Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Austrija 2019

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 28.-30. jun 2019.

 

Petak 28.06.2019.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 29.06.2019.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 30.06.2019.

Trka: 15:10h

 

VN-Austrije.png

 

Broj krugova:     71
Dužina staze:     4.326 km
Dužina trke:        307.146 km
Broj trka:             29
Prva trka:             1964.
 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domacin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.

Staza se nalazi u Spielbergu , Styria, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Spielberga. Medjutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatnmo najviše udesa vidjeno na samom startu trke, jer širina staze na tom delu bila je svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

800px-Castrol_a1-ring-300x217.thumb.jpg.936c5183efd84b53ba81a5b34aa7a5be.jpg 2002_Austrian_GP-300x217.thumb.jpg.9bd45f121401855d7f9d2e8627fa3cff.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuredjena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije krivine kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje, a prema rečima starijih vozača staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

 

AUT-map.thumb.jpg.5c0895a71b5acbad2d7aa7d6955c891a.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakvi su ono mozgovi na SK,em su sa SK1 prebacili kvalifikacije na SK6,eto imam taj kanal,a dosta ljudi nema,al ajd i oni na 5 minuta do kraja u Q3,prekidaju program i prikazuju najavu programa,kreteni.Srecom imam nemacki RTL na satelitu,pa sam do kraja odgledao,kako je Leklerk sve oduvao na kvalifikacijama,svaka cast,dok je Vetel imao neki problem na bolidu,pa nije ni izlazio u Q3,bas je baksuz,a Ferari bas ima brzinu na ovoj stazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclercu pripala pol pozicija za VN Austrije

 

lec_pol_aus.jpg

 

Vozač Ferrarija bio je najbrži na današnjim kvalifikacijama dok je Sebastiana Vettela zadeio kvar na bolidu.

Još jedan topao dan sačekao je vozače pred početak kvalifikacija, pa je tako temperatura vazduha bila dobrih 28 a staze visokih 51 stepen.

Početak kvalifikacija obeležili su vozači Alfa Romea, pa je tako Antionio Giovinazzi postavio prvo vreme od 1m05.027s. Lando Norris je bio sledeći koji je na super mekim gumama došo do vodećeg mesta sa krugom od 1m04.661s ispred Magnussena i Hulkenberga. U ovim momentima vozači Merecdesa izbabrali su takođe super meki pneumatik dok se Ferrari odlučio da svoja vremena odradi sa medijum komponentom. Tako je Chalrles Leclerc postavio najbrže vreme od 1m04.304s ispred Pierra Galsya i Sebastiana Vettela, dok je Lewis Hamilton kasnio 8 destinki.

Momak iz Monaka je popravio svoj učinak na 1m04.138s dok je iza njega bio Vettel sa dve desetinke zaostatka na pomenutoj medijum gumi, dok je Hamilton dospeo na četvrto mesto iza Gaslya ali sa deficitom od 0.4s. Verstappen je na super mekim pneumaticima dospeo na drugu poziciju dok Hamilton nije uspevao da popravi svoj učinak. 18 vozača borilo se za prolaz u Q2 među kojima su bili i vozači Mercedesa, jer se na stazu nisu pojavili samo vozači Ferrarija. Na kraju najbrži je bio Max Verstappen koji je uštopovao vreme od 1m03.807s ispred Hamiltona i Bottasa dok dalje nisu prošli Perez, Stroll, Kvyat, Russel i Kubica.

U drugi deo kvalifikacija Mercedes i Red Bull odlučio se da krene sa medijum gumama dok je Ferrari svojim vozačima dao super meku komponentu. Verstappen je odmah zabeležio najbolji krug od 1m03.835s ali je Leclerc uspeo da bude brži jer je Red Bull Ring obišao za 1m03.459s. Vettel je bio drugi dok su Bottas i Hamilton bili tek četvrti i peti. U finišu Q2 Mercedes je svojim vozačima idalje stavio medijum gume, kao i Red Bull Maxu Verstappenu dok se Ferrari idalje držao najmekše komponente. Leclerc je uspeo da popravi krug na 1m03.378s ispred Vettela i Hamiltona, dok je četvrti bio Verstappena ispred Bottasa i Galsya. U nastavku kvalifikacija nisu se plasirali Grosjean, Huleknberg, Albon, Ricciardo i Sainz.

Ferrari je još od kraja Q2 radio na Vettelovom bolidu, pa su se ti radovi nastavili i u trećem delu. Raikkonen je krugom od 1m04.734s otvorio poslednju sesiju u kvalifikacijama, ali posle prve runde krugova na super mekim gumama Lecrec je ostvario vreme od 1m03.208s i tako za 3 desetinke bio brži od Bottasa a 6 desetinke od Hamiltona. Ferrari nije uspeo da Sebastianu Vettelu popravi kvar pa je tako Nemac izašao iz bolida. U samom finišu stvorila se gužva na stazi ali to nije smetalo Leclercu da popravi krug na 1m03.003s dok je Hamilton uspeo da dođe do drugog mesta ispred Verstappena i Bottasa. Magnussenu je pripalo peto mesto dok je Norris bio šesti. Raikkonen, Giovanazzi, Galsy kao i Vettel koji nije zabeležio krug dopunili su pozicije do 10. mesta.

 

aust_kval_rez.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još kad bi ih Kimi odrao u onom koritu. Ako Botas na startu ne preskoči sve, biće zanimljivo.

 

Hamilton je kažnjen sa pomeranjem tri mesta unazad zbog smetnja na stazi Kimiju.

 

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, knezevic76 said:

Hamilton je kažnjen sa pomeranjem tri mesta unazad zbog smetnja na stazi Kimiju.

Untitled.thumb.png.7763051bad8b1582a474c9ba32e67ad8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebao mu je pokazati srednji prst,da cigance pomereno na 5 mesto,a vetelinka krece 10ti,pa ako bude imao dobar start da se nekako umuva iza ciganceta

1 hour ago, dach@ said:

@silenci ovo zezanje sa kvalifikacijama biće i za 2 nedelje na VN Britanije,igra se Wimbldon 

a jebo ih vimbldon,e pa sa SK6 pomerili na SK7,trebali  su da prebace na SK20,a motoGP neka stave na SK30:rtfm:

srecom imam RTL 

cak je i ovo i jos nekoliko super autica vozilo se danas po redbul ringu

a podatak da je Matesic samo vlasnik 49 % RedBula,a 51% akcija ima neki Tajlandjanin,pa zato Albon sa Tajlanda vozi za Toro Roso

viber_image_2019-06-29_16-32-15.jpg

viber_image_2019-06-29_19-55-49.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra prava tekačka nedelja. Prvo MotoGP, Kvanta startuje sa pol pozicije, a odmah nakon toga F1 sa Leklerom sa pol pozicije. Ako sad ne iskoriste oba rukija, o da j&beš sve.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz malo srece mogli su i do 1-3... Mada, maltene svi vodeci sem Leclerca i Bottasa su imali po neki peh tokom trke. Najzalije mi je zbog Leclerca, koji vec drugi put ove sezone posle dominacije celog vikenda gubi prvu pobedu u poslednjim krugovima...

Kako god da se zavrsila, sjajna trka za gledanje, meni ubedljivo najinteresantnija u ovoj sezoni. Maxu svaka cast bez obzira na rezultate istrage, to je ono sto fali modernoj formuli. Izvezao je drugi deo trke kao u transu - naravno daleko je od tog nivoa, ali u nekim momentima me hrabroscu i trkackom zicom cak podseti na voznju Senne, uz koga sam i poceo da pratim F1. Takodje sjajna oba McLarena, obe Alfe u bodovima, uz puno lepih trkackih detalja. Merc i Reno debelo podbacili. Odgledao sam u dahu, nadam se bar blizu ovako interesantnom nastavku sampionata, pa ko je bolji...

 

Untitled.thumb.png.8db7fb73937171bdb2401a65151a3346.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno odlicna trka. Evo sta je potrebno da bi se sport opet ucinio zanimljivim :D Max svaka cast, lavovska voznja, ali moram da kazem, ako sudije ne presude penal - vidno se sudi protiv crvenih (s obzirom na Kanadu)... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema nista od kazne,tako da je max antipaticni pobedio,bas je vozio nenormalan,a samo ne znam kako je Lekler gubio dosta u odnosu na maksa,dal su mu bas toliko bile istrosene gume,a maksu,kako je vozio,kao da su bile nove gume u svakom krugu,nije mi jasno.A sto ga je izgurao jeste za kaznu,barem 5 sekundii,al formuli treba i RdB i Honda,a vetelinku su sjebali u boksu ,a fantsaticno je vozio do kraja.

 

viber_image_2019-06-30_19-58-25.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri sekunde viška u boxu skinula Vetela sa podijum. Al onakav pristup zameni pneumatika, onakvo rasulo ne pamtim da sam video još od vremena kad su dolivali kerozin.
Max koristi hondu do krajnjih granica, svaka čast RB!


Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, jedino mi je zao sto Leclerc vec drugi put posle dominacije celog vikenda gubi svoju prvu F1 pobedu u zadnjim krugovima trke (Bahrein i sada). Vettel nastavlja sa ili pehovima ili greskama, mada je i on danas bio odlican uprkos svemu sto mu se desilo. Steta, mogli su lagano do 1-3 na podijumu.

Max je apsolutno zasluzeno pobedio, grizao je i leteo po stazi u zavrsnici trke, obilazeci i Mercedese i Ferarije. Bilo mi je uzivanje gledati njegovu voznju i sve vise me pridobija, iako navijam za Ferrari. Mogao je da saceka jos neku krivinu ili DRS zonu i uopste nije morao ni trunku da kompromituje svoju pobedu. Bilo je jos 3 kruga do kraja i evidentno da ce Leclerc tesko odbraniti poziciju (krug ili 2 ranije je Max postavio najbolje vreme i skinuo prednost za celu sekundu). S druge strane mi se i svidja ta njegova trkacka nit i napad kada oseti krv protivnika, "ludilo" iz pocetnih sezona ce proci vremenom i iskustvom, tako da duboko verujem da Max raste u pravog sampiona.

A i F1 odavno fali upravo ovakve prave borbe (a pratim je jos od cuvenih duela Senna/Prost), nemam nista protiv da svaka sledeca trka protekne bar prilicno zanimljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logicno i ocekivano...

 

Odluka sudija: Verstappen zadržava pobedu

 

Clipboard01.jpg

 

Sudije su odlučile da ne kažnjavaju Verstappena za manevar u duelu sa Charlesom Leclercom.


Sudije su ustanovile da su bolidi bili jedan do drugog na ulasku u krivinu i da je Verstappen imao punu kontrolu kada je napravio manevar. Međutim, bolidi su nastavili kroz krivinu jedan do drugog, ali je bilo očigledno da nema dovoljno prostora za obojicu. Na izlasku iz krivine je došlo do kontakta, a sudije su to okarakterisale kao trkački incident u kome niko nije kriv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzad trka vredna gledanja a ja nisam imao pivo...

 

Max je vozio kao besan, stvarno neviđeni talenat i ima taj šampionski bezobrazluk.

Mnogo mi smeta kod njega što posle najmanjeg incidenta zove inženjera i svaljuje krivicu na drugog vozača, i dosta često to ispadne jako smešno.

 

Nadam se da će biti još ovakvih trka, Mercedes je ubio sezonu do trke u Austriji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Ajmo dalje... Sta kazete na ovo?

"Izguran sa staze" (0:30) i "trkacki incident" (1:00). Izrotirana situacija, svaka slicnost sa aktuelnim likovima je slucajnost :lol: ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, skile86 said:

Ne znam zasto, ali mi je Verstapen odvratan lik

Sumaher je bio isti takav u ocima mnogih. A ni ostali veliki sampioni nisu bezgresni.

Sta u stvari hocu da kazem, mislim da ce Maks uzeti mnogo titula, pogotovo ako mu se malo kockice poklope.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...