacija kao du*e na nosu, potrosnja apsolutno normalna - i teraj 5 godina i do Azije :) , a da nije stucnuo. Uz redovno odrzavanje kod Gorana i AllSeason Dunlopke, maltene zaboravio da postoje motor i gume :D .

Meni je kontra-argument samo cela ta peripetija, instalacija, boce, atesti, cackanje i stelovanje, a sve to na modernim motorima sa sve cescim direktnim ubrizgavanjem, gasenjem cilindara, GPF, sa ionako nizom potrosnjom, na downsized verzijama opet neretko sa 3 cilindra, itd... A vec ce nam 7-8 godina stara kola biti 2016.-2017. godiste, tj. ohoho Euro 6 i sa takvim dzidzama.

2 hours ago, shuxx said:

U Srbiji se na Dizel vozi oko 80 % i više, a država to valjano oporezuje akcizama i puni budžet.

Nemam konkretan podatak (da se ne pravim pametan internet znanjem i sad trazim) - ali nesto sumnjam da ima 80 i kusur % dizelasa, bar ako pricamo o fizickim licima kao vlasnicima? Dizelasi bukvalno zamiru kao novi, procenat prodaje benzinaca/hibrida je neuporedivo veci. A stvar se dosta izmenila i kod polovnjaka. Za razliku od nekih smesnih procenata uvezenih pre 15 godina (kada realno nije ni bilo ovoliko i benzinaca sa ovakvim performansama). I kada je ogromna vecina nas upravo tada usla u svet turbo motora (citaj turbo dizelasa), uglavnom pocetkom ili polovinom 2000-ih. Lepe performanse, tada svi impresionirani obrtnim koji je posle atmo motora i bukvalno lepio u sediste, niska potrosnja, jeftina nafta, uglavnom robusni motori... Ma, bajka :) , nema sta.

Ali onda uz postojecu problematiku kvarova koji polako pocinju da iskacu na videlo, uz Euro 4 i Euro 5 dolaze DPF sistemi, uz Euro 6 AdBlue, skupa nafta, skuplja registracija, skuplji kvarovi (neki evidentno i namerno projektovani)... Na sve to, ni ti novi (cesto takodje downsize) dizelasi nisu ni blizu starim 1.9 i 2.0 neunistivim verzijama, ako gledamo narodne verzije do 2000 ccm.

Bar iz mog okruzenja, na prste jedne ruke mogu da nabrojim ljude koji traze dizel kao No1 izbor za sledeci auto. A od tih koji gledaju benzince, opet na prste jedne ruke one koji su zainteresovani za TNG. Cisto licno misljenje, na nekim modelima mi je dizel/plin bukvalno jeres (od "nasih" recimo novije Alfe, onda Honde uz jos par drugih proizvodjaca).

Opet kazem, apsolutno postujem i drugacije stavove, koje volim da procitam i da drugarski prodiskutujemo i razmenimo misljenja ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih da pitam. Koliko imas sada na satu? Kakav si sa potrosnjom ulja? Kakav je turbo i izduvni deo turba i izduvna grana? Jel pukla negde? @Mijailović P.

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Branislav

Uh, koliko pitanja. :D

Ima dosta na satu.

Cifra nije mala ali nije ni velika.

Uglavnom za respekt.

Turo je u, rekao bih, dobrom stanju. Nema lufta i lepo se rotira.

Bio je problem sa brezonima na izduvnoj strani. Tu je malo i duvao na izduvu.

Sada imam utisak da bolje diže pritisak na usisu.

Ulje je u poslednje vreme krenuo povećano trošiti što mi je i na neki način nagoveštavalo da postoji neki problem.

Inače je to bila neka zanemarljiva potrošnja.

Obzirom da su sada i zaptivači ventila novi to bi se trebalo redukovati.

Mislim, motor je generalno vrlo jednostavna spravica koja pruža baš solidne performanse za za svoje kostrukcijske godine.

Ja u principu i ne tražim više od automobila.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci izduvna grana nema pukotina? Tvoj je 2010? Ima granu sa rupicama? Brezoni su tu uvek problem pisacu u svojoj temi uskoro to resavam posto sam menjao granu i radio turbo. Grana mi je pukla na pola na 250k km

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam, sve reseno, stavljena nova izduvna grana sa rupicama, nov dihtung, i turbo remontovan sa novim izduvnim delom. Auto poleteo. Plin sredjen sad radi kao sat i vuce odlicno bez trzanja. Zamenio sam w01 za w02 dizne

Share this post


Link to post
Share on other sites

w02 imaju bolje vreme ubrizgavanja gasa od w01 i dosta su izdrzljivije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W02 su u Europrometu 8000din skocile su cene haos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...